Perussuomalaiset

Auri Saarelainen

Koska vain pyöräilevillä kaupunkilaisilla on väliä.

12 kommenttia

Elämme maassa, jossa elämisen kustannukset nousevat vuosi vuodelta pakollisten kulujen takia.

Maassa, jossa duunarin täytyy laskea, onko varaa mennä töihin vai olisiko järkevämpää jäädä kotiin.

Maassa, jossa lapsiperheen on muutettava kerrostalolähiöön, koska elämisen ja kulkemisen kustannukset olisivat muutoin liian korkeat.

Huomaan kysyväni itseltäni yhä useammin, että tätäkö päättäjät haluavat: ahdasta asumista, lisääntyvää työttömyyttä ja talousongelmien aiheuttamaa masennusta? Nuorten perheiden ahdinkoa ja huolta toimeentulosta?

Valtio on tehnyt sopimuksen Helsingin ja Tampereen seudun kanssa ruuhkamaksujen valmistelun aloittamisesta. Selvästikään hallitus ei halua ainakaan helpottaa meidän ihan tavallisten työläisten elämää. Hallitus on valmistellut ruuhkamaksujen käyttöönottoa hallitusohjelman suunnittelusta lähtien ja on kirjannut asian myös hallitusohjelmaan.

Ruuhkamaksuilla tarkoitetaan ruuhkautuvien tiealueiden käytöstä perittäviä maksuja. MALin mukaan ruuhkamaksut ovat tavallisella henkilöautoilijalla vuositasolla n. 700-1000 euroa. Mitä enemmän autolla täytyy ajaa, sitä suuremmat maksut luonnollisesti ovat, eikä maksut katso auton välttämättömyyttä esimerkiksi tilanteessa, jossa julkinen liikenne ei ole vaihtoehto.

Sopimuksella näytetään keskisormea meille kaikille, jotka tarvitsemme autoa arjessamme. Duunareille, lapsiperheille ja harva-asutusalueilla asuville. Sopimuksella pahimmillaan pakotetaan ihmiset asumaan kaupunkikeskuksissa julkisen liikenteen armoilla tai jopa jäämään työttömiksi, koska töihin kulkeminen tulee niin kalliiksi, ettei se enää kannata.

Sopimuksella näytetään keskisormea myös pariskunnille, jotka haaveilevat rauhallisesta perhe-elämästä ympäristössä, jossa lapsen on turvallista kasvaa. Pariskunnat painostetaan asumaan kerrostaloissa ja ainoa mitä he voivat tehdä, on haaveilla suuremmista tuloista, jotta perheen perustaminen omakotitaloon isolla tontilla olisi mahdollista. Fiksumpi ymmärtää kuitenkin tässä vaiheessa jo sen, että suuremmat tulot eivät enää helpota, hallitus kyllä keksii keinot kyniä kaiken pois. Veronkorotuksia, sähkönsiirtomaksuja, viimeisimpänä ruuhkamaksuja.

Tämä ei voi jatkua näin. Hallituksella tuntuu olevan todellisuudentaju täysin hukassa. Hallituksen päättäjät ovat istuneet liian kauan torneissaan ja unohtaneet, että myös kaupunkien ulkopuolella on elämää. Päättäjät niin kunnallisella kuin valtiollisellakin tasolla vievät päätöksillänsä ensin palvelut pois pienistä kunnista ja näin pakottavat asukkaat asioimaan kaupungeissa. Asukkaat, jotka ovat tätä sinnikkäästi jaksaneet, laitetaan kuitenkin maksamaan ministerien esiintymiskoulutukset, Italian tukipaketit ja löyhä maahanmuuttopolitiikka. Jälkeen päin ihmetellään, kun kunnat kuolevat ja ihmiset voivat huonosti.

Pyöräily on toki hyvä harrastus. Se alkaa kiristää pipoa siinä vaiheessa, jos se on ainoa keino viedä lapset esikouluun, päivähoitoon, kouluun ja harrastuksiin samalla, kun itse menee töihin, käy kauppareissut ja harrastukset eri puolella kaupunkia tai kymmenien kilometrien päässä. Tämä ongelma on paljon pienempi Helsingin kantakaupungin alueella, jossa ratikka vie ovelta ovelle muutaman minuutin välein. Pitäjässä, jossa synnyin, bussivuoroja lähikaupunkiin menee enää muutama päivässä. Eikä tilanne näytä muuttuvan paremmaksi.

Me tavalliset kansalaiset ei kaivata enää yhtään lisää elinkustannuksia. Ruuhkamaksujen valmistelu tulee lopettaa välittömästi. Me emme niele tätä. Nyt riittää.

Osallistu keskusteluun!


12 kommenttia
Enska
#1

Tehdäänkö autoilusta vain isopalkkaisten oikeus?
Samaa hölmöilyä on kaikki muukin haittaverotus.
Kuten lentovero, silläkö lentäminen vähenee?
Miksei vaikka kielletä alle 200 km lentoreittejä, matkahan sujuu junalla yhtä nopeasti?

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Lasse Hietanen
Iloinen
#2

Hei. Kiitos Aurikin. Nyt jos koska huomaamme; mikä ero on pakanallisesti ajattelevalla hallituksella ja sellaisella; jolla on vanhanajan hyvä; Evankelinen ajattelu,-ja toimintatapa. Sitäkautta meistä on tullut raharikkaita, että tämä hallitus on saanut sitä kylvää, kuin roskaa tännetulleille ja luoda kademieltä meihin; esivanhempiemme jälkeläisiin. Erittäin tuhma hallitus. Oikein; katutappeluihin haastaja. Saisi hävetä, mutta ei poloinen taida osata. Evankelioidaan heitä: Rakasta lähimmäistäsi, niinkuin itseäsi. Te; rakkaat hallituslaiset; pitäisitte olla meidän köyhien kansalaisten nöyriä palvelijoita, ettekä ylpeitä; kopeita; kerkailijoita. Ajatelkaapas; että tekin olette; vain piikoja ja renkiä, vaikkakaan, ette luultavasi; ilman kenkiä. Kiitos. Siunaten, Lasse.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Totuutta onko
Tyytyväinen
#3

Autoilu loppuu 1.8.2020 kokonaan kun kenelläkään ei ole enään varaa aja autolla. Näin kertoi PS:en eräs kansanedustaja eduskunnassa.
Ja tähän minä uskon kun PS:en edustaja puhuu aina totta eikä muunneltua totuutta.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#4

Saarelaiselta täyttä asiaa!

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#5

kuvassa muuten söpöt huopikkaat 🙂

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#6

Mitä vois kehitellä autojen tilalle?

Sähköpyöriä, joissa takana kaksi pyörää (tanakampi, turvallisempi talvella) ja johon voi yhdistää pienen peräkärryn tavaroille / tai parille istujalle.
Olis kai halvempi kuin auto.

Tai moottoripyörät ja niihin sivukärryt. Entisaikojen malliin, vähän uudistettuina. Pari matkustajaa mahtuu sivukärryyn / tavaroita jonkin verran.
Olisi kai halvempi kuin auto.

Mopoautot turvakaarin. Meno ei ole kovaa, mutta voinee tulla halvemmaksi kuin tavallinen auto.

Voisko maaseudulla siirtyä hevoskärryihin amissien tapaan?

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
Utelias
#7

Hallituksen Ministereille vanhat ”Ämmäntappaja” Jawat/Uralit.Voihan sen sivuvaunun tarvittaessa panssaroida.Ja Turvamies voi ajaa kyseistä kulkuneuvoa!Tulisi tuossakin huomattavat säästöt,Bemareihin,ja Audeihin verrattuna!!!

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#8

Yli 20 vuotta politiikkaa seuranneena olen saanut huomata että yli 90% yksityisautoilun vastustajista ovat kotoisin pääkaupunkiseudulta, erityisesti helsingistä. Pitäisi saada jokin laki minkä avulla helsinki voitaisiin eristää muusta suomesta irti niin ettei helsingissä voisi tehdä yhtään minkäänlaisia lakeja tai ehdotuksia mitkä koskevat myös muitakin seutuja kuin pääkaupunkiseutua.

Joukkoliikenne on tehokkain tapa tartuttaa mahdollisimman moneen ihmiseen koronavirusta, muitakin mahdollisia uusia tartuntatauteja. Myös tiiviisti rakennetut kaupungitkin ovat paras tapa kulkutautien levittämiseen.

Mielenkiintoista on kuinka suomessa ollaan huolissaan alhaisesta syntyvyydestä, mutta samalla unohdetaan se. Että nuorten harrastama autoilla, mopoilla, moottoripyörillä joukkokokoontuminen ja temppuilu on ollut pitkän aikaa yksi keinoista nuorten sosiaaliseen kanssakäymiseen, mahdollisesti löytää itselleen sopiva puoliso jonka kanssa pariutua ja ehkä jopa perustaa uusia perheitä.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#9

Sehän on ollut kokoajan vihervasemmistolaisten tavoitteena pakottaa verotuksen avulla ihmisiä muuttamaan maaseudulta kaupunkeihin tiiviisti rakennettuihin kerrostaloihin, myös luopumaan yksityisestä autoilusta ja siirtymään joukkoliikenteen käyttäjäksi tai vaihtoehtoisesti polkupyöräilyyn, kävelyyn. Kaikki pitäisi sosialisoida ns.yhteiseksi hyväksi eikä kukaan saa omistaa itse hankkimaansa omaisuuttaan. Palkkaerotkin pitäisi poistaa ja keskituloisia, rikkaita pitäisi verottaa mahdollisimman tiukasti että sillä kaupungissa elävällä muiden rahoilla loisivalla työttömällä, mahdollisesti alkoholisoituneella tai narkomaanillakin olisi ”hyvinvointia”.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

J. Jörgensen
Vihainen
#10

Siltä se kyllä näyttää, että nykyinen puoluetoimistojen ja -politrukkien puoluekurivaltaan ja rakenteelliseen korruptioon perustuva ”kansanedustuslaitos” ei tule tilannetta millään tavalla muuttamaan tavan kansalaisen eduksi. Meillä ei ole muuta mahdollisuutta, kuin romuttaa koko etujenkahmintajärjestelmä. Täytyy vain toivoa, että romutus voisi tapahtua verettömästi. Mutta jos vaihtoehdoiksi jäävät ’ei muutosta nykyiseen kurjistussysteemiin’ ja ’aseellinen kapina vallanpitäjiä vastaan’, niin eipä ole paljon valinnan varaa.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#11

Ongelmana on se että yksityisautoilun vastustajat ovat nykyisin sitä väestöä joka pääasiassa pyrkii mukaan politiikkaan esim. kuntien valtuustoihin, eduskuntaan, europarlamenttiin. Kun taas yksityisautoilua kannattavat tai harrastavat ihmiset eivät ole niin kiinnostuneita politiikasta, eivätkä pyri kuntien valtuustoon, eduskuntaan, europarlamenttiin.

Mediakin on nykyisin mukana tässä yksityisautoilua vastustavassa agendassa, yhä kasvavissa määrin tulee lisää uutisia kuinka yksityisautoilu on pahasta ja muka pääsyynä ”ilmastonmuutokseen”, saasteisiin, hyönteiskatoon yms. Eli autoilusta yritetään tehdä syntipukkia lähes kaikkiin nykyajan ongelmiin. Myös liikenneruuhkiin kaupunkien keskustoissa vaikka keskustoissa on turhempiakin tilan viejiä kuten esim. maan tasalla olevat ravintoloiden terassit mitkä voitaisiin nykyajan teknologian ansiosta ihan hyvin rakentaa uusien rakennusten esim.talojen kattojen päälle viemästä tilaa maanpinnalta.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#12

Nyt siis riittää. Mitä aiot asialle konkreettisesti tehdä?

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Ota kantaa

Heräsikö ajatuksia? Ota kantaa. Muista kuitenkin, että lyhyet ja napakat kommentit menevät paremmin perille kuin polveileva tajunnanvirta. Pitäydy asiassa ja salli muille keskustelijoille mielipiteenvapaus. Tutustuthan pelisääntöihin.

Haluatko mielipiteellesi kasvot? Rekisteröityminen mahdollistaa keskustelun oikealla nimellä ja oikeilla kasvoilla. Rekisteröityneenä käyttäjänä saat myös automaattisen ilmoituksen aina, kun kirjoittamaasi kommenttiin vastataan. Rekisteröidy tai kirjaudu sisään.

Kommenttisi

1000 / 1000