Nyt tuli viimeinen pisara edesvastuuttomalta hallitukselta
Olen koko kuluneen vaalikauden ihmetellyt hallituksen toimien järjettömyyttä. Mutta nyt Hesingin Sanomat kertoi päätöksestä, joka ylittää järjettömyydessään kaikki aikaisemmat! Se on Pisara-rata, josta näyttää muodostuvan viimeinen pisara mikä meidän vielä pitää kestää.
Pisara-rata kiertäisi maanalaisena Helsingin niemellä. Sen rakentamiskulut ovat noin miljardi. Mutta kun mukaan lasketaan korot ja käyttökulut tietyllä aikavälillä, niin kustannukset ovat peräti 1,9 miljardia. Liikenneviraston teettämän selvityksen mukaan hyötysuhde on 0,5 eli hyödyt ovat vain puolet kustannuksista.
Nyt hallitus on siis tehnyt päätöksen hankkeen käynnistämisestä. Tässä tilanteessa on sanottava suoraan, että hanke on aivan käsittämätön esimerkki edesvastuuttomasta päätöksenteosta.
Pääkaupunkiseudulla olisi monia muita liikennehankkeita, joiden hyötysuhde eli järkevyys olisi Pisaraan nähden paljon parempi.
Koko maassa rapistuneen tieverkon ns. korjausvelka on jo noin 2,5 miljardia euroa. Ja mikä pahinta, yhden euron näennäinen säästö aiheuttaa kolmen euron vahingon, koska laiminlyönti aiheuttaa ennen pitkää kalliin peruskorjauksen.
Stubbin-Rinteen kelvoton hallitus yrittää runnoa päätöksen läpi vielä tällä vaalikaudella, sillä ilmeisesti seuraavassa valtion lisäbudjetissa siihen on varattu jokin määräraha.
Sanon suoraan, että vaalien jälkeisen seuraavan hallituksen pitää normaalista hallinnon käytännöistä poiketen ottaa asia uudelleen päätettäväksi. Edesvastuuttomalla päätöksenteolla pitää olla jokin raja.
Tekstin aiheet:
Surullista ,kun muutenkaan ei teitä hoideta enää . Rekkojen painoja kyllä nostetaan . Aivan aivotonta populaa
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
No seuraava hallitus ensi töikseen pistää hankkeen poikki. Ei sitä rataa rakenneta metriäkään parissa kuukaudessa…
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
PISARARATA
on älyttömin hanke jota viedään eteenpäin ikäänkuin”SUMUSSA”. Ihmisille ei kerrota kuinka Helsingissä asuvien matkustamista pyritään hankaloittamaan Heidän omalla kustannuksellaan. Vedätystaktiikkaan kuuluu pätkittäin eteneminen, jossa huomio ei kiinnity kokonaisuuteen. Matkustamisen kannalta tämä merkitsee Helsingissä matkustavalle jopa 40% pidempää matkustusaikaa ja junan vaihtoa. Tällaisen radan johtoajatuksena täytyy olla oman sormenjäljen jättäminen Helsingin tähän saakka hyvin toimineelle joukkoliikenteelle.Toivottavasti kiristynyt rahatilanne romuttaa koko virkamiespoliittisen porukan haaveen ja huomaa että parille miljardille eurolle on tärkeämpääkin käyttöä!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Pääkaupunkiseudulla ja muualla Suomessa olisi kannattavia ja tarpeellisia liikennehankkeita (tiet, rautatiet, raitiotiet) vaikka kuinka paljon. Sitten hallitus haluaa laittaa rahaa mahdollisimman kalliiseen ja hyödyttömään projektiin. Tätä meininkiä ei ilmeisesti voi ymmärtää muuten, ellei kuulu hyvienveljien saunakerhoon.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti