Rangaistusjärjestelmämme on kohtuuton. Miksi tuplarangaistus
”Missä tapauksessa ylinopeuden takia joutuu ajokieltoon?
– Ajokortin voi menettää määräajaksi, jos liikennerikkomuksista määrättyjä ajo-oikeuteen vaikuttavia liikennevirhemaksuja tai sakkoja on kolme vuodessa tai neljä kahden vuoden sisällä. Jos on ollut ajokortti alle kaksi vuotta, ajo-oikeuskäsittelyn raja on kaksi rikkomusta vuodessa tai kolme kahdessa..”.
…
Uutisoinnissa tuodaan selkeästi esille milloin ylinopeudesta menettää myös ajo-oikeuden.
Mielestäni ns. vähäiset ylinopeudet kolme vuodenaikana tai 4 kahdenvuoden aikana eivät tarkoita täydellistä piittaamattomuutta liikennesäännöistä ja siten kahteenkertaan rankaiseminen samasta rikkeestä on mielesräni kohtuutonta.
Sakkorangaistus on perusteltua, mutta vielä kun viedään leipä samasta rikkomuksesta herättää mietteitä rangaistusjärjestelmämme järkevyydestä ja lainmukaisuudesta. 🤔
https://www.helsinginuutiset.fi/teemat/4314710
#sakko #ylinopeus #sakottaminen #rankaiseminen #ajokieltoon #leipä #toimeentulo #kahteenkertaanrankaiseminen
Tekstin aiheet:
HEI. KIITOS MATTIKIN. RANGAISTUSJÄRJESTELMÄMME ON ❤️ KOHTUUTON. SIITÄ VOI SEURATA, VARSINKIN NUORILLA JATKOSEURAAMUKSENA: OMA ITSEMURHA, JOKA EI OLE MITENKÄÄN SUOTAVA ASIA. ITSEMURHA EI OLE : LYHYT JUTTU, JA SITTEN RAUHAISA OLO, JUTTU, VAAN SIITÄ ALKAA VASTA IANKAIKKINEN KIDUTUSOLO SIELULLE: RAKAS ÄLÄ TAPA ITSEÄSI. JEESUS KRISTUS AUTTAA. KIITOS . SIUNATEN, LASSE HIETANEN.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Suomessa on hyvin vähän liikennevalvontaa liikkuvan poliisin lakkauttamisen jälkeen. Jos jäät kolme kertaa vuodessa kiinni se tarkoittaa että ylinopeuksia on tullut ajettua käytännössä jatkuvasti. Näiltä sankareilta voi hyvinkin ottaa kortin pois. Ja jos kortti on tärkeä työssä niin sitä suuremmalla syyllä pitäisi noudattaa tieliikennelakia?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sallittu nopeus on aina rajojen sisällä, jossa yläraja on se, jonka ylittämisestä rangaistaan. Keskinopeus pitäisi olla reilusti rajan alla, jotta ylärajaa ei ylittäisi vahingossakaan. Käytännössä rajan ylittäminen, kuten alinopeus vaihtelee mäkisyyden mukaan, jossa alamäki tarkoittaa usein sakkoja, jopa automaattisen ajonopeuden säätimellä. Kaiken kaikkiaan kyse kilometrin tai muutaman ylinopeuksissa on niuhottamisesta, kun pitäisi keskittyä olosuhteiden mukaan keskinopeuksista, eli keliolosuhteet huomioiden, kuten myös pimeys tai näkyvyys muistaen. Jos aikanaan, kun autoihin tulee tarkemmat nopeusmittarit, eikä tarvitse laskea mittareiden virheitä, ylintä sallittua nopeutta aletaankin seuraamaan tarkemmin, ja niuhottamaan, asia on eri. Mittarivirheitä ei voida taata, eikä suurin osa lievistä ylinopeuksista todellakaan ole tahallisia, niin vaikuttaa oikeusmurhalta. Suuri osa onnettomuuksista johtuu kaikesta muusta kuin muutaman kilometrin ylinopeudesta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, jos keskinopeus pudotetaan noin 20 km/h, niin vaara ajaa ylinopeutta vähenee reippaasti. Tuo tarkoittaisi sitä, että 80 rajoituksissa aletaan jyräämään 60 km/h. Mitä helvettiä siitä tulisi, että viettäisimme suurimman osan elämästämme maantiellä, ei mitään. Hirvikolareiden määrä lisääntyy rajusti, kun seuraamme vain nopeusmittaria, jota on pidettävä silmällä tunnin ajossa jopa kymmenen minuuttia enemmän. Tiukka mittarin tuijottaminen tappaa ihmisiä enemmän kuin korona.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Se on täsmälleen näin, vaikka sakkoriskillä tärkeintä on tuijottaa maantietä eteenpäin, hirvi voi hypätä eteen sekunnin murto-osissa, kuten tummissa vaatteissa ihminen voi jäädä pimeällä auton alle. Mittarinopeuden valvonnasta päättää poliisi, itse päätät omasta hengestäsi.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Halvin henkivakuutus on antaa poliisin valvoa nopeusmittaria, ja ajaa autoa, siis katsoa miten, missä kelissä ja mihin ajat autoa. Se on oleellisinta autoilussa ja sen turvallisuudessa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Peltipoliisivillityksen ajassa ja kiihkossa rattijuopot ovat vallanneet maantiet. Etenkin viikonloppuisin rattijuopoilla ei ole vaaraa jäädä kiinni, eihän peltipoliisi valvo muita kuin ylinopeuksia, helpoin rahastusmuoto valtiolle, joskaan ei poista pahinta riskiä maanteiltä. Nyt nämä pontöt ovat nielleet kuin hauki syötin, että vaarallisin on lievä ylinopeus, on kiva sakotettava.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
HEI. KIITOS MATTIKIN. RANGAISTUSJÄRJESTELMÄMME ON ❤️ KOHTUUTON. SEN ON ❤️ LAATINEET IHMISET, JOILLA EI OLE SYDÄMISSÄ JEESUSTA KRISTUSTA, VAAN PERKELE HENKIVALTA. KIITOS. SIUNATEN, LASSE HIETANEN.Å
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Hehheh, valitatte siitä, ettette saa ajaa rallia normaalin liikenteen seassa. Lapsellista.
Itse kun ajoin töikseni, opettelin ajamaan rajoitusten mukaan koska olisi ollut tavallisen typerää menettää monen päivän nettopalkka työajon takia! Melko nopeasti tottuu näkemään tienvarren näkymän mukaan summittaisen ajonopeuden, eikä mittaria tarvitse jatkuvasti tuijottaa. Sitäpaitsi, mihin minulla olisi niin kauhia kiire että tarvitsisi kaahata? Jos olen sopinut olevani jossakin tiettyyn aikaan, lähden niin että minulla on 10-20% pelivaraa ennalta aavistamattomien hidastuksien varalle. Ja jos olen paikalla liian aikaisin, saan kahvi- tai tupakkitauon.
Mutta ehkä te ette osaa laskea ajoaikoja. Takaisin kansakouluun siitä!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sinulle voisi sanoa, että kunhan tulee miljoonia kilometrejä ajokilometrejä taakse, tule sen jälkeen neuvomaan, miten ajetaan. Jos ajaa paljon, niin myös sattuma tulee peliin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, ne on penskat, jotka uskovat hallitsevansa autot, suuri osa onnettomuuksista tapahtuu nuorille elämänsä voimissa oleville kaiken hallitseville holtittomille. Ei tarvitse edes tuijottaa mittariin, ja aikaa jää vaikka puhelimen käyttöön, kaikki on hallinnassa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti