Perussuomalaiset

Jarmo Nahkamäki

Jyväskylän keskustaan 30 nopeusrajoitus?

Lainaus Keskisuomalaisen verkkolehdestä 22.4.2022: ”Jyväskylän kaupunki on tarkastellut koko katuverkostonsa 30 kilometrin nopeusrajoitusalueita ja tunnistanut paikkoja, joissa nykyisen 40 kilometriä tunnissa nopeusrajoituksen alentaminen olisi paikallaan.

Tarkasteluun lähdettiin valtuustoaloitteen kannustamana ja asiaa käsitellään tiistaina kaupunkirakennelautakunnassa.”

Noin kolme vuotta sitten kaupunkirakennelautakunta hylkäsi vastaavansisältöisen esityksen äänin 8-5. Nyt siis samaa asiaa ajetaan kuin käärmettä pyssyyn muutaman valtuutetun aloitteesta.

Jyväskylän ei pidä lähteä tällaiseen viherhömppään, jossa ydinkeskustan liikenne lamaannutetaan 30 kilometrin nopeusrajoituksella. Meillä on jo riittävästi esimerkkejä näistä itseaiheutetuista ongelmista keskustassa mm. pihakadut ja kadunvarsipysäköinnit.

Keskustan vetovoima on jo nyt olematon ja tämä on viimeinen niitti sille. Ihmiset eivät todellakaan halua seistä ruuhkissa vaan asioivat mieluummin Sepässä ja kaupungin laidoilla olevissa marketeissa. Keskustan näivettyminen tulee siis kiihtymään.

Enemmän kuin autoilijoista tulisi olla huolissaan skuuteista ja pyöräilijöistä. Niiden onnettomuudet ovat kasvussa yleisen holtittomuuden takia ja kaupunki vain tukee tätä toiminnallaan.

Se, että vihervasemmisto olisi huolissaan veronmaksajien kustannuksista on bluffia, sillä he mm. haluavat kiilusilmäisesti polttoaineen jakeluvelvoitteen nostoa vuoteen 2030 mennessä niin, että polttoaineen hinta nousisi 50 senttiä litralta. Tästä aiheutuu autoilijoille miljardikustannukset.

Vihreitä ei pitäisi ollenkaan päästää päättämään liikenneasioista, sillä heitä kuten elokapinaa kiinnostaa vain liikenteen haittaaminen makaamalla junaradalla ja kadulla.

Osallistu keskusteluun!


6 kommenttia
Nimetön
#1

Viherkommunistien poliittinen ura perustuu pelkästään liikennehaittojen rakenteluun, kaikki muu tärkeä jää vaille huomiota. Vihreät toimivat kuin Saksan muinoinen natsityöväenpuolue. Vastuu asiassa on holtittomilla äänestäjillä. Sama se on Saksassa, politiikka roikkuu pahasti viherkommunisteilla, jossa ydinvoima, hiili ja öljy ajetaan alas, ja teollisuus joudutaan ajamaan alas. Rahat loppuu ja Saksaa odottaa työväenpuolueen ajan ongelmat, hyperinflaatio, laajat lakot ja muutoinkin 1930-luvun ongelmat, hypervelkaantuminen. Saksa on matkalla Itä-Saksan aikaan, puutteet korjataan Gestapon ottein. Jyväskylä ottaa näemmä mallia viherterroristien unelmista, kansa katuu omaa typeryyttään.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#5

Kaikki paska perustuu SKP toimintaan, joka jatkuu edelleen vasemmistoliiton sisältä käsin. SKP perustettiin 1918 Moskovassa, ja vaikka toiminta on loppunut, viimeksi SKDL:n konkurssiin 1992, aate jatkaa jopa Suomen hallituksesta käsin vasemmistoliiton voimin vuonna 2022, joka on käsittämätöntä ei sosialistisessa valtiossa. Suomessa yliopistot ovat edelleen kommunistisen aatteen kehityskeskuksia, tuokin on uskomatonta nyky Suomessa. Venäjän kommarit nostavat myös Leninin patsaita, kuin tämä olisi joku epäjumala, vaikka oli vain tavallinen massamurhaaja ja kommunistisen vallankumouksen arkkitehteja. Patsastelu jatkuu myös Suomessa, ryssää nostetaan jalustalle.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nopeusrajoitukset kommunistisen komentotalouden jatke
#6

Hallituksessa on vahva Venäjän toimintaa tukeva poliittinen liittouma, demarit (lamppuharja 1970-luvulta, ja hiljaiset liittolaiset) ja vasemmistoliitto, joskin viherstalinistit ovat jo oivaltaneet suuren virheensä, ja ovat osittain länsimaistuneet, kuten myös suuri osa vasemmistodemareista. Jotta vihreät eivät näyttäisi luovuttavan ja myöntävän virheitään, he ovat keskittyneet ilmastomuutokseen ja sen torjuntaan, tosin täysin hölmöläisen hommaa. Sosialismista nämä eivät kuitenkaan ole luopuneet, sen verran syvällä sosialismi on. Suomalaiset kommunistit luovat nahkaansa uuteen aikaan, mutta velka kasvaa kovaa vauhtia, kestääkö talous siihen saakka, jos ja kun demaritkin joskus ovat kasvaneet aikuisiksi, epäilyttää suuresti.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#2

Nopeuden alentaminen on järjetön päätös ja lisää todellisuudessa saastekuormaa keskustassa. Otetaan polttomoottorin CO2-kuormaksi keskimäärin 2,45 kg/h. Kapunkialueen liikennetiheys nykyisellään on esim. 10000 ajoneuvoa tunnissa. Nopeuden alentaminen lisää tutkitusti liikennetiheyttä (pullonkaulailmiö). Oletetaan että se vaikuttaa niin, että tiheys nousee 12500 ajoneuvoon tunnissa. Näin ollen CO2-kuorma nousee 6125 kg/h keskustan alueella. Nopeuden alentaminen lisää saastekuormaa eli käy päinvastoin kuin ”vihreä logiikka” on ajatellut.
Toki varmasti turvallisuus paranee ja rengasäänien desibelitaso alenee kun nopeutta pienennetään.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#3

Vihreät haluaisivat kaupunkien keskustoista autottomia, idyllisine kävelykatuineen kuten keski-ja eteläeuroopassa. Valitettavasti tämä heidän utopiansa ei toimi Suomessa. Miksikö?
1) Väkeä näille kaduille ei riitä, turisteja ei houkuttele kallis sosialistimaa, eikä omaa väkeä ole tarpeeksi, saati että heillä olisi ostovoimaa syödä ja juoda ulkona.
2) Kahvila-, viini- ja katuruokakulttuuri on täällä lapsen kengissä johtuen tuhansista viranomaspykälistä ja kalleista liikepaikoista.
3) Pitkä talvi. Talveksi nämä kadut tyhjenevät. Yrittäjien pitää kuitenkin elää talvellakin jollain.

On vaan parempi pitää kadut autoille ja liikenteelle auki. Näin ne palvelevat paljon suurempaa joukkoa. Suomi ei ole keskieurooppaa.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#4

Vihreät haluavat autoilun olevan mahdollisimman hidasta, kallista, epämukavaa jotta ihmiset luopuisivat yksityisautoilusta.
https://www.is.fi/autot/art-2000005044698.html
”Vihreät on alusta saakka ollut myös yksityisautoilun vastainen liike.”

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Ota kantaa

Heräsikö ajatuksia? Ota kantaa. Muista kuitenkin, että lyhyet ja napakat kommentit menevät paremmin perille kuin polveileva tajunnanvirta. Pitäydy asiassa ja salli muille keskustelijoille mielipiteenvapaus. Tutustuthan pelisääntöihin.

Haluatko mielipiteellesi kasvot? Rekisteröityminen mahdollistaa keskustelun oikealla nimellä ja oikeilla kasvoilla. Rekisteröityneenä käyttäjänä saat myös automaattisen ilmoituksen aina, kun kirjoittamaasi kommenttiin vastataan. Rekisteröidy tai kirjaudu sisään.

Kommenttisi

1000 / 1000