Totuus korkeista polttonesteiden hinnoista ?
Meille on kerrottu eri medioiden kautta , että polttonesteiden korkea hinta johtuu kolmesta asiasta:
1. Raakaöljy on kallistunut nyt lyhyessä ajassa 60 dollarista 90 dollariin tynnyriltä.
Ymmärrettävää on se, että kun yksittäisen raaka-aineen hinta nousee, se vaikuttaa kokonaishintaa.
Mielenkiintoista on kuitenkin se, että silloin, kun öljyn hunta laskee tai dollarin arvo laskee suhteessa euroon,
niin silloin samat toimijat toteavat, että öljy on vain pieni tekijä polttonestetisleen valmistuksessa.
2. Biopolttoaineiden jakeluvelvoite
Suomessa on erittäin haastava tavoitetaso. Meille kuitenkin selvitetään hyvin epäselvä’sti, että vaikutukset ovat
useita kymmeniä senttejä.
3. Polttoaineverotus
Tällä hetkellä valmistevero on 75,9 senttiä/litra. Tähän lisätään sitten polttonesteen valmistajan ja jakelijoiden palkkiot
joiden päälle lisätään alv 24 % eli kahden euron myyntihinnalla valmistevero 76 senttiä, valmiste ja jakelupalkkio 85,
arvonlisävero 38 senttiä eli veron osuus noin 1,14 euroa !
Siiten muutamia syitä, mistä ei juuri ole kerrottu tai tuotu esiin
4. Kuluttajien hintasokeus
Polttonesteen hinta vaihtelee viikon aikana samalla jakeluasemalla 15-20 senttiä ! Tämä olis ollut markoissa
0,89- 1,19 / litra. Olisitko aikanaan hyväksynyt sen, että alkuviikosta bensa olisi maksanut 6,90 mk ja perjantaina
8,10 mk. Iltapäivälehdet repivät ennen lööppejä jo 10-20 pennin hintakorotuksista, nyt viisikertaioset korotukset
menevät kuluttajilta ohi.
Markka-aikaan kilpailun ( eli missä tankattiin ) määritti 3 pennin hintaero. Tämä ratkaisi , missä tankataan.
Toki nyt ovat lisääntyneet kaikkien jakeluyhtiöiden omat kortit, mikä on vähentänyt hintaseurantaa, mutta alun perin
euroon siirtyessä oli tarkoitus kilpaillla tolpissa näkyvissä hinnoissa juuri kolmannella desimaalilla. Tilanne on nyt
sellainen, että kilpailevien asemien päivän hinnassa voi olla 6-8 sentin ero ja se ei vaikuta, missä tankataan.
Markka-aikana tuo ero olisi ollut siis 36-50 penniä / litra.
5. Etätyö on laskenut kysyntää reippaasti
Jollakin tämä myynnin lasku pitää korvata, koska muutenhan yritysten tuotot laskevat.
Yritystenhän on tehtävä voittoa ja ainakin Neste tekee vuodesta toiseen huipputulosta.
Tämä lienee merkittävin syy korkeisiin hintoihin tällä hetkellä.
6. Uudet kulkuneuvot
Uudet vähempikulutukselliset autot, hybridi -sekä sähköautot laskevat omalla osuudellaan kulutusta eli polttonesteiden
kysyntää.
Perussuomalaisten tulee taistella polttonesteiden perusteettomia ja kohtuuttomia korotuksia vastaan !
Nämä jatkuvat hinnankorotukset heikentävät meidän suomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia.
Tekstin aiheet:
Juuri näin, bensa ja diesel ovat vain pari tislettä raakaöljyn jalostuksesta. Myös esim. maanteiden päällystykseen käytetty bitumi, kuten monet muovin raaka-aineet tehdään öljystä, kuten orgaanisen kemian lukemattomat raaka-aineet yleensäkin. On absoluuttisen typerää edes kuvitella, että jättämällä bensa käyttämättä, pelastamme maapallon, se on poltettava tai haudattava maahan, mikäli lopetamme kaiken valmistuksen esim. muovista. Myös hiilestä saadaan voidaan tehdä maakaasua vastaavaa kaasua, mutta hiili on julistettu pannaan, varmaan luulo syistä hiilen pahuudesta. Silti hiilestä on tehty kaupunkikaasua jo ennen maakaasun rahtaamista Suomeen ja maailmalle jo jopa vuosisatoja. Kivihiili riittää vuosisadoiksi, kun maakaasuhuippu on jo käsillä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, jos luovumme muovista, palaamme todennäköisesti kampakeramiikka aikaan, jossa sitä energiaa kuluukin, kuten paljon palaa puuta, kun saviastioita poltellaan.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Afrikassa ne polttaa kuivatettua lehmänpaskaa keittiöhommissa, se kun ei ole fossiilista, eikä puuta tarvitse poltella. Sitä samaa meidän täällä Suomessakin tulisi kehitellä, bioenergiaa keittiöön.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kyllä ne keksisi äkkiä energiaveron lehmänpaskallekin Suomessa, jos ei hellavero, niin piippuvero, mitä ne ei ole vielä huomannut.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Persujen pitäs ehdottaa että Huumeet laitetaan verolle ja käyttö kielletään oikeasti ! (niin että käytöstä tulee aina kunnon tuomio ja myynnistä aina elinkautinen)
Miten voi olla mahdollista että Harmaan talouden nro 1 hommaa saa harjoittaa täysin pimeänä ilman mitään veroja ja kaiken lisäksi lähes kaikki käyttäjät ja Myyjät on kaiken lisäksi Sosiaali huollon elättinä. (Siis rahoituskin tulee tuohon järjettömään hommaan Yhteiskunnalta jolla tuhotaan ihmisen pää ja aivot muutamassa kuukaudessa lopullisesti )
Tämän kaiken hulluuden maksaa veroa maksavat yrittäjät ja työntekijät !!!!
Kaiken huipuksi Viher-Kommunisti perseilijät ehdottavat että valtio kustantaisi näille käyttö huoneita joissa ne saisi piikittää vantion sosiaali turvalla ostettuja huumeita suoneen !!!! HULLUA !!!
Tällaiset ehdottelijat pitäisi laittaa vastuuseen ja häkkiin istumaan !
PITÄÄ MUISTAA ETTÄ TÄMÄ YHTEISKUNNA RAHOITTAMA HUUME HOMMA ON SUURIN SYY KORKEALLE BENSAN HINNALLE TÄSSÄ MAASSA !
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kepu haluaa kilometrit verolle autoilussa. Onko näiden takia alettava pitämään kirjaa kilometreistä, ja kenellä on aikaa tuohon?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
No ei todellakaan monella ole aikaa pitää kirjaa ajoistaan, ja auton vaihdossa tulee sekaannuksia, kun uusi autonomistaja ajelee edellisen omistajan piikkiin. Nykyisin vero maksetaan joka tapauksessa polttoaineissa, ja sähköautoilijan sähkön veroissa. On vain verottaja munaus, jos ei osaa verottaa nykyisillä menetelmillä. Kilometriverotuksessa on niin paljon sudenkuoppia, että niiden luetteleminenkin tuottaa vaikeuksia. Jos verotuksen perusteena käytetään jotain lähetintä, se voi kulkea kierrätysromun mukana vaikka laivalla Afrikkaan menevässä laivassa tuhansia kilometrejä. Lisäksi koko verotus voi mennä sekaisin, jos tulee satelliittihäiriöitä, ja muut virhemahdollisuudet. Ja kaiken lisäksi tuo lähetin on helppo laittaa ”nukkumaan” ajon ajaksi kaiken karvaisilla kikkakolmosilla. Juuri siksi vain viralliset kiinteät ja tarkastetut kulutusmittarit toimivat oikein ja oikeus turvan kannalta luotettavasti. Alun perin koko kilometriverotus lähti liikkeelle kommareiden toimesta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Polttomoottoriautot ovat lähes tärkein metsiemme hiilidioksidilannoittaja ja hyvinvointimme tae.
Hiilidioksidipäästömme on luokkaa 40 miljoonaa tonnia, kun metsämme nielee luokkaa yli sata miljoonaa tonnia hiiltä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kepu ja kommunistit toimivat samalla aaltopituudella, jossa aivot ovat laitettu narikkaan.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kiitos! 100% oikea kommentti asiasta!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Totuus polttonesteiden hinnoista on, että se on poliittinen päätös.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, ilmaston kannalta sillä ei ole merkitystä. Sen sijaan maapallon luonnonvarat kuluvat tuulivoimaloiden rakentamiseen ja akkumineraalien kaivamiseen, jossa kaivotoiminta vaatii myös pohjavesien pumppaamisen mereen, eli kuivuutta, jotta mineraalialtaat pysyvät kuivana. Maailmankaikkeuden typerintä on odotella, että sata vuotias puu voisi toimia parempana hiilinieluna, kuin 25-30 taimikko, joka suorastaan vaatii hiiltä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ilmasto on monikerroksinen probleema yksinkertaiselle ihmiskunnalle, eikä asiaa varmasti täysin ymmärretä edes 2050 luvull.. Mannerlaattojen liike tehostaa mm. Golfvirran vaikutusta jäämerialueella, ja prekessioliike tekee omaa myyräntyötään mm. polaaripyörteen osalta, jossa säteilypisteen muutos aiheuttaa Euroopan puoleisella pallonpuoliskolla enemmän vastakkainasettelua sekä Atlantin matalapaine että Siperian korkeapaine alueilla. Sateet muodostuvat pääasiallisesti merialueilla matalapaineisessa tilassa, joka tarkoittaa sitä, että kuivat siperialaiset korkeapaineet aiheuttavat kuivuutta, ja matalapaine Atlantilta antaa vettä tai lunta pohjoiseen Eurooppaan. Ilmakehän matalapaineet ja korkeapaineet ovat keskenään vuorovaikutuksessa ja on paineiden summa maapallolla, jossa häiriöt suihkuvirtauksiin tulee aurinkotuulen plasmasta, josta osa tulee m-kentän läpi ja muodostaa epävakaan planetaarisen ilmakehän virtauksen, kaoottinen, jossa lounaisvirtaus tuo aina meren lämpöä Atlantilta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Fossiilisista polttoaineista luopuminen johtaa siihen, että se joudutaan hautaamaan maahan, kallioperään tai lähettämään avaruuteen, koska polttoaineet ovat vain osa öljytuotteiden tislauksessa. Siirtyminen esim. muovisista eristeistä sähkölaitteissa vaatisi jotain muuta kuin metallisia vaihtoehtoja, koska metallit johtavat sähköä. Esim. televisio ja puhelimet ovat rakenteiltaan pääosin muovia, joka on siis vain yksi raakaöljyn jalostustuotteista. Myös maantiebitumia ei voida ainakaan vielä korvata millään puunjalostuksen tuotteella, jossa bitumi on vain yksi viimeisistä tisleistä öljyn jalostuksessa voiteluöljyjen ym. jälkeen. Polttoaineiden hävittäminen on varmasti vaikeampaa nesteenä, kuin ottaa palojäänteet eli hiilidioksidi talteen hyödykkeenä. Raaka- eli maaöljy tulee olemaan riski luonnossakin, mm. mikrolaattojen tai maanhalkeamien myötä, jossa biljoonien tonnien raakaöljylautat pilaavat valtameret jopa tuhansiksi vuosiksi, joten öljystä tulee päästä eroon polttamalla se.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ilmasto ja säät ovat täysin ihmisestä riippumattomia tapahtumia. Ylivoimaisesti tärkein voima tuossa on aurinkotuulen, plasmavirtaukset maapallon magneettikenttään ja kaasukehään, jossa muodostuu heikon napaonkaloiden alueilla planetaarisen ilmakehän liikkeeseen jarruvoimaa, mm. suihkuvirtaukset, polar vortex, mitä nimitystä kulloinkin halutaan käyttää. Suihkuvirtausten ydin on jatkuvassa liikkeessä ja on näennäisesti vastapäiväinen suuntainen. Tuossa oleellista säiden osalta on maapallon pinnan materia, eli merialueilla se muodostaa matalapaineita, joka sekä viilentää haihtumisen avulla merialueita että lisää vettä ilmakehään, mahdollistaa vedenkierron maapallolla. Polar Vortex muodostaa alemmissa ilmakehän kerroksissa kaoottisen tilan, ja ottaa osaa myös hurrikaaneihin myös kuivilla alustoilla, kun merialueilla se sieppaa vettä runsaasti mukaansa joka tehostaa myrskyn tehoa ratkaisevasti. Ilmaston muutoksiin ei siis ihmisellä ole mitään osallisuutta, ei varsinkaan CO2:lla.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Nyt ne on keksinyt, että linnut ovat pienentyneet viimeisten 50 vuoden aikana ilmaston lämpenemisen seurauksena, plussaa kolme astetta. Totta kai luonnossa elävät linnut ovat pienentyneet, kun ravinto on vähentynyt ja ilmasto on kylmentynyt. Yksi merkittävä tekijä lintujen talviruokinnassa on avokaatopaikkojen vähentyminen mittausympäristössä, jossa etenkin kompostiruoka on erilliskeräyksen piirissä, ilman muuta ravinto on vähentynyt, mutta ilmaston lämmöillä ei jälleen ole muuta arvoa kuin pelkkä jonnin joutava viherkommunistien sonnan jauhaminen. Venäjällä menee hyvin, siellä kun on jopa tuhansia jättimäisiä avokaatopaikkoja, jossa linnuilla on hyvä elää ja ovat säilyttäneet ihannepainonsa kaksi grammaa suurempana, joka on Suomessa nyt se hihhuleiden ongelma.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Vihreät ovat voineet perehtyä pikkulintujen anatomiaan perusteellisesti, mutta voisivat pitää suunsa kiinni ilmastoasioissa, eivät siis ymmärrä ilmastoasioista mitään, jossa ilmaston käyttäytymisen ymmärtämiseen tarvitaan monitasoista poikkitieteellistä ymmärrystä ja taitoa. Kokoomuksen kuten medioidenkin tulisi ottaa tarkkaan, minkä lajin asiantuntijoita haastatellaan, muutoin kaikki menee perseelleen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Pohjoisen polaaripyörteen sijainti muuttuu, ja toimii parina maapallon akselin asennon ja auringon säteilykulman kanssa. Maapallon ilmakehä pyörii maapallon kehännopeudella vähennettynä hiukkasten aiheuttama jarru- eli kitka, jossa ilmakehän nopeus lisäksi vähenee napoja kohden mentäessä, maapallon halkaisijan pienetessä. Tuossa on huomioitava maapallon napaonkaloiden saama suurempi hiukkasmäärä, joka edelleen hidastaa kaasukehän nopeutta ja napaonkalo on muutoinkin altis hiukkasten aiheuttamalle iskuille heikon magneettisen varjon vuoksi. Napojen kuumeneminen on siis luonnollinen ilmiö, ei ihmisen aiheuttamaa, kuten samaa on myös vaikka Uranuksen pohjoisnapa, joka on päiväntasaaja kuumempi, eikä siellä liene ihmisiä, jotka moiseen kuumenemiseen olisi syypäitä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ilman Golfvirran tuomaa lämpöä ja vesihöyryä yllämme oleva jopa miinus 70 C asteinen ilmamassa putoaisi niskaamme, joka tarkoittaisi maassamme jättievakuointia, joskin tuokin kävisi mahdottomaksi kylmän takia. Miinus 70 C asteinen pakkasilma jäädyttäisi sekä Barentsin meren että muutkin Atlantin pohjoisosat. Meidän pitäisi olla tyytyväisiä, että meidät on siunattu Atlantin lämmöllä ja siitä haihtuvilla vesillä, josta saamme sekä kastelu- että juomavetemme.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Samoin ilmastohihhulit, muka asiantuntijat, levittävät virheellistä tietoa yläilmakehän kasvaneesta CO2 pitoisuudesta, jossa he levittävät autuaan ymmärtämättöminä Nasan kuvia yläilmakehän hiilidioksidipitoisuuden kasvusta ihmisen toimin. Osin todenperäistäkin, avaruusromun palaminen ilmakehässä muodostaa nykyään helposti seurattavia CO2 pitoisuuksia, kuten tekee myös meteorien ajautuminen maapallon ilmakehään ja siitä muodostuvat ns. päästöt. On kuitenkin muistettava, että mummonmökin savut eivät juurikaan yletä yli esim. 90 kilometrin. Yläilmakehän tilavuus on valtava, puhutaan esim. 50 miljardista kuutiokilometristä tai suuremmista tilavuuksista, jonka täyttäminen ihmisen tuottaman hiilidioksidin avulla maanpinnan tason pitoisuuksiin on lähinnä mielikuvituksellinen fantasia, jota on seurattu kuin hihhulin häkää makuukammarissa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Merenpinnan nousua perustellaan ahkerasti ihmisen aiheuttaman ilmastomuutoksen seurauksena, mutta tuo ei pidä ollenkaan paikkaansa. Jääkauden jälkeinen isostasia muuttaa merenpohjan korkeuseroja, nostaa merenpohjaa jääkauden jälkeen pohjoisella pallonpuoliskolla, Saharan hiekkaa leijailee mm. Amazonin alueelle luokkaa 27 miljoonaa tonnia vuositasolla, ja mitä sitten valtamerien alueille? Sedimenttejä muodostuu myös maapallon jokivirtaamien kautta, eroosio materiaa mantereilta valuu merialtaisiin luokkaa 30 tonnia sekunnissa, eli ilman vuorimuodostumista ollaan menossa mereiseen maapalloon, jossa merten keskisyvyys laskee ja mantereet ovat kadonneet. On sitten makuasia, onko merenpinta noussut, vai mantereet vajonneet. Jääkauden jälkeen merenpinta on noussut noin 130 000 millimetriä, eli lineaarisesti luokkaa 13 mm/vuosi, ilman ihmisen kätösiäkin. Muinaisia merenpohjia löytyy jopa kilometrien korkeudelta ylänkömailta, varmaan on vuori viety mummon luokse jne.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Barentsinmeren jäätyminen tarkoittaisi jääkauden alkua. Tuo tarkoittaa Golfvirran hidastumista, ja matalapainealueiden kohdistumista eteläisemmälle pohjois-Atlantin osalle, jossa matalapainetoiminta kiihtyy ennestäänkin kiihtyy, josta Skandinaviaan muodostuu talvikausiksi siperialaiset ilmavirtaukset, ja ylivuotiset jäätiköt alkavat kasvaa, mm. albedon arvon kasvaessa vuosi vuodelta. Yhden satokauden sijaan Suomessa satokaudet muuttuvat nollakausiksi. Tällä hetkellä ei ole mitään vaaraa ilmaston lämpenemisestä, päin vastoin suurin riskimme on ilmaston raju kylmeneminen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Nyt se sitten näyttää tapahtuneen, meinaan Golfvirrasta on lämpö loppunut. Syy tuohon lienee Labradorin virran sekoittuminen Golfvirtaan, nehän risteävät koillisen Kanadan edustalla, ja täysin luonnollista syistä, jossa myös geologisia syitä mukana, virtauksien kierto muuttunee radikaalisti. Pohjois-Eurooppa saa siperialaisen ilmaston, ja pohjoiset merialueet jäätyvät ylivuotisiksi merijäiksi. Kaikki tuo paljastuu, jos vilkaisee satelliittiseurannan matala-korkeapainekarttoja. Seuraukset mokomasta muutoksesta ei ole pahempaa, kuin ankarat talvet ja maailmanlaajuinen hypernälän hätä, jonka rinnalla yksi tai kaksi ylimääräistä hellepäivää muistellaan vielä kaiholla.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kiva oli ostaa bensaa pitkästä aikaa, ja rahaakin jäi muuhun käyttöön, joka myös oli raskaasti verotettua. Veroja ei kuluttamalla pääse karkuun.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Bensanhinnan lasku tuntuu kuin runsaalle palkankorotukselle. Lisää tällaista. Uskoo elämään alkaa taas palata.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Suomen metsävarat ovat 26,3 miljoonaa hehtaaria, ja metsien hiilinielut noin 123, 61 miljoonaa tonnia vuodessa, jossa hehtaaria kohden nielut ovat noin 4,7 tonnia vuositasolla.
Suomen hiilidioksidipäästöt ovat 48,1 miljoonaa tonnia vuodessa. On siten täysin selvää, että Suomea huijataan oikein olan takaa näissä päästöasioissa.
Sen sijaan suunnitellut tuulivoimalat ottavat voimalaa kohden noin hehtaarin alueen, joka on poissa metsänkasvusta, kenties tuhansia vuosia betonialustan takia, niin luokkaa kymmenen tuhatta tuulivoimalaa pienentää maamme metsien hiilensidontaa noin 47 000 hiilidioksiditonnia vuodessa, ja puuston elinaikana noin 3 760 000 tonnia.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Jos Suomi myisi nettopäästöoikeuksiaan, niin siitä saisi 1 510 200 000 euroa (a 20 e/t). Miksi näin ei tehdä? Miksi yleensäkään on menty moiseen hullutukseen, vaihdetaan päästöoikeuksia, kuin lapset karamellivaihtareita? Päästökauppa sitoo tuhansia valvojia ja henkilöstöä, joka on kustannettu jäsenmaksuilla. Koko ilmastoteetterin voi lomauttaa, eikä yhtään varsinaista taiteilijaa jäisi työttömiksi. On vielä kysyttävä, käykö Aasian maat ja päästäjät kauppaa näillä lapsellisilla päästöillä, ja kuitenkin suurin osa päästöistä tulee Aasian maista?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, Suomeen voisi perustaa noin 6,3 yhden megawatin hiilivoimalaa, jossa metsämme nielisi noiden tuomat CO2 päästöt kevyesti, ja siihen tietysti ruoantuotannon nielut. Kannattaa muistaa, että kuusi megawattia on paljon, vastaa mm. Etiopian jättivesivoimalan tuotantoa, joskin Suomessa vaihtoehdot energiantuotannon osalta on varsin rajattua, eikä ainakaan tuuli- tai vesivoimat tule ratkaisemaan ongelmaa. Maapallon ehtyvistä energiavaroista hiilivoima monipuolisuudessaan on ylivertainen, ja sivutuotannossa voidaan tuottaa myös puhtaita polttonesteitä jne.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Suomen vetytalouteen ollaan sijoittamassa miljardeja mm. tuulivoimaloiden muodossa, järjetöntä. Nykyisin vetyä voidaan valmistaa vaikka termolyysin avulla, jossa vesi hajotetaan, ei sähkön, vaan lämmön avulla (2200 C astetta). Lämpöä saadaan vaikka ydinvoimaloiden hukkalämpöä hyödyntämällä ja niiden hyötysuhdetta reippaasti parantaen mm. Suomen oloissa, joskin muitakin lämpölähteitä (terästehtaita)voi hyödyntää.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Vetytalouteen siirtyminen ei viilennä ilmastoa ollenkaan. Otetaan nyt vaikka auto auringonsäteilyssä, sisätila kuumenee säteilyssä, vaikka auton sisältä poistettaisiin hiilidioksidi kokonaan. Näin on täysin tilasta ja olosuhteista, kuten auringon aktiivisuudesta ja pilvisyydestä ym. kiinni, kuinka kuuma ympäristö on. Nykyään on tullut muotiin mitata keskilämpöjä lentokentillä, jossa suihkumoottorit muodostavat merkittävää lämpenemisetä ja tiukkaan rakennettu kaupunki, joka vaan laajenee ja laajenee, että oma vika, jos kuumaa riittää, aurinko ei säädä itseään ihmisen toiveiden mukaan, tähdeltä puuttuu inhimilliset piirteet. Kasvihuoneilmiö, olkoon sitten vaikka ilman seiniä ja ikkunoita, muodostuu auringon, vesihöyryn ja ympäristön yhteisvaikutuksesta, jossa pilvet ovat katto, maapallo on pyöreät, kaasut faasioituvat ominaispainojen seurauksena, tuulet sekoittavat ja jakavat ravinteet ja siemenet jne. tasapuolisesti ympäri pallon, vain ihminen on tyytymätön.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Suomen metsät nielevät hiiltä vuodessa noin 103 miljoonaa tonnia, ja Suomen päästöt ovat liikenne mukaan luettuna 44 miljoonaa tonnia kaiken kaikkiaan. On siis täysin selvää, että Suomessa on maailmanhistorian suurin hiilidioksidi tai ilmastohuijaus meneillään. Öljyn käyttöä mm. liikennepolttoaineisiin tulee lisätä, jotta hiilen suurkuluttaja, maapallon kasvillisuus kokonaisuudessaan tuottaa ruokaa väestölle. Toki muitakin energiamuotoja voi kehittää, mutta niiden tulee olla energiatiheydeltään ja varastoinniltaan kannattavia, jossa mm. vedyn varastointi tarvitsee erittäin kalliit materiat.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Hiilivedyt on otettava sieltä, mistä niitä saadaan edullisesti. Sama laitos, joka tuotti kivihiilestä kaupunkikaasua, voi tuottaa vaikka sitten lehmänpaskasta puhdasta keittiökaasua, jota on kivihiilestä erotettu kaupunkikaasukin. Nyt on muistettava se, että kaupunkikaasu on samaa kaasua, kuin maakaasukin, molemmissa maailmankaikkeuden vanhinta alkuainetta, vetyä. Vedystä ei päästä eroon, kuten ilman hiiltä ihmisen elinikä olisi luokkaa biljoonasosa sekuntia. Vain älykääpiöt koettavat päästä eroon hiilestä, vaikka tuo pitää yllä hiilivety-yhdisteitä, jota ilman ei olisi edes saatanan vihreitä ainoatakaan. Kivihiili on tarjottu ihmiskunnalle energiaksi, jonka se hallitsee turvallisesti, ja tuota riittää, varmasti niin kauan, kunnes kehitetään muita turvallisia ja riittäviä energiamuotoja ja tekniikoita. Kuitenkin ihmisen tehtävä ja olemassa olon tarkoitus on pitää hiilenkierrosta huolta, kuin mato muokkaa maaperää, kunhan asia ymmärretään.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Raakaöljyn hinnan heilahdukset ovat senttejä litralta, eli tänä päivänä jossain 0,50 euron paikkeilla/raakaöljy litra. Öljyä käytetään moneen muuhunkin, kuin vain bensan tekemiseen, eli tisleitä tarvitaan maantiebitumista lentokonebensiineihin, mutta bensanhinta on se, josta on rokotettava, ja syykin on selvä; ns. fossiilisen energian hinta on oltavakin korkealla, jotta ns. vihreä siirtymä olisi mahdollista, lukee Ylen sivuilla. Bensiini on vain yksi sivutuote raakaöljyn jalostuksessa, joten maanteiden päällystäminenkin olisi noilla teorioilla haitallista ilmaston kannalta; täyttä paskaa. Nimen on parempi, että meidän tiestömme on kunnossa, kuoppien väistely voi tappaa ja vaatii jatkuvasti jarruttelua ja energia kuluu kaiken karvaiseen kitkaan. Mieluummin tulisi kieltää sähköautot, jotka ovat raskaita teiden tuholaisia, mutta ennen kaikkea vaatii jopa miljoonien kaivosten perustamista ja kaivamista jopa tuhansia kuutiokilometrejä jalostettava malmia akkujen alkuaineiden vuoksi.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, Suomessa liikkuu monenlaisia vääriä käsityksiä talouden hyvinvoinnin tekijöistä. Tulot pyörivät paljolti teollisuuden ja palvelualojen sektoreissa, puhumatta tässä terveydenhuollosta. Suuri osa väestöstä alkaa olla eläkkeellä, mutta indeksi leikkasivat rahavirrat sieltä kautta, jolloin työpaikat ja valtion verotulot lakkasivat palvelualojen kautta, josta seurasi sekä alan kiinnostus, kouluttautuminen alalle. Tällä hetkellä syntyvyyttä halutaan sentään parantaa, ottamalla afrikkalaisia sijaissynnyttäjiä, vaikka olisihan suomalaisetkin naiset osanneet lapsia tehdä, jos vain elämä ei olisi niin helvetin kallista, kun avioerotkin johtuvat pääosin taloudellisista syistä. Vihreä siirtymä koituu suomalaisen elämän kohtaloksi, vaikka eihän Suomi kuitenkaan mahda mitään ilmastonmuutokselle, jota on tapahtunut jo miljardeja vuosia. Ilmaston kylmeneminen on pahinta, mitä nyt tapahtuu. Lämpötilat ovat laskeneet edellisestä lämpöhuipusta, 135 tuhatta vuotta sitten, noin 5 astetta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Tiukka polttoaineiden verotus leikkaa kulutusta ja muissa yhteyksissä välillisten verojen kertymää. Prosessiteollisuuden investoinnin ovat toki suuremmat mutta se työllistää tehottomammin, kuin että tuo suuri raha kiertäisi laajan muiden palveluntarjoajien ja työpaikkojen valtion pussiin, eli puhutaan vetopotista. Sama koskee kaikkea prosessiteollisuuden tuotteita, joissa täysautomaatio tuottaa paljon, mutta tarvitsee varsin vähän työntekijöitä. Polttoainejakelussa liikkuu suuria rahoja, joka on poissa laajasta palveluverkostosta ja yksityisestä tuotannosta, ja joka perustuu puhtaasti aikaisempaan valtion hallinnon kasvattamiseen ja jonka tähtäimessä oli sosiaalidemokraattinen yhteiskunta. Valtion tarvitsemat verotulot saadaan myös terveellä talouspolitiikalla, jossa monopolit puuttuvat, jos halua on.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, bensiinistä luopuminen vihreän siirtymän hyväksi ei lopeta öljyn käyttöä. Raakaöljyä tarvitaan polttoöljyihin, muovien valmistamiseen, asfaltointiin ja mm. lentämiseen. Jos kaikesta muustakin luovutaan, mitä raakaöljystä joudutaan jalostamaan, niin se ei tapahdu vain kädenkäänteessä. Jos maan talous halutaan oikeasti kaataa, niin siittä vaan, öljy valukoot meriin, joka on seurausta joka tapauksessa maankuoren öljyn käytön lopettamisesta, samoin kuten käy maankuoren metaanivarojen kohdalla, sekin päätyy ilmakehään, jos ei maankuoren kaasuvarojen paineita käytetä energian tuotannossa. Kuoren metaanivarat vuotavat joka tapauksessa ilman sen hyödyntämistä hitaasti ilmakehään, eikä se ole vain lämpenemisen seurausta, vaan kuoren liikkeiden ja kulumisen seurausta, jossa litosfäärilaatat kuluvat myös altapäin, ja voi aiheuttaa suurina päästöinä nopeasti maapallon hapen vähenemiseen vuotojen ja luonnollisten palamisen seurauksena. Suurin hapen kuluttaja on tulivuorten CO päästöt.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ihmiskunta ei ymmärrä juurikaan ilmaston muutoksesta mitään, kuten ei myöskään suurimmasta riskistä maapallolla, hapen kulutuksesta, ja mikä on johtanut tilanteeseen; eli teollisuuden ajaminen kehitysmaihin. Häkä, hiilimonoksidi, CO, on kaasu, joka ilmakehään joutuessaan hapettuu hiilidioksidiksi, CO2, pahimmat päästöt maapallolla on osapuilleen; Kiina 1575 ppbv, Intia 414 ppbv, Brasilia 4655 ppbv, Kanada, hihhuleiden aiheuttamat metsäpalot, 3020 ppbv ja vaikka Australia 2306 ppbv. Suomeen häkä tulee sekä eteläisestä Euroopasta ja Venäjältä. Suurimmat ilmastojankuttajat ovat itse suurimmat päästäjät, ja vaativat esim. suomalasilta ilmastotekoja, voi vittu, suomeksi sanottuna. Suomalaisten tulee ottaa kivihiili raaka-aineeksi erilaisten jalosteiden valmistamiseksi, ja on ehdottomasti unohdettava näiden todellisten ilmansaastuttajien toiveet, jossa me, suomalaiset ajamme kilpailijana teollisuutemme alas, ja toinen vittu, suomeksi sanottuna.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin juuri, ihmiskunta seuraa nyt typerimpiä teorioita ilmastonmuutoksesta kuin vain voi. Välillä hihhulit heiluu sateisuuden lisääntymisellä ja välillä iskee kuivuus.
Todellisuudessa maapallon ilmakehän paine säilyy käytännössä keskimäärin muuttumattomana, ja yksinomaan matalapaineet höyrystävät ilmakehään vettä, kun korkeapaineet taas estävät höyrystymistä. Maapallon tuulijärjestelmä taas liikuttelee sekä korkeapaineisia ja myös matalapaineisia alueita, joten systeemi on niin kaoottinen kuin vain voi olla, jossa lisäksi systeemiä sotkee aurinkotuulen hiukkasiskut ja pilvisyyden laajuus, kuten vuodenajat, jossa säteilyn painopisteet vaihtelevat eteläisen ja pohjoisen pallonpuoliskon välillä. Talvella mm. Barentsinmeri sulana höyrystää matalapaineisessa tilassa runsaasti vettä ilmakehään, jossa ihmisellä ei ole osaa eikä arpaa, kun sataa vettä tai lunta, tuli sitä paljon tai vähän. Päiväntasaajan kuivuus on täysin luonnon mukainen ilmiö, etenkin manneralueilla.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Maapallon ilmasto muuttuu, ja ennätyksiä rikkoutuu, milloin missäkin ja ennen kaikkea lämpötilojen nousua metsästävillä kuuma löytyy vaikka lentokentillä. Ilmapaine-ennätyksistä uusi ennätys on Etelämantereella, epävirallinen satelliitista saatu lukema on 1098 hPa 81.52 S 58.62 E klo 8.00 25.7.2024.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Maapallon perusongelma on ilmapaineen kasvu, etenkin typen osalta, jossa typpeä kuluttava kasvikunta vähenee. Kun ilmapaine kasvaa, niin myös veden haihtuminen vähenee ja tuota seuraa armoton kuivuus. Käytännössä ilmakehän typpivarasto kasvaa, ja siinä yhteydessä myös hiilidioksidivarastot kasvaa, jossa hiilidioksidin vähentäminen on lähinnä kosmetiikkaa. Ratkaisu vedenkierron parantamiseksi tähtäimessä tulisi olla ilmanpaineen alentaminen, jossa yksi pienin esimerkki on hernekasvien lisääminen, mutta ratkaisevaa on kivihiilen polton lisääminen, josta sienijuuriset kasvit ovat täysin riippuvaisia rikistä, ja kivihiilen sisältämä rikki toimii luontaisena lannoitteena. Kivihiilen polton vähentäminen johtaa siis suoraan sienirihmaston tuhoutumiseen ja typen lisäämän ilmanpaineen kasvuun, josta siis seuraa kuivuus, ja kasvikunnan kuolemankierre on valmis. Vedenkierron hidastuminen johtaa siihen, että vesilammikotkin muuttuvat ajan kanssa metaanilammikoiksi, kun haihtuminen hidastuu.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Etelämannerta ympäröivä merijäätikkö Länsituultenvirrassa on kasvanut Etelä-Amerikan kärjen leveysasteen Atlantin puoleisella sivulla. Se mikä estää jäätikön kasvua edelleen johtuu merijäätikön alla sijaitseva mannerlaattojen sauman maanjäristykset (eilen viimeksi 60.746 S 25.369 W USGS 5,8 M.) Maanjäristykset lohkovat myös manneralueella olevia mannerjäätiköitä, joka myös aika ajoin jouduttaa jäätiköiden etenemistä hioutuneilla reiteillä. Etelämantereen jäätiköt kasvavat nopeammin kuin ne valuvat mereen, joten jäätiköiden sulamisesta ei ole pelkoa, joka on ollut vihreiden yksi maailmanlopun juoruista.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kivihiilenpolton vähentäminen vähentää myös ilmakehän rikkiä, joka johtaa maapallon pinnan ja samalla ilmaston kuumenemiseen. Vaikkapa Venuksessa kaasukehän rikkipisarat jopa puolittaa pintaan saapuvan säteilyn tehon. Rikin raju väheneminen tuhoaa myös sienirihmastosta riippuvaisen kasvillisuuden kuten puuston. Aluksi tuo näkyy myös eri tyyppisinä sairauksina, kuten altistuu vaikka kirjanpainajatoukkien aiheuttamana tuhona. Toki vihreät aktivistit levittävät kyseisiä toukkia varsin suurella todennäköisyydellä paikkoihin, jossa puuston tila saa suurimman huomion tai julkisuuden, siis metsä- ja maastopalojen lisäksi.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Tulevana talvena Golfvirrasta saadaan vain vähäisiä jäännöslämpöjä, kun Labradorin virta tuntuu katkaisevan lämpimän Golfvirran pohjoisen kierron. Tuosta kertoo mm. erittäin laaja pohjoisen Atlantin korkeapainealue, jossa matalapaineet pyrkivät jäämään Golfvirran eteläiselle reitille. Grönlannin meren kylmän ilmavirtauksen kylmä kieleke kielii tulevasta, eli Barentsinmeren umpeen jäätyminen on jo tulevana talvena täysin mahdollista, joka hyydyttää pohjoisen Euroopan ilmaston siperialaiselle tasolle. Nyt ei tietenkään enää hyödytä kivihiilen polton lisääminen, kylmä tai lämmin ei tottele ihmisen tuottamia hiilidioksideja, eli ihminen on ollut, on ja tulee jatkossakin olemaan vain matkustaja tässä suuressa pyörässä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ihmisellä ei ole mitään tekemistä ilmastonmuutoksen kanssa. Suurimmat muutokset ilmastosta johtuu merivirtojen suunnanmuutoksesta, jossa tällä hetkellä merkittävin tilanne on Golfvirran kohdalla. Tilanne ei ole kehittynyt vain vuosien, vaan vuosisatojen kuluessa, pohjoisen Atlantin mannerlaattojen sauman rakopurkaukset erityisesti sekä Islannin etelä- että pohjoispuolella, jossa rakopurkauksessa muodostuvat korkeat harjanteet kylmän suolaisen pohjapaluuvirtauksen tasolla muodosta sulkutulppaa ja upwelling-ilmiötä sekä pinnan pohjois- että paluuvirtauksen etelävirtaukseen. Tästä johtuu mm. Labradorin virran vahvistuminen syvälle kohden Atlanttia, ja näin se katkaisee tehokkaasti Golfvirran jo alkutekijöihinsä. New York mm. on jäämässä tilanteessa Labradorinvirran vaikutuksessa kylmemmälle puolelle, ja Irlanti saa osakseen Golfvirran haituvia, riippuen merivirtojen lopullisista hioutumisista pidemmän ajan kuluessa, mutta sekin elää, koska Atlantin rakopurkaukset jatkuvat vuosimiljoonia.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, polaaripyörre on palvellut mukavasti Golfvirran ympäristössä, vettä on saatu mantereille vetenä ja lumena, mutta Golfvirran hyytyminen näyttäisi johtavan siihen, että pohjoisen Atlantin alueella matala-korkeapaineparit jäävätkin Atlantin sisäiseksi toiminnaksi, jossa Grönlantikin saa osansa lumena. Läntinen Siperia näyttää tässä valossa kuivavan, kuten Euraasian suuret järvet ovat kuivaneet jo pidemmän aikaa. Venäjä taitaa kärsiä eniten kuivavasta mantereesta, vesivoimaa kaiketi rajoitetaan, tai on pakko rajoittaa. Kaikkea hyvää se Golfvirta on antanut, mutta maapallon geologisille muutoksille ei voi mitään. Vähäluminen Siperia jäätyy pohjiaan myöten, arktista tuskin voidaan suojella jäätymiseltä, kuten Venäjän fossiilisten kaivuu käy yhä hankalammaksi hyytyvässä Siperiassa, siksikin on katseltava eteläisten maiden fossiilivarojen pakkolunastamista.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kylmä Labradorinvirta sulkee lopullisesti Golfvirran pohjoisen kierron. Jatkossa Grönlannin jäätiköiden osasia ajautuu vanhaan malliin yhä eteläisemmille merialueille pohjoisella Atlantilla, vanhaan malliin, haitaten siellä meriliikennettä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Varsinkin Suomessa on menossa ehkä maapallon suuri kusetus, mitä tulee autoilun aiheuttamaan ilmastonmuutokseen. Akkuautoille tulee pian jyrkkä ei, akut maksavat pienen auton verran uusittaessa. Akkuautokusetus lienee maapallon suurin, maahantuojat eivät edes korvaa akkujen luonnollista kulumista, jossa teho vähenee jo vain muutamassa vuodessa jopa puoleen. Autoista kuitenkin joutuu maksamaa jopa kahden tai kolmen pikkuauton hinnan. Kunhan väestö tajuaa huiputuksen, vastuulliset katoaa vastuusta, kuin paska viemäriin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, pienet polttomoottoriautot tulevat pitämään pintansa ja niistä tulee valtava kysyntä vain parissa kolmessa vuodessa, kun samalla mietitään sähköautojen hävitys ongelmaa. Jo yksistään akkuautojen pysäköinti ilmeisesti tullaan kieltämään taajamissa, ja etenkin parkkihalleihin ei moisia palopommeja tulla todennäköisesti päästämään. Sähköauto ideana on ihan hyvä, mutta aikamme teknologia ei tuota meille riittävän turvallisia ja ekologisia ratkaisuja, muistaen myös sähköverkkojen kapasiteetti.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, vety on toki kaikissa, myös ns. fossiilisissa se perusaine, mutta sellaisenaan varsin hankala polttoaineeksi. Siksikin luonto on kehittänyt hiilivedyn, jonka hallinta on helpompaa. Polttonesteet ovat juuri, iästä riippumatta hiilivetyjä, ja sitä voidaan valmista tuhansista eri raaka-aineista, myös vaikka kivihiilestä tai maakaasusta, jätteistä, kaatopaikkakaasuista, ihan mistä vaan, missä vain vetyjä on saatavan edullisemmin, kuin mitä vedyn vapauttaminen tarvitsee energiaa. Hiilivetypohjaiset energiat toimittavat liikennepolttoaineiden tehtäviä, mieluummin vähemmän riskisenä ja kaasuuntuvana tai räjähdysherkkänä yleisessä käytössä. Jo pelkästään maakaasuautot ovat vaarallisia ja nopeasti höyrystyvänä erittäin tappavia, kuten Italian bussionnettomuus juuri osoitti.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sähköautojen lisääntyminen johtaa väistämättä äärimmäiseen paloriskiin, johtuen litiumakkujen lisääntymisestä ja ikääntymisestä. Sillä ei ole juurikaan väliä, kuin kauaksi tulevaisuuteen litium alkuaineena riittää, vaan se mitä riskejä tulemme kohtaamaan jo aivan lähitulevaisuudessa. Vielä ei kielletä litiumakuilla varistettuja autoja, mutta se aika on todella lähellä. Vähäpäästöiset polttomoottorilla toimivat autot ovat edelleen turvallisin ja ympäristöystävällisin ratkaisu, kun huomioidaan hiilidioksidit luontoystävällisenä ratkaisuna, jota se todellisuudessa onkin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sähköautot vastaa riskiltään sodanajan palopommia, ja terroristien käytössä liki yhtä vaarallinen sellainen. Suomessa ei todellakaan ole tajuttu riskien kasvua, kun mm. Norjassa laivat eivät ota sähköautoja kyytiinsä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri nyt Etelä-Koreassa paloi autohallin 140 autoa parkkihallissa ja rakennus meni kaiketi huonoon kuntoon sähköautopalon vuoksi. Suomessa asiaa ei vielä oteta todesta, ennen kuin palaa hypermarketin autoparkkihalli, jossa usein liki tuhannenkin autoa. Vihreä kiima ei huomaa riskejä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Nykyisen sodan jossain vaiheessa päättyessä, öljyn hinta tulee romahtamaan, ja sähköautot laitetaan paaleihin. Maapallolla, etenkin maankuoren heikoilla alueilla, kuoren öljy tulee rasitteeksi ja mahdollisesti öljyt on hyödynnettävä jollain tavalla, jotta meret eivät saastuisi vaikka sitten mikrolaattojen muodostuessa. Jokainen ymmärtää, mitä vaikka biljoonat tonnit raakaöljyä merissä saisivat aikaiseksi, luontokato olisi niin mittava, että sadat miljoonat ihmiset kuolisivat nälkään merielämän romahdettua. Öljy merenpinnalla aiheuttaisi myös happikatoa, kun levät merissä kuolisivat, eli voisi aiheuttaa jopa permikauden laajuisen joukkotuhon. Maaöljyä muodostuu edelleen non stoppina, mm. merten pohjissa, etenkin mannerjalustojen alueilla, eli se ei lopu. Se mikä maapallolta ensin loppuu, on puhdas makeavesi, jonka suodattaminen merivedestä vaatii runsaasti energiaa, johon ei riitä tuuli- eikä aurinkovoima alkuunkaan, koska vettä tarvitaan biljoonia tonneja/vrk, mm. kastelunkin takia.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Suomen ilmasto tulee myös kuivamaan totaalisesti, Golfvirran hyytyminen tai suunnan muutos johtaa väistämättä siihen, että pohjoisen-Atlantin, eli täsmällisemmin Norjanmeren matalapaineet eivät tuo sateita merkittävässä määrin Suomeen, eikä Golfvirran jäännöslämmöt suuntaudu pohjoiseen Eurooppaan, vaan kohden Grönlantia, joka toimii matala-korkeapaine parina. Vesi haihtuu meristä aina alhaisen ilmanpaineen avulla, eikä lämpö sitä hallitse, joka on siis vain mielikuvitusta. Totta sen sijaan on latenttilämpö, jota vapautuu tuon edellä mainitun matalapaineen seurauksena. Grönlannin jääpeite siis vahvistuu ja läntinen Siperia kuivaa, joka tarkoittaa ilmastollista kehitystä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ilmastoaktivistit eivät pääse Venäjälle tutkimaan, kuinka nopeasti arktis lämpenee, ja siltikin aktivistit väittävät, että arktis lämpenee muuta maailmaa neljä kertaa nopeammin. Totuus on se, että Siperiassa on tälläkin hetkellä ennätyksellisen kylmää, yli miinus 30 C astetta pakkasta. Golfvirran todennäköinen tämän hetkinen hidastuminen tai jopa pohjoisen totaalinen pysähtyminen johtaa väistämättä pohjoisen pallonpuoliskon ennen aikaiseen pitkään jääkauteen, jossa muodostuu mannerjäätiköitä jopa miljooniksi vuosiksi, joka johtuu Golfvirran kiertoa haittaavista Atlantin pohjan muutoksista.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, mm. Italiassa Cambi Flegrei jyrähtelee jo pahaenteisesti, koska paine kasvaa, ja supertulivuoren purkaus voi vaarantaa jopa miljoonien ihmisten hengen. Öljynporaus ja maakaasun käyttö poistaa paineita ja riskejä kuoressa, jossa mahdolliset räjähdyspurkaukset voivat nykytilanteessa tappaa jopa kymmeniä miljoonia ihmisiä suoraan ja ravinnontuotanto tekee jättimäisen ravintokriisin, joka johtaa jopa sotiin. Ihmisen tyhmyys tiivistyy erityisesti vihreässä siirtymässä, jossa tiede on heitetty helvettiin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, mm. esim. Tyrrhenanmeri ja Ligurianmerten pohjista löytyy suurella todennäköisyydellä suuresti kaasua ja öljyä, ja niiden käytöllä suojauduttaisiin valtaisilta, maapallon ilmakehänkin tukkeavilta kaasuilta, tuhkalta ja muulta pölyltä, joka pysäyttää miljardien ihmisten ravinnon saannin. Nyt vain reippaasti poraamaan niitä riskipitoisia maankuoren ”pommeja”. Sama se on pohjoisen Afrikan valtaisat öljyvarat ovat jättimäinen riski tuleville sukupolville. maankuoren vertikaaliset liikkeet ovat yleensä muinaisen biomassan, hiilimetsien kaasuuntuvia osia, joita on aivan pakko ottaa käyttöön, riski on sama, mikä johtaa ihmisellä ohitusleikkaukseen tai pallolaajennukseen, myös maapallon kuntoa on pidettävä yllä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Campi Flegrei tulee pilaamaan rannikot joka tapauksessa, supertulivuori on asetettu äärimmäiseen tarkkailuun ja merenpohja kohoaa, maankuoren rajut järistykset kertovat karua kieltään, evakuointiin on jo varauduttu, ilmastoleikki loppuu. On vain hyvää tuuria, että ydinvoimaloita ei ole sijoitettu alueelle. Kuumia pisteitä ja maanjäristyherkkiä alueita maapallolla riittää, kivihiilestä ei päästä eroon vuosituhansiin. Ikävää hihhuleille, eivät onnistuneet kaatamaan maapallon taloutta, luonto laittaa asiat omaan järjestykseensä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Tää on ihan vtun hauskaa. Urpo käy monologia itsensä kanssa viesti tolkulla. Nyt hopi hopi Hesperian. Jakomielitauti ei oli JUURI NÄIN leikin asia.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Nyyrikkikin on jo herännyt.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Cambi Flegrein ympäristön koulut ovat suljettu tällä viikolla. Supertulivuori voi tuottaa CO päästöjä miljoonia tonneja, joka kuluttaa happea ilmakehästä tuottaen voimakkaan hiilidioksidi piikin, jota ei pidä sälyttää ihmisen aiheuttamaksi hiilidioksidin lisäykseksi. Tuhovaikutus olisi huomattavasti suurempi kuin muinainen Vesuviuksen purkaus vuonna 79 eaa. Mahdollinen supertulivuoren purkaus on suuri verrattuna vaikka toisen maailmansodan päästöihin. Campi Flegrei (Phlegraean kentät) kattaa useita muinaisia tulivuoria, jotka ovat peräisin 39 000 vuoden takaa. Tulivuoren mittasuhteet ovat valtavat.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Pata kuumenee Campi Flegrei supertulivuoressa, tihentyneet voimakkaat maanjäristykset kertovat karua kieltään. Purkautuminen aiheuttaa ketjureaktion, joka itse asiassa liittyy jo aikaisemmin Marokon maanjäristykseen ja sen seurauksena murtuneen Libyan patokatastrofiin jne. Jopa satoja neliökilometrejä laaja Campi Flegrein tulivuorialue saattaa olla yhden aikakauden loppu, ja saattaa vaikka koko maapallo nälänhädän partaalle, ja siksikin täytyy ihmetellä, että maamme media ei letkauta korviaan moiselle uhalle, vaan toimittajat mm. Ylestä kiertävät ympäri maapallon, lähinnä paratiisisaarilla kyselemässä ilmastokuulumisia. Suomen etenkin tulisi panostaa viljelyn tehostamiseen ja lihakarjan lisäämiseen, meillä kun tuota vettä riittää. Vihreillä on tapana nalkuttaa, että vettä on säästettävä, no tiedoksi, että jo pelkästään Kemijoen virtaus mereen on luokkaa 10 tuhatta litraa/vrk asukasta kohden, joka on myös sattumalta maapallon jokivaluminen keskiarvo maapallon asukasta kohden.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Maapallon geologiset systeemit ovat varsin monimutkaisia. Meren pinnan nousua selitellään yleensä jäätiköiden sulamisella, no on ne mannerjäätiköt tosiaan sulaneet jääkauden jälkeen. Jopa Merenkurkun maankohoaminen on laitettu jopa ilmastonmuutoksen syyksi jne. Todellisuudessa, ja ennen kaikkea ammattilaisten tiedoksi, merenpinnan nousu on isostasian aiheuttamaa. Esim. Baffin Bay ja Bering Strait alueilla manner ja merenpohja-alueet kohoaa luokkaa 0,075 kuutiokilometriä/150 vuotta jäälastin sulamisen jälkeen, kuten New Yorkin edustalla vastaavasti merenpohja laskee, ylemmän vaipan hitaan massasiirtymän johdosta., Huomattavaa on sekin, että kun tulivuoret samassa yhteydessä ja mekaanisten voimien syistä laskevat, magmakammiot eivät anna periksi, vaan niiden on etsittävä helpoin reitti pintaan, vaikka sitten harmaan kovan vulkaanisen materian.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Pitää vielä lisätä, siis merenpohja ja manneralueet pohjoisilla alueilla kohoaa hehtaarille karkeasti 0,075 kuutiokilometriä/150 vuotta (suuntaa antava luku). Samaa tekee Merenkurkku, joka noin tai reilun parin tuhannen vuoden kuluttua on kuivilla, ja yläpuolelle on Perämeren sijaan Peräjärvi, laskujoki Selkämerelle. Ilmastonmuutosta on tapahtunut, jääkausi hiipui jo tuhansia vuosia sitten, paljon ennen teollistumisen aikaa. Sosialistinen media voisi opiskella hieman geologiaa, ja jättää ideologia vähemmälle. Merenpinta on noussut jääkauden jälkeen noin 130 000 mm/eli lineaarisesti luokkaa 13 mm/vuosi, joskin se on hidastunut rajusti, josta seuraa mm. korallien kasvu vertikaalisesti on nopeampaa, kuin merenpinnan nousu, josta seuraa korallikuolemaa; koska koralli olisi kasvanutkaan kuivalla maalla?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Paljon jauhetaan ihmisen tuottaman hiilidioksidin aiheuttamasta säteilypakotteen nostamasta lämmön noususta (2,72 wattia/nelimetri. Kun tuo jaetaan korkeudella vaikka 10 000 metriä, lämpö on luokkaa 0,000025 wattia/kuutiometri, joka on osapuilleen hyttysen tuottama lämpö. Tuo nimen omaan hiilidioksidin vaikutuksesta. Ihminen tuottaa keskimäärin 150 watin teholla lämpöä, ja tuo kertaa maapallon väkiluku, ja jaettuna maapallon pinta-alalla, tekee luokkaa 1,0 watin lisätehoa taajamissa pinnan tasolla manneralueilla, puhumattakaan asfaltin ym. tummien pintojen vaikutuksesta. Lopuista lämmöistä huolehtii maapallon magneettikentän heikkeneminen (10-15% viimeisten 150 vuoden aikana), joka päästää suurenergisiä hiukkasia kuumentamaan pintaa ja muine haittoineen. Rikkipitoisten polttoaineiden vähentäminen lisää myös lämpöä, kuten mm. taannoiset tulivuoren purkausten aiheuttama lentoliikenteen väheneminen selkeästi osoitti.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Rikin jatkuvasti vähetessä ilmakehässä kun fossiilisten polttaminen vähenee, tuo nostaa väkisin lämpötiloja. Rikin vaikutus ilmakehässä on viilentävä. Rikistä riippuvaista on. mm. maapallon sienirihmasto, joka mahdollistaa mm. puukasvuston olemassa olon. Haitallisia aineita maapallolla riittää, mutta kaikella on merkityksensä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ennen Okmok-tulivuoren purkausta (kilpitulivuori Alaskassa) Rooman valtakunta eli lämpöhuippuaan (43 EAA), kaksi astetta lämpimämpää, kunnes ennen monsuunisateita tulivuoren purkaus viilensi ilman ja viljasadot menetettiin kuivuuden vuoksi. Tulivuoritoiminnalla on siis merkittävää vaikutusta ilmastoihin, rikillä lämpötiloihin ja säihin. Näin se on nytkin, asteella tai parilla suuntaan tai toiseen voi olla merkitystä, mutta syytkin voivat olla moninaiset. Tulivuoritoiminnan hiipuminen yhdessä fossiilisista saadun rikin väheneminen aikaisemmasta runsaasta nykyiselle vähäisemmälle tasolle nostaa väistämättä lämpötilaa, ja kunnes taas kuoren paino puristaa rikkidioksidipitoiset magmat ulos ja kaasut ilmakehään, mutta syklit eivät tottele ihmiskunnan vaatimuksia. Fossiilivapaata maapalloa ei ole olemassakaan, eikä sellainen pitäisi olla tavoitteenakaan.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Intian ja Somalian laatan erkaantuminen johtaa väistämättä Malediivien vajoamiseen, jossa Malediivit ovat sauman alueella. Tapahtuu samaa, kuin Islannissa tällä hetkellä, syvällä kiviaineksen paine laskee ja sula kiviaines nousee raosta merenpohjaan, rakopurkauksia, (josta CO päästöjä, josta hapettumisen myötä CO2), joka johtaa merenpohjan laskuun. New Yorkin vajoamainen johtuu luonnollisista syistä isostasian johdosta. Chicagon vajoamista perustellaan vettyneellä maapohjalla, mutta kyllä siinä on muutakin, Kanadan vuoristoissa löytyy jopa reilun parin kymmenen millimetrin vuotuista kohoamista, eli palautumista jääkautta edeltävään tilaan.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ihmisen aiheuttama ilmaston lämpeneminen vastaa noin kärpäsen tuottamaa lämpöä ilmakuutiometrille, joka alenee korkeuden kasvaessa ilmakehässä. Metaania tuottavia mikrobeja on maaperässä biljoonia nelimetrillä, ja luku kasvaa, jos luonto lämmittää alaa. Lämpötilan nousu on siis ajuri hiilidioksidin kasvulle, joka on varsin vähäistä, joskin pysähtyy vastaavasti jääkauden alkaessa suurelta osin. On täysin väärin mitata keskilämpötiloja pinnan korkeudella ja vain yhden tason mittauksilla, jossa pitäisi vastineeksi mitata myös korkeuden keskiarvolla pitoisuuksia, joka alenee osapaineensa osalta korkeuden kasvaessa. Pinnan lämpötilat ovat suoran säteilyn seurausta. Hiilidioksidipitoisuutta ja sen ilmastovaikutusta perustellaan nimen omaan korkeammalla sijaitsevan hiilen olemassa ololla, jossa se ei päästä lämpösäteilyä avaruuteen. No, siellä korkeammalla on myös vähemmän hiilidioksidia, jopa ennen teollisen ajan pitoisuuksia, joskaan sen aikaisia satelliittimittauksia ei ole olemassakaan.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, ja sitten on se lihansyönti, tuossa järki on useimmilta jäätynyt täysin. Maapallon pinta on suurelta osin luonnostaan selluloosapitoisten kasvien peitossa, jolla eläinkunnan tulisi tulla toimeen. Valitettavasti tuo on sellaisenaan ihmiselle liian hankala sulatettava, kun taas märehtivillä on sopiva ruoansulatusjärjestelmä mikro-organismeineen, joka sekään ei sentään metaania pysty hyödyntämään ravinnokseen. Siksi luonto on järjestänyt asian nerokkaasti, säteily hajottaa metaanin tehokkaasti ilmakehässä, eli metaanista ei juurikaan ole pysyvää haittaa, joskin voihan se tasoittaa vuodenaikojen lämpöjä mm. Siperiassa, josta seuraa vain lisä kasvillisuutta ja happea järjestelmään. Tuo kuuluu systeemiin, jossa on valmius massiiviseen valtamerten pohjien CO-päästöjä vastaan, jossa häkä hapettuu hiilidioksidiksi, tappavan CO:n sijaan. Ihmiskunnalla on suojelusenkeli, joka tosin ei suojele meitä vihreiltä, jotka koettavat vähentää maapallon väkeä ravintokriisien avulla.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, mm. kivihiilestä saatavia, hiiltä ja rikkiä voidaan käyttää hiilisulfidin valmistukseen ym., josta vaikka sellofaania, joka on täysin biohajoavaa ”muovia”. Kivihiilestä saatiin myös puhdasta keittiökaasua ennen Venäjän maakaasuun retkahdusta, kuten kivihiilestä saadaan myös nestemäisiä polttoaineita jne. jne. Kivihiiltä riittää maailmalla sadoiksi vuosiksi, ja siitä saatavalla hiilidioksidilla voidaan tehostaa rajusti maapallon ravintotuotantoa, joka on edessä joka tapauksessa, oltiin me miten helvetin lujasti naimisissa sen vihersiirtymän kanssa tai ei.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, hiilidioksidilla ei ole merkitystä ilmaston lämpenemisessä, lämmin ilma nousee harvempana ylös (ominaispaino) ja kylmempi laskeutuu alas. Suora auringonsäteily saavuttaa pinnan valon nopeudella, joka näkyy mittareissa. Siksikin yöt ovat päivälämpötiloja viileämpiä, pinna lämpövarastoista riippuen. Maapallon magneettikenttä on tärkeä suoja aurinkotuulen suurenergisiä hiukkasia vastaan, ja lämpimään tunteen tuokin m-kentän jyrkkä heikkeneminen, 30% viimeisten 3000 vuoden aikana, ja 10-15% viimeisten noin 170 vuoden aikana. Aurinkotuulen hiukkaset ohittavat normaalitilassa maapallon magneettikentän ohjaamina ja m-kentän heikkeneminen muodostaa aukkoja kentän heikkenemiseen, joka multipolisessa tilassa päästävät hiukkasparvia heikkojen pisteiden kautta pintaan. Tuo näkyy parhaiten ylemmissä ilmakerroksissa, siellä 70-10 hPa korkeuksilla erityisesti pohjoisnavan seudulla, joka on todellisuudessa positiivinen napa. Napaonkalo on myös m-kentän heikoin lenkki.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Bensan hintaa on saatava alenemaan, maksoi mitä maksoi. Pelko verovarojen hupenemisesta on turhaa, bensaverosta vapautunut raha tulee kyllä verotettua muussa kulutuksessa, ei pelkoa.
Suurin riski mm. perussuomalaisen politiikan ja turhan kannatuksen uhraamisessa on se, että sosialismi jättivelkaantumisineen tulee suurella varmuudella tilalle seuraavissa vaaleissa.
Varaa bensaveron laskuun on, valtaosa bensan ja muiden polttoaineiden hinnoissa on veroa, jossa kyse on lisäksi heikosti työllistävästä prosessiteollisuudesta. Kun tuosta vapautuvaa varallisuutta sijoitetaan vaikka tuottavaan vientiteollisuuteen, eläkeyhtiöillä on muitakin ehkä paremminkin tuottavia sijoituskohteita, nimittäin emme pärjää kuitenkaan ilman rajua vientiteollisuuden kehitystä ja innovaatiota. Voimavaroja on siis keskitettävä erityisesti vientiteollisuuden kehittämiseen laaja-alaisesti, ei vain jonkun massateollisuuden varaan, vaan useita eri teollisuuden haaroja ja siivuja saman aikaisesti.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, ilmastonmuutos on kohden jääkautta, riippuen siitä, miltä kantilta asiaa ajatellaan maantieteellisesti. Esim. Tuvalu, atolli, on maapallon ekliptikan kaltevuuden muutoksen uhri, jossa hämää myös maapallon nutaatioliike epämääräisinä sykleineen. Tuossa on osana Kuun painovoima ja asento. Pohjois-napatähden muutos on noin 8000 vuoden kuluessa kohden Benebiä ja 12 000 vuoden kuluttua kohden Vegaa. Tuvalun turmioksi on tullut sijainti liki päiväntasaajalla, jossa vähäinenkin akselin asennonmuutos siirtää merivesimassoja maapallon kiertoliikkeen ja auringon ja maapallon painovoimien avulla mantereiselta alueelta mereisen alueen suuntaan. Muutokset merenpinnan suhteen ovat pieniä, vain millimetrejä vuosittain, mutta samaan aikaan isostasia (eli maankohoaminen, myös mannerjalustoilla mannerjäätiköiden sulamisen seurauksena) pohjoisilta alueilta siirtää vettä valtameriin, joka nostaa merenpintaa, on nostanut sitä lineaarisesti noin 13 mm/vuosi jääkauden jälkeisenä aikana.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Polaaripyörteen ytimen liike on tällä hetkellä Kohden Grönlantia, jossa laaja matalapaine venyttää itsensä laajalti pohjoisen Atlantin ylle, ja helmikuusta on tulossa lumisin kuukausi vuosikymmeniin, josta seurauksena on jopa maapallon keskilämmön reipas aleneminen. Tuo johtuu albedon muutoksesta, joka ylivuotisena ilmiönä merkitsisi ns. jääpallon syntyä. Vesihöyry, jossa vesipilvet ovat kuin katto kasvihuoneen yllä, säätelee maapallon keskilämpöä. Siksikin on tärkeää ymmärtää, miksi juuri polaaripyörre on osa matalapainetoimintaa ja sen sijainti, onko se kuivalla mantereella vai valtamerialueella, nuo ratkaisevat , onko kasvihuoneessa katto vain avonainen taivas. Katettu maapallo hidastaa sisuksiltaan kuuman maapallon lämpöhävikkiä ja ilmasto lämpenee.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Suurin ja merkittävin koko maapallon ilmastoon vaikuttava muutostila on tapahtumassa Etelämannerta kiertävän Länsituulenvirran osalta, joka johtuu merijäätikön poikkeukselliseen jäätikön kasvuun. Länsituulenvirta sekä hidastuu että ohjautuu eteläiselle Atlantille merijään kasvun vuoksi. Vain viikossa merijää on kasvanut noin 0,26 astetta leveydellä 44,1 W, suhteessa Etelä-Amerikan kärjen pituusakseliin, eli poikkeama on enää noin 1,11 astetta. Systeemirikko saattaa vaikuttaa lopulta koko maapallon merivirtajärjestelmän muutokseen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Golfvirta lämmittää enää USA:n itärannikkoa tarkasti matalapainetoiminasta päätellen. Pohjoiseen Eurooppaan ei lämpöä enää juurikaan tule, ja tulossa onkin kylmin talvi esihistorian aikaan verrattuna. Suomeen ollaan ilmapainettoiminasta päätellen tulossa puhtaasti siperialainen ilmasto, eli hyytävän kylmä talvi. Korkeapaineinen vallitseva säätila myös tuulivoiman hyytymistä energianieluiksi Olkiluodon voimaloissa huolto- ja vikaseisokit häiritsevät sähkönsaantia siten, että sähköä on tulevana talvena säännösteltävä rajustikin. Tämä on tietystikin ennuste, joka perustuu ilmastonmuutokseen, jossa ihminen ei kykene aiheuttamaan sitä, eikä torjumaan sitä. Golfvirran suunta muuttunee alkuperäiseen asentoon, eli itäistä Atlanttia sivuten kohden etelään, joka toimi aikoinaan ennen Pohjois-Atlantin kannaksen murtumista miljoonia vuosia sitten. Syyt ovat geologisia ja maapallon ytimen tuottaman energian aikaan saamaa yhteistä systeemiä, sekä energia että kitka, prekessio huomioiden.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Rikin raju väheneminen kesällä on johtanut auringonsäteilyn lisääntymiseen, eli siinä jo musta matta paperi saattaa leimahtaa tuleen suojaisessa paikassa. Toisaalta talvella mm. Kiinan rikkipäästöt kasvavat massiivisiin mittoihin, joka kiristää pakkasia. Suomen ilmaston kylmeneminen talvisin johtaa jättimäiseen energiapulaan, jota pahentaa keväiden pitkittyminen ja muodostuvien mannerjäätiköiden aiheuttama albedon kasvu. Yhden satomaan maassa, Suomessa yksikin sadoton kesä johtaa armottomaan ravintopulaan, eikä tyhjistä navetoista löydy sen enempää helpotusta, kuin suurten nälkävuosien aikoina.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Polttomoottoriauto on ilmastoteko. Yksi polttomoottoriauto tuottaa keskimäärin neljän ihmisen tarvitseman ravinnon hiilidioksidin, kuten neljän suuren puun tarvitseman hiilidioksidin kasvuunsa. Ilmaston lämpeneminen ei ole riippuvaista hiilidioksidin määrästä miltään osin, tämä on faktaa. Sen sijaan ihmisten määrä maapallolla tuottaa eri muodoissa jopa kumuloituvaa hiilidioksidia, kuten ihmisen tuottamat hiilihydraattipitoisen eritteet, joka ruokkivat biljoonien tonnien massaisia mikrobielämää. Sen sijaan jossain oli väite Antarktiksen lämpenemisestä, ei todellakaan pidä paikkaansa. Merijäätkin ovat kasvamassa Atlantin puolella kohden pohjoista jopa asteen kymmenyksen verran vuorokaudessa, laskettuna parin viimeisen viikon seurannassa. Suora aurinkotuuli kuumentaa pintaa heikon magneettikentän vuoksi.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sähköautot eivät sovi Suomen ilmastoon, eivät kestä etenkään suolaa missään määrin. Akkukoteloiden kunto heikkenee lyhyessä ajassa ja akut ovat vaihtokunnossa. On maailmakaikkeuden suurin munaus hankkia sähköauto Suomessa, tämä on faktaa. Lisäksi oikosulkujen mahdollisuus kasvaa akkukoteloiden korroosion edetessä, josta voi seurata massiivisia paloja, esim. kerrostalojen talleissa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, ihmiskunnalla on omituinen käsitys, että tehtävämme on vain lisääntyä ja täyttää maapallo. Ei, ehdoton ei, emme ole maan matosta arvokkaampia tässä massiivisessa systeemissä. Kaikki elollinen hyödyttää tavalla tai toisella elämän ylläpitoa maapallolla, eikä todellakaan ole häpeä kaivaa ja hyödyntää mm. kivihiiltä, joka päin vastoin tulisi kaivaa ihmisen toimin uudelleen kiertoon, kuin että hiili hautautuisi pysyvästi maankuoren uumeniin, vaikka tuo mannerlaattojen liikkeiden ja tulivuoritoiminnan kautta joka tapauksessa pitkällä aikajanalla kiertyykin takaisin kiertoon. Kasvihuoneilmiön ansiosta elämä maapallolla nykyisessä muodossa jatkuu, mutta jääpalloaikojakin on ollut, kuten hiilidioksidia ilmakehässä on ollut nykyiseen pitoisuuteen verrattuna moninkertainen määrä, kuten happipitoisuus paljon korkeampia. Elävä maapallo on täysin immuuni ihmisen toimille, etenkin hiilidioksidin vähäiselle lisääntymiselle, joka onkin välttämätöntä ihmisen ravinnon riittävyydessä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin juuri, hiiltä kiertoon, ja nimen omaan geologisesti hankalilta alueilta. Mm. Ranskan ja Saksan rajamaastossakin sijaitseva hot spot:n laattaa alta kuluttavat konvektiovirtaukset tulevat puhkaisemaan litosfäärin äskettäisestä voimakkaasta maanjäristyksistä päätellen ja alueelle rakennetut ydinvoimalat ovat satojen tuhansien vuosien päähän tappavia romukasoja. sama on Algerian alueella, öljyä on pumpattava alueelta pois kiireellä, pinta liki punoittaa neljän hot spotin ketjussa. Mantereet kuluvat siis myös altapäin, ei vain pinnan eroosiota. Maapallolla on useita kymmeniä konvektiovirtausten ylläpitämiä hot spotteja, joista suurin osa merenpohjan alueella, jotka ovat ihmiskunnan todellisia riskejä, jossa ilmastonmuutos on lähinnä geologisten syiden seurausta. Suuriin mullistuksiin saakka meidän on elettävä, ravinto riitettävä, joka tarvitsee runsaasti hiilidioksidia.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Eifel-vuoriston kuuma alusta voi vielä yllättää. Eurooppaan on rakennettu runsaasti ydinvoimaloita, ja ilmeisesti tullaan rakentamaan edelleen, kun hiilestä luovutaan. Ovat aikapommeja.
Eniten huolestuttaa Etelämantereen laajeneva jääkausi, joka on aikataulullisestikin normaali. Etelämannerta ympäröivä merijäätikkö kasvaa edelleen, on ohittanut jo Etelä-Amerikan järjen leveysasteilla noin 0,63 asteella. Tuo johtunee eteläisen Atlantin alueen merenpohjan maanjäristysten lakkaamisesta tyystin. Merijäätikön laajuus on eteläisellä Atlantilla jo luokkaa reilu kaksi miljoonaa neliökilometriä, jossa oleellista ilmaston kylmenemisen kannalta on albedon jyrkkä kasvu. Kaikki tuo johtaa sekä Etelä-Amerikan että Etelä-Afrikan ilmastojen rajuun viilenemiseen, mutta myös kuivamiseen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Maapallon ytimen liikkeen pysähtyminen johtaa ytimen päiväntasaajankin liikkeen pysähtymiseen, mutta mannerlaattojen liike näkyy valtaosin vain mm. Tyynenmeren läntisellä rannikolla alle työnnön ja siirrostörmän liikkeiden seurauksena, siis jotka eivät juurikaan reagoi ytimen asennon muutoksiin. Maapallon ydin on myös navoiltaan hieman litistynyt pyörintäliikkeen seurauksena, mutta rauta-ferriitti ydin seuraa mieluusti auringon painovoimakenttää. Tällä on juuri merkitystä Etelämantereen merijäätiköiden ehjänä säilymiseen, koska maanjäristys merenpohjassa pilkkoo nopeasti suuretkin merijäätiköt. Koko tätä suurta systeemiä hallitsee maapallon prekessioliike, sillä on lopulta suuri merkitys koko maapallon ilmastoon albedon kasvun tai vähenemän myötä. Viimeisimmät tutkimukset on ymmärtääkseni päätellyt, että maapallon sisempi ydin olisi pysähtynyt, eli takertunut, joka selittää maanjäristysten vähenemän.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Totuus polttonesteiden hinnoista, eli verotuksesta, on se, että verotus syö voimavaroja muiden veronalaisten palveluiden tai ostoksien verotuotoista. Totuus on se, että meillä ole sellaista kulutusta tai euroja, jotka käytännössä luistavat jotenkin ohi verotuksen. Siksikin verotulojen menetyksellä polttoaineiden veroja tai verojen korotuksia ei todellakaan voida perustella. Toisin sanoen, kun polttoaineiden veroja alennetaan tietoisesti, jää varaa muuhun tarpeelliseen, vaikka parturiin ja muihin palveluihin, joista muodostuu työllisyyden kautta ”ansaittuja”, hyödyllisiä verotuloja. Siksikin oma valuutta oli hyvä ohjuri, jolla saatiin raha pyörimään oman palveluverkoston hyväksi, se kun ei ollut niinkään ulkomaan valuutan arvosta kiinni, joskin oman valuutan aikoina meillä oli myös halpaa energiaa, etenkin halpaa kivihiiltä, joka antoi pelivaraa säilyttää maassamme teollisuutta. Raakaöljyn hinnat ohjaavat tänäkin päivänä pumppuhintoja, mutta on vain luokkaa kolmannes pumppuhinnoista.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Täsmälleen näin, polttoaineet ovat automaation sisältäviä, vähän työllistäviä prosessiteollisuuden tuotteita, joka tuottaa kyllä verotuloja, mutta kaikki on poissa työllisyydestä, maamme työllisyydestä. Jos sama määrä veromiljardeja sijoitettaisiin työllistävään kulutukseen, verotuotot olisivat ehkä jopa monikertaisia nykyiseen verrattuna, ja kaikille olisi töitä, vähän työttömiä ja kortistot puhtaita, kuten ihmiset omavaraisia.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
EU kieltää polttomoottorit vuonna 2035, eli noin 13 vuoden päästä. Naurettavinta tässä on se, että nyt aletaan rakentaa biokaasu jakeluasemia, vain kolmeksitoista vuodeksi, hinta ihan mitä tahansa. Mihin helvettiin ne biokaasut sitten laitetaan, mätänee luonnossa metaaniksi tai hiilidioksidiksi, vain mihin? Se on täysin selvää, että sitä biokaasua muodostuu 2035 jälkeenkin, ja se poltetaan jossain. 2035, ihmeen vuosi, vihreät ja kokoomus taputtelevat toisiaan, autoilun nollavuosi, päästöt nolla, sähkö sata, satasen kilowatti. Pistorasiat vaikenevat, valot himmenevät, jääkaapit ovat turhaa ongelmajätettä, perunakellareissa hurisee vielä vanha kiinalainen generaattori, polttoaineena korpikuusen kyyneleitä, harrastuksista hyötykäyttöön sopivat vehkeet vielä metsän siimeksessä otettu uusiokäyttöön, kierrätykseen..
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kannattaa muistaa, että myös oma tiputtelu metsässä kuuluu jakeluvelvoitteen piiriin, eli myös naapurille.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Raakaöljyn hinta on tänään noin 0,49 euroa litra, barrelihinnalla 90 dollaria. Vähäistä on öljyn maailmanmarkkinahinnan osuus vaikka bensan hinnasta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, kannattaa jo ostaa raakaöljyä ja jalostaa itse, mitä tarvitsee.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, raakaöljyn tuontia omaan käyttöön ei ole vielä kielletty.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Täsmälleen näin, jos tuo raakaöljyn vaikka omiin häihinsä tai syntymäpäiville, se lienee tullitonta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
HEI. KIITOS KARIKIN HYVÄSTÄ HINTASELVITYKSESTÄ. KYLLÄ ME MAANVILJELIJÄT OLEMME LASKENEET NUO ÖLJYSHEIKIT ”KURITTOMIKSI KAKAROIKSI” KOSKA EIHÄN KOSKAAN, TIETÄÄKSENI KUKAAN MAANVILJELIJÄ OLE TUOLLALAILLA VILJANLAILLA VEXLAILLUT, KUIN ❤️ 🦊 PAHAINEN, KURITON KAKARA, JA KUITENKIN KAIKKI TUOTTEET, OVAT ISÄN, HYVIÄ LAJOJA MEILLE EMMEHÄN ME OLE ANSAINNEET ITSESSÄMME, KUIN ❤️ HELVETIN TULI. KAIKKIHAN ON ❤️ : JEESUKSEN KRISTUKSEN ANSIOTA, JA SILKKAA LAHJAA, VAIKKATÄTÄ, JUMALATON PILKKAA, JA JALKOIHINSA LAHMAA. KIITOS. SIUNATEN, LASSE HIETANEN.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Alkaa polttoaineet olla kohta viinan hinnoissa.Pistää miettimään,että kannattaisko auto myydä pois?Ja alkaa ryyppäämään,ja pistää kaikki överiks!:):):)
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kysy valehtelijoilta; homppelisebulta ja tikutakulta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Bensa on halpaa! Diesel vielä halvempaa ja PÖ miltei ilmaista. Hybridit ja sähköautot ovat tulevaisuutta!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Väärin, EU kieltää polttomoottorit kokonaan 2035, ja hybridissä on kaksi eri voimanlähdettä, polttomoottori ja sähkömoottori. 2035 jälkeen auton päästöt on oltava nolla, tämä on se tulevaisuus, mikäli uskomme EU:n päätöksiä, jota myös kokoomus ja heidän ystävänsä vihreät uskovat.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sähköautoon ei todellisuudessa ole varaa, kuin sellaisilla, joiden tulot ylittää luokkaa 50 tuhatta euroa brutto vuodessa. Pelkästään auton arvonalenema ja akkujen vaihtoon tai täyshuoltoon menee keskimäärin 10 tuhatta euroa vuodessa, kun lasketaan akun kuluminen tai vanheneminen, ne kun vanhoilla akuilla tuskin edes menee kaupaksi vaihdossa. Talvisin on oltava myös lämmin autotalli, ja monellako on kaupungeissa talli, tai lataustolppakaan omassa käytössä? Miljardin henkilöauton akkuja varten on kaivettava ja jalostettava noin 1250 000 000 000 tonnia malmia, jotta harvinaiset akkumateriaalit löytyy tuohon automäärään. Akkumateriaaleille on kuitenkin käyttöä muuallakin, kuin vain henkilöautoihin. Uusia kohteita on mm. kaivokoneiden sähköistäminen, ja vanhoja tietysti julkisen liikenteen massakohteet. Maapallon tuho on edessä väistämättä, jos alamme kaivamaan kaikki mantereet auki, aivan toivoton suunta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kokoomus on myös kieltämässä hybridiautot 2035 jälkeen, jolloin ei edes biokaasun jakelu alkaa loppumaan. Uusien autojen päästöt ovat oltava nolla, jäi biomateriat sitten vaikka mihin muuhun käyttöön tahansa, tai biomateria, kuten paistorasoista on tehtävä vaikka saappaita jne.. Sähkön nyt vähitellen loppuessa maasta, ylisuuren kulutuksen takia, kokoomus lienee tuulivoimaloiden kannalla, Orpon ajatuksista ei ota selvää erkkikään.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Noin sanoo Kehä III:n sisäpuolella pysyvä, jonka liikkumista tukee koko kansa ja KELAgold, yhdessä Asumistuen kanssa, hoitaa elannon.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Älä hyväksy bensamyyjien jatkuvasti muuttuvia hintoja. Lopeta tankkaaminen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti