PS Brändi? - Mikä se brändi oikein on?
Markkinamiehet antavat ymmärtää, että brändi on pelkästään markkinointiviestintää. On se sitäkin, mutta vain osaksi. Brändi tarkoittaa tavaramerkin ympärille muodostunutta positiivista mainetta. Puolueemme eli PS brändi muodostuu nimen ja logon tunnettuudesta, äänestäjien uskollisuudesta, brändin mukanaan tuomasta laadun tunteesta ja brändiin liittyvistä mielikuvista.
Brändin ydin on mielenyhtymät, joita brändin luojat, aika usein markkinamiehet, yrittävät vahvistaa brändin hallinnan avulla. Brändi vahingoittuu, kun tehdään brändimoka.
Brändipääoma mittaa brändin kokonaisarvoa puolueelle.
PS brändin pääoma koostuu neljästä eri osasta:
· Brändin tunnettuus eli se, miten hyvin ihmiset tunnistavat puolueen (ja sen logon)
· Toiminnan laatu verrattuna muihin puolueisiin; onko pidetty lupaukset vai käännetty takki
· Mielleyhtymät eli ne asiat mitä ihmiset yhdistävät brändiin; tunteella tehdään 80% päätöksistä
· Brändiuskollisuus eli kannatus, joka näkyy vaaleissa ja gallupeissa
Jokainen meistä muodostaa omalla toiminnallaan PS brändiä. Lausuntomme, esiintymisemme, some-kirjoitukset, tapaamiset jne. Tämä koskee kaikkia puheenjohtajasta viimeiseen rivijäseneen. PS pinssi takin rintamuksessa on brändin vahvistamista parhaimmillaan.
Pitää kuitenkin muistaa, että brändi joka ei erotu ei ole brändi. Kukaan ei voi miellyttää kaikkia ja on vaarallisempaa muuttua yhdentekeväksi kuin vähän jakaa ihmisten mielipiteitä.
Mitä meidän sitten pitäisi tehdä? Puolueemme arvot ovat kunnossa. Olemme kansanliike eli osaamisemme taso vaihtelee, mutta ei meidän kannatakaan yrittää olla jotain muuta kuin olemme. Brändimme on tunnettu ja se jakaa ihmisten mielipiteitä. Homma on niiltä osin kunnossa. Kansalaisille tehtyjen lupausten selkeys ja johdonmukainen lupausten pitäminen tuntuvat aiheuttavan negatiivisia mielikuvia eli olevan ongelmamme niin jäsenten kuin muidenkin kansalaisten keskuudessa. Puolueemme uuden johdon on siis määriteltävä ja viestittävä selkeästi puolueemme suunta. Sitten meidän kaikkien on toimittava samaan, johdon määrittämään suuntaan ja PIDETTÄVÄ MITÄ LUPAAMME. Kun tämän saamme kuntoon mielleyhtymät alkavat muuttua positiivisemmaksi ja siitä seuraa kannatuksen nousu.
Tekstin aiheet:
Kansalaisille tehtyjen lupausten selkeys ja johdonmukainen lupausten pitäminen tuntuvat aiheuttavan negatiivisia mielikuvia eli olevan ongelmamme niin jäsenten kuin muidenkin kansalaisten keskuudessa. Puolueemme uuden johdon on siis määriteltävä ja viestittävä selkeästi puolueemme suunta. Sitten meidän kaikkien on toimittava samaan, johdon määrittämään suuntaan ja PIDETTÄVÄ MITÄ LUPAAMME. Kun tämän saamme kuntoon mielleyhtymät alkavat muuttua positiivisemmaksi ja siitä seuraa kannatuksen nousu.
Näinhän tää asia on.
Mielestäni kaikki, joilla on sananvaltaa puolueessa ollut hallituskauden aikana eivät ole pitäneet mitä ovat luvanneet.
Mitä muita vaihtoehtoja meillä sitten on. Mielestäni ei ole kuin Halla-Aho.
Nyt pelotellaan hallituksesta lähdöstä mikäli Jussista tulee puheenjohtaja. Sitäkö Jussi todella haluaa? Tokkopa, mutta jos hallituspolitiikka on sillä tolalla kuin se tällä hetkellä on, eikä siihen saada muutosta niin aivan sama ollaanko siellä vai ei.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Brädistä viis, mutta brändy on hyvää.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Perussuomalaisen brändin ongelma on siinä, kuinka uskotella olevansa poliittisen eliitin vastainen voima samalla kun itse on poliittista valtaa hallituksessa käyttävä ehdottoman eliitin osa.
Toisaalta onnistuihan Trump kertomaan olevansa köyhän kansan puolustaja mutta nosti valtaan pankkiireja ja rikastuttaa nyt lähinnä energia ja sotateollisuuden kavereitaan. Kansa ei aina ymmärrä vaan haluaa mieluummin uskoa …
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti