Viha valepolkupyöräilijän käyttövoimana
Polkupyörä on hieno keksintö. Jalkoja pyörittämällä pääset edullisellakin kulkupelillä nopeasti kilometrien päähän. Erityisen hienoa polkupyöräilyssä on se, ettei se vaadi erityisjärjestelyitä. Lähes kaikkialle pääsee pyörällä.
Mistä tunnistat valepolkupyöräilijän? Valepolkupyöräilijä vaatii itselleen erityisjärjestelyjä. Jokaiselle kadunpätkälle tarvitaan erillinen polkupyöräväylä, vaikka polkupyöräilijällä olisi vapaus valita itselleen sopiva, luonnonläheinen kulkureitti monista vaihtoehdoista, kuten keskuspuiston tai rantojen kautta. Tosiasiassa valepolkupyöräilijä ei ole edes ajatellut käyttävänsä kaikkia rakennettuja pyöräteitä, mutta saa nautintoa siitä, että muut asukkaat eivät löydä enää autolleen pysäköintipaikkaa.
Kaikista valepolkupyöräilijöiden vaatimista infrainvestoinneista huolimatta pyöräily ei ole lisääntynyt. Ja miksi olisikaan? Suomen ilmastosta johtuen pyöräily on sopiva kulkumuoto vain kovin lyhyen ajan. Kun autoilua on estetty, kaupat ovat siirtyneet aina vain kauemmaksi kehän marketteihin, normaalin polkupyörämatkan ulottumattomiin.
Valepolkupyöräilijä hankkii usean tuhannen euron sähköllä kulkevan ajoneuvon, ja kutsuu liikuntamuotoa pyöräilyksi. Pyöräilyhän tarkoittaa sitä, että etenet jalkoja pyörittämällä. Ei sitä, että etenet pyörien pyöriessä. Silloinhan voisimme kutsua autoilijaakin ”pyöräilijäksi”.
Moottorilla varustetulla polkupyörällä pyöräilevä on tosiasiassa mopoilija. Mopo on lyhenne sanasta moottoripolkupyörä. Miksi puhumme kuitenkin moottorilla varustetusta polkupyörästä, tai sähköavusteisesta polkupyörästä, kun kyse on tosiasiallisesti mopoilusta? Sen vuoksi, että valepolkupyöräilijä haluaa itsestään eliitin, jolla on omat etuoikeutetut sääntönsä, muttei velvoitteita. Kuten velvollisuus hankkia ajokortti ja pakollinen liikennevakuutus, ja maksaa niistä.
Vanhoja pappatuntureitakin myytiin osin myös polkimilla varustettuina. Silti ne kaikki pysyivät mopoina, ja velvoitteiden piirissä. Mutta he eivät olleetkaan hyväksyttyä eliittiä.
Valepolkupyöräilijöitä ovat erityisesti myös he, jotka vaativat yhteiskunnalta ”kävelykatuja” ja tosiasiallisesti suunnittelupöydällä on jo ideoituna uudet pyöräbaanat ja pysäköintipaikkojen hävittäminen. Valepolkupyöräilijä ei kunnioita jalankulkijaa liikenteessä, eikä ole valmis sovittamaan nopeuttaan jalankulkijalle turvalliseksi, mutta tarvittaessa vaatii yhteiskunnalta toimia jalankulkijaan vedoten. Valepolkupyöräilijä ei kunnioita myöskään historiallista kaupunkiympäristöä ja sen mukulakivetystä.
Valepolkupyöräilyä suosiva media kirjoittaa epärehellisiä kertomuksia kävelykaduista menestystarinoina, kuten HS tänään Aleksanterinkadusta https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009204920.html. Todellisuus on toinen. Aleksanterinkatu kumisi autiuttaan jo ennen korona-aikaa. Kun Keskuskadullakin autoilu estettiin, Stockmann ajautui velkasaneeraukseen. Aleksi 13:n tavaratalo on kokonaan lopettanut. Valepolkupyöräilyä suitsuttavan median päätoimittajaan sopii erinomaisesti se, että hän tosiasiallisesti hän liikkuu autolla, jota pitää työpaikan lämpimässä autohallissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2e914c2f-a780-4cd5-80a6-d00617b6d0c3
Nyt pienen valepolkupyöräilijäeliitin valloittama Helsingin kaupunkiympäristön toimiala on päättänyt tuhota kaupunkimme viimeisen kaupallisen keskustan kruununjalokiven, Esplanadit, sulkemalla ajokaistoja ja poistamalla pysäköintipaikat https://yle.fi/a/74-20004770. Tosiasiassa Esplanadi on jo jalankulkijan paratiisi, eikä ”uudistuksella” paranneta jalankulkijan asemaa, vaan huononnetaan sitä. Uusien liikennejärjestelyjen tosiasiallisena tavoitteena on toimeenpanna valepolkupyöräilijän kieroutunut haave kiusata autoilevaa kaupunkilaista. Tämä ilkeilynhalu on niin voimakas, ettei valepolkupyöräilijä välitä siitä, että samalla annetaan viimeinen kuolinisku keskustan kadunvarsien kivijalkaliikkeille. Ei välitetä myöskään siitä, miten Korkeavuorenkadulla sijaitsevalta Erottajan pelastusasemalta päästään jatkossa onnettomuuspaikoille.
On aika paljastaa valepolkupyöräilijä uudestisyntyneeksi taistolaiseksi, jota tosiasiassa ajaa eteenpäin luokkaviha kuviteltuja ”parempiosaisia” kohtaan. Valepolkupyöräilijälle parempiosaisia edustavat autoilijat ja yrittäjät.
Tekstin aiheet:
Eikä näillä valepyörillä / sähköpotkulaudoilla kuntokaan , edes nouse !?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sähköpyörä on mukava, mutta ei sellaisten varaan voi ympärivuotista liikennettä laskea suomessa kuin vihreiden unelmissa. En ole päiviin nähnyt yhtäkään .
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Nyt kyllä haukutaan väärää puuta !
Sähköpyörän sähkönkulutus on niin pientä että sillä ei ole mitään tekemistä sähkön riittävyyden ja hinnan nousun kanssa.
MUTTA SÄHKÖAUTOT AIHEUTTAA KATASTROFIN !
Niiden kulutus on aivan tähtitieteeellistä kovilla pakkasilla ja nostaa sähkönhintaa ja vaarantaa sähkön riittävyyden Sähköauton akun lataus vie 70-110 kw sähköä per 1 lataus !!!!
vertailuna sähkön syöppö sähkö sauna 6 kw / tunnissa !
Tai led valo 0,008 kw / tunti !!!!
PERSUJEN ON VAADITTAVA SÄHKÖAUTOJEN AJOKIELTOA TALVEKSI ! 10.000,- Euron sakon uhalla !
Muuten eläkeläiset joutuu evakkoon sähkölämmitteisistä omakotitaloistaan !
ps. Kyllä sähköpyöräily on täys veristä liikuntaa hiki virtaa samanlailla juju on vaan siinä että voi käydä pidemmän noin 2-3x lenkin tekemässä
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Tuossa juuri yks eläkeläinen laski että ensi vuonna sähkölaskut on noin 12000,- euroa !
Toinen eläkeläinen oli erehtynyt ostamaan viimmeisillä rahoilla sähköauton ,nyt sillä on kalliimpi ajaa kuin pieni ruokaisella Dieselillä ja mihinkään sitä ei saa myytyä!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kun viherkommunistit saa lopulta kaadettua viimeisenkin hiilivoimalan, niin sähköautot kelpaavat vain romuksi. Jokaisen Suomessa oin viimein tajuttava, että vihreät ovat tekemässä meistä kaikista jalkamiehiä tai -naisia. Vihreät vihaavat liikkumista ja haluaa rajoittaa kaikkea, mitä ihminen tarvitsee.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kokoomuksen mukana tulee myös vihreät, tuo kannattaa muistaa vaaleissa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kokoomus on pahin Eu-Trolli puolue !
Ne tekee päätökset vain j a ainostaan Brysselin näkäkulmasta niin että nuoelevat itse Brysseliä rahan toivossa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sähköauto ei ole ratkaisu nykyisellä akkutekniikalla. Siksi polttomoottereista luopuminen joudutaan perumaan. Toisaalta mitä järkeä on ihmiskunnan edes pyrkiä hiilettömyyteen, kun osuutemme päästöistä on alle 5%, emmekä voi mitään esimerkiksi yhdellekään maailman sadoista tulivuorista saati leväkasvillisuudelle ja maaperän bakteereille saati kemiallisille reaktioille. Koko hiilettömyyshullutus on täydellistä hölmöläisten hommaa, sillä ilmasto on aina muuttunut nykyistä enemmän silloinkin, kun ihmisiä ei ollut edes olemassa!
Toivottavasti EU hajoaa pian ja saamme itsenäisen Suomen takaisin omalle kansallemme ulkomaalaisten hallusta. Vain silloin voimme elää järkevästi, mutta tietenkin pitäisi ihmiskuntaa pienentää pakollisella yhden lapsen perhepolitiikalla seitsemän sukupolven ajan, jotta luonto voisi korjautua ja pääsisimme eroon ihmiskunnan aiheuttamasta ympäristötuhosta. Se ei nimittäin tuhoa vain ympäristöä vaan myös meidät itsemme. Parempi olisi tehdä muutos, kuin katua.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, tämä hetki ei ole oikea aika edes yrittää hiiletöntä maailmaa, jos tuo on koskaan edes koskaan älykäs yritys. Hiilettömyys voisi olla järkevää, jos emme tarvitsisi hiiltä kaikessa elämässä, mutta kun se on täysin välttämätön rakenneosa kaikessa. Ensimmäinen auto oli sähköauto, mutta kamppaili samojen ongelmien kanssa, kuin nykyisetkin autot, miten saada sähkövarasto riittämään. Polttomoottoriautot ottivat kuitenkin voiton, kun Cadillac ratkaisi sähköisellä käynnistysmoottorilla polttomoottoreiden suurimman ongelman 1900-luvun alkupuolella. Nestemäiset polttoaineet sisältävät tasaisen energiantarpeen, ja akun sijaan riitti pelkkä täytetty polttoainetankki, jonka täyttö kesti vain ehkä minuutin jne. Nykyinen polttoainejakeluverkosto on kehittynyt sadan vuoden aikana, eikä sähköautojen latausverkkoa laiteta kovin äkkiä kuntoon, eli nopea siirtyminen sähköautoihin on lapsellista utopiaa
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, maapallo raakaöljyt varmaankin loppuu ensimmäisten joukossa, ja muutoksia on varmasti tulossa, mutta varmaankin vasta vuosikymmenien päästä. Nestemäiset polttoaineet ovat helppo ja energiatehokas ratkaisi ehkä tulevaisuudessakin, vaikkapa palot on helppo sammuttaa, verrattuna akkupaloihin. Nyt kannattaa hyödyntää kivihiilestä jalostettuja nestemäisiä hiilivetyjä, joiden tehoa voidaan lisätä ja vähentää vedytyksen avulla. Kivihiilivarat maapallolla on luokkaa 10 000 miljardia tonnia, joten kehitystä olisi ohjattava siihen suuntaan, ja ehdottomasti lopetettava sähköautojen pakkokäyttöön otto, ennen kuin sillä sektorilla tapahtuu jotain mullistavaa. Kivihiilen jalostuksessa saatava materia voidaan hyödyntää myös muiden hiilivetyjen kanssa, kuten myös tuuli- ja aurinkovoimasta saatavien vetyjen jalostuksessa rauhallisiin hiilivetyjen suuntaan. Ilmakehän hiilidioksidin liiallinen hyödyntäminen voi olla kuitenkin riski, nykyinenkin pitoisuus on jo liian alhainen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Uusia sähköautojen latauspaikkoja kyllä perustetaan hyvinkin nopealla tahdilla. Sinun kannattaisi seurata valtamedian uutisia nykyistä aktiivisemmin ennen kuin esittelet hassuja väitteitä. Toki jos minä ymmärsin viestisi väärin, sinä tarkoitit tuolla latausverkostolla sähkövoimaloiden riittävän määrän puuttumista niin sitten olet oikeassa.
https://latauskartta.fi/
Tässä linkissä on kartta sähköautojen latauspisteiden sijainneista.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Aina, kun mies avaa suunsa, kertoo autoista, niin naisen korvissa se kuulostaa hassulle. Tämä on täysin luonnollinen ilmiö, ei kannata kantaa huolta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Tyhmin kirjoitus ikinä. Mistä näitä pellejä sikiää?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sieltä samasta paikasta mistä sinäkin siihen pätkähdit! Viherkommuunilandiasta!!!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Tuon ns.valepolkupyöräilijä on yksi niistä ihmisistä jotka uskovat ilmastonmuutokseen. Hänen mielestään yksityisautoilu tuhoaa luontoa ja maapalloa. Hänen mielestään yksityisautoilu tuhoaa kaupunkeja, aiheuttaen lisää ihmisten etääntymistä ja syrjäytymistä toisistaan. Hänen mielestään kaupunkien mahdollisimman tiiviisti rakentaminen on hyvä asia ja väljempi rakentaminen on aina pahasta. Tässä hän unohtaa että osa ihmisistä luonnostaan tykkää väljemmästä rakentamisesta eivätkä halua elää tiiviisti kuin sillit sardiinipurkissa.
Hän haluaa rajoittaa ihmisten elämää kaupungeissa niin että yksityisautoilu olisi kiellettyä tai ainakin mahdollisimman kallista ja vaikeaa. Ainoat sallittut tavat yksityisille ihmisille liikkumiseen olisi kävely, polkupyöräily, sähköpotkulaudat, julkiset liikennevälineet. Häntä ei kiinnosta, että osa ihmisistä ei halua jakaa liikkumisen tapaansa muiden ihmisten kanssa. Hän ei myöskään ymmärrä että on olemassa ihmisiä jotka elävät omasta halustaan yksin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Lisäksi valepolkupyöräilijä myös usein katselee pelon valtaamana Amerikan autoriippuvaista yhteiskuntaa jossa yksityisautoilija on kaikista tärkeimmässä asemassa, muut liikkumisen tavat muka poistettuja autoilun tieltä. Sitten hän vertaa Amerikan yhteiskuntaa suomalaiseen yhteiskuntaan ja luulee että Suomi olisi samanlainen autokeskeinen yhteiskunta- tai muuttumassa kohti samanlaista Amerikkalaista yhteiskuntaa mikäli kokoomus tai persut pääsee valtaan.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Lisäksi hän elää jossain määrin menneisyydessä ja luulee että kaikki polttomoottorilliset autot ovat samanlaisia pahoja ilmansaastuttajia kuin ne olivat 30-100 vuotta aiemmin, mitkä vaativat toimiakseen fossiilisia polttoaineita kuten bensaa ja dieseliä. Mutta ei tiedosta sitä että nykyajan autojen päästöt ovat jo pienentyneet jo alle puoleen siitä mitä ne ennen vanhaan olivat. Eikä hän tiedosta että nykyajassa on olemassa myös vaihtoehtoisilla polttoaineilla toimivia autoja kuten flexifuel autoja jotka toimii alkoholipohjaisilla polttoaineilla, sitten on olemassa vaihtoehtona myös biokaasuautoja. Kumpikaan näistä eivät vaadi mitään fossiilisia polttoaineita toimiakseen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Bensiini on vain yksi tisle raakaöljyn jalostuksessa, että paljosta joudutaan luopumaan, jos tästä fossiilisesta luovutaan, eikä teiden päällystäminen ole todellakaan ainoa. Biojalosteista kehitetty menovesi ei tuo bitumia grammaakaan. Natsit kehittivät betonitiet, kun öljyä ei ollut käytettävissä, mutta vihernatsit eivät ole keksineet vielä bituminen korviketta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, ilman raakaöljyä, tuota petollista fossiilista joudumme luopumaan mm. kaikista sähkötarvikkeista, jossa eristeiset osat ovat raakaöljyn lopputuotteita. Kodinkoneet joudutaan tekemään teräksestä, sähköjohdot kuparista ja lyijypäällysteestä, nailonsukat ja verkkohousut kupariverkosta jne. Ongelma tulee siinä, kun ilman muovia joudutaan myös kaikki sähköllä toimiva lopettamaan, kuten myös sähkölaitoksetkin, tuulivoima ja polkupyörät, joiden valmistuksessa tarvitaan eristeisiä sähkökaapeleita ja -moottoreita. Ilman raakaöljyn käyttöä, jota siis muodostuu siitäkin huolimatta, vaikka ihmiskunta ei sitä hyödyntäisi ollenkaan, öljy valuu jossain vaiheessa valtameriin ja tuhoaa elämää. Kuolleenmeren pohjasta nousee silloin tällöin luonnon bitumia meren pintaan, eli prosessia ei voida pysäyttää.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, ihminen on täysin voimaton, kun raakaöljyä muodostuu maapallon geologisessa prosessissa. Mm. Arabian laatta työntyy kohden Euraasian laattaa, ja kaikki tuo geologinen toiminta tuo aikanaan yllätyksiä, jossa sanaa yllätys on painotettava. Rauhalliset öljyesiintymät odottelevat löytäjäänsä, mutta näitä esiintymiä on miljoonien neliökilometrien aluilla ympäri maapallon käytännössä monin verroin enemmän, kuin öljyä on koskaan käytetty (indikaattorimineraalit paljastavat). Eri asia on kevyet hiilivedyt, kuten maakaasu, jota muodostuu non stoppina kiertävien hiilivetyjen ja luonnollisen aurinkovoiman avulla suhteellisen nopealla aikataululla.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Intian laatta ja Afrikan laatta erkanevat toisistaan, joka johtaa siihen, että litosfäärilaatat vajoaa samalla, kun saumassa sula kiviaines kevyempänä nousee pintaan, muodostaen Intian keskiselänteen. Tuosta kaikesta on seurauksena mm. Malediivien laskeutuminen, jossa millään ilmastorahalla prosessia ei voida pysäyttää. Valtamerien ylivuotopaikka sijaitsee Gibraltarin salmessa, jossa moottorina toimii Välimeren haihtuminen. Välimerenpinta on keskimäärin noin 1,5 metriä Atlanttia alempana. Kehitysmaiden ilmastohuijaukseen ei kannata hurahtaa, 1,5 C astetta on joutavaa paskapuhetta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Se on silti hyvä asia, että fossiilisten polttoaineiden polttaminen vähenee tieliikenteessä koska se auttaa vielä lisää puhdistamaan ilmanlaatua. Se tieliikenteestä säästetty fossiilinen polttoaine voitaisiin joskus hyödyntää vaikka polttamalla uudessa sähkö- ja lämpölaitoksessa. Tämä voisi olla yksi hyvä vaihtoehto ydinvoimalle.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Suomessa on puhdas ilma, kun tiheään asutuissa maissa tilanne on toinen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ilmastokommunistien tavoite on kieltää puulämmitteiset saunat, ajatuksella, hikoilkaa kaalipelloilla.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Saunan hiukkaset tappavat nykyään satoja ihmisiä, ja vuosisadan loppuun mennessä tuhansia. Ensi vuosituhantena kuolleita voi olla jo kymmeniä tuhansia. Vuonna 3000 kuolleita voi olla jo satoja tuhansia, ja vuonna 10 000 kuolemia voi olla jo miljoonia, jopa satoja miljoonia. Saman tekee 1,5 C asteen lämpeneminen, maapallon lämpötilan noustessa yli 500 C asteen, joka toinen kuolee kuumuuteen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Meidän on pidettävä 150 C asteesta kiinni, jokainen pitää, niin kyllä me onnistutaan, etenkin sähköautoilla, polkupyörillä ja olkia syömällä tuo onnistuu helposti.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ei oo sulla mennyt turhaan fyrkat lääkkeisiin. Lol.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kannatan kävelemisen lisäämistä!
Lisää kävelykatuja ja hyviä kuntopolkuja!
Pyöräilijät kaduille, autojen joukkoon, pyöräilijöille oma pieni ”kaista” maalausviivalla erotettuna tien laitaan.
Mutta ehdottomasti pyöräilijät kaduille autojen joukkoon, pois jalankulkijoiden seasta!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Polkupyöräilijät ovat vaara kävelijöille kaduilla.
Jatkuvasti tapahtuu onnettomuuksia, joissa pyöräilijä kaataa jalankulkijan, mutta niitä ei nykyään enää edes uutisoida, koska vain potkulautailijat huomioidaan vaarana. Ja toki sähköpotkulautailijat ovat pyöräilijöiden ohella iso vaara jalankulkijoille.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kohta se pyöräily loppuu kokonaan Helsingissä.Ja muissa isommissa kaupungeissa,kun mamujengit terrorisoi jokapaikkaa!!!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Idioottimainen kirjoitelma, ei siis mitenkään yllättävä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Idioottimainen kommentti, ilmeisesti idiootin kirjoitelma!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti