Totuus korkeista polttonesteiden hinnoista ?
Meille on kerrottu eri medioiden kautta , että polttonesteiden korkea hinta johtuu kolmesta asiasta:
1. Raakaöljy on kallistunut nyt lyhyessä ajassa 60 dollarista 90 dollariin tynnyriltä.
Ymmärrettävää on se, että kun yksittäisen raaka-aineen hinta nousee, se vaikuttaa kokonaishintaa.
Mielenkiintoista on kuitenkin se, että silloin, kun öljyn hunta laskee tai dollarin arvo laskee suhteessa euroon,
niin silloin samat toimijat toteavat, että öljy on vain pieni tekijä polttonestetisleen valmistuksessa.
2. Biopolttoaineiden jakeluvelvoite
Suomessa on erittäin haastava tavoitetaso. Meille kuitenkin selvitetään hyvin epäselvä’sti, että vaikutukset ovat
useita kymmeniä senttejä.
3. Polttoaineverotus
Tällä hetkellä valmistevero on 75,9 senttiä/litra. Tähän lisätään sitten polttonesteen valmistajan ja jakelijoiden palkkiot
joiden päälle lisätään alv 24 % eli kahden euron myyntihinnalla valmistevero 76 senttiä, valmiste ja jakelupalkkio 85,
arvonlisävero 38 senttiä eli veron osuus noin 1,14 euroa !
Siiten muutamia syitä, mistä ei juuri ole kerrottu tai tuotu esiin
4. Kuluttajien hintasokeus
Polttonesteen hinta vaihtelee viikon aikana samalla jakeluasemalla 15-20 senttiä ! Tämä olis ollut markoissa
0,89- 1,19 / litra. Olisitko aikanaan hyväksynyt sen, että alkuviikosta bensa olisi maksanut 6,90 mk ja perjantaina
8,10 mk. Iltapäivälehdet repivät ennen lööppejä jo 10-20 pennin hintakorotuksista, nyt viisikertaioset korotukset
menevät kuluttajilta ohi.
Markka-aikaan kilpailun ( eli missä tankattiin ) määritti 3 pennin hintaero. Tämä ratkaisi , missä tankataan.
Toki nyt ovat lisääntyneet kaikkien jakeluyhtiöiden omat kortit, mikä on vähentänyt hintaseurantaa, mutta alun perin
euroon siirtyessä oli tarkoitus kilpaillla tolpissa näkyvissä hinnoissa juuri kolmannella desimaalilla. Tilanne on nyt
sellainen, että kilpailevien asemien päivän hinnassa voi olla 6-8 sentin ero ja se ei vaikuta, missä tankataan.
Markka-aikana tuo ero olisi ollut siis 36-50 penniä / litra.
5. Etätyö on laskenut kysyntää reippaasti
Jollakin tämä myynnin lasku pitää korvata, koska muutenhan yritysten tuotot laskevat.
Yritystenhän on tehtävä voittoa ja ainakin Neste tekee vuodesta toiseen huipputulosta.
Tämä lienee merkittävin syy korkeisiin hintoihin tällä hetkellä.
6. Uudet kulkuneuvot
Uudet vähempikulutukselliset autot, hybridi -sekä sähköautot laskevat omalla osuudellaan kulutusta eli polttonesteiden
kysyntää.
Perussuomalaisten tulee taistella polttonesteiden perusteettomia ja kohtuuttomia korotuksia vastaan !
Nämä jatkuvat hinnankorotukset heikentävät meidän suomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia.
Tekstin aiheet:
Juuri näin, bensa ja diesel ovat vain pari tislettä raakaöljyn jalostuksesta. Myös esim. maanteiden päällystykseen käytetty bitumi, kuten monet muovin raaka-aineet tehdään öljystä, kuten orgaanisen kemian lukemattomat raaka-aineet yleensäkin. On absoluuttisen typerää edes kuvitella, että jättämällä bensa käyttämättä, pelastamme maapallon, se on poltettava tai haudattava maahan, mikäli lopetamme kaiken valmistuksen esim. muovista. Myös hiilestä saadaan voidaan tehdä maakaasua vastaavaa kaasua, mutta hiili on julistettu pannaan, varmaan luulo syistä hiilen pahuudesta. Silti hiilestä on tehty kaupunkikaasua jo ennen maakaasun rahtaamista Suomeen ja maailmalle jo jopa vuosisatoja. Kivihiili riittää vuosisadoiksi, kun maakaasuhuippu on jo käsillä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, jos luovumme muovista, palaamme todennäköisesti kampakeramiikka aikaan, jossa sitä energiaa kuluukin, kuten paljon palaa puuta, kun saviastioita poltellaan.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Afrikassa ne polttaa kuivatettua lehmänpaskaa keittiöhommissa, se kun ei ole fossiilista, eikä puuta tarvitse poltella. Sitä samaa meidän täällä Suomessakin tulisi kehitellä, bioenergiaa keittiöön.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kyllä ne keksisi äkkiä energiaveron lehmänpaskallekin Suomessa, jos ei hellavero, niin piippuvero, mitä ne ei ole vielä huomannut.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Persujen pitäs ehdottaa että Huumeet laitetaan verolle ja käyttö kielletään oikeasti ! (niin että käytöstä tulee aina kunnon tuomio ja myynnistä aina elinkautinen)
Miten voi olla mahdollista että Harmaan talouden nro 1 hommaa saa harjoittaa täysin pimeänä ilman mitään veroja ja kaiken lisäksi lähes kaikki käyttäjät ja Myyjät on kaiken lisäksi Sosiaali huollon elättinä. (Siis rahoituskin tulee tuohon järjettömään hommaan Yhteiskunnalta jolla tuhotaan ihmisen pää ja aivot muutamassa kuukaudessa lopullisesti )
Tämän kaiken hulluuden maksaa veroa maksavat yrittäjät ja työntekijät !!!!
Kaiken huipuksi Viher-Kommunisti perseilijät ehdottavat että valtio kustantaisi näille käyttö huoneita joissa ne saisi piikittää vantion sosiaali turvalla ostettuja huumeita suoneen !!!! HULLUA !!!
Tällaiset ehdottelijat pitäisi laittaa vastuuseen ja häkkiin istumaan !
PITÄÄ MUISTAA ETTÄ TÄMÄ YHTEISKUNNA RAHOITTAMA HUUME HOMMA ON SUURIN SYY KORKEALLE BENSAN HINNALLE TÄSSÄ MAASSA !
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kepu haluaa kilometrit verolle autoilussa. Onko näiden takia alettava pitämään kirjaa kilometreistä, ja kenellä on aikaa tuohon?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kiitos! 100% oikea kommentti asiasta!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Hiilivedyt on otettava sieltä, mistä niitä saadaan edullisesti. Sama laitos, joka tuotti kivihiilestä kaupunkikaasua, voi tuottaa vaikka sitten lehmänpaskasta puhdasta keittiökaasua, jota on kivihiilestä erotettu kaupunkikaasukin. Nyt on muistettava se, että kaupunkikaasu on samaa kaasua, kuin maakaasukin, molemmissa maailmankaikkeuden vanhinta alkuainetta, vetyä. Vedystä ei päästä eroon, kuten ilman hiiltä ihmisen elinikä olisi luokkaa biljoonasosa sekuntia. Vain älykääpiöt koettavat päästä eroon hiilestä, vaikka tuo pitää yllä hiilivety-yhdisteitä, jota ilman ei olisi edes saatanan vihreitä ainoatakaan. Kivihiili on tarjottu ihmiskunnalle energiaksi, jonka se hallitsee turvallisesti, ja tuota riittää, varmasti niin kauan, kunnes kehitetään muita turvallisia ja riittäviä energiamuotoja ja tekniikoita. Kuitenkin ihmisen tehtävä ja olemassa olon tarkoitus on pitää hiilenkierrosta huolta, kuin mato muokkaa maaperää, kunhan asia ymmärretään.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Raakaöljyn hinnan heilahdukset ovat senttejä litralta, eli tänä päivänä jossain 0,50 euron paikkeilla/raakaöljy litra. Öljyä käytetään moneen muuhunkin, kuin vain bensan tekemiseen, eli tisleitä tarvitaan maantiebitumista lentokonebensiineihin, mutta bensanhinta on se, josta on rokotettava, ja syykin on selvä; ns. fossiilisen energian hinta on oltavakin korkealla, jotta ns. vihreä siirtymä olisi mahdollista, lukee Ylen sivuilla. Bensiini on vain yksi sivutuote raakaöljyn jalostuksessa, joten maanteiden päällystäminenkin olisi noilla teorioilla haitallista ilmaston kannalta; täyttä paskaa. Nimen on parempi, että meidän tiestömme on kunnossa, kuoppien väistely voi tappaa ja vaatii jatkuvasti jarruttelua ja energia kuluu kaiken karvaiseen kitkaan. Mieluummin tulisi kieltää sähköautot, jotka ovat raskaita teiden tuholaisia, mutta ennen kaikkea vaatii jopa miljoonien kaivosten perustamista ja kaivamista jopa tuhansia kuutiokilometrejä jalostettava malmia akkujen alkuaineiden vuoksi.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, Suomessa liikkuu monenlaisia vääriä käsityksiä talouden hyvinvoinnin tekijöistä. Tulot pyörivät paljolti teollisuuden ja palvelualojen sektoreissa, puhumatta tässä terveydenhuollosta. Suuri osa väestöstä alkaa olla eläkkeellä, mutta indeksi leikkasivat rahavirrat sieltä kautta, jolloin työpaikat ja valtion verotulot lakkasivat palvelualojen kautta, josta seurasi sekä alan kiinnostus, kouluttautuminen alalle. Tällä hetkellä syntyvyyttä halutaan sentään parantaa, ottamalla afrikkalaisia sijaissynnyttäjiä, vaikka olisihan suomalaisetkin naiset osanneet lapsia tehdä, jos vain elämä ei olisi niin helvetin kallista, kun avioerotkin johtuvat pääosin taloudellisista syistä. Vihreä siirtymä koituu suomalaisen elämän kohtaloksi, vaikka eihän Suomi kuitenkaan mahda mitään ilmastonmuutokselle, jota on tapahtunut jo miljardeja vuosia. Ilmaston kylmeneminen on pahinta, mitä nyt tapahtuu. Lämpötilat ovat laskeneet edellisestä lämpöhuipusta, 135 tuhatta vuotta sitten, noin 5 astetta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, bensiinistä luopuminen vihreän siirtymän hyväksi ei lopeta öljyn käyttöä. Raakaöljyä tarvitaan polttoöljyihin, muovien valmistamiseen, asfaltointiin ja mm. lentämiseen. Jos kaikesta muustakin luovutaan, mitä raakaöljystä joudutaan jalostamaan, niin se ei tapahdu vain kädenkäänteessä. Jos maan talous halutaan oikeasti kaataa, niin siittä vaan, öljy valukoot meriin, joka on seurausta joka tapauksessa maankuoren öljyn käytön lopettamisesta, samoin kuten käy maankuoren metaanivarojen kohdalla, sekin päätyy ilmakehään, jos ei maankuoren kaasuvarojen paineita käytetä energian tuotannossa. Kuoren metaanivarat vuotavat joka tapauksessa ilman sen hyödyntämistä hitaasti ilmakehään, eikä se ole vain lämpenemisen seurausta, vaan kuoren liikkeiden ja kulumisen seurausta, jossa litosfäärilaatat kuluvat myös altapäin, ja voi aiheuttaa suurina päästöinä nopeasti maapallon hapen vähenemiseen vuotojen ja luonnollisten palamisen seurauksena. Suurin hapen kuluttaja on tulivuorten CO päästöt.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ihmiskunta ei ymmärrä juurikaan ilmaston muutoksesta mitään, kuten ei myöskään suurimmasta riskistä maapallolla, hapen kulutuksesta, ja mikä on johtanut tilanteeseen; eli teollisuuden ajaminen kehitysmaihin. Häkä, hiilimonoksidi, CO, on kaasu, joka ilmakehään joutuessaan hapettuu hiilidioksidiksi, CO2, pahimmat päästöt maapallolla on osapuilleen; Kiina 1575 ppbv, Intia 414 ppbv, Brasilia 4655 ppbv, Kanada, hihhuleiden aiheuttamat metsäpalot, 3020 ppbv ja vaikka Australia 2306 ppbv. Suomeen häkä tulee sekä eteläisestä Euroopasta ja Venäjältä. Suurimmat ilmastojankuttajat ovat itse suurimmat päästäjät, ja vaativat esim. suomalasilta ilmastotekoja, voi vittu, suomeksi sanottuna. Suomalaisten tulee ottaa kivihiili raaka-aineeksi erilaisten jalosteiden valmistamiseksi, ja on ehdottomasti unohdettava näiden todellisten ilmansaastuttajien toiveet, jossa me, suomalaiset ajamme kilpailijana teollisuutemme alas, ja toinen vittu, suomeksi sanottuna.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, mm. Italiassa Cambi Flegrei jyrähtelee jo pahaenteisesti, koska paine kasvaa, ja supertulivuoren purkaus voi vaarantaa jopa miljoonien ihmisten hengen. Öljynporaus ja maakaasun käyttö poistaa paineita ja riskejä kuoressa, jossa mahdolliset räjähdyspurkaukset voivat nykytilanteessa tappaa jopa kymmeniä miljoonia ihmisiä suoraan ja ravinnontuotanto tekee jättimäisen ravintokriisin, joka johtaa jopa sotiin. Ihmisen tyhmyys tiivistyy erityisesti vihreässä siirtymässä, jossa tiede on heitetty helvettiin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, mm. esim. Tyrrhenanmeri ja Ligurianmerten pohjista löytyy suurella todennäköisyydellä suuresti kaasua ja öljyä, ja niiden käytöllä suojauduttaisiin valtaisilta, maapallon ilmakehänkin tukkeavilta kaasuilta, tuhkalta ja muulta pölyltä, joka pysäyttää miljardien ihmisten ravinnon saannin. Nyt vain reippaasti poraamaan niitä riskipitoisia maankuoren ”pommeja”. Sama se on pohjoisen Afrikan valtaisat öljyvarat ovat jättimäinen riski tuleville sukupolville. maankuoren vertikaaliset liikkeet ovat yleensä muinaisen biomassan, hiilimetsien kaasuuntuvia osia, joita on aivan pakko ottaa käyttöön, riski on sama, mikä johtaa ihmisellä ohitusleikkaukseen tai pallolaajennukseen, myös maapallon kuntoa on pidettävä yllä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Campi Flegrei tulee pilaamaan rannikot joka tapauksessa, supertulivuori on asetettu äärimmäiseen tarkkailuun ja merenpohja kohoaa, maankuoren rajut järistykset kertovat karua kieltään, evakuointiin on jo varauduttu, ilmastoleikki loppuu. On vain hyvää tuuria, että ydinvoimaloita ei ole sijoitettu alueelle. Kuumia pisteitä ja maanjäristyherkkiä alueita maapallolla riittää, kivihiilestä ei päästä eroon vuosituhansiin. Ikävää hihhuleille, eivät onnistuneet kaatamaan maapallon taloutta, luonto laittaa asiat omaan järjestykseensä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ihmisen aiheuttama ilmaston lämpeneminen vastaa noin kärpäsen tuottamaa lämpöä ilmakuutiometrille, joka alenee korkeuden kasvaessa ilmakehässä. Metaania tuottavia mikrobeja on maaperässä biljoonia nelimetrillä, ja luku kasvaa, jos luonto lämmittää alaa. Lämpötilan nousu on siis ajuri hiilidioksidin kasvulle, joka on varsin vähäistä, joskin pysähtyy vastaavasti jääkauden alkaessa suurelta osin. On täysin väärin mitata keskilämpötiloja pinnan korkeudella ja vain yhden tason mittauksilla, jossa pitäisi vastineeksi mitata myös korkeuden keskiarvolla pitoisuuksia, joka alenee osapaineensa osalta korkeuden kasvaessa. Pinnan lämpötilat ovat suoran säteilyn seurausta. Hiilidioksidipitoisuutta ja sen ilmastovaikutusta perustellaan nimen omaan korkeammalla sijaitsevan hiilen olemassa ololla, jossa se ei päästä lämpösäteilyä avaruuteen. No, siellä korkeammalla on myös vähemmän hiilidioksidia, jopa ennen teollisen ajan pitoisuuksia, joskaan sen aikaisia satelliittimittauksia ei ole olemassakaan.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, ja sitten on se lihansyönti, tuossa järki on useimmilta jäätynyt täysin. Maapallon pinta on suurelta osin luonnostaan selluloosapitoisten kasvien peitossa, jolla eläinkunnan tulisi tulla toimeen. Valitettavasti tuo on sellaisenaan ihmiselle liian hankala sulatettava, kun taas märehtivillä on sopiva ruoansulatusjärjestelmä mikro-organismeineen, joka sekään ei sentään metaania pysty hyödyntämään ravinnokseen. Siksi luonto on järjestänyt asian nerokkaasti, säteily hajottaa metaanin tehokkaasti ilmakehässä, eli metaanista ei juurikaan ole pysyvää haittaa, joskin voihan se tasoittaa vuodenaikojen lämpöjä mm. Siperiassa, josta seuraa vain lisä kasvillisuutta ja happea järjestelmään. Tuo kuuluu systeemiin, jossa on valmius massiiviseen valtamerten pohjien CO-päästöjä vastaan, jossa häkä hapettuu hiilidioksidiksi, tappavan CO:n sijaan. Ihmiskunnalla on suojelusenkeli, joka tosin ei suojele meitä vihreiltä, jotka koettavat vähentää maapallon väkeä ravintokriisien avulla.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, mm. kivihiilestä saatavia, hiiltä ja rikkiä voidaan käyttää hiilisulfidin valmistukseen ym., josta vaikka sellofaania, joka on täysin biohajoavaa ”muovia”. Kivihiilestä saatiin myös puhdasta keittiökaasua ennen Venäjän maakaasuun retkahdusta, kuten kivihiilestä saadaan myös nestemäisiä polttoaineita jne. jne. Kivihiiltä riittää maailmalla sadoiksi vuosiksi, ja siitä saatavalla hiilidioksidilla voidaan tehostaa rajusti maapallon ravintotuotantoa, joka on edessä joka tapauksessa, oltiin me miten helvetin lujasti naimisissa sen vihersiirtymän kanssa tai ei.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, hiilidioksidilla ei ole merkitystä ilmaston lämpenemisessä, lämmin ilma nousee harvempana ylös (ominaispaino) ja kylmempi laskeutuu alas. Suora auringonsäteily saavuttaa pinnan valon nopeudella, joka näkyy mittareissa. Siksikin yöt ovat päivälämpötiloja viileämpiä, pinna lämpövarastoista riippuen. Maapallon magneettikenttä on tärkeä suoja aurinkotuulen suurenergisiä hiukkasia vastaan, ja lämpimään tunteen tuokin m-kentän jyrkkä heikkeneminen, 30% viimeisten 3000 vuoden aikana, ja 10-15% viimeisten noin 170 vuoden aikana. Aurinkotuulen hiukkaset ohittavat normaalitilassa maapallon magneettikentän ohjaamina ja m-kentän heikkeneminen muodostaa aukkoja kentän heikkenemiseen, joka multipolisessa tilassa päästävät hiukkasparvia heikkojen pisteiden kautta pintaan. Tuo näkyy parhaiten ylemmissä ilmakerroksissa, siellä 70-10 hPa korkeuksilla erityisesti pohjoisnavan seudulla, joka on todellisuudessa positiivinen napa. Napaonkalo on myös m-kentän heikoin lenkki.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
EU kieltää polttomoottorit vuonna 2035, eli noin 13 vuoden päästä. Naurettavinta tässä on se, että nyt aletaan rakentaa biokaasu jakeluasemia, vain kolmeksitoista vuodeksi, hinta ihan mitä tahansa. Mihin helvettiin ne biokaasut sitten laitetaan, mätänee luonnossa metaaniksi tai hiilidioksidiksi, vain mihin? Se on täysin selvää, että sitä biokaasua muodostuu 2035 jälkeenkin, ja se poltetaan jossain. 2035, ihmeen vuosi, vihreät ja kokoomus taputtelevat toisiaan, autoilun nollavuosi, päästöt nolla, sähkö sata, satasen kilowatti. Pistorasiat vaikenevat, valot himmenevät, jääkaapit ovat turhaa ongelmajätettä, perunakellareissa hurisee vielä vanha kiinalainen generaattori, polttoaineena korpikuusen kyyneleitä, harrastuksista hyötykäyttöön sopivat vehkeet vielä metsän siimeksessä otettu uusiokäyttöön, kierrätykseen..
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kannattaa muistaa, että myös oma tiputtelu metsässä kuuluu jakeluvelvoitteen piiriin, eli myös naapurille.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Raakaöljyn hinta on tänään noin 0,49 euroa litra, barrelihinnalla 90 dollaria. Vähäistä on öljyn maailmanmarkkinahinnan osuus vaikka bensan hinnasta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, kannattaa jo ostaa raakaöljyä ja jalostaa itse, mitä tarvitsee.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, raakaöljyn tuontia omaan käyttöön ei ole vielä kielletty.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Täsmälleen näin, jos tuo raakaöljyn vaikka omiin häihinsä tai syntymäpäiville, se lienee tullitonta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
HEI. KIITOS KARIKIN HYVÄSTÄ HINTASELVITYKSESTÄ. KYLLÄ ME MAANVILJELIJÄT OLEMME LASKENEET NUO ÖLJYSHEIKIT ”KURITTOMIKSI KAKAROIKSI” KOSKA EIHÄN KOSKAAN, TIETÄÄKSENI KUKAAN MAANVILJELIJÄ OLE TUOLLALAILLA VILJANLAILLA VEXLAILLUT, KUIN ❤️ 🦊 PAHAINEN, KURITON KAKARA, JA KUITENKIN KAIKKI TUOTTEET, OVAT ISÄN, HYVIÄ LAJOJA MEILLE EMMEHÄN ME OLE ANSAINNEET ITSESSÄMME, KUIN ❤️ HELVETIN TULI. KAIKKIHAN ON ❤️ : JEESUKSEN KRISTUKSEN ANSIOTA, JA SILKKAA LAHJAA, VAIKKATÄTÄ, JUMALATON PILKKAA, JA JALKOIHINSA LAHMAA. KIITOS. SIUNATEN, LASSE HIETANEN.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Alkaa polttoaineet olla kohta viinan hinnoissa.Pistää miettimään,että kannattaisko auto myydä pois?Ja alkaa ryyppäämään,ja pistää kaikki överiks!:):):)
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Bensa on halpaa! Diesel vielä halvempaa ja PÖ miltei ilmaista. Hybridit ja sähköautot ovat tulevaisuutta!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Väärin, EU kieltää polttomoottorit kokonaan 2035, ja hybridissä on kaksi eri voimanlähdettä, polttomoottori ja sähkömoottori. 2035 jälkeen auton päästöt on oltava nolla, tämä on se tulevaisuus, mikäli uskomme EU:n päätöksiä, jota myös kokoomus ja heidän ystävänsä vihreät uskovat.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sähköautoon ei todellisuudessa ole varaa, kuin sellaisilla, joiden tulot ylittää luokkaa 50 tuhatta euroa brutto vuodessa. Pelkästään auton arvonalenema ja akkujen vaihtoon tai täyshuoltoon menee keskimäärin 10 tuhatta euroa vuodessa, kun lasketaan akun kuluminen tai vanheneminen, ne kun vanhoilla akuilla tuskin edes menee kaupaksi vaihdossa. Talvisin on oltava myös lämmin autotalli, ja monellako on kaupungeissa talli, tai lataustolppakaan omassa käytössä? Miljardin henkilöauton akkuja varten on kaivettava ja jalostettava noin 1250 000 000 000 tonnia malmia, jotta harvinaiset akkumateriaalit löytyy tuohon automäärään. Akkumateriaaleille on kuitenkin käyttöä muuallakin, kuin vain henkilöautoihin. Uusia kohteita on mm. kaivokoneiden sähköistäminen, ja vanhoja tietysti julkisen liikenteen massakohteet. Maapallon tuho on edessä väistämättä, jos alamme kaivamaan kaikki mantereet auki, aivan toivoton suunta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kokoomus on myös kieltämässä hybridiautot 2035 jälkeen, jolloin ei edes biokaasun jakelu alkaa loppumaan. Uusien autojen päästöt ovat oltava nolla, jäi biomateriat sitten vaikka mihin muuhun käyttöön tahansa, tai biomateria, kuten paistorasoista on tehtävä vaikka saappaita jne.. Sähkön nyt vähitellen loppuessa maasta, ylisuuren kulutuksen takia, kokoomus lienee tuulivoimaloiden kannalla, Orpon ajatuksista ei ota selvää erkkikään.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Noin sanoo Kehä III:n sisäpuolella pysyvä, jonka liikkumista tukee koko kansa ja KELAgold, yhdessä Asumistuen kanssa, hoitaa elannon.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Älä hyväksy bensamyyjien jatkuvasti muuttuvia hintoja. Lopeta tankkaaminen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti