Antifeminismiä yläkoulujen käsitöihin!
Yle uutisoi maanantaina, miten teknisen työn ja tekstiilityön valinnaisen opetuksen määrä on romahtanut, kun tekninen työ ja tekstiilityö on yhdistetty yhteiseksi käsityöaineeksi.
Tavoitteena on ollut lisätä tasa-arvoa. Kun aiemmin pojat ovat opetelleet pääasiassa omasta valinnastaan tekstiilityötä ja tytöt tekstiilityötä, niin käsityöt ovat olleet kiinnostavia oppilaille. Kuitenkin opetusta uudistettiin ja aineet yhdistettiin, jolloin pojat pakotetaan opiskelemaan tekstiilityötä ja tytöt teknistä. Tuloksensa siis kaikki opiskelevat käsitöitä vähemmän.
Koko tapaus on esimerkki, miten feministinen tasa-arvokäsitys ja politiikka on haitallinen. Halutaan, että pojat ja tytöt opiskelevat yhtä paljon molempia aineita, vaikka jo biologiasta lähtevät erot kahden sukupuolen välillä suuntaavat kiinnostukset eri kohteisiin.
Seuraukset ovat surulliset, kun käsityöaineiden suosion vähentyessä oppilaat eivät opi näitä taitoja. Seuraukset ovat erityisen ikävät pojille, jotka eivät nyt opi peruskoulussa teknisen työn taitoja, jotka auttaisivat heitä ammatillisessa koulutuksessa ja työelämässä. Seurauksena on nuorten miesten syrjäytymistä ja työvoimapulaa teknisillä aloilla, jonka seurauksena tavallisen kansan hylkäävä eliitti haluaa tuoda ulkomaalaista halpatyövoimaa.
Opetushallituksen pätemättömät edistykselliset feministit pitää saada kuriin. Opetushallinnossa ja opetussuunnitelmissa pitää toteuttaa antifeministinen ohjelma, jossa mm. annetaan oppilaille valita pelkkä tekninen tai tekstiilityö oman kiinnostuksensa mukaan. Sukupuolilla on eroja, eikä niitä eroja pidä piilottaa harhautuneen tasa-arvouskon vuoksi.
—
Perussuomalaiset Nuoret julistautui antifeministiseksi järjestöksi viikonloppuna syyskokouksessaan.
Tekstin aiheet:
Antti Rinne julisti sdpeen feministiseksi puolueeksi…
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Millä tavalla kiinnostus tekniseen työhön ja käsitöihin voidaan selittää biologialla? Molemmista harjoitetaan kädentöitä. Näen tämän liittyvän vain kulttuuriin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Et näe mitään eroa teknisillä töillä ja neulomisella sekä virkkaamisella.? Pitääkin vaatia, että saan mennä tekemään metallitöitä käsityöluokkaan. Mukavahan sitä on silmäillä virkkaavia naisia. Toki naisetkin saavat kai tulla tekemään käsitöitään metalliluokkaan.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sä et nyt lukenut kommenttia kokonaan. Kyse oli siitä että miten tekniseen työhön ja käsityöhön kiinnostumisen voi selittää biologialla.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sekä tekstiili-, että puukäsityöt ovat tärkeitä molemmille sukupuolille. Kyky ommella nappi paikoilleen, tehdä taitokset verhoihin, naulata naula seinään taulua varten, kyky tunnistaa työkalut ja kyky käyttää niitä, sekä muut tärkeät normaaliin ihmisarkeen kuuluvat työt on hyvä jokaisen ihmisen oppia, sukupuolesta riippumatta. On järkevämpää saada meidän nuorista moniosaajia, ei yhden asian miehiä ja naisia.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Periaatteessa samaa mieltä. Todellisuus kuitenkin oli että ei saatu moniosaajia vaan nollaosaajia kun tytöt eikä pojat innostuneet. Yleensä nyrkkisääntö pätee että jos keskustelussa mainitaan ”moniosaajat” keskustelun aihepiirinä on joko epäonnistuminen tai täysi fiasko.
Hyvä ratkaisu voisi olla pakkoruotsin korvaaminen pakollisilla tekstiili- ja metallitöillä sekä pojille että tytöille.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Se nyt vaan on niin että normaalisti tyttöä ei kiinnosta sahaaminen ja poraaminen, eikä poikaa ristipistotyöt.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Eli siis vain pojat tarvitsisivat teknisen työn taitoja ammatillista koulutusta ja työelämää varten? Ja tytöt/naiset eivät tarvitsisi niitä taitoja ollenkaan? Entä tekstiilityö? Eikö jokaisen sukupuolesta riippumatta pitäisi osata molemmista aineista vähintään perusasiat?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti