Sinnemäen sumput
Pyöräilyn ja kävelyn edistämiseen on panostettu Helsingissä jo riittävästi autoilun kustannuksella. Autoilijoiden tarpeet on otettava nykyistä paremmin huomioon liikenneverkostossa. On täysin kohtuutonta, että Helsingin keskeisiä väyliä voidaan lähteä mylläämään ilman minkäänlaista tulos- ja vaikutusarviointia. Esimerkiksi omalta asuinalueeltani Haagasta matka keskustaan kestää bussilla noin 40 minuuttia johtuen Mannerheimintien mylläyksestä. Lopputuloksen ollessa sellainen, että ajoväyliä tarkoituksella kavennetaan ja vähennetään esimerkiksi polkupyöräbaanan kustannuksella. Lisäksi Mannerheimintien komeat lehmukset saivat väistyä kyseisessä rytäkässä.
Uusissa kaavamuutoksissa ja uusilla asuinalueilla kadunvarsipysäköintipaikat tulee merkitä kaavaan ’vähintään’ eikä ’enintään’ -lausekkeella. Asukkaat tarvitsevat kohtuuhintaisia pysäköintipaikkoja koteihinsa.
Kaupunkia ei voi rakentaa siten, että liikennettä sumputetaan sieltä ja täältä, eikä vaihtoehtoisia ratkaisuja toimivalle ja sujuvalle liikenteelle ole. Myös liikenneverkostojen remontit kestävät vuosikausia vaikeuttaen kaupungin liikennettä ja lisäämällä matka-aikoja. Liian nopea liikenneinfran muuttaminen on suuri turvallisuusriksi kaupunkilaisille, koska hälytysajoneuvojen matka-aika pitenee.
Lisäksi yltiöpäiset raideinvestoinnit tosiasiassa lisäävät joukkoliikenteen kustannuksia, koska investointien hinnat valuvat lippujen hintoihin. Vaikka HSL ei saa suoraan valtion verorahoja, sen rahoitus perustuu kuntien keräämiin veroihin, joilla tuetaan joukkoliikennettä. Lisäksi valtio voi myöntää avustuksia esimerkiksi suurten infrahankkeiden, kuten Raide-Jokerin tai pikaraitioteiden, rakentamiseen. Tosiasiassa jo nyt noin puolet HSL:n tuloista subventoidaan veroeuroista.
Joukkoliikenteen pitää olla joukkojen liikuttamista varten, eikä uusien ratikkareittien rakentaminen voi olla itseisarvo. Kun käytämme valtuustossa harkintaa ja malttia uusista raideinvestoinneista, on se pienituloisen, eläkeläisen ja opiskelijan etu, kun painetta hintojen korotuksiin ei ole.
Liikenneinfran jatkuvat korjaus- ja uudistustyöt sekä matka-aikojen pidentäminen eivät voi jatkua nykyisellään. Sinnemäen sumput täytyy purkaa! Toimiva Helsinki asukkaille!
Oikean makuisia päätöksiä – 403
Tekstin aiheet:
Sinnemäki ei ymmärrä, että kaupunki pitää sisällään paljon väkeä, joilla on liikuntaelin sairauksia tai vaivoja, joten auto on välttämätön, oli se sitten taksi tai oma auto. Oma auto on aina mahdollisimman lähellä, jos on pysäköintimahdollisuus, usein sitä ei ole. Viherkommunistit koettavat muodostaa autottomia asuinalueita, ja tuota voisi nimittää vammaisrasismiksi, mikä kuvastaa viherstalinistien mengelemäistä luonnetta, eli natseja sanan varsinaisessa mielessä. Miksi sitten esim. helsinkiläiset äänestävät natseja, on ihmeteltävä, liikuntaelin vaivat voivat iskeä kehen tahansa, myös vihreät ovat mahdollisia natsien uhreja, kun ikää tulee, omat koira alkavat purra, kuten sanonta kuuluu.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Eläkeläisille Helsingin asukkaille tulee järjestää maksuton katupysäköinti, ja tästä vaatimuksesta en luovu, ja vaaleissa ääni menee sille puolueelle, joka huolehtii myös eläkeläisten asioista. Eläkkeiden reaaliarvo on indeksileikkauksineen vähenemään päin, eikä eläkeläisten lakkoja juurikaan voi järjestää, mutta kommunistien äänestämistä me voidaan vähentää, etenkin vihreät ovat maapallon vaarallisin ryhmä, josta tulee mieleen Idänruskokäärme.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Niin, vaalit voi voittaa, ajamalla myös hiljaisten ryhmän asioita, eläkeläisten asioita, eikä ole yhtään paha asia. Totta kai eläkeläiset voidaan kyniä pers´aukisiksi ennen kuin aika koittaa, mutta Suomi on rakennettu aikanaan myös eläkeläisten selkänahasta, suurten ikäluokkien ansiosta ollaan myös vapaa yhteiskunta, vaikka viherkommunistit ja sitä myötäilevät demarit koettavat nylkeä vielä elossa olevaa karhua.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Helsingille tulee paljon halvemmaksi antaa eläkeläisille, liikuntavaivaisille maksuton pysäköinti, kuin kaatuilevat ja katkovat luitaan liukkailla keleillä. Autossa ei kaadu, eikä kaupunki muutoinkaan osallistu vanhuksien autojen kustannuksiin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, ja tappavat kulkutaudit leviää yleensä julkisissa kulkuvälineissä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ilman henkilöautoja maailmalla olisi kuollut koronaan jopa miljardeja ihmisiä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Suomessa voisi alkaa kehittämään erityisiä vanhuksien autoja, jotka kuin korvaisivat rollaattoreita mutta olivat helppokäyttöisiä, vapaita pysäköintimaksuista jne., sekä kaupunki- että maaseutukäyttöön. Näille olisi varmaan maailmalla laajat markkinat.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sinnemäelle toivon mukaan avautuu asiat edes vanhentuessaa, mutta silloinhan hän on eläkkeellä ja muut saavat edelleen kärsiä haihatuksistaan.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Enpä lähtisi Vartiaistakaan kehumaan, osansa silläkin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Vartiainen tulee hyvin toimeen vihreiden kanssa, siitä ei varmastikaan seuraa hyvää, kaupunki on kuin umpeen kasvava suo, jota täyttää monimuotoisuus.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti