Lainsäätäjän pitäisi aktivoitua tässäkin asiassa.
Lainsäätäjille tiedoksi, että mitenkä tämä on mahdollista..?
Viimeaikoina on uutisoitu että mm. Enontekijöllä käteisen ottoautomaatteja karsitaan kovalla kädellä.
Luulis että finanssitoiminta on sääntelyä siten että kuluttajan tarpeetkin asiassa olisi huomioitu. Tämä näkyy mm. pankkitoiminnassa jossa vanhasta palvelusta ei ole enään tietoakaan ja käteisasiakasta kohdellaan mitenkä sattuu.
Pankkeihin pääsee asioimaan vain ajanvarauksella..?
Tässä olisi paljon parannettavaa .
Palvelut ja alueilen elinvoimaisuus pitäisi pyrkiä turvaamaan, sillä elämää on myös taajamien ulkopuolella.
https://www.lapinkansa.fi/enontekion-ainoa-kateisautomaatti-poistetaan-lahin/4658777
Tekstin aiheet:
Hallitusta ei kiinnosta kantasuomalaisten asia pätkääkään. Yksi keskeinen tavoite koko henkilötunnuksien uudistamisella onkin juuri se, että partalapset saisivat pankkitilin helpommin. Nythän partalapsilla on joitain prepaid-kortteja. Eikö olekin jännää.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Suvakit + sossut aktivoituu lähinnä vain partalasten ja niitten monilukuisten sukulaisten asioissa.
Ei sivukylien kantasuomalaiset ihmisasukkaat suvakkeja kiinnosta.
Susista ja karhuista tietysti voidaan kantaa huolta vaikka koko maailman edestä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Hallituksen tavoite on seurata tarkoin ihmisten ostokäyttäytymistä, ja se onnistuu parhaiten tutkimalla korttiostamisen jälkiä, kun käteismaksaminen ei palvele itä-saksalaista seurailu tai vakoilujärjestelmää kunnolla. Rahankäytön tason kynnys on helppo säädellä, ja jopa paikalliset ”tarkkailijat” voivat seurata, mm. työttömien tuloja ja menoja, jotta mahdolliset pimeän työ tekijät paljastuvat. Siksi käteisestä koetetaan luopua, siitäkin huolimatta, että käteisen arvo on mittaamaton, kun tietotekniikka pettää korttimaksamisessa periaatteessa vaikka ulkolaisen hakkeroinnin vuoksi. Tilanne sisältää valtavan riskin, vain sen vuoksi, että halutaan vakoilla mahdollista veronkiertämistä. Toisaalta systeemejä luotaessa riskit ulkopuoliseen hakkerointiin kasvavat, kun tulee lisää monimutkaisia hakkeroitavia systeemejä, kiintiöasiantuntijat eivät välttämättä ole asiantuntijoita, mutta kytö luoda uusia riskejä kasvaa kuutionkäyrässä, kun systeemeitä tulisi riskien välttämiseksi varmistella.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Jotenkin tuntuu, että suomalaisten asioita ei juuri hoideta, mielenkinto keskittyy ”suurempiin ja jalompiin” asioihin. Pääministerittämme matkaohjelma tästä eräs esimerkki. Maan operatiivinen johtaja seikkailee maailmalla toinen toistaan näyttävimissä esillepanoissa.
Poissa ovat huolet siitä, että olemme nykyään EU:n johtava maa Korona kuolemissa. Ei ole enään lähes päivittäisiä televisoituja infotilaisuksia johtajittarille, missä he kertoivat pylvädensä takaa tekemisiään rahvaalle, liittyivät ne asiaan tai eivät. Nyt kerätään irtopisteitä muilla foorumeilla.
Kuka tätä maata ja millä kyvyillä? Johtaako kukaan?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Klaus Schwab johtaa, onko kysyttävää. Eikö ole hienoa odottaa hienoja insta kuvia New Yorkista.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Jep. Puhumattakaan siitä että maksamme polttonesteistä Euroopan kovinta hintaa tällä hetkellä. Eipä olisi uskonut, että kommunistihallinto tuhoaa Suomen vain parissa vuodessa. En enää ole yllättynyt vaikka itänaapuri nappaisi pian selvitystilassa kamppailevan ja itsensä nurkkaan ajaneen kypsän hedelmän
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Pankkien touhu nykypäivänä on täysin käsittämätöntä. Mistään palvelusta on turha edes enää puhua. Konttoreita ei ole, puhelinpalveluun on pitkät odotusajat, kortit toimii miten sattuu, saldo saattaa näyttää välillä nollaa ja asiakasta kohdellaan kuin rikollista. Kuolinpesien asioiden hoito on tehty lähes mahdottomaksi.
No, eipä kiinnosta enää lainoja hakea tai pankin kanssa asioida. Sukan varsi ja käteinen on kovaa valuuttaa. Jos tilille joku suoritus tulee, niin nostan sen välittömästi pois. Onneksi kyläkaupan kassalla saa vielä nostaa käteistä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ja kunnei ne perkeleet edes osaa hommiansa.Meillä on maksettu autolainaa aina etukäteen,kun vaan budjetti sen sallii.Ja sinne pankkiin pitää aina ensin soittaa,mikäli haluaa maksaa jonkun/joitain kuukausieriä etukäteen.No nyt on jo kaksi eri kertaa kyseisestä pankista lähetetty karhulasku,että joku erä on maksamatta.Vaikka se onkin jo aikoja sitten maksettu.Ja helvetinmoinen vänkäys on molemmilla kerroilla tarvinnut käydä.Ennenkö asia on selvinnyt,ja ovat myöntäneet virheensä,ja korjanneet sen.Voi helvetti että on pässiä porukkaa,kyseisessä pankissa!!!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Autoon ei kannata lainaa ottaa !
Hinta (arvo) laskee nopeammin kuin laina lyhenee…
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Niin se menee joka autossa. Mitä kalliimpi ja uudempi sen nopeammin arvo putoaa. Pakko se vaan on auto osamaksulla hankkia kun ei ole niitä kymmeniä tuhansia ylimääräistä tilillä, eikä ikiliikkujaa ole keksitty. Kulkea kuitenkin pitää töidenkin takia. Jokaisella autollani olen 400tkm ajanut mittariin ennen vaihtoa ja tilalle olen hankkinut n.4-5 vuotiaan, alle 100tkm ajetun, josta on ne kaikkein kalliimmat kilometrit ajettu pois. Käytetyn pitkäikäisen auton pitää tietenkin olla ns. laatumerkkiä, joka kestää sen puoli miljoonaa kilometriä kokonaan hajoamatta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Laatumerkkejäkin on monenlaisia !
Maailman suurin ja luotettavin merkki joka on katsastus tilastoissa ollut vuosikymmeniä ykkösenä niin Saksassa kuin Suomessa viattomien autojen listalla joka myös on ollut Hybridi ja akku tekniikan uran uurtaja jo 20 v. sitten joilla Suomessa ajetaan n. 25 v ja sitten nämä viedään Afrikkaan Taksiksi.
Nämä kestää edelleen vaikka ilmastovouhotus on pakottanut vähentämään kitkaa kestävyyden kustannuksella johon ns. Saksalaiset laatumerkit on nyt kompastuneet kun Laakerit ja jakopäät hajoaa ennen aikojaan jopa 100 tkm paikkeilla moottorit hajoaa.
Laatumerkki pitää myös hitansa niin että 3 v. vanha auto on lähes uuden hintainen.
Laatumerkin tunnistaa myös pitkästä takuustaan.
Laatumerkeillä myös pienimmät Bensamoottorit kestävät yli 500.000 km toisin kuin ns. Saksalaisilla laatumerkeillä.
Sellainen on Laatumerkki
Laatumerkit tulee Japanista ja nykyään myös Eteläkoreasta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Laatumerkkejä on myös sellaisia 150.000,- maksavia edustus autoja jotka on uutena todella hyviä autoja jonka saa 1-2 v. ikäisenä lähes puoleen hintaan.
Ne on erittäin hyviä ajaa moottoritiellä 200 km/h vauhdissa . Mutta kun 2 v. kohdalla Takuu loppuu alkaa varsinainen helvetti,silloin on piru irti kun alkaa jatkuva huoltojen ja korjausten rumba jota tehostetaan jatkuvasti palavilla merkkivaloilla korjaus ja huolto laskut on aivan tähtitieteelliset.
Mm. Ilmajouset on sellainen rahastus automaatti ryöstää laillisesti tällaisen auton omistajan rahat.
Sitten kun tällainen auto on 10 v. iässä se on täydellinen katastrofi sitä voi pitää vain ja ainostaan sellainen joka on autokorjauksesta normaalia enemmän perillä ja joka osaa käyttää tietokonetta jolla jatkuvasti kuitataan merkkivaloja pois palamasta ainoa pelastus on nyrkis mustana olevalle tee se itse miehelle että noin 10 v. kohdalla niihin alkaa saamaan halpoja kiinalailaisia tarvikeosia jotka ei maksa kuin murtoosan alkupeäisestä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Oikeassa olet!Mutta milläs köyhä eläkeläinen muuten uudempaan autoon pääsee käsiksi,kuin lainaa ottamalla.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ei se autoilu niin kallista aina ole.
Uusi Japanilainen tilava Taksi kokoluokan farmari auto bensa moottorilla 2016 h. 26900,-
nyt sillä olisi saisi vaihdossa uuteen 20,900,-
Eli arvon aleminen 1000,- vuosi
Varaosa ja korjaus kulut 6 v. aikana 0,- siis Nolla Euroa !
Tai sitten on
Naapuri osti samaan aikaan 2013 Vanhan yli 300 tkm ajetun Taksin saman hintaisen. (Kallimman luokan auton joka uutena on n. 55000,- )mutta nyt sillä saa vaihdossa 6900,- Korjauskulut on ollut arviolta vähintään n.15000,- osa itse rassattu.
Eli toisen autoilu on maksut 6.000,- ja toisen 35.000,-
Toisella on ollut alla luotetava auto kokoajan jolla uskaltaa lähteä mihin vain ja toisen on pitänyt arvuutella uskltaako lähteä pidemälle ettei jää välille.
Tyhmyydestä sakotetaan !
Eli autoliike lyö lopullisen sakkolapun kun se antaa vaihtohyvitys tarjouksen paljon ajetusta ,niin kyllä siinä tyhmempikin oppii. !
Automies kyllä tietää mistä automerkeistä vertailu on.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
No itsellä on juurikin tuo osamaksulla ostettu laatumerkin viimeisiävuosimalleja oleva farmari=kostaja.Ja laatumerkki on nousevan auringon maasta.Ja sillä oli ajettu ostohetkellä n.90 tuhatta kilometriä,ja yhdellä omistajalla ollut.Eikä sinne eläkeläisen ajoissa ole kovinpaljon lisäkilometrejä tullut.Nyt mittarissa vähänpäälle satku.=tkm.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti