KE 26.5.Teemu Tares0 Mitä viisaat miehet ennen meitä ovat sanoneet "Jälkimaailma, seiso täällä omalla pohjallasi äläkä luota vieraaseen apuun." Augustin Ehrensvärd (1710-1772) "Kansani pelastumiseen ja onnelliseen tulevaisuuteen en hetkeksikään ole menettänyt usk... Lue lisää >
PE 16.5.Toimi Kankaanniemi0 EN, EU, ETYJ, Suomi, Ukraina Euroopassa on kolme valtioiden välistä erilaista yhteistyökokonaisuutta. Ne ovat Euroopan unioni (EU), Euroopan neuvosto (EN) ja Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestö (ETYJ). Lisäksi useimmat ... Lue lisää >
KE 22.7.Reijo Tossavainen35 Brysselistä häpeällinen neuvottelutulos Ilmaiset "elvytysrahat" ja EU:n tuleva budjetti nettona ovat Suomelle yhdeksän miljardia euroa. Summa on niin iso, että sen hahmottaminen ilman vertailevia esimerkkejä on vaikeaa. Siksi kerron, että y... Lue lisää >
TO 19.1.Kai-Ari Lundell6 Kansallisomaisuus on kansan omaisuutta Ministeri Anne Bernerin esityksessä on Digitan kaikuja. Kun Yleisradio myi lähetysverkkonsa, Suomen TV-verkosta tuli ulkomaisten sijoittajien rahasampo. Yle ja muut suomalaiset mediatalot joutuv... Lue lisää >
LA 6.12.Osku Karttunen17 Suomi-neidon muistoa kunnioittaen Tänään 6.12.2025 Suomi-neidon pitäisi pukeutua juhlavasti itsenäisyytensä vuosipäivän kunniaksi. Mitenköhän Suomi-neito ajattelee päivän merkityksestä tänä päivänä? Olisikohan tämä päivä Suomi-neidoll... Lue lisää >
PE 21.5.Thomas Kämper2 Yksinäisyys - yhteiskunnan piilo-ongelma. Vuonna 2012 Suomessa asui yksin yli miljoona ihmistä, joista yli puolet pääkaupunkiseudulla. Yksinasuvilla on 80 % suurempi riski sairastua masennukseen Terveys 2000 -tutkimuksen mukaan, jonka laati d... Lue lisää >
KE 26.5.Teemu Tares1 Tervetuloa ilmaisen elatuksen piiriin! Miksi meidän pitäisi elättää muiden maiden kansalaisia ja varsinkaan sellaisia, jotka ovat meille pahaksi? Eikö ihmisillä itsellään ja heidän omilla maillaan ole jakamaton vastuu? Miksi annamme nii... Lue lisää >
TO 28.9.Tatu Tyni3 Rendel - mitä tilasit Hyvän ja Pahan välillä on raja. Se raja olen minä. Minä olen: mitä tilasit. Darkman (1990) ja RoboCop (1987) Mikkelissä (2017). Kovat arvot, pehmeä maailma. Pehmeät arvot, kova maailma... Lue lisää >
SU 7.4.Mikko Kangasoja87 Suomea pelastamassa - mistä säästöjen lisäksi tuloja? Hallitus etsii sitkeästi säästökohteita ja lisätuloja, jotta valtion velkaantuminen edes lieventyisi. Kerron tässä, kuinka huolestuttavana Suomen tilanteen näen. Korot. Velkojen vaivana tulee korko... Lue lisää >
SU 17.8.Jouni Vallin5 30-vuotta konsensusta ja kompromissejä. Kolmekymmentä vuotta kompromisseja ja konsensusta– ja tässä sitä nyt ollaan. Kolmekymmentä vuotta on pitkä aika. Siinä ajassa ehtii rakentaa imperiumin – tai tuhota sellaisen. Me valitsimme jälkimmä... Lue lisää >
TI 18.5.Heidi Närvänen11 Olipa kerran maa nimeltään Suomi... Suomi on pieni maa, silti täällä on vallitsee iso kaksijakoisuus. Täällä köyhät vain köyhtyy ja rikkaat rikastuu. Ruokajonot kasvaa, vähäosaisuus ja suomalainen nälänhätä lisääntyy. Ja suomalaisten pa... Lue lisää >
MA 12.12.Kai-Ari Lundell3 Minä mennä koulu, sanoisi Jungner 2.12. Talouselämä Mikael Jungner ehdottaa valtavia muutoksia kielioppiin: "Suomen kieli on taakka", kielitieteilijät kummissaan Entinen demareiden kansanedustaja ja Ylen toimitusjohtaja, viestint... Lue lisää >
TO 31.3.Ion Mittler59 Venäläistä rulettia NATO-jäsenyyden hakemuksella Venäläinen ruletti on legendaarinen äärimmäinen uhkapeli, jossa laitetaan kuudesti laukeavaan revolveriin yksi patruuna, ja pyöritetään lipasta sokkona. Sitten osallistujat laittavat vuorotellen aseen... Lue lisää >
SU 22.2.Kai-Ari Lundell0 Suomi vs USA 7 - 0 Iltalehdestä löytyi suomalaisittain hauska uutinen, jota on suorastaan pakko kommentoida. Simeoni herneet keittää, Timo sekaan rasvat heittää, patahan kuohuvaan sylkee. Räkäisen hernesoppaan... Lue lisää >
TO 4.8.Matti Henttunen27 9 min asiaa. Kun päätöksentekomme omista asioistamme viedään Kun päätöksenteko meidän omista aioista viedään, niin tässä on tulema. Tärkeä 9 min asioista joihin meiltä koitetaan EU:ssa jälleen viedä... 🤔 EU puuttuu asiaan mikä sille ei edes kuulu... Yritt... Lue lisää >
KE 15.4.Piritta Poikonen5 Kel' onni on... Kun seuraa keskustelua, saa sen kuvan, että Suomessa mikään ei toimi eikä kannata - eikä ole ikinä kannattanutkaan. Ja jos jotain erehtyy yrittämään, byrokratia ja kateus tekevät siitä äkkiä lopun. ... Lue lisää >
SU 6.12.Jari Kilpinen2 Pitkää ikää Suomineito! Hyvää itsenäisyyspäivää! Kansallisvaltiolla on arvonsa. Jokaisen maan on hyvä pitää päätäntävalta omissa käsissä. Varsinkin pienen maan on hyvä päättää omista asioista. Mitä suuremmat yksiköt sitä ... Lue lisää >