Perussuomalaiset

Jarmo Nahkamäki

Liikenteen pitää sujua

Henkilöautojen määrä Suomessa on noin 2,6 miljoonaa. Autojen määrä ylittää 3 miljoonaa, kun mukaan lasketaan paketti-, kuorma- ja linja-autot.

Henkilöautoja on Jyväskylässä 0,50 yhtä asukasta kohti. Tämä on tavanomainen määrä kaupungeissa. Koko Keski-Suomessa henkilöautoja on 0,59 asukasta kohden.

Tavallisin peruste henkilöauton hankinnalle on sen tarve työmatkoihin. Harvoin auto hankitaan vain huvittelua varten. Henkilöauto on joustavin tapa liikkua ja monelle ainut tapa päästä paikasta toiseen.

Rantaväylä rakennettiin aikoinaan Jyväskylään palvelemaan pohjois-eteläsuunnan ohitusliikennettä. Tähän käyttötarkoitukseen se on osoittautunut toimivaksi ratkaisuksi.

Kaupunkisuunnittelun tehtävä ei voi olla mikään muu kuin helpottaa liikenneolosuhteita ja siksi onkin kummastusta herättävää lukea suunnitelmista hidastaa ja vaikeuttaa liikennettä Rantaväylällä.

On heitetty ilmoille ajatus ns. Jyväskylän Bulevardista. Sellainen on jo tehty Kauppakadusta pihakatuineen ja sen tulisi riittää kiusanteoksi autoilijoille. Asiointi keskustassa on jo tehty riittävän vaikeaksi. Uusia hidasteita ei tarvita.

Jarmo Nahkamäki

kuljetuspäällikkö, eläkkeellä

kuntavaaliehdokas (ps.)

Jyväskylä

PS. Kirjoitus on julkaistu Keskisuomalainen lehdessä 3.6.2016.

KSML:  http://www.ksml.fi/mielipide/mielipidekirjoitus/Liikenteen-pit%C3%A4%C3%A4-sujua/778111

Osallistu keskusteluun!


8 kommenttia
Hemppa
Utelias
#1

Niin pitää liikenteen sujua.Mutta missä on maahanmuutajien tukien kiristysohjelma ja ministeri Mänytlä?

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Persut on perseensä myyneet
#4

Miksi sosiaali pummi pakolaiset saa monin, jopa kymmen kertaista tukea kuin Suomalaiset opiskelijat tai varusmiehet. ?????????????

Mitä helvetin järkeä tällaisessa hommassa on ,miksi niille maksetaan jopa 20 kertaista sosiaali tukea kuin niiden kotimaassa on palkka ???

Miksi niitä sotakarkureita,terroristeja ja muita luusereita jotka ei osaa olla ihmisiksi edes kotimaassa houkutellaan tänne sosiaali pummeiski joka rahoitetaan leikkauksilla kansalaisilta !!!
KAKKI HALLITUSKAUDEN SÄÄSTÖT JA LEIKKAUKSET KIKY SOPIMUKSEN RAHAT MENEE PAKOLAISILLE !!!!
Miksi valehdellaan että 1 Miljardi/vuosi säästö menee kilpailukyvyn parantamiseen vaikka joka euro valuu pakolais/terroristi bisneksen pyöritykseen !
Tämä on kiistatta tosiasia ja summakin on suurinpiirtein sama !!!
YRITYSTEN SAAMA KILPAILU KYKY PARANNUS ULOSMITAAN MAKSUJA KOROTTAEN POIS !!! Näin taataan että rahat menee pakolaisiin vimmeistä senttiä myöten.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Persut on perseensä myyneet
#6

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/krp-tutkii-oulussa-terrorismiepailyja/729561/

Taas oli yksi paljastunut epäillään että näitä Terrorismiin sekaantuneita on tuhansia Suomessa,Miksei politikkoja jotka rahoittaaa ja mahdollistaa tämän Pakoalis/terroristi bisneksen harjoitamisen yhteiskunnan varoilla ,laiteta syyteeseen !

Koko Hallitus häkkiin ! turvapaikka kiintiöt ylitettiin 35 kertaisesti ja rajaa pidetiin siitäkin huolimatta auki !!!!! vaikka 100 varmaa oli että näiden sosiaali pummien seassa on tietty Prosentti(jonka määrästä ei kenelläkän ole varmaa ennusteta edes) terroristeja ,Miksi Terroristeja tieten tahtoen haalitaan tänne ja elätetään ja ajetaan tämä maa konkursiiin tuos sairaan suvakki persession tähden ???

Miksi saatana Suomesta on tehty Terroristien turvapaikka ,täältä niitä ei luovuteta takaisin eikä edes tuomita korkaintaan annetaan ehdollista (siis ei mitään) ja lyödään sosiaali tuet käteen !!!! LÄHES KOKO KANSA IHMETTELEE TÄTÄ TOUHUA !!

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Persut on perseensä myyneet
#7

Vain vihervasurit ja kommunistit kannataa tätä hommaa jota Hallitus ja Persut ajaa !!! nekin kannataa vain ja ainostaan sen takia kun nämä vihervasuri huume hörhöt laskee huumeiden saatavuuden ja hinnan laskun varaan mitä enemmän pakoalisia ja sisiaali pummeja maahamme tulee !!!
Ja siinä ne on oikeassa ,esimerkkejä löytyy joka puolelta maailmaa niin Usa:sta kuin Austaraliasta kuin Eu:sta nämä
PAKOLAIS POLITIIKAN KIRISTÄMISEN LISÄKSI PITÄISI AJAA HUUMEILLE NOLLA TOLERANSSIA ,SIIS NIIN KOVAT TUOMIOT HETI ETTEI KENEKÄÄN TEE MIELI KOKEILLA TAI MYYDÄ SILLÄ VEDETÄÄN SAMALLA PAKOLAIS/TERRORISTI BISNEKSEN JALKOJEN ALTA MATTO POIS !!!!

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
Utelias
#8

Onko Suomen hallitus tehnyt vatikaanin kanssa sopimuksen sotarikollisten suojelusta?
Vertaa vatikaanin tapaus Argentiina ja natsirikolliset v.1945-, vanhat konstit käytössä koska paavi on piilomuslimi?

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Vihainen
#2

Ihan vain otsikkoon liittyen olen muutamaan kertaan ajanut autolla Suomesta (Tukholmasta) Etelä-Espanjaan ja autoillut paljon myös Italiassa. Suomessa on Länsi-Euroopan huonoimmat tiet. On aika käsittämätöntä, että Italiassa ja Espanjassa ajoväylät ovat aivan eri tasoa kuin Suomessa.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Kysypä sitä ...
Vihainen
#5

Kysypä Soinilta ja Berneriltä, juonikkailta EU-vatikaanin perässä hiihtäjiltä!

Kabotaasilla tarkoitetaan valtion sisällä tapahtuvia kuljetuksia ajoneuvolla, joka on rekisteröity vieraassa maassa. Eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunta hyväksyi kabotaasikuljetuksia koskevan mietinnön torstaina.

Tänään on rekkamiesten musta päivä, kun hallituspuolueet siunasivat (Timo) Soinin (ps.) linjan perussuomalaisten johtamassa liikennevaliokunnassa.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#3

”Liikenteen pitää sujua
Henkilöautojen määrä Suomessa on noin 2,6 miljoonaa. Autojen määrä ylittää 3 miljoonaa, kun mukaan lasketaan paketti-, kuorma- ja linja-autot.”

Niinpä, aivan liikaa. Vähemmän autoja, sujuvampi liikenne. Ei liikenne voi noilla määrillä sujua; tehokkaampi joukkoliikenne ja kaupunkisuunnittelu on tarpeen, ja yksityisautoilun rajoittaminen.
Jos yksityisautoilua nopeutetaan, yhä useampi valitsee yksityisautoilun ja muuttaa veilä pidempien työmatkojen päähän, jolloin taas tulee lisää yksityisautoilua ja ruuhkia. Sitten ajetaan jo todella paljon, eivätkä ihmiset pian tee muuta kuin istuvat 2-3 tuntia päivästä ruuhkissa. Kansantaloudellinen meneteys on valtava, samoin se, mitä kuluu rahaa, kun ulkomailta tuodaan valtavia määriä autoja ja bensaa, sekä joudutaan koko ajan rakentamaan 100-200 miljoonaa maksavia eritasoliittymiä usein kappalein.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Ota kantaa

Heräsikö ajatuksia? Ota kantaa. Muista kuitenkin, että lyhyet ja napakat kommentit menevät paremmin perille kuin polveileva tajunnanvirta. Pitäydy asiassa ja salli muille keskustelijoille mielipiteenvapaus. Tutustuthan pelisääntöihin.

Haluatko mielipiteellesi kasvot? Rekisteröityminen mahdollistaa keskustelun oikealla nimellä ja oikeilla kasvoilla. Rekisteröityneenä käyttäjänä saat myös automaattisen ilmoituksen aina, kun kirjoittamaasi kommenttiin vastataan. Rekisteröidy tai kirjaudu sisään.

Kommenttisi

1000 / 1000