Ilmastohypetys ja kadonneen järjen metsästys
Suomen ilmastotavoitteiden mukaan liikenteen tulisi olla päästötön v. 2045 mennessä. Vaikka polttomoottoristen autojen osuus hiilidioksidipäästöistä on vain 10%, päävaatimukset kohdistuvat niihin. Edes 70% polttoainevero Suomessa ei riitä, vaan jopa niiden omistaminenkin halutaan tehdä laittomaksi. Tämä iskee pahimmin ihmisryhmään, joilla ei ole varaa uusiin autoihin. Muut 90% päästöjen aiheuttajista ovat sivuroolissa.
Kaupungit ja valtiot mainostavat muuttuvansa pian hiilineutraaleiksi ja päästöttömiksi, kun liikenne sähköistetään, energia tuotetaan ydinvoimalla, tuulimyllyillä tai aurinkopaneeleilla.
Yksistään kaupunkien rakennusaine sementti on suurin ihmisen aiheuttama hiilidioksidipäästöjen lähde. Ydinvoimalat, aurinkopaneelit, tuulimyllyt, akut, sähköautot ja vanhan korvaava uustuotanto saastuttavat raaka-ainelähteillä ja valmistuspaikoissa. Avolouhokset, kaivokset, metallien liuottaminen ja rikastaminen tuottavat hiilidioksidipäästöjä ja muita ympäristöhaittoja.
Jos niitä ei lasketa ympäristösaldoon siellä missä niitä käytetään, emme voi tehdä vertailuja nykyisten ja uusien vaihtoehtojen välillä.
Ilmastohypetys on ennen muuta viherpesua ja raakaa peliä rahasta ja vallasta. Siksi sitä puskevat eteenpäin globaali raha, jättiyritykset, EU:n komissio, poliittinen eliitti ja ilmastoliike. Tämä viher-raha-liitto ei suosi suomalaista vaan tukipaketteja muille.
Kysymys on myös vastuusta ja mielestäni epäterveellisestä mallista, jota nykypäivän ihmisille syötetään. New Age-ideogia on päässyt vallalle. ”Pimeys nähdään valkeutena ja valkeus pimeytenä.” Olenkin kysynyt, onko viherliike oikeasti sitä mieltä, että turve on vaarallisempaa kuin huumeet?
Nuorille on syötetty pelotetta mm. hapen loppumisesta ja osa nuorista on jo oireillut vakavistakin mielenterveysongelmista ja mm. asenteistaan opiskeluun, ”miksi opiskella, koska maailmasta loppuu happi?”
Ilmastoagenda ei koske vain liikennettä ja energiaa, vaan kaikkea elämäämme liittyvää. Samoilla periaatteilla ja ilmastosyihin vedoten halutaan korvata nykyinen ravinnontuotanto uusilla tuotteilla ja menetelmillä. Odotettavissa onkin lisää rajoituksia, kieltolakeja ja kovia aikoja.
Sillä, tekeekö Suomi sitä tai tätä, ei ole merkitystä maapallon mittakaavassa, ainoastaan itsellemme. Itsenäisesti ja viisaasti toimimalla voisimme pelastaa ehkä oman tulevaisuutemme.
TAPANI MÄKI
kaupunginvaltuutettu
Keski-Suomen maakuntavaltuuston PS-ryhmän puheenjohtaja
Jyväskylä
Tekstin aiheet:
Tapani olet oikeilla , jäljillä !! Millä sähkö tullaan tuottamaaan ?!? Ilmeisesti se ei tule riittämään , joka paikkaan !! Ostetaanko ulkomailta ja keltä ?!?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Vihreät kun ovat innokkaita polkupyöräilijöitä.Niin voisivat kotonaan vapaa-aikonaan,alkaa polkemaan ”sähköpyörällä”sähköä koko Suomen kansalle!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Persut voisivat eduskunnassa ottaa esille etätöiden merkityksen liikenteen päästöjen vähentäjänä. Ilmastoraportti ei tätä huomioinut.
https://www.is.fi/autot/art-2000007644070.html
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Toinen asia mikä persujen pitäisi ottaa esille on liikenteen biopolttoaineiden määrän kasvattaminen nykyistä suuremmaksi. Mihin oikein pysähtyi aloite E20/E25 polttoaineiden hyväksyntä standardien luominen, että saataisiin nämä polttoaineet yleiseen tieliikenteen polttoainejakeluun? 10% etanolipitoisuus bensiinissä on niin pieni, että saasteiden vähentämisen vaikutukset jäävät melko mitättömiksi.
https://www.youtube.com/watch?v=OmbqulFnSqk
Etanolia pitäisi olla bensiinin joukossa vähintään 15% että polttoaineen palaminen polttomoottorissa olisi nykyistä puhtaampaa.
Etanolia voidaan helposti tuottaa suomessa esim. biojätteestä, myös kymmenistä erilaisista raaka-aineista.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Suolistokaasun talteen otto olisi ratkaisu liikenteen pollttoaineeksi.Vihreäthän vihaavat lehmiä,jotenka millä saadaan nämä ”lehmän pierut”talteen?Ja kyllähän me ihmisetkin aikaspaljon päästöjä aiheutamme,ja ”rupsuttelee”ne”virheetkin”!Ja nämä”virheitten”jumalolennot”sudet.Ehdotankin että”suden pierujen”talteen otto on tärkeämpää,kuin paskojen keräily!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Niin ja ilmasto pelastuu,kun metaanikaasut kerätään talteen.Ja ajoneuvot kulkevat iloisesti,kunhan vain paha haju saadaan poistettua.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Vasemmiston viherpesusta puuttuu realismi. Ainakaan vielä termodynamiikan lakeja ei ole kumottu, vaikka viherväki sitä kovasti puheissaan yrittää. Tietenkin sellaiset energiaratkaisut, missä hyötysuhde on mahdollisimman korkea ja sivuvirtoja voidaan hyödyntää ovat kannatettavia.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kaukolämpölaitokset joutuvat tuomaan ulkomailta velaksi ja kovilla päästöillä puuhaketta, koska ilmastohörhöt kieltävät turpeen polton, eikä kotimainen puuhake riitä korvaamaan turpeen. Puu palaa puhtaammin turpeen kanssa, joten ilmastohörhöt todellisuudessa lisäävät päästöjä. Kun turpeen loppuessa turvesuolle istutetaan metsää kasvamaan ja sitomaan turpeen poltossa syntynyt hiili, niin turve on hiilineutraali polttoaine. Jos jokin asia on Suomelle hyödyllistä, niin Vihreät vastustaa sitä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ulkolaisen hakkeen mukana tulee myös metsätuholaisia, koska hakkeeksi tehdään yleensä huonompaa puuta, mm. tuulituhojen jäljiltä tai jos se ei puusairauksien vuoksi muuhun voi käyttää.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ilmastohypetys on tosiaan Suomessa kasvanut yli äyräidensä. Ylen luonto-ohjelmat käsittävät aina ilmastonmuutos hypetyksensä. Tänä aamuinen hypetys käsitti Etelä-Afrikan ilmastonmuutoksen voimaa. Ylellä on kuitenkin äärimmäisen kehno asiantuntemus ilmastonmuutoksista ja ilmastosysteemeistä. Etelä-Afrikka kuuluu Etelämantereen ilmastovyöhykkeen vaikutukseen, ja kun tiedetään, että kyseinen manner kuivaa tehokkaasti ilmaa ja kuivuus johtuu polaarikierrosta. Tuossa Etelämantereen viileneminen lisää kuivuutta. Merkitsevää tuossa systeemissä on mantereelle laskeutuva kostea ilma kuivuu jäätiköihin härmistyvän kosteuden vuoksi, jolloin paluu pintavirtaukset ovat erittäin kuivia. Vastaavia kuivia ilmavirtauksia tulee keskitalvella pohjoisesta ilmavirtauksessa pohjoisella pallonpuoliskolla. Yle koettaa olla päälisin puolin mukamas poliittisesti puolueeton, mutta on täysin sosialistien pauloissa ja äärimmäisen heikolla asiantuntemuksella.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sähköautojen puhtautta kehutaan, mutta sähköntuotannon haitoista ei puhuta mitään. Suomen leveyksillä talvista ei pääse eroon, ei ainakaan miljooniin vuosiin. Sähkömoottorin ja polttomoottorin hyötysuhteita verrataan surutta sellaisenaan, mutta jätetään jatkuvasti huomioimatta, että polttomoottorin hukkalämpö ohjataan auton sisätilojen lämmitykseen, jopa kahdeksan kuukauden ajan pohjolan ilmastossa. Sähköautojen akut riittäisivät vastaavaan vain varsin lyhyen matkan ajan, eli ikkunat huurussa pitäisi ajaa. Kansalaisia suorastaan huijataan sähköautojen paremmuudessa. Eteläisissä maissa, jossa liikennettä on Suomea huomattavasti enemmän, sähköauto on parempi ratkaisu, ei Suomessa. Tuo oli vihdoin tajuttava kommunistihallituksessammekin. Ohimennen huomioita itäisessä Suomessa tänään puolilta päivin, tuulivoimapuiston vatkaimet seisoivat täysin tuulettomassa tilassa, pientä pakkasta. Näiden vatkaimien seisominen on vastakohta niiden tuholle tuulisissa oloissa, materian väsyminen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Niin ja monet sähköautoista on suunniteltu vain kaupunkiliikenteeseen.Kun nopeus ylittää 40 km,niin järjestelmä kytkee automaattisesti polttomoottorille.Niin eipä tuosta hybridistä paljon hyötyä ole?!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Rohkea mies tämä Mäki. Uskaltaa kirjoittaa julkisesti aiheesta, josta ei tiedä eikä ymmärrä mitään. Tohtii tuoda esille, että voi olla asioista täysin pihalla, vaikka on kaupunginvaltuutettu.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti