Harvaan asuttu maa – luonnon ja ihmisen ystävä
Jos kaikki maat olisivat yhtä harvaan asuttuja kuin Suomi, maapallon ekologinen kriisi olisi jo ratkaistu.
Miksi harva asutus on etu?
1. Luonto kiittää
Vähemmän ihmisiä = vähemmän päästöjä, vähemmän kulutusta, vähemmän saasteita
Suomen metsät ja järvet säilyvät paremmin kun väkimäärä pienempi.
2. Elämänlaatu säilyy
Ei ruuhkia, ei asumustiheyttä, ei stressiä (Oispa Helsinkikin viisas.)
Jokaiselle riittää tilaa hengittää ja nauttia rauhasta
3. Kestävä tulevaisuus
Kun ei pakoteta väestönkasvua, ei tarvitse myöskään repiä luontoa rikki tarpeiden vuoksi
Suomi on malliesimerkki siitä, että pieni väestö voi elää hyvinvointiyhteiskunnassa
Ei tarvita lisää väkeä – vaan parempaa elämää
Meidän ei siis tarvitse hävetä vähäistä väestömääräämme – päinvastoin!
Pienempi väestö = suurempi vastuullisuus.
Suomi näyttää tien, jolla ympäristö ja hyvinvointi sopivat yhteen.
Tutkimus: Jos kaikki söisivät kuin suomalaiset, monet lajit olisivat vaarassa kuolla sukupuuttoon
Tekstin aiheet:
Kaikki elämä maapallolla on osa ravintoketjua, myös ihminen. Lihan korvaaminen pähkinöillä on absurdi ajatus, kun esim. sianliha sisältää tiamiinia, joka parantaa aineenvaihduntaa ja karjan elämä on suhteellisen turvattu elinkaari. Luoja loi ravintoketjun joka sopii maapallon kaltaiselle planeetalle, ja siihen kuuluu ilman muuta eläinperäinen ravinto, jolla ei ole mitään tekemistä ilmaston kanssa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin luoja on luonut myös luontaisen lannoitteen, karjanlannan, joka oikein hyödynnettynä ei aiheuta vesistöihin ravinteita, eli suojavyöhykkeen kuntoon ei mitään rutinoita. Esim. Tonava pitkin pituuttaan on varustettu tehokkailla suojavyöhykkeillä, jossa kartan avulla voidaan todeta, että keskimäärin suojaetäisyydet Tonavaan on luokkaa vähintään sata metriä. Maatalous voi olla siis tehokas ravintolähde leville, ja levien esiintyminen laitetaan maatalouden syyksi, täyttä roskapuhetta, leville riittää viemäriverkoston purkuvedet kaupunkien lähellä merialueilla.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Yara:lla on paremmat lannoiteeet
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Totta kai ihminen kykenee nykyään tekemään enemmän kuin luonto, mutta ihmisen tekemiset eivät ole osa luontaista luontaista kiertoa, ja se tarvitsee lisäksi energiaa. Tulee vielä aika, jolloin joudumme turvautumaan lähiravinnon lisäksi lähilannoitteeseen, kuten navetoissa tulee olla liha- ja maitokarjaa ruokaturvaksi. Pähkinälaivat eivät kulje esim. sotatilassa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kyllä Suomi on todella harvaan asuttu maa ,pääkaupunki seutukin.
Naurettavaa sanoa pääkaupungiksi kun laskeutuvan lentokoneen ikkunasta katsoo..peltoja metsää siellä täällä kerrostalo aluita Ei Helsinki ja pks näytä pks ollenkaan.
Sitten kun ajaa Helsingistä lapiin niin ei juuri muuta ole kuin metsää ja peltoja..
Nakkikoppiakaan nykyäään ei enään matkan varrelta löydy (vaikka sen pidollla hyvän palkan tienaisi) koska on helpompi maata sosiaali turvalla kotona kun töitä tehdä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Harvaan asutusta pks ja lehmän lannasta tuli sellainen asia mieleen että niin hirveää ja kammoittavaa paskan hajua en ole missään muualla joutunut haistelemaan kuin Helsingissä (Viikissä)
Oksennus meinasi tulla yhtenä keväänä kun erehdyin sen läpi ajamaan. Ei voi sanoin kuvata sitä hajua.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Viikin karjalle syötetään keinoruokaa, kun luonnollinen heinä ei juurikaan aiheuta hajuja, eikä metaaniakaan, vaikka se on ravintoketjussa hiilivetyjen kanssa ongelma vaikka ihmisen osaltakin, etenkin selluloosan syönnissä. Norsut hyödyntävät vain 40% ravinnokseen käyttämästään ravinnosta ja jätökset kelpaa mihin tahansa hyötykäyttöön ravintoketjussa. Maapallolla on satoja miljoonia märehtiviä, ja osaltaan muodostavat massiivisen ravintoketjun, jossa maapallon yleisin kasvilaji, heinäkasvit on oltava kierrossa mukana. Intiassa on noin 16 miljoonaa nautaa, joiden maito kyllä käytetään hyväksi, mutta päästöt hyväksytään, koska nautaa ei syödä, tai siis lihaa kaupataan mustanpörssin kautta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, viherkommunistit suosittelevat siirtymään lihasta pähkinöihin, ja totta kai ravintoarvoltaan nolla kasviksiin. Ilmastoon tuolla mielipuolisella siirrolla ole mitään yhteyttä. Ilmastoon sen sijaan liittyy niin monta muuta asiaa, kuten valtamerien parempi ymmärrys. Meksikonlahden tai Atlantin hurrikaanit eivät liity pintaveden lämpenemiseen, mutta matalankeskus totta kai haihduttaa vettä mukaan. Merien pintavesiin sisältää sellainenkin salaisuus, kuin potentiaalienergia, joka on alun perin muodostunut ilmanpaineen kasvusta avaruuteen verrattuna. Kun matalapaine tulee kohdalle, vain vähäinenkin paineen alennus normaalista vapauttaa meren pintaveteen latautuneet energia, ja se luovuttaa energiansa latenttilämmön avulla. Meret haihtuisivat kiehumalla katastrofaalisen nopeasti merten vedet avaruuteen, mikäli ilmanpaine laskisi avaruuden tasolla. Ilmanpaine siis pitää vedet vetenä, mutta vaikka hapen prosentin lasku ilmakehässä aiheuttaa lisähaihtumista, ja sateisuus kasvaa..
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Lisään vielä, kun siis vähennetään hiilidioksidia, kasvu vähenee, hapen tason lasku aiheuttaa paineen laskua ilmakehässä, ja siihen lisäksi hiilidioksidin osapaineen alentaminen, vesihöyryn määrä kasvaa rajusti ilmakehässä, ja pian pilvet peittää maapallon, josta seuraa edelleen kasvun hiipumista. Kyseessä on siis ihmis- ja kasvikunnan tuhoutumisen kuolonkierre, maapallon merien haihtuminen avaruuteen, josta on seurauksen kuiva kivipallo Marsin tapaan.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Eikö ne viher-kommunistit ennusta että meret tulvii yli kun diisseli autoilla ajetaan ??
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Veto traktoreista ei puhu kukaan Yksi veto Traktori saastuttaa noin 1567000 nyky diesel henkilö auton verran samassa ajassa .
Eikä kukaan puhu kaivoskoneista jotka syö 300 l /h dieseliä kun malmia sähköautojen akkuihin kaivetaan ja ajetaan
Eikä kukaan puhu mitään sotimisen ja siihen valmantautumisen ilmansaasteista (joiden rinnalla Suomen diesel autot on kuin pisara meressä)
Eikä kukaan puhu mitään tuulivoimaloiden rakntamisen käytön ja huollon ja purkamisen ilmansaasteista jotka vie enemmän yhtensä dieseliä kuin mitä voimala tuottaa energiaa.
Esim. huoltomiehille aurataan tiet isolla traktorilla että ne pääsee sinne 15//100 km kulutavilla neliveto Sprintteleillä joka päivä tarkkaileen niitä…ja rekat ajaa huolto hallille tie sonnalla tarvikkeita päivitäin…
Esim. voisi jatkaa satoja (Miksi vähäpäästöisiä dieseleitä syyllistetään ?)
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Mannerjäätiköt liukuu kohden merta sitä nopeammin, mitä enemmän uutta mannerjäätikköä muodostuu, koska se on uusi jäätikkö, joka työntää vanhaa jäätikköä alaspäin. Ilman uuden jäätikön muodostumista kitka lukitsisi jäätikön paikoilleen.
Pohjoisen jääkauden aikana vettä sitoutuu mantereille jäätikköinä enemmän kuin Etelämantereella, koska se rajoittuu valtamereen joka puolelta, ja jäätikön kohtalo on muodostua aikanaan merijäätiköksi.
Vuoristot pohjoisilla mantereilla estävät suurelta osin jäätiköiden valumiseen meriin, ja jääkaudella varsinkin ne ovat aina ylivuotisia vuoden ajoista riippumatta. Tuo muuttaa pohjoisen jäätiköitymisen jääkauden mittaiseksi ja siitä seuraan raju albedon kasvu ja ilmasto viilenee sitä myöten.
Mereinen napaonkalo, eli kylmyyspiste on tällä hetkellä jäämerialueella, jossa ei voi muodostua mannerjäätä, koska jäätikkö tarvitsee aina kovan alustan muodostuakseen mannerjäätiköksi, eli syvän merialueen merijäistä ei voi muodostua mannerjäätikköä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, ilmaston muutos ja nopeus on aina vilkkainta jääkauden ja lämpimän kauden vaihtuessa, ja nyt ollaan menossa väistämättä jääkauteen, se kertoo platoninen kello. Magneettisen navan kaipuu Siperiaan kertoo maapallon rautaytimen hermoilusta, akselin asennonmuutoksesta, jossa se seuraa auringon painovoimaa. Ilmastonmuutos johtuu siis kylmyyden keskittymisestä Siperian alueelle ja siitä johtuva raju albedon vahvistuminen. Tätä eivät maamme mainiot ns. ilmastotieteilijät ymmärrä, vaikka sitten rautalangasta vääntäisi mallin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
No ei siitä ole monta päivää, kun joku hihhuli väitti, että merijäät, tuomion päivän jäätikkö sulaa ja meri peittää monet saaret, mutta näin ei tietenkään ole, merijäiden sulaminen ei nosta merenpintaa ollenkaan. Grönlantiin muodostuu enemmän uutta jäätä, kuin se menettää jäätiköiden työntyessä mereen. Kun ilmiötä vielä hieman selventää, mannerjäätiköiden reitit ovat silottuneet miljoonien vuosien aikana, joten kitka on varsin vähäinen. Kumpareinen jäätiköiden alusta tekee jäätiköihin halkeamia sen kulkureitillä, joka näkyy katkonaisena jäätikkönä. Ilmastossa ollaan menossa ennen teollistumisaikaa, eli ennen pienen jääkauden aikaa, joten nykylämpötilat ovat aivan normaalia, joskin vielä hieman viileämpiä verrattuna ennen teollistumisen aikaa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin juuri, eteläinen Grönlannin rannikko on osapuilleen Etelä-Suomen leveysasteella, ja lisäksi valtameren rannikolla, joten on selvää, että myös ilmasto on alttiina kesäaikojen lämmöille ja myöskään siellä ei kuurikaan muodostu mannerjäätikköä, vaan se kulkeutuu etelään paljon pohjoisemmilta alueilta. Mannerjään muodostumiseen tarvitaan luokkaa vähintään 50 metrin lumikerros, jotta sen alla muodostuu jäätikön tarvitsemaa painetta. Ilmastohihhuleilla on tullut tavaksi kuvata talvisia Grönlannin lumia, jotka totta kai sulaa kesäisin, ne kun on kaukana mannerjäästä, ja tuossa on käytössä kavala satelliitti kuvasto, jota nuo ahkerat ilmastohuijarit käyttävät sumeilematta hyväkseen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Suomeen pitäisi käynnistää naudanlihan tuonti ulkomailta heti nyt, kun rikkaat maan viljelijät yrittää kiristää lisää rahaa ja nostattaa hintaa vähentämällä teurastusta.
Naudanliha on Euroopassa sitä paitsi jostakin syystä paljon parempaa kuin Suomessa.
Kiristykseen ei saa suostua ! ne on puun hinnankin kiristäneet tuplaksi heti kun Venäjän tuonti loppu mistä syystä tahtaita suljetaan ja työttömiä tulee ja valuutta tulo vähenee…
Ensimmäisenä keinona niiden tukiaiset pitää puolittaa !
Ei ole oikein että niille maksetaan tuollaisia järjettömiä tukijaisia että jokaisessa yhden miehen pikku firmassa on moljoonien edestä koneita ja laitteita joille ei ole käyttöä ja suurin osa aivan ylisuuria.
Eihän yrittäjänä toimiva putkimieskään osta miljoonien edestä työkaluja ,ei se tarvitse omaa kaivinkonetta ja ym. koneita vaikka välillä pitää putki maahan laitta.
Varmasti ostaisi sekin verotukseen poistoksi jos Miljoona tukiaisia syydettäisiin sille .
Hullua hommaa !
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Mitä enempi rosvoille annataan ,sen enempi se on vailla ja kiristää lisää…sama on joka alalla
Esim.
-Lentoliikenne ala
-Lääkärit
-Hoitajat
-Ahtaajat
-Paperimiehet
-Tuomarit
Nämä kaikki ylipalkkaiset alat kiristää lisää vaan ja tyhmät maksaa…
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Luonto kiittäisi siitäkin jos Suomessa lopetettaisiin tuo liiallinen ihmiselämän suojeleminen jossa 1-5 vuosittaisen kuolemaan johtavan liikenneonnettomuuden ehkäisyn vuoksi kaadetaan pois lähes kaikki puut autoteiden lähettyviltä, sekä teollisuusalueiden, kaupunkien välisiltä autoteiltä. Tästä voidaan ottaa esim. Jyväskylän Rantaväylä joka oli Keljosta Lutakkoon asti yli tuplasti nykyistä enemmän puurikkaampi alue vielä vuonna 2012 ja oli puiden takia taivaallisen kauniin näköinen moottoritie alue, jossa oli erittäin raitista ilmaa ruuhkaisesta autoliikenteestä huolimatta. Sitten jossain 2015+ kaikki tämä kauneus tuhottiiin pois. Suunnilleen kaikilla ihmisillä on jo kännykät, navigaattorit ja kartatkin näkee netistä, voi halutessaan hankkia paperillisenkin kartan. Ei ole mitään todellista tarvetta poistaa puita autoteiden lähettyviltä että rumat kaupungit, teollisuusalueet, kaupat näkyisivät esteettömästi kaikille autoteillä/moottoriteillä liikkuville jo 1-2km etäisyydeltä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Usein ihmisten kännyköissä olevat navigaattori tai kartta ominaisuudet ovat paremmin ajan tasalla kuin henkilöautojen omat navigointijärjestelmät. Tähän on syynä että kännyköiden ohjelmistot nykyisin pävittyvät automaattisesti ja yleensä maksuttomasti, lisäksi ihmiset usein ostavat uuden kännykän 2-10 vuoden välein ja yleensä vaihtavat puhelimiaan paljon useammin kuin heidän autojaan. Autojen omien navigointijärjestelmien päivittäminen on useammiten maksullista ja päivityksien saatavuuden pituuskin on selvästi rajallisempaa, mistä johtuen monet ihmiset jättävät autojensa navigointiohjelmiston säännöllisen päivittämisen kokonaan tekemättä. Tästä johtuen henkilöautojen omien navigointijärjestelmien karttatiedot voivat olla useampia vuosia vanhoja.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti