Vihreäsiirtymä syö elinvoimaamme. Se on hyppy tuntemattomaan
Vihreäsiirtymä syö elinvoimaamme. Se on hyppy tuntemattomaan.
Isossa kuvassa me PS luomme ja turvaamme työpaikat Suomessa, mutta nämän vihreän siirtymän ystävät toimivat juuri toisinpäin 😥 🇫🇮
Suomen veroaste on saamani tiedon mukaan jo nyt +8% korkeampi mitä vastaavien kilpailijamme ja loppua tälle korotuspaineelle ei ole näkymässä.
Hallitus puhuu edelleen koronavarianteista ja rajoitteista vaikka ikäihmiset ja riskiryhmäkäiset ovat saaneet jo tarvitsemansa rokotesuojan.
”THL:n ylilääkäri Hanna Nohynek kysyy, miksi rajoittaa ihmisten liikkumista enää sen jälkeen, kun hauraimmat ihmiset on suojattu ja halukkailla on yksi rokoteannos.”.
Tuntuu siltä, että pääasia on että koronapelote toimii.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/li-anderssonilla-ja-riikka-purralla-raju-yhteenotto/e3cceef2-6e1c-4de0-932e-c68139af6c02
Tekstin aiheet:
Vihreäsiirtymä on idealistinen illuusio eikä pätkän vertaa ns. ympäristöystävällisempi kuin muukaan resurssien hyödyntäminen. Sähköä pitää nyt tuottaa yhä enemmän, tuulimyllyt eivät pidä tehtaita käynnissä. Akkumateriaaleja louhitaan yhä enemmän, joten uusia kaivoksia pitää löytyä ja äkkiä – siinä saa liito-oravat ja kengurut kyytiä Afrikassa. Nykyiset autot ja muut rasistiset tuotteet synnyttävät käsittämättömiä jätemääriä, kaikkea ei voi kierrättää. Siis niin tolkutonta menoa eikä viherpiiperöt ajattele yhtään nenäänsä pidemmälle. Mitä koronapelotteeseen tulee niin sehän on osa ns. ”depopulation”-agendaa: tyhmiä valkoisia lihansyöjärasisteja pitää saada tapettua uusilla ”terveyttä edistävillä rokotteilla” (no juu, ei voi pitää terveydentilaa huononakaan montun pohjalla).
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Akkumateriaalit juuri tulee kaatamaan koko autojen sähköistymisen. Pienillä aivoilla ajateltuna homma toimii, mutta louhittavaa tulee liikaa. Tonnista malmia ei saada edes yhden auton akkumateriaaleja eristettyä, puhumattakaan sadoista miljoonista autoista, kun lisäksi akkukäyttö lisään kaikessa muussakin. Yksi mikä pistää silmään, kotona on mukava latailla autoa, mutta kun suurin osa väestöstä asuu kaupungeissa, ei kaduille sentään ole mahdollista asentaa jokaiselle lataustolppia, eli ne puhuu, joilla on oma piha ja autotalli ja muut herkut.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Akkukäyttöiset sähköautot ovat todennäköisesti välivaihe ja tulee polttokennoautot=sähköauto, jossa sähkö tehdään Platina ja/Palladium katalyytillä vedystä ja vetyä voi tehdä mm aurinkopaneelien sähköllä ja elektrolyyserin avulla vedestä. Suomessa on Platina ja Palladium esintymiä mm Ranuan Suhangossa vähintään sadaksi vuodeksi, kun mahdollinen kaivos avataan ja muullakin Lapissa on esiintymiä
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, välivaiheita, kuten oli aikaisemmin myös pienloistelamput ennen ledilamppuja. Paljon taas tinataan ja turataan, eikä anneta kehityksen rauhassa tehdä töitään. Sähköautojen latausinfra maksaa valtion laajuudella kymmeniä miljardeja euroja, ja lopputulos on kaikkea muuta kuin kehittynyt systeemi, ja kaiken lisäksi sähköautot ovat lyhytikäinen harrastus, vaikka verrattuna polttomoottoreihin verrattuna. Polttomoottoria on käytetty satoja vuosia, jolloin myös polttoaineiden jakelu on kehittynyt ajan kanssa. PM on myös kiinteistä verkostoista riippumaton systeemi, kun sähköä olisi jaettava pääasiassa maahan upotettujen johtojen avulla, johon tarvittaisiin satoja tuhansia tonneja kaapelimetalleja, ja kaivutöihin miljoonia litroja polttoaineita. Sähköautot ovat kaikkea muuta kuin päästöttömiä, ja kaikki vain väliaikaista systeemiä varten. Nyt olisi syytä ottaa kylmä suihku ja käyttää järkeä, tai antaa oikeiden asiantuntijoiden määritellä, mitä nyt pitää tehdä ja jättää tekemättä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
In Scotland, 14 million CO2-absorbing trees were recently chopped down to make way for wind farms. This way the Scottish government can ironically claim they’re doing their part to reduce CO2 emissions.
Että näin😆🤪
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kyllä ne hakkaa Suomessakin jopa satoja tuhansia hehtaareita tuulivoimaloiden tieltä, saamatta siitä nuhteita EU:lta, ja varsinkin nyt, kun metsät ovat sittenkin kansallisissa käsissä. Nyt alkaa metsää kaatumaan, ja muuttolinnut katoaa ja pölyttäjät vähenee, siis ilmastonmuutoksen takia 🙂
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Nyt on puhuttu vain autoista ja akuista. Onkohan kukaan miettinyt tarvitaanko investointeja myös sähköverkkoon? Entä riittääkö sähkön tuotantokapasiteetti vai ostetaanko vielä enemmän ydinsähköä ulkomailta, jolloin energiaomavaraisuus romahtaa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Jos maan kaikki autot olisivat sähköautoja, ja näille pitäisi varata 11 kW latauspiste, tarvittaisiin 4,5 Olkiluoto 3 tehoista ydinvoimalaa, siis pelkästään sähköautoja varten. No, ainakin öisin kulutus voisi olla maksimaalinen. Ongelma on siinä, että meidän sähkökapasiteetti ei riitä nykyiselläkään talvikausina, siis ilman sähköautojen tarvitsemaa latauskapasiteettia. Fossiilista luopuminen tulisi aloittaa lisäämällä ydinvoimaloita moninkertaisesti nykyisestä, ja rakentaminen olisi aloitettava välittömästi, koska ydinvoimaloiden rakentaminen voi kestää jopa kymmeniä vuosia, muistaen sen tosiasian, että kaikki muutkin EU maat tarvitsevat samoja ydinvoimaloita, kuin sieniä sateella. Euroopasta on tulossa ydinvoiman taivas ja helvetti, kuten ydinjätettä alkaa olla joka kalliossa, seuraaviksi kymmeniksi tuhansiksi vuosiksi jälkipolvien harmiksi ja kiusaksi. Jokaisen aikuisen on ymmärrettävä, että emme voi luopua kivihiilestä missään nimessä, ehkä satoihin vuosiin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Tuotantokapasiteetti varmaan ratkeaisi ydinvoimalalla. Mitä mieltä olet verkon hallinnasta? Kulutuspiikki yksi ihmiset tulevat toimistoihin. Kulutuspiikki kaksi ihmiset kotona. Vaadittava huipputeho lienee aika hurja kun lataukset aloitetaan. Matka-ajossa jakautuu tasaisemmin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Se on vaan toivottava, että raskas teollisuus pysyisi Aasiassa, koska teollisuudelle virtaa ei enää riitä sähköautoistumisen jälkeen 🙂 Nimittäin, jos raskaaseen teollisuuteen notkahtaa aamuisin vielä sähköä, niin verkko hyytyy. Nykyinen akkukäyttöinen sähköautosysteemi on äärimmäisen lapsellista utopiaa. Se mitä energiaa on nykyisin käytetty ns. tiivisteenä, polttoaineina, vaatii säilöön miljardien tonnien malmioiden, luonnon raiskaamista ympäri maapallon. Puhdasta sähkö käytössä toki on, mutta kun se ei ole niin yksinkertaista. Jos se olisi sitä, meillä olisi liki kaikki jo akkukäytössä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kivihiilestä saa puhtaita tisleitä, mm. ennen valokaasu ja kaupunkikaasut, joita käytettiin vaikka kotien kaasuhelloissa, siis täysin kotipuhdasta. Kivihiili on kaikista edullisin ja saadaan laivattua suuriin kaupunkeihin satamiin, jotka toistaiseksi vielä olemassa. Kivihiilen käyttö ratkaisee kaikki energiaongelmat, ja sekin on kehitettävissä siten, että osa voidaan jalostaa mm. lannoitteeksi. Siis erittäin monipuolinen energiamuoto, jossa ei myöskään ole vaarallisia varastointiongelmia, ei myöskään kriisiaikoina.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Lisään vielä, tein juuri katsauksen ympäri pohjoisen pallonpuoliskon osalta, kaikki, siis kaikki erittäin alhaisen hiilidioksidin alueet ovat ylivoimaisesti kuumimmat alueet. On siis absoluuttisen typerää väittää, että korkea hiilidioksiditaso nostaisi lämpöjä. Koska maan päättäjät edes yrittää älytä, mitä tämä tarkoittaa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, kun hiilidioksidia edelleen vähennetään, lämpötilat kasvavat ja kierre on sekä hölmö että pysäyttämätön. Lopulta maapallon kasvillisuus on kuivanut ja eliöstö tekee kuolemaa, ihmiskunta kohtaa kohtalonsa, happikatastrofi ja kuuma helvetti tappaa lopunkin elämän. Nyt on viimeinen hetki lopettaa sellaisen säätely, jota ihmiskunta ei hallitse ollenkaan, jättäkää ilmasto rauhaan.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Jos tavarakuljetukset halutaan sähköön, onko muuta realistista näkymää kuin runkokuljetukset rautateilla ja sitten sähkökäyttöiset pienet jakeluautot. Mutta edellyttäisikö tämä rautateidenkin rakentamista ainakin runkolinjoilla. No onneksi tulevaisuudessa ei tarvitse enää kuljettaa paperitehtaiden koneita ja kattiloita erikoiskuljetuksina, sillä ne olisi vaikea hoitaa rautateillä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Etelämantereen jääkausi voimistuu. Brasilian kaakkoisosissa pakkaset uhkaavat jo kahvisatoja ja eteläisessä Afrikassakin nollaraja on alitettu. Etelämannerta ympäröivä merialueen jäätiköt laajenevat hirmupakkasissa. Atlantin puoleisella sivulla merijäätiköillä on jo miinus 46 C asteen pakkasia, ja jäätikkö uhkaa hidastaa Länsituulten merivirtausta. Merijäätiköt ja kylmyys hidastavat rajusti haihtumista, josta seuraa kuivuutta koko eteläiselle pallonpuoliskolle, kun Etelämanner jo muutoinkin on äärimmäinen ilmankuivain ja kuivattaa planetaarisessa ilmankierrossa mantereita. Ilmasto kylmenee alueella ja tuo heijastuu myös pohjoiselle pallonpuoliskolle. Maapallon suurin jääkausi, pohjoisen pallonpuoliskon jääkausi, alkaa, josta jo selkeät merkit. Teoreettisella hiilidioksidin aiheuttamalla lämpenemisellä ei ole mitään tekemistä ilmastojen lämpenemisen kanssa. Perihelikiertymän kaamokset jyräävät nuo lasten leikkien tasoiset hiilidioksiditeoriat maton alle häpeämään.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, miljoonien neliökilometrien laajuiset merijäätiköt ovat riski, ne heijastavat säteilyä avaruuteen, eli jäätiköiden albedo on suuri ja kylmentää ilmastoa rajusti. Samoin jäätiköt lisäävät kuivuutta koko eteläisellä pallonpuoliskolla. Riski siksi, että jäätiköt alkavat ruokkia kylmää ilmastoa ja on mahdollista, että koko eteläinen pallonpuolisko muuttuu arktiseksi alueeksi, josta seuraa äärimmäisiä kansanvaelluksia kohden pohjoista, Australia, Etelä-Amerikka ja Afrikka. Puheet ilmaston lämpenemisestä tulisi lopettaa välittömästi, ja varautua ilmastojen kylmenemisiin. Tuossa tuuli- ja aurinkovoimat eivät tule riittämään, vaan on varauduttava riittäviin olemassa oleviin energioihin, kuten kivihiilen käyttöön on varauduttava joka puolella maapalloa. Ydinvoima on riski mm. alikehittyneissä maissa, kuoleman tasoinen riski.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Saksan tulvia koetetaan nivoa ilmastonmuutoksen aiheuttamaksi, mutta ei sitä todellakaan ole. Kun sateet osuu tiheään asutulle alueelle, totta kai siitä nousee meteli, ja syy moiseen etsitään muista, ei koskaan luonnon ilmiöistä. Saksalaiset rakentavat jo tunnettuihin joskus tulviviin jokilaaksoihin, ja metsät on kaadettu ja muutettu viljapelloiksi, jolloin ojat johtavat suoraan jokiuomiin. Metsät on siis hävitetty, se ei liene ilmastonmuutosta, vaan ihmisen aiheuttamaa paikallista luonnon muokkausta, jota yle ei tunnu tajuavan. Jokainen ylen uutinen käsittelee luonnon tapahtumia ilmastomuutosnäkökulmasta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kokoomuksen verkkouutiset liittää holokaustin ja ilmastonmuutokset kieltäjät samaan ryhmään. Jo siis puhut tai kirjoitat tieteellisiä faktoja hiilidioksidin vaikutuksista tai vaikuttamattomuudesta ilmastoon, niin ole käytännössä natsi. Että tällainen kokoomus tällä kertaa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Lakialoite, kaikki Helsingin rannat saaret , tuulivoimaloita täyteen , lähellä missä sähköä tarvitaan, loput tyhjä tila aurinkopaneeleita
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Entä luonnon monimuotoisuus. Aurinkopaneelit ja tuulivoimalat käsittääkseni tappavat eläimiä tehokkaasti. Vai tulisiko sinnekkin lennonjohto ohjaamaan lintuja pois kielletyltä alueelta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Halvat aurinkopaneelit valmistetaan liki orjatyövoimalla Kiinassa. Onnea vaan halvoille paneeleille, nehän sisältävät myös tappavia aineksia alumiinikaivotyöläisille Kiinassa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Jep, tän on Finnwatch just nostanut esille. Iso eettinen ongelma, toisaalta eettiset ongelmat harvemmin aiheuttaa suuryrityksille mitään omatunnontuskaa niin miksi se tässä tapauksessa niin tekisi.
Tehdäänhän Kiinassa kaikki muukin elektronikka, halpaa tai ei. Raskasmetallit louhitaan lapsityövoimalla afrikan maissa jotta saan käteeni 2 vuoden jälkeen rikki menevän Samsungin. Ja Kiina saa kaikki tuotantoon liittyvät päästöt kontolleen ja täällä sanotaan sitten että ei meidän tarvii tehdä mitään kun Kiinassakaan ei mitään tehdä. Kätevää.
Ylikulutus on nimenomaan se isoin ongelma eikä sähköautoiluun siirtyminen auta. Kulutusta (ei vain autoilua) on vähennettävä ylipäätään.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Maailmassa on luokkaa 8 miljardia ihmisoikeutta ja lisää tulee. Veroilla saadaan ohjailtua hyvin köyhiä. kun varakkaampiin veroilla ei juuri vaikuteta, siis niihin, jotka enemmän kuluttaa. Tasa-arvosta on turha puhua, köyhyyden lisäämisellä rajoitetaan vain vähävaraisten kuluttamista. Kiina ja sen kaltaiset maat täyttävät köyhien tarpeita, tekemällä halvalla, ja teettämällä orjatyöllä kaiken hintaista, kaikille jotakin. Noopelia on varmasti tarjolla sille, joka keksii, miten maailman ylikulutus saataisiin kuriin, halpamaiden tuotantoa rajoitettua, koska siitähän tässä on kysymys. Sähköautot ovat yksi askel maapallon katastrofiin, täysin epäonnistunut tapa pelastaa pallo. Kestävämpiä tapoja on jalostaa runsaasta kivihiilestä kaasua (häkäpönttö), jolla autot ja muut pelit kulkevat ilman suurempaa riskiä, verrattuna vaikka pienydinvoimalla tai suurilla kaasuvarastoilla liikkuviin miljooniin, pian miljardeihin autoihin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, mitään nestemäisiä ja herkkiä paineisia ja kuumassa laajenevia kaasupommeja ei pidä autoihin asentaa, ei ainakaan massoittain. Bensiiniautojen kehityksessäkin ensimmäiset paloivat soihdun lailla kolaritilanteissa (peräänajo), joten nyt tarkkana. Täysin turvallisuudesta tietämättömien ei pidä määritellä polttoaineita tai määräyksiä autojen käyttämästä energiasta ja tekniikasta, nämä pitäkööt suunsa kiinni.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Oli tarkoitettu sarkasmiksi, ehkä avaisi ihmisten silmät kun alettaisiin suunnittelemaan viherhömppää pääkaupunkiseudulle, ois viherfasistit ihmeissään👍
Tosin ei tarvis vetää niin pitkästi johtoja🤪😆
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Vihersiirtymästä: Olisiko vaihtoehtoja tälle vihersiirtymälle?
Ehkä se on tuntematon tie, mutta ilmastonmuutoksesta sen sijaan tiedetään jo melko paljon. Jotkut ehkä tykkää kuivuudesta ja tuontiviljasta, laajoista myrskytuhoista ja vieraslajiötököistä jotka tuhoavat kuusimetsiä, mutta iso osa meistä ei arvosta tällaisia asioita.
Työpolitiikasta: On hyvä, että työpaikoista välitetään. Työoloista ja palkoistakin voitaisiin välittää, esim TESsejä tukemalla ettei lomarahat häviää samoin kuin viikonloppu- ja yölisät. Duunarit kiittää.
Covidista: Koska nyt tiedetään, että kaksi piikkiä suojaa heikosti delta-variaatiota vastaan, on ehkä ihan fiksua odottaa ryyppäämisen kanssa siihen asti, että (noin syksyllä) rupeaa jonkinlainen laumasuoja olla kasassa ja riskiryhmäläiset ovat saanet jopa kolmannen piikin. Kaikki joutuvat kyllä covidin sairastaa kuitenkin, ei kiirettä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Hei. Kiitos 😕 Mattikin. Meidän ❤️ SUOMEN Ylpeä HALLITUS On monien terveesti ajateltujen asiainhoitojen, Paha este Kun Heidän ❤️ sydämensä, On vallannut Sielujemme vainooja, Kavala, kauhea. Hänen 👼❤️ syliin me hyppäämme, Kun, Ja, Jos ❤️, me SINNE Haluamme mennä. Nyt Voimme onneksi tukeutua, tännetulleeseen KRISTUKSEEN. Kiitos 😕 . SIUNATEN, LASSE HIETANEN.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Vihreäsiirtymä on vain vihervasemmiston keksimä uusi peitenimi verohelvettimme pahentamiseksi. Vihervasemmisto uskottelee vihersiirtymän olevan menestystarina. Jos se sitä on, niin eikö ”solidaarisuuden” vuoksi pitäisi tarjota sitä ensin Puolalle, Intialle ja Kiinalle. EU-bolitbyroon päästökauppa veromaksut perustuvat BKT:hen, eikä sillä ole mitään tekemistä ilmaston kanssa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti