Perussuomalaiset

Sirpa Abdallah

Opposition välikysymykseen hallituksen kanta epäselvä

Tänään eduskunnassa keskustellaan opposition tekemästä välikysymyksestä EU:n ennaltamisasetuksesta. Kansalaisille on jokseenkin varmasti hyvin epäselvää mikä on ylipäänsä ennaltamisasetuksen merkitys maallemme. Jotta asia tulee täysin selväksi, niin EU:n antamat ja jäsenmaiden hyväksymät kaikki asetuksen muodossa annetut asit ovat täysin komission määräysvallan alla ja siten myös vaikuttavat tuleviin jäsenmaksujen määrään. Näin tässäkin kohtaa tulisi käymään.  

Hallituspuolueet kertovat puheissaan (keskustan edustajat mukaan luettuna) hyväksyvänsä asetuksen muodossa ennaltamistoimet, kunhan ennaltamismaksujen määrää tullaan alentamaan huomattavasti. Siis hallituspuolueet antavat, keskusta mukaan luettuna, lisää määräys- ja jäsenmaksuvaltaa EU:hun. Metsätalous pitää EU perussopimuksen mukaan kuulua kokonaan kunkin jäsenmaan päätösvaltaan. Näin ollen komissiolla ei pitäisi olla minkäänlaista välistävetoa jonkin luonnonsuojelun nimissäkään antaa asetusta johon sisällytetään metsiin sekä turvepeltoihin luonnonsujelutoimia.  

Tosin kuunneltuani käytyjä keskusteluja totean ainakin itselleni jääneen epäselväksi myöskin opposition puheenvuoroissa, se hyväksytäänkö ylipäänsä asetuksen hyväksyminen sen varjolla, että asetusluonnokseen sisältyvä maksumäärää alennetaan huomattavasti. Odottaisin ainakin itse, että kansanedustajat toisivat hyvin selvästi esiin sen, että asetusta ei hyväksytä vaan direktiivin muodossa luonnon ennaltaminen voidaan hyväksyä tietyissä rajoissa silloinkin. 

Pääministeri Marin ei ymmärrä sitä, että asetuksen muodossa annettuna ennaltamistoimiin on kerta kaikkiaan otettava selvä kielteinen kanta. Marin antaa ymmärtää todellakin, että asetus on demareiden ja ilmeisesti muidenkin hallituspuolueiden ministerien kantana hyväksyttävissä kunhan maksujen määrä ei ole kohtuuton vaan määrää alennetaan huomattavasti. 

Opposition välikysymyksessä on siis huomattava ero, toivottavasti, hallituspuolueiden kantoihin, sillä oppositiopuolueet eivät hyväksy asetuksen muotoa vaan katsovat jo voimassa olevien direktiivien olevan riittävät. Tähän eli luonnonennaltamisdirektiivinä olen itse ymmärtänyt opposition välikysymyksen perustuvan.

Tekstin aiheet:

Osallistu keskusteluun!


32 kommenttia
#1

Tosin joidenkin kokoomuksen edustajien puheenvuoroista voi saada sen käsityksen, että kokoomus olisi valmis hyväksymään jopa asetuksen muodon. Jos näin on, niin kokoomus ei todellakaan aja suomalaisten metsänomistajien, eikä metsätalouden harjoittajien etua. Näin se on nähtävä. Kokoomus ajaa nytkin mitä ilmeisimmin ainakin kaksilla rattailla. Puheet ovat kovin ristiriitaisia.
Keskusta myös ajaa kaksilla rattailla ollen hyväksymässä asetuksen muodossa ennaltamisasetuksen.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#6

Aika vähän tuolla Kokoomuksessa niitä hihhuleita on, mutta Sirpa Pietikäinen on sitäkin vihreämpi, oikeastaan äärivihreä, jonka oikea puolue olisi jotain vasemmistoliiton ja vihreiden maastossa.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Espoolainen
#13

Pietikäiseen liittyen. Katsokaapa jostakin Alfa tv:n Uutisplus-lähetys, joka tuli tänään 9.11. klo 18.15 Brysselistä. Siinä tuo viher-vasemmiston ääni näytti todelliset mielipiteensä. Aivan käsittämätön sekoilija polvihousuissaan.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

#18

https://www.permanto.fi/fi/web/alfatv/player/vod?assetId=205667201

Linkki jokaisen kuunneltavaksi.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#22

Nuorempana tuo Pietikäinen vaikutti ihan normaalille, mutta tänä päivänä, voi helvetti.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#24

Miljoonien afrikkalaisten vyöryminen aiheuttaa Euroopassa rauhattomuutta, ja johtaa lopulta kaaokseen. Tuosta löytyy jo merkit Italiasta. Hallitus, ennen kaikkea demarit ovat käsittämättömän naiivia väkeä, ei mitään ymmärrystä tulevasta. Jos saisi sanoa suoraan, niin haukkuisin helvetin tyhmiksi koko hallitusta, täysiä ääliöitä.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
Hämmentynyt
#25

Pietikäisestä on selvästi havaittavissa ”Brysselin elämän ja lobbareiden kuuntelun raskaus”?
Vaativa työ ”Suomen eduksi”, ei näemmä mene jälkiään jättämättä?

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
Utelias
#19

Keskustan Ministeri Kurvinen moitti kovasanaisesti Pietikäistä.Ja samalla heitti talikollisen päin naamaa sitä”ihtiänsä”,etupenkissä istuneelle Orpolle ja Satoselle.Kun hän kysyi,koska kokoomus ottaa”Suomisyöjä”Pietikäisen pois Europarlamentista?Petteri”Orban”ja Satos Artsi.Olivat hyvin vaivaantuneen näköisiä,eikä vastausta kuulunut.Tästä bointsit Kurviselle,vaikken keskustalaista politiikkaa kannatakkaan. 🙁

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Olavi Koskela
#8

Siis eikö ennallistamisasetuksen Suomen perustuslain vastaisuus (budjettisuvereniteetti, omaisuuden suoja) merkitse hallitukselle enää mitään, kun siitä ei edes puhuta, ainakaan julkisesti? Ei kai komission asetus mene noin vain heittämällä perustuslain yli ilman, että PeV:lla on sanansijaa asiassa? Johan se nyt on vallan prkl! Direktiivin nyt voisi vielä jotenkin sulattaa, se kun on kuitenkin vain ohjeellinen omille päätöksille. Kyllä hallitus saisi kaatua tähän möhläilyyn, mutta vielä parempi olisi kertakaikkinen ero koko …tanan pomottavasta EUsta

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Demarit purevat meidän kaikki persaukisiksi
#12

Demarit ja muut viherkommunistit eivät välitä mitään omaisuuden suojasta, päin vastoin kommunistit toimivat, kuten kommunisti geenit on ohjelmoitu. Jokainen rividemarikin tulee näkemään, kun omat koirat purevat, ja jopa oma koti kalusteineen liukenee etelän helvettiin, ja tulot ennallistetaan ennen työelämää aikaan.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#17

Juuri näin, viherkommunisteilla on kasakkageenit.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
Vihainen
#14

TV:stä tuli joskus 1980 luvun lopulla sketsiohjelma Ilotalo.Siinä yhdessä sketsissä käskettiin työntää neilikat per…seen.Nyt saman saisi sanoa tälle hollantilaiselle maatalouskomissaarille Stimmermanille.Vain hiukan muunnellen.=Työnnä nyt jo ne tulppaanit per…seen

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
Vihainen
#20

Tuli näköjään kirjoitettua väärin tämän komissaarin nimi.Se onkin Timmermans,mutta samasta p……a on kysymys.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#2

Vihreät huijaavat, myös muita hallituspuolueita. Vihreiden tavoite on ”neuvotteluiden” varjolla lypsää lopputulosta mahdollisimman haitalliseksi tai kalliiksi suomalaisille, kun vaihtoehto olisi ollut selkeä ei, Ruotsin tavoin. Vaelluskalojen kohtalo tuntuu olevan vihreille jopa hallituskysymys, mutta ei huomaa, että vaihtoehtoina olisi vesivoiman lopettaminen, tai kalaportaiden rakentaminen, johon jo nykyhallitus olisi voinut osoittaa rahaa, sen sijaan, että rahat on laitettu maahanmuuttoon tai kehitysmaiden sotiin tai gepardihattujen palatseihin. Monimuotoisuus, niin mitä se on, etenkin Suomen luonnossa on kaikenlaista muotoa, kuten pörriäiset ovat puhtaassa luonnossa, kun muualla keskisessä Euroopassa pörriäiset nauttivat glykolia kaatopaikoilla, jossa riittää myös muitakin teollisuuden ympäristömyrkkyjä riittämiin.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#7

Viherkommunistien mielessä on luontokato, paras oli väite tänään, joka toinen laji katoaa, mikä laji katoaa, ja missä ajassa? Joka päivä katoaa miljoonia lajeja, joita ei ole koskaan edes luetteloitu, lajeja syntyy ja kuolee joka sekunti, näin on ollut miljoonia vuosia. Maapallon luonnonvalinta on raaka, elinkelpoiset selviytyy, muut katoaa. On todennäköistä, että luontokatoa tapahtuu eniten kasvissyöjien keskuudessa, kun sekasyöjät selviytyy paremmin, liharuoka lisää järkeä, aivojen koko kasvaa, joka on ratkaisevaa.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
Hämmentynyt
#15

Vihreillä on alkanut järkikato jo kauan sitten! 🙂

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

#3

Uutiset sivustolla on edustaja Lulu Ranteen eduskunnassa käyttämä puheenvuoro asiasta ja siinä on vallan mainio vertaus jonka suo jokaisen kansalaisen tietoon/vertailuun. Ranne sanoo; ”Viron pääministeri Kaja Kallas on kuvaillut hyvin Venäjän neuvottelutaktiikkaa ja miksi sille ei pidä koskaan tehdä mitään myönnytyksiä. EU toimii juuri kuin Venäjä. EU vaatii asioita, jotka eivät sille kuulu. Kun kaikkein typerimmistäkin esityksistä tehdään aina kompromissi, EU saa kuitenkin jotain, mitä sillä ei ennen ollut ja johon sillä ei ole oikeutta, Ranne kommetoi.”

Voiko tuota EU:n toiminnasta enää paremmin ilmaista. Ei voi!

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Kuulolla oltiin
#10

Juuri näin. Sanna Antikainen oli myös asian ytimessä kun puhui siitä, että on niin kyllästynyt pm.n toimintaan kun hän ei ota mitään vastuuta tekemisistään vaan syyttää aina muita.
Muitakin hyviä puheita oli.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
Iloinen
#4

Asetus on suoraan velvoittavaa oikeutta toisin kuin direktiivi. Mutta onneksi suuri ja kaunis johtajamme pääsi vihdoin Gloriaan ja sehän on paljon tärkeämpi kuin ennaltamisasetus. Kyllä nyt taas jaksaa, kun on hienoja kuvia. Olisiko Sanna seuraavaksi masked singersissä?

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
Utelias
#9

Juu eikä se tarvis mitään maskiakaan.Senverran oli naama norsunveellä tämänkin päivän välikysymys keskustelussa! 🙂

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Boomeri
Utelias
#5

Kovasti askarruttaa näin vanhana boomerina,kahdeksasvuosikymmen jo hyvänmatkaa meneillään.Että vieläkö ehdin nähdä sen päivän?Kun Suomineito ennallistaa itsensä?Eli toisinsanoen.=Eroaa EU:sta ja Eurosta?! 🙁

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#11

Samanlainen on minunkin elämäntilanne , että saanko nähdä sen ilonpäivän , kun EeeUuuu hajoaa ?!? Kun se jo natisee , niin pahasti liitoksistaan !!

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Suomesta kommunistisen liittovaltion mallimaa
#16

EU:n hajoamista tuskin kannattaa odotella henkeään pidätellen, vaikkapa Neuvostoliitto kaatui, mutta kommunismi jäi. EU:sta on tulossa mallikommunistinen liittovaltio, joka kaiketi kilpailee mallina olemisesta Venäjän kanssa. Ehkä tuo sitten rauhoittaa tilannetta, kun Aasian kommunismi ja Euroopan kommunismi molemmat lyö kättä päälle, ja kansan valta haudataan. Suomesta on tulossa kommunismin keulakuva, on täällä sen verran ryssän systeemiä kaipaavia. demarit, vasemmistoliitto ja viherkommunistit, joita tulee maamme kommunistinen media, Yle, tuo DDR:n kouluttama kommunistien valloittama media, joka tulee ryssän systeemiä täysin palkein. Yle on useiden maamme puolueidenkin kannattama laitos. Minkä tuolle tekee, kansa ei voi äänestää Ylen olemassa olosta, kaiken demokratian ulkopuolella, jossa eduskuntakin on vain demokratian hilseitä, ja väestö systeemin haitta, joka on laitettava ruotuun

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Yle pelkkä propagandakone
#21

Juuri näin, Lenin ohjaa maamme politiikkaa jopa helvetin porttien takaa, massamurhaaja Stalin taustapiruna. Mediaa ohjaa Saatana, jossa Yle on vain juoksupoika, jossa kokoomus on saanut palkkioksi Perkeleen lupaaman johtajan paikan Ylestä. Yle olisi purettava, ja myytävä osina, paska biojätteisiin ja kaupallisia toimijoita tilalle. Valtiolla voi olla oma kanavansa, jonka toiminta maksetaan budjetista, eikä tuohon toimintaan tarvita jopa 3000-4000 toimittajaa, kommunistia juoksupoikia ja muuta propagandaorganisaatiota. Kaikki nuo puhuvat vihreiden ilmasto-ongelmasta ja Trumpin kauheudesta.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Viherterroristit vankilaan, myös Suomessa
#23

Viherkommunistit tulevat olemaan maamme pahin vihollinen, eikä näitä piruja pidä koskaan päästään valtion virkoihin, ei koskaan. Vihreät aktivistit seuraavat saksalaisia viherkommunistiterroristien jalanjälkiä, ja olisi kammottava virhe, että nuo terroristit rakentelevat kaikessa rauhassa itselleen sopivia iskupaikkona jopa veronmaksajien rahoilla.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Ota kantaa

Heräsikö ajatuksia? Ota kantaa. Muista kuitenkin, että lyhyet ja napakat kommentit menevät paremmin perille kuin polveileva tajunnanvirta. Pitäydy asiassa ja salli muille keskustelijoille mielipiteenvapaus. Tutustuthan pelisääntöihin.

Haluatko mielipiteellesi kasvot? Rekisteröityminen mahdollistaa keskustelun oikealla nimellä ja oikeilla kasvoilla. Rekisteröityneenä käyttäjänä saat myös automaattisen ilmoituksen aina, kun kirjoittamaasi kommenttiin vastataan. Rekisteröidy tai kirjaudu sisään.

Kommenttisi

1000 / 1000