LA 9.6.Vilhelm Junnila3 Kehäkolmosen aita etenee Maan pääkaupungin moottoriteiden purkaminen voi kuulostaa huonolta vitsiltä, mutta suunnitelmat sisääntuloväylien bulevardisoimisesta ovat totisinta totta. Yleensä kun kaupungit kasvavat, niiden liike... Lue lisää >
TI 1.4.Teija Makkonen36 Ei autoilijoita kurittavia päättäjiä Helsinkiin! Kuntavaalien ennakkoäänestys alkaa huomenna keskiviikkona 2.4.2025. Helsinki ei tarvitse valtuustoon yhtään päättäjää, joka kurittaa autoilijoita ideologisista syistä. Monelle suomalaiselle – myös Hel... Lue lisää >
TI 23.3.Juha Ruuska7 Täysähköautojen käyttörajoitus Suomeen? Täyssähköautot eivät sovellu pitkän ja harvaan asutetun maan tieverkostoon. Täysähköautot ovat erittäin epäegolookisia niiden ruuren akkukennoston vuoksi. Näiden autojen ongelma Suomen olosuhteissa vi... Lue lisää >
LA 7.10.Jani Mäkelä98 Polttoaineveroa alennetaan merkittävästi Julkisessa keskustelussa esitetään usein harhaanjohtavia väitteitä perussuomalaisten polttoaineen hintoja koskevista tavoitteista. Surkeimmat tahalliset väärinymmärtäjät väittävät jopa perussuomalaist... Lue lisää >
LA 24.4.Henna Kajava32 Sinipunavihreät poistamassa Espoossa maksuttoman pysäköinnin Aiemmin maksuton pysäköinti on muuttumassa maksulliseksi monilla Espoon keskusalueilla ja niiden liepeillä 11.5. lähtien. Taustalla ovat Espoon ilmastotavoitteet: "Pysäköinnin maksullisuus on yksi ... Lue lisää >
KE 19.6.Laura Korpinen4 Ruuhkamaksut ja perustuslaki Rinteen hallitusohjelmaan on kirjattu mahdollisuus ottaa käyttöön kaupunkiseutujen liikenteen hallintaan tähtäävät ruuhkamaksut. Kirjaus kuulostaa mielenkiintoiselta, olemmehan osa Euroopan unionia... Lue lisää >
TO 10.6.Matti Henttunen5 Kahteen kertaan rankaiseminen samasta rikkomuksesta..? "Juuri lausuntokierroksensa aloittaneesta hallituksen uudesta liikenneturvallisuusstrategiasta selviää, että pääministeri Sanna Marinin (sd) hallitus aikoo nyt puuttua myös Suomen teillä käytettyihin ... Lue lisää >
MA 20.3.Kevin Servin33 Autoilijan asialla Ammattikuljettajana saan paljon palautetta polttoaineen hinnasta. Moni varmasti muistaa vielä vuoden takaisen ajan, jolloin bensan keskihinta pyöri siinä 1,5 euron korvilla. Sittemmin se nousi lähes 2... Lue lisää >
MA 22.3.Ville Tavio34 Autoilun verotus on epäonnistunutta Liikenteen verotus on Suomessa hyvin epäoikeudenmukaista. Autoilun verot kerätään yhä polttomoottoreilla liikkuvilta suomalaisilta ja polttoainehintoja korotellaan häikäilemättömästi. Autoilun tulisi ... Lue lisää >
PE 31.3.Ville Tavio44 Pelasta Suomen autoilu Liikenteen verotuotot ovat noin kahdeksan miljardia euroa vuodessa. Vielä 15 vuotta sitten tuotto oli vähän yli kuusi miljardia, joten verokertymän kasvu on ollut suhteellisen nopeaa. Autoilijoita kur... Lue lisää >
TI 28.11.Ilkka Luusua10 Haamuautot ja harrasteautot Suomessa on iso piiri harrasteautoilijoita, jotka pitävät klassikkoautoja kunnossa ja ne voivat olla museoituja taikka muuten täyttää museoauton ikävaatimuksen yli 30 vuotta. Tätä uudempia autoja harr... Lue lisää >
KE 26.5.Kimmo Kautio2 Asumisen ja autoilun hinta kurjistaa koko Suomen Eläminen Suomessa on tänä päivänä tolkuttoman kallista. Asumisen, autoilun ja ruoan hinnat ovat kipurajoilla. Perustarpeisiin kuluvat, suhteettoman suuret summat suitsivat kotimaista kulutusta palvelu... Lue lisää >
LA 12.6.Marko Hamilo2 Näivettyykö Helsingin kaupallinen ydin? En muista koko elinaikanani yksityisautoilun tulevaisuuden näyttäneen yhtä valoisalta kuin nyt. Olen syntynyt vuonna 1968, ja niihin aikoihin kaiken muun yhteiskunnallisen liikehdinnän osana syntyivät... Lue lisää >
KE 19.3.Jari Kilpinen5 Tehdään Helsingistä taas autoilijaystävällinen kaupunki! Helsingin autoilupolitiikka on viime vuosina ollut selvästi autoilijoiden kannalta haastava, ja monet kokevat, että kaupungin linjaukset ovat olleet liian vihamielisiä autoilijoita kohtaan. Autoilu on... Lue lisää >
TO 23.9.Tanja Hartonen0 Lisätäänkö hyvinvointia vai pahoinvointia? Mitä lähipalvelut kenellekin tarkoittaa? Tuntuu olevan nyt buumina keskittäminen kaikessa. Koululaiset laitetaan isoihin kouluihin, ja sosiaali- ja terveyspalvelut keskitetään kaupunkeihin. Maaseudull... Lue lisää >
SU 23.3.Teemu Makunen10 Sinnemäen sumput Pyöräilyn ja kävelyn edistämiseen on panostettu Helsingissä jo riittävästi autoilun kustannuksella. Autoilijoiden tarpeet on otettava nykyistä paremmin huomioon liikenneverkostossa. On täysin kohtuuto... Lue lisää >
TO 23.9.Tanja Hartonen3 Lisätäänkö hyvinvointia vai pahoinvointia? Mitä lähipalvelut kenellekin tarkoittaa? Tuntuu olevan nyt buumina keskittäminen kaikessa. Koululaiset laitetaan isoihin kouluihin, ja sosiaali- ja terveyspalvelut keskitetään kaupunkeihin. Maaseudul... Lue lisää >