Juhannus pilalla vilpillisten mainosten vuoksi
Tässä pari viikkoa sitten oli kohu mainonnasta. Siinä yhteydessä uutisoitiin että mainosten pitää olla totuudenmukaisia. Minä luotin tähän. Olemme juuri toipumasta Juhannuksen vietosta. Minäkin aioin viettää sitä perinteisin menoin, mutta vilpillisten mainosten takia jouduin kerta kerran jälkeen pettymään.
Perinteiseen suomalaiseen Juhannukseen kuuluu juhannustanssit, kokonpoltto, juhannussauna, juhannustaikoja ja röpöttely eli alkoholijuomien kulutusta.
Aioin lähteä lavatansseihin, ja tällaisena, vähän kankeankona suomalaismiehenä, tarvitsisin jotain joka notkeuttaa liikehdintääni. Näinkin lupaavan mainoksen ja päätin hankkia sen mainostamaa kolajuomaa. Mainoksessa ananastukka siemaisee amerikanjuomaa monikulttuuristen kaveriensa kanssa ja heti alkaavat kaverien jalat vatkaamaan kuin myöhempien aikojen Travoltoilla. Tuota juomaa minulle. Lidlissä olikin hieno tarjous jossa vajaalla kympillä sai 24 purkkia kyseistä ihmejuomaa. Testasin juoman, mutta ei vaikutusta, ei aiheuttanut jalkojen vatkausta tai edes mainoksen lupaamaa naaman vääntelyä, siis vähän siihen tyyliin kuin Anni Sinnemäellä puhuessa. Eipä sitten tullut lähdettyä lavalle.
Ihmiset ottavat Jussina alkoholijuomia. Se kai auttaa heitä rentoutumaan ja juhlistamaan sitä että noin pari tuhatta vuotta sitten eräs mies menetti päänsä naisen takia. Minä päätin tänä vuonna tehdä toisin ja jättää tarttumatta oven kahvaan. Toisessa mainoksessa mainostettiin toista, sokeritonta kolajuomaa. Se oli vielä stydimpää kamaa kuin edellinen. Mainoksessa tumma kundi heitti sitä huikan helttaan ja sen jälkeen hän oli välittömästi tripillä. Päätin ostaa tätä tajuntaa laajentavaa laillista kamaa. Sitäkin tuli testattua. Ei vaikutusta. Jälleen mainos valehteli.
Testasin viimeiseksi kaikkein voimakkaimmaksi mainostetun hallusinogeenin. Kyseessä on sininen pastilli. Siis erilainen sininen pastilli kuin ne eräät siniset salmiakinmuotoiset pastillit jotka aiheuttavat käyttäjänsä kasvoille tunnusomaisen punan. Tarkoitan Mynthon-pastilleja. Ensinnäkin yhden pastillin olisi pitänyt riittää siihen että pääsee poikkeuksellisesta juhannushelteestä tyypillistä juhannussäätä kylmempään tilaan. Näin siis mainoksen mukaan.
Siinä kaveri vetää pastillin poskeen ja heti ollaan jossain napajäätikön paikkeilla. Tai pohjoisempana, sillä ennustusten mukaan Jäämeren pitäisi nyt loiskia jäättömänä. Selvittyään tästä huumauksesta kaveri keskittyy vetämään pilkkua. Maalissa on tumma kundi, joka ihonvärin perusteella voisi olla taannoisesta uutisesta päätellen kotoisin vaikka Wurzburgista. Kun pilkku lähenee tämä kaveri lakoaa kuin tanskalaispelaaja EM-kisoissa Suomen aloitusottelussa. Eikä tässä vielä kaikki. Lisäksi nauttijalle olisi pitänyt siunaantua karvaiset pukinsorkat. Ajattelin näet tehdä vaimolle juhannustaikana pienen källin ja livauttaa hänelle yhden pastillin. Juhannussaunassa olisi sitten kulunut ladyshavereita ja vaahtoa kun vaimo olisi joutunut raakkaamaan kinttujaan. Testasin taas tuotetta ennen suunnitelman toteuttamista. Ei huumausta, ei karvaisia kinttuja. Ehkä lauluääni kirkastui hiukan.
Ymmärtänette nyt että ei tässä Jussissa ole paljoa lapsille kertomista. Mainonnan eettiselle neuvostolle sitäkin enemmän.
Julkaisenpa tämän jälleen poikkeuksellisesti tällä foorumilla kun tänne on helpompi ympätä linkkejä kuin naamakirjaan.
Ja vielä: Valkoisessa talossa aikoinaan häiriköinyt CNN:n Jim Acosta yrittää haastatella senaattoria.
Tekstin aiheet:
No, ainakin harhaanjohtavuus ja totuudenvastaisuus ovat niitä, joita nämä cola ja karkki -mainokset täyttävät.
Hyvinhän tuon vaalimainoksen kanssa loppujen lopuksi kävi. Julkisuutta tuli enemmän kuin odottaa saattoi jokaisessa valtakunnan mediassa.
Sen lisäksi meillä ei ole enää jatkossa virallisesti, ainakaan pääkaupunkiseudulla asuntojonoja. Ne katosivat mainoksen myötä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ilman terästettyä juomaa maapallon väkiluku olisi tuskin puoltakaan nykyisestä, samoin lavat vain puolillaan.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Motiiviksi on ehdotettu ilmastonmuutos ja korona. Olisiko sittenkin nauttinut liikaa cokista?
https://twitter.com/Halla_aho/status/1409132408427974656
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Täytyyhän poliisia auttaa kun ovat täysin yössä noin epämääräisten vinkkien perusteella. Arvaukset koronasta ja ilmastonmuutoksesta vain osoittavat että Jussi on seurannut valtamedian uutisointia.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ja vielä: ”Poliisi ei myöskään tässä vaiheessa tiedä, valikoituivatko naiset uhreiksi sattumalta.”
Eikö Iltalehden toimittajat tai Saksan poliisi ole oppineet mitään? Prideviikko menossa ja tuollaista tuubaa kirjoitellaan. Jo Keijo Kaarisade opetti Turun terrori-iskun yhteydessä että ei voida sanoa että uhriksi valikoitui naisia koska sukupuolia on useita kymmeniä. Olen pöyristynyt. https://paivanbyrokraatti.com/2017/08/21/vihapuhepoliisi/
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Maapallon väestöräjähdys katkeaa vasta äärimmäiseen niukkuuteen, ruoasta ja vedestä. Laittaako maapallo nyt rajoja liikakasvulle, jää nähtäväksi, luonnolla kun on yleensä omat säätelymenetelmänsä populaatioiden rajoittamiseksi. Yksi raja tulee ruoan ja veden vähenemisen kautta, toinen taas tulee pandemioiden kautta. Täyteen tämä pallo ei varmaankaan kasva koskaan, sukupuutot koskevat muita kuin ihmislajia. Vilpillistä mainostamista on se, että maapallo pelastuu hiilidioksidia vähentämällä, kun oikeammin siis maapallo pelastuu puutteella kaikesta. Tuo ei houkuttele kasvattamaan lisää jälkeläisiä, kun ruoka ei riitä edes nykyväestöllekään.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Niin puhutaan , että mainosten tulisi olla totuudenmukaisia ?! Kuinkas sitten uutisoinnin / uutisten ,eikös niitten vastapitäisi olla totuudenmukaisia ?!? Kun lapset / lapsenlapsemme , kyselee , kuka / ketkä on ajanut Suomen tähän ” velkaorjuuteen ” mitähän , päättäjämme mahtavatkaan , selittää ???
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Mainokset ovat mainoksia ja niillä luodaan mielikuvia. SAK mainos jossa Lohtander sikaili on yksi esimerkki. Kuka sitten on tuonut maan tähän jamaan? Me, eli kansan enemmistö ja uurnilla annetut äänet joita voimme joka 4. vuosi niin halutessamme ohjata toiseen suuntaan. Emme ole halunneet suurista linjoista
poiketa!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Luotu mielikuva harvoin vastaa todellisuutta.
https://www.suomenuutiset.fi/maahanmuuttajaryhmat-ottivat-yhteen-borasin-ongelmalahiossa-poliisin-erikoisjoukot-yrittivat-taltuttaa-tappelijoita/
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kaikkihan tietävät mistä mellakat johtuvat: 60-luvun virheellisestä lähiösuunnittelusta. Tai koronasta. https://youtu.be/Q18FqzkhAvw?t=33
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
”Köyhyys””tutkija” Ohisalon mukaan mellakat johtuvat syrjäytymisestä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Mainonnalla pyritään tavoittamaan mahdollisimman suuri, potentiaalinen kohderyhmä. Onko jo Suomessa tummapintainen rastapää noiden mainosten suurin kohderyhmä? Ekoterroristit eiku ekokapinalliset siitä vain vielä puuttuivat.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Olen kyllä yrittänyt pitää huolen siitä, että en sorru sellaiseen tuotteeseen, joka mainonnan mukaan ei minulle kuuluisi.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti