Perussuomalaiset

Jarmo Hussi

Ilmastohätätila peruttu Yhdysvalloissa

Mihin muuhun johtopäätökseen ei voi tulla kuin että ilmastohätätila on peruttu Yhdysvalloissa. Politiikan pitää perustua faktoille, ja on hyvä tarkistaa millaisilla faktoilla ollaan liikkeellä.

Tarkistuksen teki republikaaniedustaja Doug LaMalfa 28.3. edustajainhuoneen liikennekomitean kuulemisessa. Kyseisessä komiteassa oli käsittelyssä infrastruktuuria ja työllisyyttä koskeva asetus. Ja tottakai komiteassa käsiteltiin liikenteen aiheuttamia päästöjä. LaMalfa kysyi montako prosenttia ilmakehässä on hiilidioksidia. -Jos ette tiedä, arvatkaa parhaanne mukaan, evästi LaMalfa vastaajia.

Ensimmäisenä vastannut arveli luvun olevan viisi prosenttia. Toinen komppasi, ja antoi naisjäsenen vastata. -Tiedämme että liikenne aiheuttaa 49% päästöistämme ja siksi olemme täällä työskentelemässä energiasiirtymän kanssa. LaMalfa kysyi vielä prosenttiluvun joka pysyi edelleen viidessä kuten aiemmilla vastaajilla. Seuraava vastaaja nosti prosenttiluvun seitsemään, joten toisena vastannut, korotti prosenttiluvun nyt kahdeksaan.

Oli LaMalfan vuoro paljastaa ilmastopanikoijien tietopohja. -Olemme täällä koska jatkuvasti kuulemme ilmastonmuutos, ilmastonmuutos, co2,co2. Kuulin muutamalta panelistilta että aikovat vaihtaa autonsa sähköisiksi, vaikka sähköverkkomme ei kestä muutosta. En myöskään ole innoissani siitä että maanviljelijänä joutuisin vaihtamaan 300 000-1 000 000 koneet siksi että joku haluaa niiden toimivan sähköllä. Oikea vastaus kysymykseen on 0,04%. Ei prosenttia, ei puolta prosenttia vaan 0,04%. Se on noussut 0,03:sta viime vuosikymmeninä. Jos hiilidioksidin taso laskee 0,02%iin alkavat kasvit kuolla.

LaMalfa jatkaa energiapolitiikan ripittämistä ja toteaa että nykyisen politiikan tuloksena viimeiset ydinvoimalat Kaliforniassa suljetaan, joka aiheuttaa 9%:n vajeen energiantuotantoon eikä hän tiedä miten vaje aiotaan korvata. Määräyksillä on ollut vaikutusta mm. rakennusalaan. Kieltojen seurauksena soran kuljetus rekoilla on loppunut, ja sitä on tuotettu proomuilla Los Angelesiin Brittiläisestä Kolumbiasta.

Seuraavaksi La Malfa kysyi mitä seurauksia on politiikalla joka estää liikenneväylien leventämisen. Vastaaja ei osannut vastata kysymykseen.

Jos komitean jäsenten lähtökohtana on että asioita tarvitsee muuttaa siksi että ilmakehän hiilidioksidipitoisuus on 5-8%, ja nykyinen luku on 0,04%, voidaan ilmastohätätila julistaa loppuneeksi, sillä pitoisuudethan ovat 125-200 keraa pienemmät mihin kyseinen vihreä politiikka perustuu.

Ei ihme jos kyseisenlainen politiikka aiheuttaa heinänuhaa yhdelle jos toisellekin.