Sähköilyn totuuksilta halutaan sulkea silmät
Kaikki ajavat nyt politiikkaa kalliin Teslan akuilla ja Teslan piikkiin. Eräät ekonomistitkin ovat kirkkaan talousajattelun sijasta sumean ideologisia. Seuraavan kymmenen vuoden aikana pitäisi suomalaisen ja savolaisen olla hiilineutraali ja mm. polttomoottoriautoilu lopetettuna ja moni muu maailman puhtaimman maan kilpailukyvylle tärkeä asia.
Teslan ensimmäinen oma sähköauto, Tesla model S, ajettiin ulos tehtaasta vuonna 2012 eli vain kahdeksan vuotta sitten. Ruotsi asetti noihin aikoihin tavoitteekseen hiilineutraaliuden 2020 ja kuinka kävi. Suomi ei ottanut oppia ja kurittaa kansaa nyt asettamalla saman tavoitteen vuodelle 2030 – 15 vuotta aiemmin kuin muut sivistysvaltiot. Marin ajaa hallituksellaan suomalaisten selkään. Tämä kaikki tehdään lisäksi aikana, jolloin kylmän Suomen talous on vajoamassa lämpimän Kreikan tasolle.
Ruotsin ensimmäinen tavoite oli siis saada maa hiilineutraaliksi 2020. Nyt tavoite on 2045, siis sekin 15 vuotta Suomea myöhemmin. Hiilineutraaliin tavoitteeseen päästäkseen Ruotsin sähköautokannan täytyisi asiantuntija-arvioiden mukaan kasvaa nykyisestä vajaasta 100 000 yli 2,5 miljoonaan vuoteen 2030 mennessä. Asia alkaa epäilyttää, kun Ruotsi asetti tällä viikolla sähkönkäytön rajoituksia. Ruotsi on lisäksi vienyt 10% sähköstään, huomattava osa siitä Suomeen. Ei hyvältä näytä mikään sähköily-yhtälö maalaisten kannalta.
Herättääkö ajatusta maaseudun asukeissa, entä muissa? Mihin maaseutu on joutumassa ja kuinka pahasti tulee yliajetuksi? Sähköauton ääntä kun ei kuule ja se näköjään pitää paikkansa. Se kulkee vaarallisen hiljaa, se on virtaongelmien vuoksi jäisenä, tai palavana parkissa. Vieressä palaa ylirasittunut muuntajakaappi. Bussitkin, joita sähköaikana nähdään entistä vähemmän maaseudulla, lataavat dieselagregaatista ja ajavat lataava dieselagregaatti perässään.
Tekstin aiheet:
Kuka uskaltaa ostaa muutaman vuoden ikäisen käytetyn täys-sähköauton?
En minä ainakaan
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
kuka on niin hullu että ostaa käytetyn ladattavan hybridin ???
akut maksaa 13000.-40000 euroa ??????
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Hei. Kiitos Pasikin. Sulkea silmät ja sydän, Jeesuksen Pyhän Hengen sinne pääsyltä. Ylpeäksihän, se ihmisen tekee: ja kaikki suunnitelmat: on, kuin: Piirretty veteen. Kiitos. Siunaten, Lasse.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Hei. Kiitos Pasikin. Sulkea silmät ja ❤️ sydän, Jeesuksen Pyhän Hengen sinne pääsyltä. Ylpeäksihän, se ihmisen tekee: ja kaikki suunnitelmat: on, kuin: piirretyt veteen. Kiitos. Siunaten, Lasse.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
huutista persuille
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Amerikkalainen yritys suunnittelee ydinjätteellä käyvää akkua ja kesto kuulemma 1000 vuotta. Jos tällainen on suunnitteilla, miksi mennään kauhealla kiireellä ojasta allikkoon. Jos ydinakulla….joskus…päästäisiin…ehkä…pientareelle.
Ydinakussa tarvitaan varmasti jytäkämpää ”tavaraa ja se ei ole onegelmatonta. Korkea-aktiivinen ydinjäte on pääasiassa käytettyä ydinpolttoainetta. Sen määrä (tilavuus) on selvästi pienempi kuin matala- ja keskiaktiivisen jätteen, mutta se sisältää pääosan ydinvoimalan tuottamasta kaikesta radioaktiivisuudesta. Korkea-aktiivisen ydinjätteen radioaktiivisuus on siis hyvin suuri ja jätteenä se tarvitsee jatkuvaa jäähdytystä sekä tehokkaan säteilysuojauksen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Suomeen tuodaan energiaa 4000Mw joka riittää noin 4 – 5 tuntia. Hinta on 5milj. €.
Kun Suomen kivihiili- ja turpeen energia ajetaan alas, tuontimäärä lisääntyy esim Venäjältä, jossa sähkön tuotanon H- jalanjälkeä ei valvo kukaan
Omavaraisuutemne on roskiksessa ja mitä sitten, kun tuontisähköä ei enään saadakaan?
Kiva kuvitella kaikille sähköauto, mutta se on ikuinen mahdottomuus.
Hallituksessa olevat vieraan valtion ääriliikkeet ja agendat on poistettava sieltä erittäin vahingollisina maallemme!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kyllä, tällä hetkellä tuontienergia maksaa miljoonan tunnissa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti