Perussuomalaiset

Jaana Jylhä

Islam ja sodan talo

Islamista puhutaan usein rauhan uskontona. Koraanissa onkin rauhanomaisia jakeita, mutta ne ovat poikkeuksetta Muhammedin profeetanuran alkuajoilta. Myöhemmässä vaiheessa elämäänsä kun Muhammed oli muuttanut Mekasta Medinaan ja alkoi saada enemmän vaikutusvaltaa, hänestä tuli suvaitsematon ja väkivaltainen vastustajiaan kohtaan. Tämä näkyy myös Koraanin sisällössä. Mutta miten koraanin keskenään ristiriitaiset jakeet sitten pitäisi ymmärtää?

Yksi islamin tärkeitä oppeja on ns. kumoaminen joka tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että myöhemmin annettu jae mitätöi aikaisemmin annetun, jos niiden välillä on ristiriita. Kannattaa muistaa, että Koraanin suurat eivät ole aikajärjestyksessä, vaan ne on järjestetty pituuden mukaan.

9:29. Taistelkaa niitä Kirjan ihmisiä (juutalaisia ja kristittyjä) vastaan, jotka eivät usko Allahiin ja viimeiseen päivään, eivät pidä kiellettynä sitä, mitä Allah ja Hä­nen profeet­tansa ovat kieltäneet, eivätkä ota us­konnokseen totuuden us­kontoa (ts. islamia). Tais­telkaa heitä vastaan, kunnes he maksavat nöyrinä ve­ronsa.

Islamin sharialain mukaan maailma jakautuu kahteen alueeseen: rauhan taloon (Dar al-Islam- Islamin talo) ja sodan taloon (Dar al-harb- sodan talo). Muslimivaltiot kuuluvat rauhan talo-alueeseen kun taas muut valtiot ovat Sodan talo-aluetta, jossa tulisi käydä sotaa niin kauan kunnes alue on alistettu islamin valtaan. Dar al-islamin velvollisuutena on käydä sotaa dar al-harbia vastaan aina siihen asti, kunnes kaikki kansakunnat alistuvat Allahin tahtoon ja hyväksyvät shari’an. Jihadin kautta muslimit muuttavat sodan talon (ei-muslimi hallintoa) rauhan taloksi (muslimi hallinto), jota muslimit hallitsevat.

Mosab Hassan Yousefin isä kuului terrorijärjestö Hamasin johtoon. Yousef on kristinuskoon kääntynyt muslimi. Kirjassaan ”Hamasin poika” Yousef kertoo mm. Hamasin tavoitteista ja siitä mitä islamin usko edustaa. Mosabin mukaan ”islam on valhe, joka aiheuttaa valtavasti ongelmia ympäri maailmaa. Ongelma ei ole itse muslimeissa, vaan islamilaisessa ideologiassa ja ajattelutavassa. Suurin osa muslimeista ei ole terroristeja, vaan ihan tavallisia ihmisiä, jotka elävät kuten muutkin ihmiset maailmassa. Useimmat muslimit eivät kuitenkaan ymmärrä islamin uskon todellista luonnetta, koska jos he ymmärtäisivät Islamin todellisen luonteen ja sen mitä koraani oikeasti opettaa, niin heistä tulisi terroristeja.”

Väkivalta on osa islamia. Sharia on osa islamia. Jihad on osa islamia. Vaikka kuinka haluaisimme nähdä islamin rauhan uskontona, sitä se ei ole. Rauhanomaisia muslimeja on paljon. Se ei kuitenkaan johdu islamista. Joko he eivät ole ymmärtäneet islamin todellista luonnetta tai sitten he ovat luopuneet siitä.

Osallistu keskusteluun!


1 kommenttia
Lasse Hietanen
Iloinen
#1

Hei. Kiitos Jaana ja Ystävät. Olipa sinulta seikkaperäinen ja selkeä selvitys; pelastamattomasta uskonnosta; joka ei voi johtaa ketään ihmistä iankaikkiseen Elämään; kun ei ole meille annettu; kuin, vain yksi nimi; missä me sinne pelastumme; ja se nimi on; Jeesus Kristus. Kaikki muut nimet ovat; sielun hukuttajalta; perkeleeltä. Kiitos. Siunaten, Lasse.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Ota kantaa

Heräsikö ajatuksia? Ota kantaa. Muista kuitenkin, että lyhyet ja napakat kommentit menevät paremmin perille kuin polveileva tajunnanvirta. Pitäydy asiassa ja salli muille keskustelijoille mielipiteenvapaus. Tutustuthan pelisääntöihin.

Haluatko mielipiteellesi kasvot? Rekisteröityminen mahdollistaa keskustelun oikealla nimellä ja oikeilla kasvoilla. Rekisteröityneenä käyttäjänä saat myös automaattisen ilmoituksen aina, kun kirjoittamaasi kommenttiin vastataan. Rekisteröidy tai kirjaudu sisään.

Kommenttisi

1000 / 1000