Perussuomalaiset

Matti Henttunen

Polttoaineiden hinnannousu syö mm. elinvoimaamme.

Todella ajankohtainen uutisointi. Juuri kerroin aiheesta MRL-neuvottelu- ja koulutuspäivillä jossa aiheesta käytiin lävitse Lapin Liiton (Lapin Green Deal tiekarttaa).

Puheenvuorossani totesin lyhyesti:
”Tämä Vihreä siirtymä on varmaan perusteltu asia, mutta jos siinä on meille Suomalaisille/Lappilsisille mahdollisuuksia niin siinä on myös riskejä jotka realisoituessaan saattavat vaikuttaa huomattavastikin meidän elämiseen, olemiseen, asumiseen ja liikkumiseemme täällä Suomessa ja Lapissa.

Polttoaineiden hinnannousu on vain yksi lieveilmiö joka lyökin todella kovaa kasvoillemme meitä Lappilaisia jotka elämme täällä pitkien selkosten maassa.

Ja muistutin sitä tapaa mitenkä se Rovaniemen kaup.hallituksessa ja -valtuustossa meille markkinoitiin…
”Se tulee Suomeen halusittepa sitä tai ette..!”.
Ainakin itseäni rupesi mietityttämään, että mihinkä meitä Suomalaisia ollaan oikeasti viemässä..? 🤔 🇫🇮

https://www.verkkouutiset.fi/bensiinin-hinnannousun-pelataan-luovan-suomeen-levottomuuksia/#4c22429b

Osallistu keskusteluun!


9 kommenttia
Lasse Hietanen
Iloinen
#1

HEI. KIITOS 😕 MATTIKIN. KYLLÄ, TEITÄ LAPPILAISIA TÄMÄ VAINOHARHAINEN HALLITUS, PELOILLAAN OIKEIN KURITTAA. SAIRAIDEN HENGELLISESTI, KANSSA ON ❤️ ERITTÄIN RASKASTA ELÄÄ. JOUTUVAT ILMEISESTI, NIINKUIN RAIJA TOIVIAINENKIN SYÖMÄÄN ”ROHKAISULÄÄKKEITÄ”, TAI HUUMEITA. ON ❤️ SAIRAAN NÄKÖINEN IHMINEN. JEESUSTA KRISTUSTA RAIJAKIN TARVITSISI APUUN, ETTÄ PÄÄSISI VAINOHARHAISUUSSAIDESTAAN, TERVEYTEEN. KIITOS 😕. SIUNATEN, LASSE HIETANEN.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Henkilöauto ainoa järkevä harvalla seudulla
#2

Suomen hiilidioksidipäästöt ovat luokkaa 1 promillen osa maapallon hiilidioksidipäästöistä, ja Suomen päästöistä henkilöautojen hiilidioksidipäästöt ovat 9%. Kun lisäksi ihmisen osuus ilmastonmuutoksesta on vain promillen osia, joskaan ei todistettu, polttoaineiden verotuspohjana se on naurettava. Jokainen aikuinen tajuaa, että henkilöautot korvaavat vähäisen käyttökapasiteetin joukkoliikenne tapahtumia, jossa esim. vajaat paljon polttoainetta kuluttavat bussit kuljettaisi harvan asutuksen väestöä kohtuullisessakaan aikataulussa. Jotta Suomi säilyisi asuttuna, henkilöauto on ainoa älykäs kuljetusmuoto. Vastaavasti, jos kaikki maan asukkaat kuljetetaan busseilla ym. joukkoliikenteen kulutus kasvaisi suuremaksi, kuin yksityisen liikenteen kuluttama polttoaine, muistaen palvelutason. Jos bussien odottelussa maaseudulla kuluu aikaa työpäivän verran, maaseudun teollisuuden voidaan katsoa loppuvan ja vihreiden toivomuksesta kaikki Suomen ihmiset muuttavat kaupunkiin, myös viljelijät.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#6

Juuri näin, joukkoliikenne on järkevää vain suurten massojen keskellä, ei harvaan asutulla maaseudulla, jossa suuret joukkoliikennevälineet ovat järjetön vaihtoehto, käyttökapasiteetin tuhlausta. Jokaisen tulee aivojen koosta huolimatta ymmärtää, että tiheä joukkoliikenne muutaman hengen neliökilometrin tiheyksillä on maapallon järjettömin asia. Kauppa-auto sen sijaan toimii hyvin, se on kehittynyt tarpeen mukaan. Kauppa-auto ei kuitenkaan toimi samoilla tukimekanismeilla, kuin joukkoliikenne, suuren osan maaseudun väestöstä on liikuttava työpaikkojen ym. asioiden vuoksi jopa kilometrien matkoja, ja jokainen myös tajuaa, että ei niitä matkoja potkukelkalla kuljeta. Maanviljely on koko maan asia, ja ilman maanviljelyä ruoka on tuotava ulkomailta. Maaseutu on pidettävä samoin tuettuna, kuin Kallion kommunisteille järjestetään tuettua ratikkaliikennettä.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#3

Sinusta Matti Hentunen olisi voinut ollut parempaa hyötyä lappilaisille jos pelkän valittamisen sijasta olisit sanonut ongelmien ratkaisukeinona siellä kaupungin hallituksessa ja -valtuustossa että ” Lapin tieliikenteen päästöjen määriä voitaisiin kokonaisuudessaan hyvin vähentää jos Lappiin perustettaisiin bioetanoli RE85/E85, uusiutuvan biodieselin, biokaasun tankkauspisteitä Enontekiöön, Inariin, Kittilään, Sallaan. Monet ihmiset mielellään voisivat tankata autoihinsa ja muihin moottoriajoneuvoihinsa uusiutuvia polttoaineita jos uusiutuvien polttoaineiden tankkauspisteitä olisi riittävän laajalla alueella Lapissa.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#7

*Matti Henttunen.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#4

Polttoaineiden hinta ei ole lieveilmiö, vaan markkinatalouden lopputulos.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#8

Hallittu markkinatalous pitää kyllä hinnat kurissa, mutta verot nostavat polttoaineiden hinnat pilviin, verot kun eivät ole markkinataloutta. Jos markkinatalous ja verot hallitaan, lopputulos voi olla positiivinen, tai se on velaksi elämistä. Tuossa ei koskaan pitäisi unohtaa korkean verotuksen haittoja, mm. työttömyys. Alhainen verotaso kasvattaa työllisyyttä, mutta totta kai myös maksuttomat palvelut vähenevät. Valtion menoja pitäisi supistaa ja käyttöä rajoittaa vain aivan elintärkeisiin asioihin, jossa turvallisuus ja terveyspalvelut olisi ensisijaisia palveluja.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#5

Vihreät on perustettu tuhoamaan länsimainen talous ja tuotanto. Vihreä siirtymä on uusi nimihuijaus kerätä lisää veroja syyllistämällä autoilijoita. Bussit kulkevat tyhjänä. Tuotat enemmän päästöjä matkustamalla tyhjässä bussissa kuin jos olisit kulkenut vähäpästöisellä henkilöautolla.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#9

Lähes tyhjän bussin päästöt ovat luokkaa 10 henkilöautoa, ilman katalysaattoria (diesel). Käyttökapasiteetti on keskimäärin 10-15%, jossa liikennetiheys ratkaisee hiljaisina aikoina. Öiseen aikaan bussissa saattaa olla vain muutama matkustaja. Dieselbussit ovat ylivoimaisesti suurin saastuttaja kaupungeissa. Harvat vuorovälit ohjaa ihmiset käyttämään omaa autoa, bussien odottelu kun ei ole mukavaa esim. talvikausina.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Ota kantaa

Heräsikö ajatuksia? Ota kantaa. Muista kuitenkin, että lyhyet ja napakat kommentit menevät paremmin perille kuin polveileva tajunnanvirta. Pitäydy asiassa ja salli muille keskustelijoille mielipiteenvapaus. Tutustuthan pelisääntöihin.

Haluatko mielipiteellesi kasvot? Rekisteröityminen mahdollistaa keskustelun oikealla nimellä ja oikeilla kasvoilla. Rekisteröityneenä käyttäjänä saat myös automaattisen ilmoituksen aina, kun kirjoittamaasi kommenttiin vastataan. Rekisteröidy tai kirjaudu sisään.

Kommenttisi

1000 / 1000