Perussuomalaiset

Robert Walli

Vasemman kaistan valtiaat.

Tyhmä ja itsekäs ihminen. Yhdistelmä, joka vituttaa jo valmiiksi. Liikenteessä vielä enemmän ja silloin tähän saa lisätä vielä määreen, vaarallinen.

Joka kerta kun ajan, ja ajan todella paljon, hämmästyn liikenteessä siitä, kuinka täynnä idiootteja, itsekkäitä egoisteja, kykenemättömiä ja kädettömiä kuskeja siellä on. Ajattelin joskus, että opetan jokaista vaikka yksi kerrallaan, jos normaali maalaisjärki ei jollain korvien välissä käynnisty. No nyt oon tullut siihen tulokseen, että parempi vaan pysytellä kehä-teillä ja jättää stadin keskusta väliin.

Ennen ties heti kun maalaiset oli tullu Kehä I:sen sisäpuolelle. Ihmeellinen kaupunki, jossa liikennevalosirkus välkkyvine valoineen, kyynärpäätaktiikalla kiilaavine autoineen, rollaattorilla suojatiet täyttävine vanhuksineen ja nopeusrajoituksineen, joissa ei koskaan ole ollut järkeä. Ei edes silloin 70-luvulla, kun niistä on päätetty. Tsygällä huristelee monesti kovempaa. Niin ne maalaiset… ”kun valo vaihtuu vihreästä keltaiseen, maalainen painaa jarrua. Stadilainen kaasua”. Siitähän sen tiesi.

Maalaiset ei enää ole se ongelma, koska noin 70% Helsingin asukkaista on jostain muualta tulleita vai onko se jo nykyään 80%? Taitaa olla niin, että nykyinen sukupolvi, jotka stadissa on syntynyt, pitää itseään stadilaisena. Niinhän se ei mene. Vanhempien on pitänyt syntyä siellä myös. Tai näin se ennen meni. Nyt se ongelma on nämä ruuhkavuosien räikköset ja hitaat häkkiset, jotka tulevat vasemmalle kaistalle paistattelemaan päivää, korjaamaan meikkiään, selailemaan kännykkäänsä tai muuten vaan kiusaamaan muita, koska heillä on ”oikeus”. Oikeus olla kusipää, vai? Vasemman kaistan nimi on kautta aikain ollut ohituskaista, mikä tarkoittaa, että sinne mennään ohittamaan edellä ajava, jos se liikkuu hitaammin kuin itse. Nyrkkisääntönä pitäisin, että ”jos edellä ajava on kauempana kuin takaa tuleva, niin silloin olet tukkeena”.

Sormien heristely, tööttiin nojaaminen ja jopa kaverin sivupeilin muokkaus ajon aikana on ihan normaalia. Joskus on joutunut jopa pysäyttämään ja käydä kysymässä, oliko tilanne mokanneelle kuskille millään lailla opettavainen vai väännetäänkö rautalangasta. Nämä itsekkäät, vaaralliset ja välinpitämättömät yksilöt pitäisi karsia liikenteestä ensalkuun. Sitten on nopeusrajoitusten ruuvaaminen, niin ettei rollaattorit ja traktorit kiihdytä ohi ja viimeiseksi näiden kameratolppien heivaaminen helvetin kuuseen. Näillä se liikenne saadaan taas sujuvaksi ja turvalliseksi. Toki aina löytyy niitä, joiden Audi kulkee jostain syystä kovempaa kuin muiden ja on pakko polkea karstat pois, mutta niin on aina ollut eikä siinä auta sakot eikä korttien luovuttamiset virkavallalle. Nyt vaaraa aiheuttavat ja sakkotuloja kerryttävät tolpat tekevät ennen niin sujuvasta työmatkustuksesta täyttä helvettiä. Ja koska suurin osa 70-luvun stadilaisista on kadonnu jo kehyskuntiin, niin sehän näkyy noilla sisääntuloväylillä, aamuruuhkina. Vihreät luulis olevan sitä mieltä, että kun ne autot joka tapauksessa liikkuu edestakas, niin tehdään siitä jouhevaa, että saadaan ne äkkiä sisään ja ulos ja näin ollen jonot ja pakokaasut saataisiin pidettyä pieninä, mutta ei. Hankaloitetaan kaikkea autoiluun liittyvää, niin ehkä kaikki suomalaiset myyvät autonsa, muuttavat Hgin keskustaan, kulkevat julkisilla ja munamankeleilla ja kaikille riittää rakkautta ja maailma pelastuu. Ei tuu onnistumaan.

Lähden siis Kehälle jonottamaan ja väistelemään tolppia. Jotenkin se on kotiin päästävä.

Aloitan ensimmäisen blogini liikenteestä kärjistäen ja liioitellen, vaikka ajatus on silti sama.

Jos joku huomaa taustapeilistä tämän luettuaan muutakin kuin oman naamansa, viesti on mennyt perille.

Jos taas joku joutuu kaivelemaan vihreitä kuulia klyyvaristaan, niin pahoitteluni. 😉

Tekstin aiheet:

Osallistu keskusteluun!


7 kommenttia
Nimetön
#1

Autoilijatko ovat liikenteen pahin ongelma?

Kävelijälle nykyään pyöräilijät ovat suuri, suurin vaara.
Pyörät on hyviä, niillä pääsee lujaa. Lujaa myös pyöräillään, oikeita kiitäjiä liikkeellä. Tuijottavat vain eteensä, kävelijät ovat vähän kuin rikkaruohoja, joista ei tarvii välittää.

Liikenne on aika monen ongelman summa.
Monien pitäis petrata sääntöjä.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Liikennesilmä täysin kateissa
#2

1) Alla moottoritie, nopeus noin 100, yhtenäinen jono rekkojakin seassa. Kilometriä ennen poistumisliittymää lähtee ed. liittymästä taakse tullut nuori muija känny korvalla ja mukula etupenkillä ohittamaan. Menee talla pohjassa tuon kilometrin ja onnistuu muiden autoilijoiden avustamana (jarruvalot palavat ja vauhti hidastuu konetiellä) tunkemaan johonkin väliin koslansa poistuen ohituskaistalta suoraan liittymään moottoritieltä.
Ei sellaista kertaa, ettei näitä vatasia ole liikenteessä.
2) Ohitetaan ja tullaan eteen samalle kaistalle keulaa hipoen. Tilaa olisi edessä mennä kohteliaasti vaikka 100 metriä ja sitten palata kaistalle.
3) Nopeus sata ja autojen välimatka 5stä metristä alkaen.
HUH HUH !!

Ei hme, että on peräänajoja!

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#3

Nuo kahden suojatien hidastepatit täällä Ylöjärven harjulla ovat oikeita ilmastotekoja. Näkyvyyttä paikalla on hyvin.
Ylämäkeen mennessä auton vauhti on pantava melkein nollille ja patin jälkeen alkaa vimmattu ilmastoystävällinen kiihdytys – ylämäkeen. Kyllä bensaa palaa, kun vauhti on taas toisen patin kohdalla laskettava nolliin, vaikka suojatie on autio ja tyhjä. Kun on ne hiton hidasteet ylämäkeen mennessä!
Ymmärrän tämän järjestelyn, jos jalkaporukkaa olisi pilvin pimein, mutta kun ei ole!
Myös patikoija voisi hetken seistä odottaen, että se ainoa auto pääsee ohi ja sitten vasta ylittää katu.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Silakka
Iloinen
#4

Käy luovuttamassa ajokorttisi pois mahdollisimman pian, henkinen tasapainosi ei ole kohdallaan! Toisaalta, tyypillinen persu, vika on aina muissa, vaikka suurin syyllinen löytyy peiliin katsomalla.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#6

Eli minä, autolla ajava on varakas ja siis persu, ja sinä olet se silakkapiipertäjä. Otan osaa. Mene hoitoon ja koe elämä.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#5

Suurinosa helsingin tieliikenteen ongelmista olisi ratkaistu keskustatunnelin rakentamisella, samalla monet autoilijat olisivat saaneet paremmat mahdollisuudet ohittaa koko helsingin. Mutta vähä-älyiset vihervasemmistolaiset onnistuivat estämään koko keskustatunnelin rakentamisen.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Ota kantaa

Heräsikö ajatuksia? Ota kantaa. Muista kuitenkin, että lyhyet ja napakat kommentit menevät paremmin perille kuin polveileva tajunnanvirta. Pitäydy asiassa ja salli muille keskustelijoille mielipiteenvapaus. Tutustuthan pelisääntöihin.

Haluatko mielipiteellesi kasvot? Rekisteröityminen mahdollistaa keskustelun oikealla nimellä ja oikeilla kasvoilla. Rekisteröityneenä käyttäjänä saat myös automaattisen ilmoituksen aina, kun kirjoittamaasi kommenttiin vastataan. Rekisteröidy tai kirjaudu sisään.

Kommenttisi

1000 / 1000