Autoveron poisto naamioitu ekoteoksi
Autoveron poisto naamioitu ekoteoksi
Kokoomus on ajamassa rikkaille veronalennuksia. Hallitus yritti Bernerin johdolla romuttaa autoveron aiemmin.
On erittäin hyvä, että Kokoomus tuli 6 kuukautta ennen vaaleja tämän esityksensä kanssa.
Autoveron poisto on käden ojennus rikkaille. Rikkaat ostavat uusia autoja ja kalliimmissa autoissa vielä suurempi verohyöty, jos poistetaan autovero.
Köyhä ajaa vanhalla autolla eikä ole varaa sähköautoihin. Maaseudulla asuvat ja muut pitkiä matkoja ajavat ovat maksumiehiä tällaisen uudistuksen.
Mikäli polttonesteiden hintoja nostetaan niin se vaikuttaa myös yrityksiemme kilpailukykyyn kun kuljettaminen maalla, merellä ja ilmassa tulee kallimmaksi. Ei se näin Suomen kilpailukyky nouse.
Kokoomus vihertää? Tämä ehdotus kääritty ekoteoksi vaikka kyseessä autoveron kertymän maksattaminen köyhillä.
Suomi ei ole pahin saastuttaja ja Suomessa on puhtaita polttonesteitä. Tämä on samaa kastia, kun Suomen teollisuus laitettiin rikkidirektiivissä maksumieheksi. Maailmassa on paljon saastuttavaa teollisuutta ja autoilua, mutta Suomi ei ole pahiten saastuttaja. Meidän pikemminkin pitäisi tuoda teollisuutta pahasti saastuttavista maista Suomeen, jossa ilmastoasiat on kunnossa. Tämä olisi ekoteko.
Orpo: Autovero poistettava kokonaan ensi vuosikymmenellä, koska suomalaiset ajavat liian vanhoilla autoilla
https://yle.fi/uutiset/3-10439506?utm_source=facebook-share&utm_medium=social
Valtio niistää autoilijoilta miljardiverot, mutta liikenteen päästöt eivät laske – Tutkijat: Bensaveroihin pakko tehdä raju korotus, joiltakin autoilta autovero pois
https://yle.fi/uutiset/3-10433071
Juttu myös puheenvuorossa: http://jariekilpinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/262107-autoveron-poisto-naamioitu-ekoteoksi
Tekstin aiheet:
Iskusanat ympäristön suojelu tai päästöjen vähentäminen ovat vanhan keksinnön uusi tuleminen. Ne kun lausutaan sopivassa yhteydessä kansa yleensä vaikenee, nöyrtyy ja maksaa.
Keksintö on sovellus jostain 50-vuoden takaa. Silloin Valtiovalta tai muut viranomaiset määrittelivät eri tuotteille tai palveluille hinnat ja erityisesti niiden korotukset.
Me vanhoja asioita muistavat ajattelemme lämmöllä niitä aikoja. Jos joku valveutunut älysi kysellä perusteita korotuksille oli helppoa sanoa, että tämä on Ministeriön päätös tai Lääninhallituksen vahvistama taksa. Yleensä kyselijä häveten vaikeni. Siinä mielessä blogistille hatunnosto että on tajunnnut jutun juonen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Jos jollekin ei avautunut , niin tässä malli:
Sanotaan BMW 8 sarjan CoupeM850i Xdrive bensa autoveroton hinta 129 800 arvioitu autovero 86 838,57 = yhteensä 216 638,57 Eur
Jos autovero poistetaan rikas saa 86 838 verohelpotuksen ja köyhä maksaa sen bensaveroina. Maaseudulla asuvat ja pitkiä matkoja ajavat maksumiehinä
Samaten kuljetukset kallistuu ja Suomen kilpailu kyky huononee.
Lähde: https://www.bmw.fi/content/dam/bmw/marketFI/bmw_fi/ladattavat/hinnastot/BMW_Hinnasto_G15.pdf.asset.1535742953550.pdf
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Tämä toimenpide on verorasituksen siirto rikkailta köyhille. Kukapa ei uudella autolla ajelisi jos siihen on varaa.
Kaikista rikkaimmat siis hyötyvät eniten autoveron poistosta.
Eniten häviää köyhät pitkiä matkoja ajavat.
Maaseudun väestö laitetaan tässäkin kärsimään että rikas saa autoverotta autonsa!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sinun pitäs olla Vasemistoliitossa tai Sdp:ssä tai Vihreissä ne on Kommunistien puolueita !
Persuilla oli viimme vaaleissa vaalilupaus että poistetaan autovero !
VIIMME VAALIEN JÄLKEEN TULLEIDEN PAKOLAISTEN KUSTANNUKSET ON MONINKERTAISET AUTOVERO TUOTTOIHIN NÄHDEN !!!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Autovero on aivan järjetön keksintö !
Se nostaa Firmojen kustannuksia (isoosa uusista autoista on leasing autoja) SIIS HEIKENTÄÄ SUOMEN KILPAILU KYKYÄ !
nostamalla kaikkia kustannuksia,se vaikuttaa jopa ruuan hintaan.
Jos autovero poustetaan niin Alv vero tulot nousee kun uusia autoja myydään enemmän.
On kansan taloudellisesti aivan järjetöntä korjata vanhoja auton romuja sen takia kun maassa on niin korkea autovero joka sen aiheuttaa ,koska autoja pitää tekohengittää kun niiden tunnit on täynnä !
Jokainen tietää että varaosian hinnaton tähtitieteelliset esim. jos uusi pikku auto joka maksaa ilman autoveroa 10.000,- rakennetaan varaosista niin se maksaa n.100.000-200.000,-
Varaosat tulee kaikki ulkomailta.
On kansantaloudelliseti todella tyhmää tehdä järjetöntä tuottamatonta työtä,siis korjata loppuun ajettuja romuja kuin kuubassa. Sekin työaika pitäs käyttää vienti tuoteiden valmistukseen että saadaan tähän maahan valuutta tuloa!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Polttoainevero on myös korkea. Kaikkia veroja voi kritisoida. Näillä kerätään valtiolle rahoja.
Autoveron tuotto vuodessa join 850 miljoonaa euroa, joten jos tämä summa siirretään polttonesteisiin ja päästöihin on minusta väärin.
Minä ajattelen todellakin talousasioissa vasemmistolaisittain.
Perussuomalaiset on myös pienen ihmisen puolue.
Maahanmuuton kustannukset on saatava alas, mutta se ei nyt liity tähän autoveroon.
Minulla on oikeus ja kunnia puolustaa maaseudun väestöä, pitkiä matkoja ajavia ja köyhiä.
Minusta ei kannata lisätä heidän rasitusta sen takia, että joku saisi 86000 euron alennuksen autostaan!
Perussuomalaisista löytyy myös niitä jotka haluavat poistaa autoveron, jos on sitä mieltä silloin kannattaa äänestää häntä, joka kanssasi samaa mieltä.
Minä en kannata autoveron poistoa vaan joka haluaa uuden auton maksaa koko auton itse eikä siirrä autoveroa muiden maksettavaksi.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kansantaloudelisesti tämä 850 Miljoonaa tulee takaisin kaksinkertaisesti jos Autovero positetaan
mm. Alv tuotot kasvaa heti kun autojen myynti lisääntyy. (Turha työ vähenee korjaukset)
Yritysten leasingin autot halpenee jolloin niiden kilpailukyky paranee se tuo työpaikkoja tähän maahan !
Eikö varsinkin köyhän työntekijän olisi kivempi ajaa uudella Köyhien ihmiesten autolla KIA :lla jossa on 7 Vuoden takuu kuin vanhalla VW jossa on moottorit ja vaihteistot parinvuoden välein paskana ja 5000,- korjaus laskuja tulee tuon tuostakin ja rahat Dsg vaihteustoista ja jakopää vikaisista moottoreista menee Saksaan (pelkkä moottori + vaihteisto remontti maksaa saman veran kuin uuusi kunnollinen auto ilman autoveroa !!!
Et todellakaan puollusta köyhiä maaseudun ihmisiä,nehän ne juuri tarvitsee kunnon meneopelit alle järkevin kustannuksin.
Nyt kun ei ole varaa uutta ostaa ne ostaa vanhoja paskoja jotka todellisuudessa tulee vielä kalliimmiksi ,
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Niin on Polttoaine vero korkea ! Suomessa taitaa olla Euroopan kallein polttoainekkin !
Malli voitaisiin ottaa Suoraan Saksasta jossa autoilla ajetaan yleensä 2-3 Vuotta ja sitten romut laitetaan kiertoon ,siis myydään ulkomaille
Tämä on todella hyvä homma Saksan kansalaisile jotka saa ajaa uusilla autoilla pienillä kustannuksilla ja vanhat autot menee ympäri eurooppaa ja Afrikaan ja Venäjää…jopa naapuri maista roudataan romuja myytäviksi sinne Suomestakin on viety kaikki yli 20 v. vanhat Toyota merkkiset sinne josta ne menee edelleen Afrikkaan mm. taksiksi.
Pitää muistaa ettei tällaista sairasta autoveroa ole Eu maissa Suomen lisäksi kuin Tanskassa ja Kreikassa.
Eu olisi kieltänyt jo sen ,mutta kun se on Kreikan valtiolla ainoa tulonlähde niin ne on jättäneet sen rauhaan.
PERSUISTA TULI SUOMEN TOISEKSI SUURIN PUOLUE JUURI AUTOVERON POISTO LUPAUKSELLA !
(oli melkein suurin puolue,mutta Soinin abortin vastustamis puheet tuhosi sen )
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Esimerkin mukaiset autot ovat Suomessa melko marginaalisia. Kun tämä sanoma nyt tässä pelkistetään köyhä/rikas asetelmaan, niin kysyn ihan mielenkiinnosta, että missä kohtaa ihminen kuuluu luokkaan ”rikas”.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Jatkan vielä. Kyllä autoveron alentaminen tai jopa poisto mahdollistaa sen, että pienemmillä tuloilla voi ostaa paremman, turvallisemman ja vähäpäästöisemmän auton. Tätä kautta päästöt vähenevät. Lisäksi voisi olettaa, että liikennekuolemat ja vakavat loukkaantumiset vähenevät, koska kaikkein huonoin ajokalusto teillä vähenee.
Toistan kysymyksen tuosta rikkaudesta: Koska ihminen on rikas ja koska köyhä? Jos tätä rikkaiden hyötymistä köyhien kustannuksella pitää tämän kannanoton perustana, niin tästä rajasta olisi hyvä olla selkeä näkemys.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti