AKT:lta pitäisi ottaa pois laillinen oikeus lakkoiluun
Rotterdamin satamakaupungin biojalostamo-uutinen toi monelle mieleen kolme kirjainta: AKT.
Ajaako AKT suomalaiset vientiyritykset pois maasta, sinne missä riski on vähäisempää että muutama ammattikoulun käynyt juntti pysäyttää koko maan vientiliikenteen, vaikka heillä ei ole edes mitään riitaa työehdoista kenenkään kanssa?
Ongelmiin kannattaa etsiä ratkaisuita. Ehdotan, että kuljetus-ala määritellään kansallisesti välttämättömäksi palveluksi, ja tämän vuoksi siltä toimialalta poistetaan laillinen oikeus lakkoiluun.
Deal with it, AKT.
Tekstin aiheet:
AKT väki on tietysti toista mieltä ja lakko-oikeus jne. Totta kai lakko-oikeus on olemassa lähes kaikissa olosuhteissa yksilöillä tai ryhmillä, mutta välttämättömissä tehtävissä olisi oltava myös oikeus korvata lakkoileva väki toisilla, jotta välttämättömät toiminnot eivät katkea. Esim. laivaliikenne on aikataulutettua, eikä lakoilla voida sotkea toimitusketjuja ympäri maapallon. Lakkoilevan väen korvaaminen toisilla olisi oltava tulee olla oikeus siinä, kuin lakotkin ovat oikeutettuja. Kannattaa painaa se mieliinsä, lakko-oikeuteen ei kosketa, eli kenenkään ei ole pakko tehdä töitä sellaisilla palkoilla, joka ei kelpaa tekijälleen. Toisaalta lakko-oikeuden vuoksi ei voitaisi myöskään menettää työpaikkaansa sovittuun rajaan saakka. Mitäpä yritys tekee henkilöllä, joka on vuosia lakossa. Samoin lakkotuki pitäisi kieltää, eli lakko olisi yritys tai henkilökohtainen valinta, eli kaiken kaikkiaan lakko-oikeuteen ei kosketa ja yhteiskunta ja kauppa toimii.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, suomalaisten yksi suurimmista ongelmista vientikaupassa on toimitusten epävarmuus, jossa lakot ovat kaataneet satoja tuhansia työpaikkoja ja valtion taloudesta kymmenien miljardien menetykset vuosien kuluessa. AKT:a voisi sanoa kalleimmaksi sudeksi maamme vientiteollisuudessa, suoranainen peto. Muissa teollisuusmaissa moinen yhteisö olisi heitetty jo rajan taakse, mieluummin ilman paluulippua.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
AKT on sosialistisen internationaalin raain siipi, mitä tulee vaikka lakkovahtitoimintaan. Vielä muistetaan ne astaloiden kanssa riehuvat lakkovahdit, jotka moukaroivat porttia lähestyviä autoja ja rikkoivat autojen tuulilaseja. Mahtaako olla vielä samoja raakalaisia porteilla? Ihme, että nämä raakalaiset saavat jäsenmaksunsa verottomana, josta osa menee sosialistien rumaan asuntobisnekseen ja demareiden vaalitukeen. Samaa sontaa kuin Ruotsissa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
HEI. KIITOS IONKIN. JUURI NOIN KUTEN SUUNNITTELIT. PERKELE HENKIVALTA, KUN ON ❤️ SUOMESSA SAANUT OMINPÄIN TOIMIA 1222 VUOTTA, SIITÄ, KUN KRISTINUSKO ON ❤️ TULLUT SUOMEEN, NIIN TÄÄLLÄ ON ❤️ JUMALAANNÄHDEN, HYVIN ❤️ KURITTOMIA ”KAKAROITA”, JOILTA PUUTTUU TÄYSIN: JUMALAN JA VAHEMPIENKIN PELKO. KIITOS. SIUNATEN, LASSE HIETANEN.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Taasen kapitalistien kätyri asialla.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
HEI. KIITOS NIMETÖNKIN. NIINHÄN SE TUOSTA HENGESTÄ TUNTUU JOKA SYDÄMESSÄSI ASUU. SAMA PERKELEEN HENKIHÄN JEESUKSENKIN TAPATTI: TÄYSVIATTOMAN MIEHEN. KIITOS. SIUNATEN, LASSE HIETANEN.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Paperiliiton kätyrit voi painua hevon kuuseen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Samalla pitää sitten UPM pakottaa sopimaan yksi TES paperiliiton kanssa
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ketään ei voi pakottaa, ellei oikeus määrää. Jos paperiliitto pakottaa maan talouden seisomaan, se ei ole laillista. Sopimuksille tai sopimisille on järjestettävä riittävästi aikaa, mutta maamme teollisuuden toimitusvarmuuden menettäminen johtaa väistämättä tuotannon lopettamiseen ja teollisuuden ulos karkaamiseen. Suuryhtiöillä riittää tilaa maailmalla, kannattaa olla varovainen, kenen kanssa alkaa riitelemään.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, teollisuuden karkaaminen ulkomaille lopettaa myös valtion verotulot, joten teollisuus lähtee jos haluaa ulkomaille, ja valtion hyvinvointi loppuu, josta muita syyllisiä ei maahan jää, kuin tässä paperiliiton änkyrät. Ei Suomeen myöskään tule uutta teollisuutta tilalle, jos änkyrät ovat vastassa, joten maan köyhtyminen jää pysyväksi. Hinta, laatu ja toimitusvarmuus ovat valttia maailmalla, Suomi on menettämässä kaikki myyntivalttinsa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Miksi UPM pitää pakottaa sopimaan yksi TES paperiliiton kanssa? Mitä juridista järkeä sellaisessa pakossa olisi?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Yhtä paljon järkeä kuin yhden ammattiliiton lakko-oikeuden viemisessä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Lakko-oikeus on jo nykyään poistettu yhteiskunnan kannalta välttämättömiltä ammateilta. Tämä pitää vain tunnustaa tosiasiana, että myös satamat lukeutuvat välttämättömiin asioihin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Uuuuntoh! Wanha paperimies täällä! Vieläkö tulee kinkkurahaa, saunarahaa ja joululahjarahaa?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Tottakai, harmittaako työtöntä sosiaalipummia?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sori Untamo, tarkoitin kohta entistä paperimiestä!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sitä saivat Marin ja AY-mafia mitä UPM:ltä tilasi. TAAS vientiteollisuuden investointi ulkomaille. Miksi tästäkään ei ”vastuu”media kysele Marinilta kantaa?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Professori paikkaa vastuumedian jättämän tyhjiön:
https://professorinajatuksia.blogspot.com/2022/01/upmn-rotterdam-paatoksesta-seurasi-myos.html
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti