Perussuomalaiset

Janne Koskela

Puolitetaan päästöt ja autoilijan säästöt

Hallitus julkaisi erityisesti Pohjois-Suomea kurittavan tiekarttaohjelman, jolla pyritään samaan liikenteen päästöt kuriin. Tämä liikenneministeri Harakka taitaa olla sen sortin sosialisti ja etelän ihminen, jolle alueemme pitkät välimatkat ovat tuntemattomia. Joukkoliikennettä kulkee sangen harvakseltaan paitsi ydinkaupunkialueella. Polkupyörä ei tule kuulonkaan, vaan ainoaksi todelliseksi vaihtoehdoksi jää auto. Ja sillä kuljetaan töissä, tienataan elantoa ja veroja. Auto ei ole huvi vaan hyödyke, välttämättömyys ja siihen ollaan kohdistamassa tuntuvaa rangaistusta.

Kuntavaalit sotkivat polttoaineen veronkorotukset, jotka olisivat olleet jopa 35-45 senttiä litralta. Eivät hallituspuolueet uskaltaneet tehdä tätä ratkaisua, koska se olisi ollut suoraan julistus Perussuomalaiset kuntavaalien voittajaksi. Saattaisi siinä Kokoomus kiriä kakkoseksi, mutta sen verran harvoja ovat maa- ja metsätalouden puolustajat Kokoomuksessa, että pistesijaa tavoittelevat. Mutta ei tästä pakoon pääse.

Hallituspuolueet joutuvat selittelemään syksyn aikomuksiaan jo maaliskuisella kuntavaaliteltalla. Vihreitä ei haittaa selitellä koska he tietävät, että niin pitkään kuin hallitus on pystyssä, he voivat keksiä kaikenlaista syrjäseudulla ja maalla asuvien ihmisten elämän vaikeuttamiseksi. Omille heidän ei tarvitse perustella ja vihreiden vastustajille ei kannata. Järkipuhe valuu vihreiden pinnalta kuin vesi hanhen selästä. Ohisalolle kesti puhejohtajatentissä minuutin ajan kakistella vaivoin ulos, ettei kannata Greenpeacen iskua eduskunnan pylväikköön. Kuinka lähellä Greenpeacea vihreät todella ovatkaan?

Keskustalle polttoaineen veronkorotus on hankala paikka, ehkä vielä hankalampi kuin turvetuotannon alasajo. Antti Kurvinen ehti sanomaan, ettei polttoaineveroa ei nosteta ja sitähän keskusta tulee sanomaan koko kuntavaalien ajan. Mutta Matti Vanhanen oli samaa mieltä Maria Ohisalon kanssa, että polttoaineen korotus sidotaan indeksiin, ettei tarvitse olla jatkuvasti sitä nostamassa. Tämä on hallituksen suunnitelma, jonka turvin he voivat sanoa joka ikisessä haastattelussa, ettei tämä hallitus nostanut polttoaineveroa. Ja tämähän tulee sopimaan Keskustalle, ettei tarvitse enempää selitellä lupauksien pettämisistä.

Osallistu keskusteluun!


46 kommenttia
Nimetön
#1

Minulla väheni ainakin päästöt kun ajoin vähemmän.
Yli 700 litraa diesseliä säästyi ja yli 1000€ rahaa.
Tämä on sitä korona hytötyä, kun turhat liikumiset väheni.
Ja kaikki tarpeeliset ajot olen ajanut.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Järkipersu
#8

Persujen on välittömästi Ilmoitettava Suomen kansalle ja äänestäjille ja tuleville äänestäjille että tällä Viher-Kommunistien järjettömällä suunnitelmalla pyyhitään persettä seuraavien vaalien jälkeen !

Persujen on luvattava myös että Autovero poistetaan kaililta autoilta Sähköautojen lisäksi ! ja että Kommunistien polttoaine verojen korotukset perutaan välittömästi vaalien jälkeen !

Näin Persut voi nousta jopa 35 % puolueeksi varsinkin kun tehdään lupaus Talouden ja velkaantumisen ja työttömyyden ja kansalaisten ostovoiman pelastamiseksi VIRON VERO MALLILLA (johon sisältyy Viron sosiaaliturva malli,Viron pakolaisten rahalla houkuttelu malli (ei houkutella) jne… näin Suomesta tulee velaton maa Viroin tavoin jonka talous kasvaa ……
Pitää muistaa että Viron talous/ ostovoiman kasvu on ollut aivan uskomaton viim. 30 v. aikana joka on lähes Kiinan veroista ! Kaikki on
Veromallin ansiota !
Kiinassa kasvu on ahkeruuden ja ja järkevän hinta, kulu ja palkkatason ansiota..

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#13

Juuri näin, koko ”ilmastokatastrofi” perustuu hiilidioksidin nousuun ilmakehässä 280 ppm-noin 420 ppm, jossa alimmat lukemat löytyvät tällä hetkellä sademetsistä, noin 380 ppm ja siitä ylös. Kuinka tarkka tuo sata vuotta sitten mittaus on ollut, eihän sen aikaisilla laitteilla ollut nykytarkkuutta. Muutoinkin niitä sadan vuoden takaisia hiilidioksidi pitoisuuksia löytyy jo kilometrin tai parin korkeudella maanpinnasta. Jos tarkemmat mittaukset osoittaisivat suuri vaihteluita myös sadan vuoden takaisissa mittauksissa, erotus nykyiseen olisi aiheuttanut edes sata vuotta ja aikaisemmin massiivisia katovuosia. Hiilidioksidin ominaisuuksiin kuuluu sen suuri tiheys ympäröiviin kaasuihin nähden, jolloin muista kaasuista irrallinen hiilidioksidi ei edes pakkaudu niille korkeuksille, jossa säteily vaikuttaisi muuta kuin kuukauden kaksi, johtuen auringon säteilykulman loivuudesta. Korkeammalla, jossa säteilyä riittäisi, hiilidioksidin tiheys on jopa alle sata vuotta sitten tasolla.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#18

Kyllä, koko hiilidioksidi teorialta on pudonnut täysin pohja, ja ne jotka jatkaa propagandaa teorian puolesta, munaavat todella itsensä, eikä ansaitse mitään tieteellistä arvovaltaa, kun totuus on jo esillä.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#19

Kyllä, jos lopetamme hiilemme, ja vahingossa hiilidioksidi putoisi takaisin oletettuun 280 ppm, olisiko katovuodet edessä, ja onko se juuri vihreiden tavoite, jolla väestö vähenisi, vaikkakin väkivallan avulla, koska aiheutettu ruokapula olisi väkivaltaa? 150 vuoden takainen ns. alhaisempi hiilen taso perustuu täysin ns. saastuneisiin jääsolumittauksiin, jossa levät ovat käyttäneet suuren osan jään sisältämästä hiilestä. Jokainen jääkerros on ollut pinnassa jossain vaiheessa jääkerroksien kasvussa. Lisäksi jäänäytteiden hiilidioksidi on täysin järjetön, hiilidioksidi liukenee helposti veteen, kuten myös jäähän, eikä näytteillä ole keräyspaperin arvoa. Kyllä meitä höynäytetään ja rajusti, ja verot päälle.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#35

Hiilidioksidi pitoisuus on noin 600 miljoonaan vuotta sitten noin 5000 ppm, ja 100-150 miljoonaa vuotta sitten luokkaa 2000 ppm. Miksi suomalainen tiede puhuu ennätys hiilidioksidista, jos pitoisuus on noin 400 ppm? Käytännössä olemme 400 ppm luokassa äärimmäisen alhaisessa pitoisuudessa, ja happikatastrofi vain lähimmän oven takana. Suomalaiselle tieteelle ei pitäisi antaa senttiäkään tukia, jos kerta ollaan niin yksinkertaisia.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#36

Juuri näin, ihmiskunnan on tavalla tai toisella saatava hiilidioksidi nousuun, muutoin olemme kirjaimellisesti liemessä. Fossiilisia muodostuu non stoppina koko ajan lisää, joka johtuu sadeveden alas tuomasta ja kadottamasta hiilidioksidista, josta hiili kiteytyy maapallon kuoren kemiallisissa reaktioissa tai sen seurauksena. Samassa reaktiossa vapautuu hiilivetyjä mm. maakaasuna, ja osa muuntuu öljyksi, jossa aineen kyllästyminen johtuu olosuhteista. Näistä tutuimpia ovat esim. Siperian maa- eli vuorikaasut, jotka sijaitsevat vähintään yli 800 metrin syvyydellä, kaukana ilmakehän lämmöistä. Vuorikaasujen muodostuminen on helpompi ymmärtää, koska pinnan vedet ovat valuneet jo ennen vuorimuodostumista painuneet syvälle reaktioihin miljardeja vuosiin vanhoihin kallioperiin. Kaikki kivihiili ei ole muodostunut kasvijäteistä, vaan on olemassa erilaista fossiilisten hiilien muodostumista, mm. antrasiitti muodostuu kemiallisen reaktion tuloksena, vain pinnan hiilet ovat kasvijätteitä.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#37

Niin, maapallon vuotuinen nettoväestön lisäys on luokkaa 100 miljoonaa henkeä. Eiköhän jo se kerro, kuinka paljon tarvitaan lisää ruokaa, kertyyhän jo kymmenessä vuodessa miljardi henkeä lisää. Kaikki tuo tarvitsee lisää hiilidioksidia, tarpeen ollessa jo nyt noin 12,5 miljardia tonnia vuositasolla. Hiilidioksidi vähentäminen on suoraan tie massamurhaan, jossa ihmiset tapetaan nälkään, viljavuuden laskiessa. Ollaanko me suomalaiset edes sivistysvaltio, joka ei tapa ihmiskuntaa, kuin maapallon historian maineikkaammat massamurhaajat?

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#38

Ei meillä ole muita massamurhaajia, kuin vihreät terroristit.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#39

Suurin osa EU-valtioiden presidenteistä kannattaa tietämättään massamurhaa, suurien esikuviensa voimilla. Trump on ainoa, joka ei usko merkittävään ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen, eli yksi älykkäimmistä. Etelämanner on tällä hetkellä perihelikiertymä- teorian mukaisessa jääkaudessa, jonka olemassa olon keksi jo Albert Einstein. Vain mereinen ympäristö estää tuon jääkauden laajenemisen. Sen sijaan pohjoinen jääkausi on mantereinen ja äärimmäinen maapallon oloissa. Tuo alkaa noin 5000 vuoden sisällä, ja huipussa ollaan noin 10 000 vuoden kuluttua. Suuret massiiviset kuolonvuodet ovat siis edessä, maapallon ravistellessa ylimääräisen sen aikaisen väestön hartioiltaan. Asteen tai kahden maapallon keskilämpötilan nousu säästää miljardeja tonneja mm. fossiilisia polttoaineita, eikä siitä ole haitta ympäristön kannalta, päin vastoin, äärimmäistä hyötyä.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Viherterroristit
#40

Suomen sähkön kantaverkkoja ei tarvitse kuin kaksinkertaistaa, jos sähkösaunat kielletään lopullisesti Suomessa. Jos myös pesukoneet kielletään, niin kantaverkko riittää. Jakeluverkoihin tarvitaan silti kymmenien miljardien investoinnit. Siitä vaan sähköautot nykyisten tilalle. Saunat ovat vihreiden mielestä varmaan turhakkeita, ja vaatteiden pesemisellä säästetään, kun huuhdellaan vaatteet järvessä tai meressä. No säästetäänhän siinä asteen ilmaston lämpeneminen, ehkä, siis kaupunkioloissa, kun kielletään lisäksi asuntojen turha tuuletus, ja lasketaan muutamalla asteella asuntojen lämpöjä. Kaupunkien lämpömittarit ja vihreät kiittävät.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#41

Voitaisiin mennä vaikka sähkökorttiin, niin kuin oli leipäkorttikin tai viinakortti jne.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#42

Viherkommunistit haluaa liikenteen täysin hallintaansa. Kun sähköt katkaistaan, yksikään auto ei liiku vaikka mökilleen, eli absoluuttinen liikkumisen katkaisu, jos käveltävänä olisi satakin kilometriä. Vaikka kokoomuskaan ei vielä lapsellisuuttaan ymmärrä vihreiden tavoitteita. Samoin sähköä hinnoittelemalla autoista tulee nopeasti ongelmajätettä, vain yhdellä veropäätöksellä. Suomalaiset ovat tyhmiä, antamalla nykyhallituksen yleensäkään jatkaa.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#43

Siinähän se on, kepun ääliömäinen tyhmyys ja kokoomuksen lapsen usko kaikkeen paskaan mitä vihreät lapsen uskoisiin uppoaa tuttipullosta Orpon summuun.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

aaro.nurmela@gmail.com
Vihainen
#9

autoilijat on maksanut suomen tiet,4tai5 kertaisesti n 8 milj euroa autoilijoilta verotetaan vuosittain ,ja syllistetään varsinkin vihreitten ja kommareiden taholta ja yle on niiden ääni torvi, kiinassa tulee 8t suomen 1v päästöt ,jotakin rajaa näihin päästö juttuihin

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#2

Vetyautot olisivat tehokas tapa vähentää autoliikenteen saasteita. Mutta ongelmana on että vetyautoja ei ole suomessa juuri ollenkaan tarjolla, mistä johtuen ei myöskään ole missään suomessa myynnissä vetypolttoainetta autoille.
https://www.youtube.com/watch?v=ex1NZ8-bXvg

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#3

Vetyautot työntävät pakopukistaan samat ”savut”, kuin bensa-autotkin, pelkkä ”vesihöyry” näkyy. Valtaosa pakokaasuista on vettä. Mitä sitten saavutetaan, kun pakokaasut ovat vettä, ei ainakaan hiilidioksidia kasvikunnalle, ja rikkikin puuttuu. Tuo rikkikään ei ole saaste, ilman rikkiä maapallolla ei ole ainoatakaan puuta, vain ani harvoja pensaslajeja. Hiilidioksidi sen sijaan absorboituu tehokkaasti pakokaasujen sisältämään veteen, joka varsinkin pakkasilla jää tehokkaasti lumen ja jääkiteiden sisään, ja sateissa valuu maakerroksiin. Tämä on siis todellisuudessa hiilidioksidin tie, jossa erittäin, siis erittäin vähän hiilidioksidia päätyy ilmakehään, muistaen että hiilidioksidi lisäksi on erittäin raskas kaasu, jonka pyrkimys ei ole nousta faasiossa ylempiin kerroksiin; kasvikunnan onni.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#6

Sama se on voimaloiden savupiiput, kaikki näkyvä on vettä, vaikka vihreät koettavat villitä kansaa näkyvillä kuvilla, muka saastepilviä. Kaikkea muuta.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#10

Juuri näin, ja typenoksideja muodostuu kaikessa palamisessa ilmakehässä, siis kaikessa palamisessa, myös vedyn ja hapen yhtyessä muodostuu typenoksideja. Vedyn palaminen ei siis ole autuaaksi tekevää.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#15

Näin on, Hindenburg on kuollut esimerkki vedyn käytöstä. Matkustajilta vaadittiin ennen matkaan lähtöä tulitikut ja sytyttimet pois. Vety, otettiin energia siitä polttokennojen kautta tai perinteisesti polttamalla, on vaarallinen yhdistelmä ihmisen ja laajan riskin alueella. Suomalaisten ei tulisi hötkyillä minkään energian puolesta, koska emme valmista autoja ja kehitä niitä itsenäisesti. Akkukäyttöiset ovat jo menossa historiaan, niiden tarvitsemien mineraalien vuoksi, jotka käy vähiin.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#23

Vetysäiliöt autoissa tulisi kieltää ajoissa, poltetaan sitä tavalla tai toisella. Vetyautoja ei tulisi sallia missään oloissa. Toiseksi energia autoissa olisi oltava riittävän matalaenergistä, jotta suuremmilta katastrofeilta vältyttäisiin. Asiantuntemattomien hallituksen vihreitä neuvonantajien suut pitäisi tukkia laillisin keinoin, jotta joutava populismi ei johda turhaan tuhoon.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#24

Juuri näin, meidän tai asiantuntijoiden tulisi kehittää jonkun lainen keinotekoinen korvaava bensa, kun ne helposti saatavat fossiiliset öljyt käy vähiin, kiire ei tosin ole. Metanoli ta metaani voivat olla vaarallisia niin kauan, kun ne kehitetään turvalliselle tasolle. Myöskään akkuihin ei voida ladata äärettömästi tehoja, niistäkin muodostuu turvallisuusuhkia, kertaa miljoonia autoja. Akkujen latauspisteitä pitäisi olla satoja tuhansia, jos nykyinen sähköön siirtyminen olisi tulevaisuutta. Tuossa tarvittaisiin koko Euroopan verran sähkökapasiteettia ja päälle latauspisteet, niin kustannukset olisivat varmasti kymmenissä miljardeissa, ja siihen sitten riski, että systeemi vanhenee vain vuosissa.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#26

Olen eri mieltä. Itse kannatan biopolttoaineiden määrän lisäämistä liikenteessä. Oli sitten kyseessä bioetanoli, biobutanoli, vety, toisen sukupolven biodiesel, etanolidieseli(ED95) Biopolttoaineiden jakeluvelvoite on hyvä asia jota ei tulisi poistaa niin kauan fossiilista bensaa tai dieseliä on eniten käytössä suomen markkinoilla. Fakta nyt on se että autoilun polttoaineista fossiilinen bensa ja diesel ovat myrkyllisempiä ihmisten keuhkoille. Tässä uskon enemmän mittauslaitteiden testidataa kuin internetin anonyymeja.

Oma autoni toimii ongelmitta 10% etanolipitoisuudella. Mutta olen silti tankannut 98E5 polttoainetta koska autoni vaatii korkeamman oktaanin polttoainetta toimiakseen parhaimmalla mahdollisella tavalla. Suurinosa 2000 luvun autoista toimii 10% etanolilla joten en pidä ongelmana ideaa siitä että 98E5 suojalaatu korvattaisiin 98E10 polttoaineella. Ne bensa-autot jotka eivät toimi edes 10% etanolilla joutaisivat kyllä kaikki pakollisesti paaliin vaikka koko maapallolta.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#31

Kukaan ei ole sitä vastaan, että käytetään biopolttoaineita, ainakin siinä määrin, miten se sopii autojen tekniikkaan. Perustaltaan on kuitenkin oltava niin, että biopolttoaineita ei tehdä ravinnon kustannuksella, eli ravinnosta tässä ensin tulee pulaa. Viinan käyttö polttoaineeksi sopii hyvin, ainakin itselleni, mutta viljalle on ainakin myöhemmin maailmalla kysyntää siinä määrin, että sekoitevelvoitteille antaa hyvästit. Samoin jos kinkunrasvaa voidaan käyttää sekoitteena, siitä seuraa säästöjä, kunhan tekniikka sen sallii, muistaen ne autojen tekniikkojen kehitykset. Se on kuitenkin muistettava, että autot eivät kulje levällä, eikä levän tukkimat suodattimet palvele ketään, päin vastoin voivat olla vaarallisia. Kaikella järjellä eteenpäin, anonyymiestä huolimatta.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#34

Niitä on laskematon määrä autoja, joilla ajetaan vain vähän. Turha niitä on paalittaa. Bensan kulutus on kiinni myös siitä, miten paljon niillä ajetaan. Joillakin voi olla vanha auto, jolla hoidetaan vain terveyskeskus ja vaikka kaupassa käynnit, jos on selkä huonossa kunnossa, että ei kauppakaseja edes voi kantaa. Maailma ei ole niin yksinkertainen, miten vihreät yrittää sitä taivuttaa. Suomessa pelkästään arvolisäverot ovat autossa niin korkeita, että niillä ostaisi elämänsä ruoat. Ei niitä autoja kaikkien tuloilla vaihdella muodin mukaan, anonyymi, mutta ihmisen ystävä.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#17

https://yle.fi/uutiset/3-10818795
Laaksosen mukaan synteettisiä polttoaineita voitaisiin valmistaa kilpailukykyiseen hintaan jo nyt, jos hiilidioksidi ja vety napattaisiinkin talteen tehtaiden ylijäämäkaasuista.
_____
Nykajan tekniikka mahdollistaa myös vetyautojenkin valmistamisen turvallisiksi ainakin useimmissa tavallisissa kolaritilanteissakin. Siksi on typerää vedota historiaan ja sen perusteella tyrmätä vetyautot muka vaarallisina autoina.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#27

Puhdas vety sellaisenaan palaa varsin rauhallisesti, kunnes se joutuu hapen ilmakehän hapen kanssa tekemisiin. Vety ja auto eivät siis ole vaarallisia, kirjaimellisesti. Bensiinikään ei ole vaarallista, kun se pysyy turvallisesti tankissa. Autojen historiasta kuitenkin tunnetaan malleja, joissa bensatankin sijaitsivat vaarallisesti auton alustassa peräpäässä, ja peräänajoista seurasi rajuja autopaloja, joista kuolemantapauksia. Polttoaineet eivät koskaan ole turvallisia autoissa tai missä tahansa kalustossa. Herää kysymys, onko koko sana vaarallinen kärsinyt inflaation, kun puhutaan ns. ilmastoystävällisyydestä. Vaarallinen tarkoittaa kirjaimellisesti vaarallista. Vety on vaarallisempaa autoissa, kuin bensiini ja monin verroin vaarallisempaa, kuin huonommin haihtuvat vaikka dieselöljyt, joissa myös käyttölämpötilat on ehdottomasti muistettava.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#28

Juuri näin, pelkät kaasuvuodot voivat johtaa suuronnettomuuksiin.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#29

Tehtaiden ylijäämä kaasuista napattu hiilidioksidi ei kelpaa uudelleen energian tuotantoon muilta kuin hapen osalta. Hiili on hiili, eikä siinä energiaa ole muilta osin, kuin hiili palaa uudelleen, päivänvastoin hiilestä muodostuu uutta hiilidioksidia. Hyötysuhteet huomioiden hiilidioksidin uudelleen käyttö kaksinkertaistaa energian tarpeen muunnettaessa siitä uusenergiaa. Hukkaenergian muokkaaminen sen sijaan käyttöä varten on aivan eri asia, joskaan ei välttämättä kannattavaa, hyötysuhde muistaen.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#30

Näin se on, piipuissa voidaan käyttää tehokkaasti pesureita, joilla hiilidioksidi voidaan ottaa talteen ja levittää vaikka metsiin tai kasvihuoneisiin, jotta siitä saadaan tehokkain hyöty. Vesiliukoinen hiilidioksidi on yksi maapallon arvokkaimmista luonnonvaroista, ja vielä rikkikin saadaan metsäpohjiin, niin kaikki hyvin. Vedyn hakeminen palokaasuista on järjettömintä, mitä olen kuullut. Vetyä saadaan helposti vedestä valmistamalla edullisten energioiden läheisyydessä, ilman armotonta ja bisnesmäistä propagandaa jostain savupiipun päästöistä.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#32

Vetyautosta on tulossa yksi maapallon surkeimmista epäonnistumisisista tekniikan alalla. Jo pelkästään se, että nuo sähkökäytössä kuluttavat liian paljon harvinaisia raaka-aineita, niin esim. suomalaisilla teillä polttomoottorikäytössä ne tekevät maanteistä luistinratoja, veden jäätyessä teiden pinnoilla. Sähkömoottorit tarvitsevat neodyymejä, joiden avulla voidaan valmistaa kestomagneettisia moottoreita, ja lisäksi neodyymi on 97%.sti Kiinan hallinnassa. Koboltti ei riitä kaikkien sähköautojen valmistukseen, kuten yleensäkään raaka-aineet, joihin emme ole tottuneet nykyauton valmistuksessa, kuten alumiinirungot ja teräs. Myös akkujen kierrätyksessä tulee ongelmia, kuten sähköautojen aliarvioitu vaarallisuus. Parempi olisi nyt vain odotella, mitä kehitys tuo tullessaan, eikä pomppia apinan lailla, kuin tuntiessaan muka kaikki tulevat ongelmat.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#33

Neodyymin ongelma on juuri sen harvinaisuus, ja Kiina on haluton myymään sitä matalasti jalostettuna. Eli olemme jälleen siirtämässä teollisuutta, jopa auton tuotantoa Kiinaan. Mitähän vielä kaikkea Kiinaan lähetetäänkään, no tietysti kaikki tiilet savupiippuja varten, mitä helvettiä me niillä edes tehtäisikään, ei muuta kuin igluihin asumaan ja jäisessä paljussa peseytymään. Kokoomuskin varmasti kannattaa asiaa.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#7

Raskain yleisimmistä ilmakehän kaasuista on hiilidioksidi, 1,45 kg/kuutiometri. Happi on 1,43 ja typpi 1,25 kg/kuutiometri, jossa vapaan ilman tiheys on 1,293 jg/kuutiometri sekoittuneena. Hiilisdioksidi sen sijaan on tiheydeltään siinä määrin eri, että se syrjäyttää ilmaan maanpinnan tasolla. Näin hiilidioksidi pitoisuudet auringon vaikutuksessa jäävät varsin vähälle, tai sen merkitys ilmakehän lämmittäjänä on laajemmassa kuvassa merkityksetön. Tuo etenkin tuulettomassa tilassa. Miksi luonto on sitten järjestellyt näitä faasioita, niin se johtuu yksinomaan siksi, että maapallon kasvikunta saataisiin näin toimimaan. Jos maapallon ilmapaine jostain syystä laskisi riittävästi, maapallon kasvikunta lakkaa toimimasta, ja happi myös laskee ihmiskunnan kannalta kohtalokkaisiin lukemiin. Lämpötilojen aleneminen on yksi merkittävä riski.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#11

Siinäpä se koko hiilidioksiditeorian ongelma onkin, se on mitattu ja mitataan aina maanpinnan läheisyydessä, jossa erityisesti kaupunkiympäristöissä hiilidioksidipitoisuudet voivat olla keskimäärin mitä tahansa, etenkin väestökeskuksissa. Kaupungeissa hiilidioksidi vaeltelee katukuiluissa kuin vesi ja pitoisuudet vaeltelevat vaikka vesistöjen päällä, kuten harvempaan asutuilla seuduilla ”patja” jatkaa, etenkin talvella matkaansa ympäristöön. Lumisateet eivät absorboi hiilidioksidia, kun vesisateet tekevät sen helposti.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#12

Riittävä hiilidioksidin pintapaine on ihmiskunnan edellytys.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#14

Häiriöt Polar Vortexissa aiheuttava aina matalapaineiden muodostumia, joka haihduttaa vettä valtameristä, joka nostaa ilman kokonaistilavuutta, eli ilmapaineen kasvua. Tuosta on seurauksena korkeapainetta, joka purkautuu kylminä laskeutuvina ilmamassoina pohjoisilla alueilla, kuten myös kosteuden kasvaessa sateisuuden lisääntymisensä. Kaiken isäntä on siis aurinkotuulen aiheuttamat häiriöt, joka sinällään lisää ilmakehän massaa auringosta saapuvien hiukkamassojen muodossa. Hiukkasmassat sen sijaan imeytyvät maapallon sisuksiin, joka kasvattaa maapallon massaa. Samaan aikaan aurinko menettää massaansa. Kyseessä on kahden planeetan vuorovaikutus, joka johtuu painovoimista, jossa aurinko ikään kuin tunnistaa ympäröivät magneettiset vetovoimat, ja hiukkasparvet sinkoutuvat ohjelmoidusti auringon painovoimasta toisten painovoimien perään, ja tekee spiraalia pyörivien planeettojen ratojen painovoimaradoissa, mutta ilmeisen tietoisesti.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#20

Juuri näin, viime yönä noin kello kolme, lämpötila on luokkaa miinus 17 C astetta, ja nyt kello noin 8.30 lämpötila on noin miinus 12 C astetta. Hiilidioksidin vaikutus vaatisi säteilyä, jotta lämpötilat muuttuisi, mutta kun aurinko on vielä maillaan, se ei voi olla lämpötilan muuttaja, joku muu, eli ilmavirtausten suunnan muutos, Golfvirran vaikutus. Sama se on Lapin pohjoisosien lämpötilat ovat täysin kiinni Barentsinmeren ja Golfvirran vaikutuksesta.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#21

Sähköautoilla ei ole merkitystä miltään osin ulkona olevien lämpötilojen kanssa, joten hölmöilyt sikseen.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#22

Näin se on, ilmaston lämpenemiseen tuntuu vaikuttavan enemmän historian lämpötilat, ei tulevat. Tuo siksi, että emme pysty vertailemaan sata vuotta sitten oloja ja nykypäivää tieteellisesti toisiinsa olosuhde-eroissa.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#16

Niin, maapallon ilmastoihin vaikuttaa moni asia. Maapallo on nyt noin 5 miljoonaa kilometriä lähempänä aurinkoa, kuin pohjoisen pallonpuoliskon kesällä. Näin eteläinen pallonpuolisko saa kesäaikoina enemmän aurinkoa, kuin pohjoinen pallopuolisko kesäaikoina, ja tuosta kasvaa myös maapallon ilmapaine, joka aiheuttaa kuivuutta. Lisäksi Etelämantereen ja mm. Australian välisessä polaarikierrossa vesi jää väkisin Etelämantereen jäätiköihin härmistyneenä. Viisi miljoonaa kilometriä ei ole paljon avaruuden suhteissa, mutta kun säteilyn määrä kasvaa, sillä on merkitystä. Vastaavasti kun pohjoinen pallonpuolisko on kesässä, se on kauimmillaan auringosta, etäisyys ei tuossakaan paljon merkitse, mutta kun jotain on ”paljon”, sillä on merkitystä. Ennen kaikkea, luonnon omat mekanismit ovat merkittävimpiä ilmastollisessa mielessä, kuin valinnat, syökö lihaa tai ajaako bussilla tai sähköautolla, jossa sähkö on joka tapauksessa hinkattava jollain hyötysuhteella mistä tahansa lähteestä.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#25

Ville Niinistön mielestä ihmiskunnan pitäisi palata kivikaudelle, ja siirtyä vain vesivoimaan. Autot varmaan kulkisi maanteiden varsille sijoitettujen vesiruiskujen voimalla. Mikä että, autot pysyisivät samalla puhtaina. Vetytaloutta pidetään puhtaana, huomaamatta kuoppaa, sehän riippuu, miten ja millä energialla vety tehdään. Vety on puhdasta, puhtaampaa on vain avaruuden väliaine, vaan tuota ei saa palamaan, ei edes vihreiden mielikuvitus, vaikka ovat saaneet koulutuksensa helvetin opistoissa.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
Vihainen
#4

Käytännön ehdotuksena, välttyäksemme hurahtamasta kalliseen sähköautojen palvontaan, kannattaa selvittää Kaasunkäyttöä.
Ei ole mikään ”lopullinen ratkaisu”,vähentää päästöjä merkittävästi, nestemäisiin verraten.
Helposti asennettavissa. Jakelu voi tukeutua nykyisiin asemiin ilman kohtuuttomia investointeja. Sen ongelmien varalta voidaan jättää nestepuoli varajärjestelmäksi. Vipua kääntämällä asia hoituu. Biokaasu taitaa olla lähes hiilineutraalia?
Valtavat investoinnit uuteen, kalliseen sähkökalustoon, sekä latausverkostoon ovat älyttömiä. Vaikka kuinka ”VALTIO TUKEE”!!! Me sen maksamme, tavalla tai toisella, kuten EU:n elvytyksenkin. Pitäkää se mielessänne. Mistä ja miten muuten hankitaan sähkö ja akut?
Tietysti Autokauppiaat lobbaa, kuumana ”huulipunia”, mutta kai nyt jollakin on järkeä Hallitusporukoissakin? Tuon vetymoottorin kehitys edistyy hurjaa vauhtia. Viiden vuoden hengähdystauko ja tilanne voi olla kokonaan eri kuin nyt näyttää.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Olavi Koskela
#5

Kurvinen siis sanoi, että hallitusohjelmassa sovitut korotukset on tehty – eikä uusia tule. Kepulienhan pitäisi edes vähänkin uskottavuuden säilyttämiseksi tehdä tästä hallituskysymys, siis että som Mariini moro, jos semmosta meinaat! Vaan tuskinpa tulee tapahtumaan. Ne on ne makeat sotemaakunnat nyt niin hilkulla, että Kepu nöyrtyy mihin vaan, mitä Mariini keksii esittää.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Ota kantaa

Heräsikö ajatuksia? Ota kantaa. Muista kuitenkin, että lyhyet ja napakat kommentit menevät paremmin perille kuin polveileva tajunnanvirta. Pitäydy asiassa ja salli muille keskustelijoille mielipiteenvapaus. Tutustuthan pelisääntöihin.

Haluatko mielipiteellesi kasvot? Rekisteröityminen mahdollistaa keskustelun oikealla nimellä ja oikeilla kasvoilla. Rekisteröityneenä käyttäjänä saat myös automaattisen ilmoituksen aina, kun kirjoittamaasi kommenttiin vastataan. Rekisteröidy tai kirjaudu sisään.

Kommenttisi

1000 / 1000