Paskalaki meni - paska laki tulee?
Mökin mummojen tarpeettomat paskanjalostamot olivat loistava idea verrattuna suunniteltuun moottoripyöräveroon. Huijareille riitti työtä ja tohinaa, valtio sai verotuloja ja saattoipa joistakin laitteistoista olla oikeasti hyötyäkin. Huijaukseen langenneiden vanhusten perunkirjoituksiin tuli rauha, sillä mitään jaettavaa ei kepulaisten koijareiden jäljiltä juuri jäänyt.
Moottoripyörävero sen sijaan tuottaa vain tuhoa. Pyöriä poistettiin viime vuonna liikenteestä 100 000 (6 000 2014). Vakuutustuottojen lisäksi menetettiin vakuutusveroja 15 miljoonaa euroa. MP-kaupan supistumisen aiheuttamat suorat ja epäsuorat verotulojen menetykset tulevat olemaan kymmenissä, ellei sadoissa miljoonissa.
Harvinaisen fiksu harrastus
Moottoripyöräily on sukupolvia yhdistävä harrastus, se yhdistää ihmisiä säätyyn, varallisuuteen, sukupuoleen, uskontoon, ihonväriin ja ikään katsomatta. Sellaisen harrastuksen pitäisi olla valtiovallan erityisessä suojeluksessa – ei kateuden kohde. Impivaaran takakyliltäkin on kätevää karauttaa kootterilla kotokulmia kauemmaksi ja imeä kansainvälisiä vaikutteita vaikka Mogadishun torilla. Moottoripyöräily tukee kansainvälistymistä ja kansojen välistä rauhaa ja ymmärrystä. Moottoripyöräilyn edistäminen kuuluisi kotouttamisen kärkihankkeisiin.
Luonto kiittää
Bensiini on yksi raakaöljyn tisle, jonka hävittäminen polttamalla on luonnonsuojeluteko. Bensiinistä on ylitarjontaa, koska poliitikot menivät Vihreiden asettamaan hiilidioksidiansaan ja houkuttelivat kansalaiset ostamaan vaarallisia typen oksideja ja tappavia nanopartikkeleja tupruttavia dieseleitä.
Harrastajia rangaistaan
Yhdestä pyörästä maksettava 150 euroa ei äkkiä ajatellen tunnu suurelta, mutta harrastajilla on monasti pyöriä useampaankin lähtöönn. Vanhempaa kalustoa säilyttävä ja kunnostava kulttuuriväki kokee veron erityisen rankaisevana, sillä kaikki vanhemmat pyörät eivät ole museorekisterissä. Perheiden yhteinen harrastus on vaarassa.
Suomessa on paljon vanhempia museorekisterin ulkopuolella olevia vanhempia pyöriä joista maksetaan vuodessa vakuutusmaksua noin 24 euroa. Usein niillä ajetaan vain satunnaisesti. Jos sellaisen poistaa liikennekäytöstä niin uusi vakuutus on lunastettava päivän hintaan. Esimerkiksi 600 kuutioisessa Honda Transalpissa se merkitsee vakuutusmaksun nousee 760 euroon. Vakuutusmaksu siis 30 kertaistuu! Ja siihen vielä lisäksi 150 euron vero! Monella harrastajalla saattaa olla jopa kymmeniä pyöriä, joita säilytetään tuleville sukupolville esimerkiksi siitä, että tuhoamisen sijasta on järkevämpää rakentaa ja säilyttää. Kaikki tämä on vaarassa.
Moottoripyöräilyn tappolinja
Veikko Vennamo taisteli ansiokkaasti ”talonpojan tappolinjaa” vastaan. Toivottavasti PS ei jää historiaan moottoripyöräilyn tappajana, sillä sitä virhettä ei helposti unohdeta.
Nimimerkki Pardomet tiivistää Tekniikan Maailman kommenteissa
hyvin mistä on kysymys.
”Ennen sanottiin, että kukaan täysijärkinen ihminen ei lähde mukaan politiikkaan. Sanonta näyttää pitävän paikkansa edelleenkin.”
Tekstin aiheet:
Turhaan vouhkaat bensankäytöstä. Moni prätkä kuluttaa saman kuin pieni dieselautoni. Auto sentään on välttämätön jotta voin ajella talviaamuisin ennen julkisen liikenteen ajon aloitusaikoja bussivarikolle. Illalla takaisin on omalla tultava kun sitä viimeistä bussivuoroa ajan….
Perittävillä verorahoilla olisi taattava YÖRAUHA korviahuumaavalta prätkämelulta.
Paskalaista kantsii kiinnittää huomio täällä Pirkanmaalla siihen kun tuo lokakaivojen tyhjennys on YHDELLÄ yrittäjällä eli PIRKANMAAN JÄTEHUOLLOLLA. Se on monopolia se.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Eipä sitten vouhkata. Bensa on raakaöljyn sivutuote, joka tuhoaminen ajoneuvoissa on ympäristöteko. Dieselistä on pulaa, mutta en halua ohjata kulutusta suuntaan enkä toiseen, sillä harvoin kulutus ja tuotanto ovat tasapainossa. Jokainen tekee polttoaine- ja ajoneuvovalintansa omista lähtökohdistaan. Ajan itsekin myös autoilla, dieseleillä ja bensoilla. Puolestani kukin ajakoon millä haluaa ja mitä kukkaro kestää. Saksasta olen tuonut kaikkea mikä liikkuu. Yksityiset kulkuneuvot, hevoset mukaan lukien, kuuluvat demokratiaan.
Verorahoilla ei saada takuuta yörauhasta. Siihen auttaisi aselakien löyhentäminen ja kilpien vieminen metelöivistä ajoneuvoista. Vaimentamattomat dieselitkin herättävät. Kansalaisten on saatava nukkua rauhassa, myös päivällä. Unen puute on terveysriski.
Hyvä vinkki tuo Pirkanmaan Jätehuolto. Asia voi olla kunnossakin, mutta ei noista valtakoalition tekemistä sopimuksista aina voi tietää. Muistaakseni jätehuolto on kilpailutettu, ja isot kokonaisuudet säästävät.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Itse Timo se tuumaa:
Jos olisin hieman pirullinen, niin voisin sanoa, että jos venevero tulee ja lakiesitys annetaan, niin minkä ministerin nimi siellä on sitten alla.
Voidaankin kysyä, mitä nappia Persut painaa, jos se läpi menee?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ennen äänestämistä kannattaa miettiä, mitenkä päätöstään aikoo perustella: asiasyillä vai halulla miellyttää Sipilää.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kyllähän sinä sen tiedät.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
”Moottoripyöräilyn tappolinja
Veikko Vennamo taisteli ansiokkaasti ”talonpojan tappolinjaa” vastaan. Toivottavasti PS ei jää historiaan moottoripyöräilyn tappajana, sillä sitä virhettä ei helposti unohdeta.”
Silloin kun Vennamo taisteli talonpojan tappolinjaa vastaan oli moottoripyöräily monelle pakon sanelemaa kun rahaa ei ollut auton hankkimiseen. Nyt ei kovin suuri osa moottoripyöristä ole ”hyötykäytössä” niin että ihan oikea kohde ovat verotukselle. Harrastuksista joutuu aina maksamaan ,niin tässäkin tapauksessa. Ulkomaan matkailu olisi kyllä vielä parempi ja osuvampi verotuskohde, sillä saattaisi olla vaikutusta maailmalle hävitettävään Suomessa ansaittuun rahaan.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Tietenkin voidaan lähteä linjalle, että verotetaan kaikkea sellaista mikä ei ole ”hyötykäytössä” – ja niitähän löytyy ravihevosista alkaen, ilotulitusraketteihin päättyen ja kaikkea siltä väliltä. Kyllä kademieli keksii vaikka mitä, jos annetaan pelon lisäksi myös kateudelle valta.
Hulluinta tässä on se, että nyt kokonaistuotto saattaa hyvinkin jäädä negatiiviseksi. Kyllä motoristit maksavat harrastuksestaan varmasti vähintäänkin sen mitä muutkin harrastajat.
Moottoripyöriä verottamalla tavoitellaan lillukanvarsia, mutta saatetaan menettää paljon, paljon enemmän. Vai onko tarkoitus vaan siirtää keskustelu pois isoista asioista. Jos kärkihankkeiksi otettaisiin esimerkiksi haittamaahanmuuton estäminen, kehitysmaiden kehittäminen kehitysapu lopettamalla, ilmastohuijauksen paljastaminen ja Maastrichtin ym. muiden sopimusten noudattaminen, niin puhuttaisiin 3-5 miljardin säästöistä vuodessa. Siinä olisi todellisille valtiomiehille tekemistä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
”Tietenkin voidaan lähteä linjalle, että verotetaan kaikkea sellaista mikä ei ole ”hyötykäytössä” – ja niitähän löytyy ravihevosista alkaen, ilotulitusraketteihin päättyen ja kaikkea siltä väliltä. Kyllä kademieli keksii vaikka mitä, jos annetaan pelon lisäksi myös kateudelle valta.”
Verot nyt on sellainen asia että aina ne koskee johonkin. Kyllä minuakin niin maan perusteellisesti harmittaa kun joudun maksamaan saaritontistani mahottoman kovat kiinteistöverot vaikken käytä sitä kuin muutaman päivän vuodessa. Se se vasta kateellisten järjestämä kulunki on. Se ei saastuta siellä ollessaan mitään eikä aiheuta kenenkään kuolemia eikä surua tai murhetta kenellekään mutta niinpä on vaan kateelliset päättäneet että Reiman kuuluu maksaa siitä harrastuksestaan kova vero, monta sataa euroa vuodessa käyttipä tai ei. Ja jos rakennan sinne mökin niin sitten se vasta kalliiksi tulee. Eikä ole seisotuspäiviä mahollista eritellä vaan joka päivältä maksetaan.
Kaikki on niin suhteellista.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kuvittelin että Kataisen hallitus jäisi historiaan Suomen huonoimpana hallituksena.
Vaan taitaa Sipilän osasto vetää Kataisestakin ohi!
Ja Perussuomalaiset vielä kyseisessä poppoossa!
Berneri on oikea pääpiru tuhoamassa toimivia järjestelmiä kuten kuljetusala ja taksit.
Kaiken kruunaa tämä isovelivalvoo seurantalaiteutopia!
Nykyinen bensavero ON JO OLEMASSA, siitä vaan korvamerkitsemään osa tienpitoon.
Sveitsiläisketku vielä yhtiöittää tiet ja myy ne sijoittajille!
Saatana että on tyhmää sakkia!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
On naivia kuvitella, että seurantalaitejärjestelmä laskisi liikkumisen kokonaiskustannuksia: tienkäyttäjä maksaa kaikki kulut, raha ei tule seinästä kuten matuille. Todellisuudessa taustalla on laite- ja järjestelmävalmistajien massiivinen puhallus. Se helpottaa myös kulkuväylien myymisen jossain vaiheessa sijoittajille ja lopulta sinä maksat kaiken.
Nyt liikenteeltä rokotetaan 8 miljardia ja annetaan takaisin 3 mrd. Välistä vedetyllä viidellä miljardilla tehtäisiin ihmeitä teille, ei siihen tarvita miljardeja maksavaa uutta järjestelmää. Tyhmää sakkia? Niin on.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Onko nämä verot nyt juonisti vieritetty persujen syyksi?
Ei nyt pidä luulla, että persut olisivat aikaansaaneet tämän mp- ja veneveron. Ei ainakaan yksinään. Ikävät asiathan persujen syyksi aina muutenkin pyritään laittamaan. Kuten muslimi-tulva 2015.
Persut eivät ole tuhoamassa taksi-isäntiä. Kokoomuksen Berner innoissaan on.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri Soinihan se niitä ”juppiskoottereita” ja ”huvikuunareita” halusi verottaa, että ihan persujen ansiota.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juppisskootterin tai huvikuunarin omistajilla on kyllä varaa maksaa pientä veroakin. Saastutettava vesi ja ilma sekä melu jää jälkeenne kun huviksenne ajelette.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kepun kyydissä kyyti on kylmää. Tärkeämpää kuin etsiä syyllisiä lakiesitykseen on löytää ne toimijat, jotka estävät lain astumasta voimaan. Sipilän taustalla toimivat ovelat voimat. Tässä asiassa Mustaa Pekka työnnetään Perussuomalaisten käteen. Kepu ja Kokoomus kiittää.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Niinistö sanoi että kasakka vie kaiken mitä ei ole naulattu kiinni, samoin tekee ”maantierosvo”-Berner.
Kepu ja kokoomus työmiehen tai maaseudun asialla pettää aina…
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Median tasosta saa hyvän kuvan kun yksikään toimittaja ei osaa tehdä yksinkertaista kysymystä Berneriltä: kuinka kustannukset voivat pienentyä samalla kun niitä lisätään?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Median tasosta saa hyvän kuvan kun yksikään toimittaja ei osaa tehdä yksinkertaista kysymystä Berneriltä: kuinka kustannukset voivat pienentyä samalla kun niitä lisätään?
Se median haukkuminen on mielestäni Persujen perussynti. Kyseisestä asiasta oli esim.perjantaina Iltasanomissa etusivusta puolet, pääkirjoitus ( punaisella todettiin Yhtiömalli ei sinänsä tuo uutta rahaa teidenpitoon).
Viisi sivua kirjoitusta kyseisestä aiheesta. Kaipa sitä joku on kysynyt, koska ( punaisella todettu Berner ei osannut selittää, miten käyttömaksut kerättäisiin ja miten rahaa voi tulla lisää, koska palveluntarjoajat vetävät omat kulunsa ja voittonsa välistä). Lisäksi kolumni Terttu avautuu autoilusta.
Mitä siitä voisi kysyä sen enempää, jos Berner ei osaa selittää, Juttua kyllä oli meikäläisen mielestä ihan riittävästi.
Että näin!!!!!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kiitokset alempana olevasta kommentista, johon en päässyt suoraan vastaamaan. En tiedä luetaanko Iltasanomissa tätä blogia, mutta pääasia on, että asiaan on puututtu. Jos unohdetaan poliittiset väännöt, niin kyllä media on monessa asiassa haukkunsa ansainnut. Ei kritiikin häivää kun puhutaan haittamaahanmuutosta, kehitysavusta, ilmastopolitiikasta, EU:sta ja Eurosta. Median löysä, osaamaton ja kritiikitön ote tärkeistä asioista päästää päättäjät liian vähällä. Vallan vahtikoira on hypännyt syliin, eikä kuluttajat saa kaipaamaansa tietoa. Suomen vaikeuksilla on tekijänsä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Laitan vielä kommentin tohon viimeiseen kirjoitukseesi.
Ei kritiikin häivää kun puhutaan haittamaahanmuutosta, kehitysavusta, ilmastopolitiikasta, EU:sta ja Eurosta. Median löysä, osaamaton ja kritiikitön ote tärkeistä asioista päästää päättäjät liian vähällä. Vallan vahtikoira on hypännyt syliin, eikä kuluttajat saa kaipaamaansa tietoa.
Kyllähän suurin syy on meissä lukijoissa. Media on liiketoimintaa kuin mikä muu yritystoiminta.
Ei tollaiset aiheet valitettavasti myy. Siitä se pelkästään johtuu. Matti Nykänen etusivulla myy, ei esim mainitsemasi asiat, vaikka ne olisivat todella tärkeitä.
Tätä tää nykymaailma valitettavasti on.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Totta on että tissit ja pyykkilautamaha kiinnostavat, ja hyvä onkin, sillä eihän meitä ilman tätä värinää täällä olisi.
Mutta, juuri yritystoiminnan takia median pitäisi tehdä edes 1 juttu 20 joukkoon toisesta vinkkelistä. Juuri yksipuolinen, välttelevä ja vääristelevä toimittaminen on saanut maksavat lukijat hylkäämään perinteisen median. Luottamus ei palaa syyttämällä uutta mediaa velemediaksi. Jo se on valhe.
Hitaimmatkin ovat tajunneet, että esimerkiksi väitteet pohjoisen napajäätikön häviämisestä, jääkarhujen sukupuutosta, jäätiköiden katoamista ja nälänhädistä eivät pitäneet paikkaansa. Ei tuonut EU hyvinvointia eikä maksaneet kreikkalaiset velkojaan. Ei pitänyt Maastrichtin sopimus, Dublin-sopimuksesta puhumattakaan. Edelleenkin tarvitaan matkustusasiakirjat (hyvä) jne…
Perinteinen valhemedia voisi kokeilla yhtä asiaa, millä levikki lähtisi nousuun; kun mikään muu ei auta niin silloin voisi kokeilla totuutta. Nyt se löytyy liian usein Muualta Verkosta ja sen blogeista.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti