Porvoon liikennekulttuurista
Taas mielipiteitä uudelta porvoolaiselta, nyt hämmästelen liikennekulttuuria.
En ole missään nähnyt niin paljon päin punaisia ajavia autoja, kuin täällä Porvoossa. Tuskin ne valot on sen ihmeellisemmin säädetty täällä kuin muuallakaan. Tähän pitää vain itse kuskien ottaa hieman tarkkuutta, turvallisuus ennen kaikkea.
Liikennevaloja on kaupungissa todella runsaasti, kyllä niitä keskustassa tarvitaankin, mutta miten reunamilla. Olisiko liikenneympyrä paljon joutuisampi ja vähemmän odottelua vaativa ratkaisu. Harmittaahan se odotella yksin risteyksessä, että valot jossain vaiheessa vaihtuvat.
Kuninkaanportissa onkin tähän jo lähdetty ja siellä on varsin toimiva iso liikenneympyrä. Liian pieni ympyrä siellä ylempänä tekee monelle autoilusta haastavaa, joten pidetään ympyrät isoina. Jos saisin itse päättää niin laittaisin liikenneympyrät Alkrogintien molempiin päihin sekä Näsin terveysaseman risteykseen. Mutta nämä tiet yhdistyvät ELYn teihin, niin niihin harvemmin saadaan muutoksia. Varmasti muitakin paikkoja olisi, mutta nämä risteykset tulleet tutuiksi tässä lähellä.
Vaalikonekysymyksessä oli myös kohta, jossa kysyttiin mainehaitasta maksullisesta pysäköinnistä. Toivottavasti tämä tulee koskemaan vain ydinkeskustaa ja saamme muutoin pysäköidä ilman maksua. Eikä olisi suuri vääryys perua tämmöinen maksullisuus.
Bussiliikenne on tärkeää ja siihen on panostettava siinä suhteessa, missä palveluita lopetetaan kylistä. Vuorovälit ja ennen kaikkea riittävän monipuolinen liikenne palvelee sitä tarkoitusta mitä varten se on. Moni keskustan ulkopuolella asuva omistaa auton ja on halukas sitä myös käyttämään. Tämä on asia mikä puhuu automarketin puolesta, Porvoo ansaitseen sekä tarvitsee Prisman.
Minulle on kehuttu polkupyöräreittejä, kuulemma kesällä kannattaa ottaa polkupyörä alle ja hoitaa liikkuminen ensisijaisesti sillä. No kesää odotellessa.
Kari Suomalainen
Kuntavaaliehdokas
Porvoon Perussuomalaiset
Tekstin aiheet:
Ennen pysäköinti oli rajoitettu paikoissa, jossa se haittasi liikennettä tai muiden liikkumista, ja se pitäisi olla suunta nytkin. Vapaa pysäköinti pitäisi olla myös ihmisoikeus, kuten liikkuminekin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Täsmälleen näin, nykyinen pysäköinnistä rahastus ei sinällään ole usein rahakysymys, vaan se hankaloittaa vapaiden pysäköintipaikkojen löytämistä mutta myös maksaminen on tehty vaikeaksi. Pientenkin asioiden hoitaminen, kuten kaupoissa käyminen tai muu asiointi herättää aina pelkoa sakoista, mutta yleiset pysäköintirajoitukset on vienyt pysäköintipaikkoja sellaisestakin paikasta, missä siitä ei ole mitään haittaa, etenkin lyhytaikaisten paikkojen osalta, jossa tunti tai muutama riittää usein asioiden hoitamiseen, ja kello 17-08 täysin vapaata aikaa. Totta kai autojen paljous aiheuttaa osan ongelmasta, mutta se on vihreiden toimesta korjattu sillä, että kadunvarsipaikkoja on mielivaltaisesti merkitty kielletyksi pysäköinniksi, täysin järjettömistä syistä, eli ei syitä ollenkaan. Kadunvarret ovat kuitenkin luonnollinen paikka autoille, auton keksimisen jälkeen, ei ne kadut ole ole muuta varten kuin autoja varten, kuten ennen vanhaan hevosia kulkupeleineen varten, ei maisemointia varten.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, jatkuvasti pitää elää sakon uhassa, on tämä yhtä piruilua. Sakkouhka aiheuttaa suuret terveysuhat väestön keskuudessa, eli jotkut helvetin lappuliisat ovat joka paikassa kyttäämässä, kuin Itä-Saksan gestapo.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, viherkommunistit ovat tehneet elämästä helvetin, ei ole ihmekään jos maassamme menee huonosti.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti