MA 20.3.Kevin Servin33 Autoilijan asialla Ammattikuljettajana saan paljon palautetta polttoaineen hinnasta. Moni varmasti muistaa vielä vuoden takaisen ajan, jolloin bensan keskihinta pyöri siinä 1,5 euron korvilla. Sittemmin se nousi lähes 2... Lue lisää >
KE 19.6.Laura Korpinen4 Ruuhkamaksut ja perustuslaki Rinteen hallitusohjelmaan on kirjattu mahdollisuus ottaa käyttöön kaupunkiseutujen liikenteen hallintaan tähtäävät ruuhkamaksut. Kirjaus kuulostaa mielenkiintoiselta, olemmehan osa Euroopan unionia... Lue lisää >
KE 26.5.Kimmo Kautio2 Asumisen ja autoilun hinta kurjistaa koko Suomen Eläminen Suomessa on tänä päivänä tolkuttoman kallista. Asumisen, autoilun ja ruoan hinnat ovat kipurajoilla. Perustarpeisiin kuluvat, suhteettoman suuret summat suitsivat kotimaista kulutusta palvelu... Lue lisää >
TO 10.6.Matti Henttunen5 Kahteen kertaan rankaiseminen samasta rikkomuksesta..? "Juuri lausuntokierroksensa aloittaneesta hallituksen uudesta liikenneturvallisuusstrategiasta selviää, että pääministeri Sanna Marinin (sd) hallitus aikoo nyt puuttua myös Suomen teillä käytettyihin ... Lue lisää >
SU 23.3.Teemu Makunen10 Sinnemäen sumput Pyöräilyn ja kävelyn edistämiseen on panostettu Helsingissä jo riittävästi autoilun kustannuksella. Autoilijoiden tarpeet on otettava nykyistä paremmin huomioon liikenneverkostossa. On täysin kohtuuto... Lue lisää >
TI 1.4.Teija Makkonen36 Ei autoilijoita kurittavia päättäjiä Helsinkiin! Kuntavaalien ennakkoäänestys alkaa huomenna keskiviikkona 2.4.2025. Helsinki ei tarvitse valtuustoon yhtään päättäjää, joka kurittaa autoilijoita ideologisista syistä. Monelle suomalaiselle – myös Hel... Lue lisää >
LA 6.2.Kaisa Garedew13 Polttoaineverot ovat tavallisen kansan kiusaamista Plttoaineen veronkoroitukset ovat ihmisten kiusaamista! Hallitus haluaa liikenteestä nollapäästöisen, heidän yhtenä toimenpidevaihtoehtonaan ovat polttoaineveron korotukset. Valtiovarainministeriös... Lue lisää >
LA 26.11.Janne Hartikainen20 Autoilu on monelle välttämätöntä (Julkaistu alunperin Vantaan Sanomissa 23.11.2022) Keskivertovantaalaiselle auto on työssäkäynnin ja sujuvan arjen pyörittämisen kannalta liki välttämätön. Työssäkäynti taas synnyttää hyvinvointia ja... Lue lisää >
LA 13.2.Saana Kokko5 Autoton Lappeenrannassa Viimeisen puolentoista vuoden aikana olen joutunut aktiivisesti miettimään suhdettani autoiluun. Pääkaupunkiseudulla kasvaneena ja nelikymppiseksi eläneenä totuin siihen, että auto on kiva olla mutta... Lue lisää >
LA 22.4.Jarmo Nahkamäki0 Käsittämätön nopeusrajoitus Saarijärvelle käännyttäessä 4-tieltä Huutomäen risteyksestä alkaa nopeusrajoitus 60 kilometriä tunnissa. Sitä kestää noin 6 kilometriä ja se on tietenkin voimassa kumpaankin suuntaan. Aiemmin tie... Lue lisää >
MA 22.3.Ville Tavio34 Autoilun verotus on epäonnistunutta Liikenteen verotus on Suomessa hyvin epäoikeudenmukaista. Autoilun verot kerätään yhä polttomoottoreilla liikkuvilta suomalaisilta ja polttoainehintoja korotellaan häikäilemättömästi. Autoilun tulisi ... Lue lisää >
LA 9.6.Vilhelm Junnila3 Kehäkolmosen aita etenee Maan pääkaupungin moottoriteiden purkaminen voi kuulostaa huonolta vitsiltä, mutta suunnitelmat sisääntuloväylien bulevardisoimisesta ovat totisinta totta. Yleensä kun kaupungit kasvavat, niiden liike... Lue lisää >
TI 23.3.Juha Ruuska7 Täysähköautojen käyttörajoitus Suomeen? Täyssähköautot eivät sovellu pitkän ja harvaan asutetun maan tieverkostoon. Täysähköautot ovat erittäin epäegolookisia niiden ruuren akkukennoston vuoksi. Näiden autojen ongelma Suomen olosuhteissa vi... Lue lisää >
TO 13.5.Robert Walli3 Autoilu Vantaalla osa 2 Koska polttoaineen hinnasta voisi vääntää keskustelua ja mielipidettä loputtomiin, niin otetaan seuraava autoiluun liittyvä asia, joka pistää verenpaineen koholle. Parkkipaikat Vantaalla. Kun ihmiset ... Lue lisää >
LA 12.6.Marko Hamilo2 Näivettyykö Helsingin kaupallinen ydin? En muista koko elinaikanani yksityisautoilun tulevaisuuden näyttäneen yhtä valoisalta kuin nyt. Olen syntynyt vuonna 1968, ja niihin aikoihin kaiken muun yhteiskunnallisen liikehdinnän osana syntyivät... Lue lisää >
KE 19.3.Jari Kilpinen5 Tehdään Helsingistä taas autoilijaystävällinen kaupunki! Helsingin autoilupolitiikka on viime vuosina ollut selvästi autoilijoiden kannalta haastava, ja monet kokevat, että kaupungin linjaukset ovat olleet liian vihamielisiä autoilijoita kohtaan. Autoilu on... Lue lisää >
TO 23.9.Tanja Hartonen0 Lisätäänkö hyvinvointia vai pahoinvointia? Mitä lähipalvelut kenellekin tarkoittaa? Tuntuu olevan nyt buumina keskittäminen kaikessa. Koululaiset laitetaan isoihin kouluihin, ja sosiaali- ja terveyspalvelut keskitetään kaupunkeihin. Maaseudull... Lue lisää >