Näistä en tingi -kansamme turvallisuus- ja hyvinvointi asiat
1. Markkinatalous ei kuulu hoivatöihin. Ehdotetun kaltaisen SOTEN voi unohtaa. Tähän minulla on selkeä ja hyvä ratkaisu.
2. Suomeen tulee perustaa eläkeläisasiainvaltuutetun virka huolehtimaan eläkeläisten asioiden asianmukaisesta sujumisesta .
3. Ainoastaan me perussuomalaiset saamme aikaan toimivan rajavalvonnan:
– ei-toivotuilta henkilöiltä evätään pääsy maahamme.
– huume- ja rikollisia taipumuksia omaavat henkilöt käännytetään rajalla.
– vähäisiinkin rikoksiin syyllistynyt ulkomaalainen karkotetaan (ehdonalaistuomio on riittävä peruste).
– ja ennen kaikkea räjähdysmäisesti kasvaneet maahanmuuttokustannukset käytetään Suomen kantaväestön tarpeisiin.
– EU ei saa olla esteenä. Tarvitsemme tervettä kansallista itsekkyyttä.
4. Kaivoslaki on uusittava. Johtavana periaatteena on kansallinen etu. Maaperän rikkauksien hyödyntäminen on mahdollistettava pääasiassa kotimaisille yrityksille.
5. Tuulivoiman tukeminen valtion avustuksin tulee lopettaa. Suuret tuulivoimalat ovat jo kannattavia ilman tukia.
6. Sähköauto ei ole Lapissa toimiva ratkaisu. Sähköauton toimintasäde Lapin pakkasissa ei ole riittävä.
7. Ammattikoulujen koulutusohjelmissa tulee käytännön tunteja lisätä huomattavasti. Opiskelijoille tulee maksaa ns. kansalaispalkkaa, jolloin he pystyisivät keskittymään täysin opiskeluun ilman taloudellisia paineita. Hyvät nuoret älkää sortuko pikavippeihin, niistä
ei tule teille kuin ongelmia. Suomen hallituksen on vastattava siitä, että koulutuksen tulee olla mahdollista kaikille nuorille heidän lähtökohdistaan riippumatta. Tämä takaisi sen, että heidän taloutensa ei tule olemaan opiskelun esteenä.
8. Haitallisia päästöjä voitaisiin vähentää parhaiten lisäämällä biopolttoaineiden ja savukaasusuodattimien kehitystyötä. Hyvä ilmastoteko olisi rakentaa junarata valmiiksi Kolarista Skibotniin.
Mikään ei muutu, ellei päättäjät vaihdu!
Käyttämätön äänioikeus on ääni niiden puolesta, jotka käyttävät äänioikeutensa.
Sillä, joka jättää äänestämättä, ei ole oikeutta arvostella päätöksentekoa valtakunnassa.
Nyt on toiminnan aika.
Tekstin aiheet:
Kohta 6 eli sähköautoilu kaatuu omaan mahdottomuuteensa, materiaaliin ja energian saantiin. Akut vaativat tiettyä metallia jota on niukalti. Jo NYT on sähköstä pulaa ja tilanne tukaloituu pahasti ennen Suomen poliitikkohermannien hehkutettua määräaikaa Norjan ja Ruotsin sähköautoilun vuoksi.
Kaupungin ja markettien harvat latauspaikat ovat aina varattuja. Latauksesta tulee bisnes ja hinnat nousevat kattoon.
Taloyhtiömme 32 autoa ovat latauksessa kesät talvet. Asuinkulut nousevat.
Säästöt on aloitettava muista seikoista jotka eivät lisää asumis-ja elinkuluja. Ruokaa ei pidäverottaa enempää. Liha on terveellistä ja tarkoitettu ihmisen ruuaksi. Ihminen on sekäsyöjä.
Tokman tasoa oleva tuotteiden tuonti Eurooppaa pitää kieltää. Esimerkki: Tokmannin colleget kestävät ryhdissään vain yhden pesun.
Nanson collegepaita on ryhdikäs vielä 15 vuotiaana!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Perehtyisit asioihin vähän enemmän noista sähköautoista. Esim. youtubessa on Bjørn Nyland, joka on erikoistunut sähköautojen koeajoihin myös talvellakin. Hänen videonsa ’Model X extreme testing in -36°C/-33°F’ todistaa että sähköauton toimintasäde riittää talvella myös Lapissakin kunhan pikalatauspisteitä on riittävästi.
Paras palvelus sähköautoilla ja ladattavilla hybridiautoilla ajaville lomamatkailijoille olisi sähköautojen pikalatauspisteet kaikilla Lapin hiihto ja laskettelukeskusten yleisillä parkkipaikoilla.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ladattava hybridi soveltuu Suomeen tulevaisuudessa ainakin kun ne vielä kehittyy siis kun moottorit pienenee ja akut kehittyy.
Mopautoista tuttu luotetava japanilainen diesel moottori ja kestävämpi akku niin silloin ollaan oikealla tiellä.
Mutta jonkun pelle pelottoman pitäs vielä keksiä sellaiset akut jotka toimii paremmin pakkasessa ja jotka toimi 100 % vielä vuoden käytön jälkeenkin.
Nykyisillä sähkköautoilla ei tee Suomessa mitään ne vie aivan liian paljon sähköä jo pelkän sisätilan lämmitykseen ! johon menee paljon enemmän sähköä kuin pienen nyky asunnon sähkölämittämiseen koska autojen koria ei ole eritetty ja koska autojen ilmaa pitää vaihtaa moninkertainen määrä ettei ikunat hurru ja koska kun sähköä siirrettään pakkasessa akkuja lataamalla niin energiaa menee hukkaan sitä enemmän mitä kylmempää ilma on ja mitä enemmän akuilla on käytttö kuukausia takana.
Nyky shköautojen lataaminen on aivan liian hankalaa ja aikaa vievää eikä latauspaikkoja ole.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Jos haluaa välttämättä leikkiä ekoauojen kanssa niiin varmin ja paras ja luotteavin vaihtoehto on Hybridi Toyota Toyota joka on keksinyt koko homman ja joka on näytöt antanut että homma toimii.
Jos mennään vielä pidemmälle niin sitten paras vaihtoehto on Mitsubishi Outlander ladatava hybridi
Näissä hommissa kannattaa luottaa Japanilaiseen laatuun eikä alkaa maksamaan oppitrahoja Euro pelleille jotka ei osaa edes Bensa eikä Diesel autoja nykyään tehdä niin että ne kestäisi.
Täys tuhon moottorissa aiheutatvat jakopää ongelmat on kaikissa Saksalais merkeissä arkipäivää
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sähköautojen latauspaikkoja on suurimmassa osassa suomen maata ja yli 2000 latauspaikkaa. Lisää tulee koska latauspaikan lailliseen perustamiseen ei tarvita samanlaista byrokratiaa kuin polttoaineiden myyntiin. Latausta tarjoaa jo esim. K-Ryhmä, ABC-asemat, Helen, Finavia.. Näiden lisäksi paljon muitakin yrityksiä varmasti ryhtyy myös perustamaan sähköautojen latauspisteitä omille työntekijöilleen ja asiakkailleen. Googleta itse: sähköautojen julkiset latauspisteet. Myös latauskartta.fi
Akuista nikkelimetallihybridi toimii paremmin suomen pakkasilla kuin lithium-ion. Myös akkujen kierrätys on kunnossa. Fortum, uRecycle, Stena Recycling, Suomen Autokierrätys Oy ovat aloittaneet sähköautojen akkujen kierrätyksen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Matkailu omalla autolla tuhannen kilsan päähän, oli se sitten vaikka sähköauto, pitää olla rangaistava teko 2030. Vaikka polttoainetta ei kuluisikaan, on muuta kuluttavaa ja saastuttavaa auton ajossa yllin kyllin.
Tarkoitan, että autojen pitää olla niin kevyet ja pienet, ettei niillä tulisi mieleenkään lähteä ajamaan tuhatta km. Matka sinne pitää järjestää massakuljetuksena sähköjunalla!
Jos autoa on pakko pitää työmatkojen vuoksi, pienellä kevyellä kottosella sen voi tehdä.
Lukuisat lisälaitteet ja viihdehiluttimet syövät sähköä. Nuo mainitsemani pienet kottoset olisivat ilman turhia painoa ja energiankulutusta lisääviä hilavitkuttimia.
Auton ei pidä olla viihdekeskus, jossa on mukavammat apparaatit kuin kotona.
Esim. mulla oli 1981mallin diesel Passat joka kulutti löpöä noin 5 litraa kaik.näk. ajossa. Jos siinä olisi nykyautojen paljon isompi ulkomitat, paino, leveät renkaat ja kaikki vitkuttimet, sisällä ja konetilassa, se kuluttaisi 7 litraa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sähköautot ovat latauksessa aina parkissa ollessaan – kesät talvet.
Selvää on, että autoilu tulee nykyisestä kallistumaan ja olemaan varakkaiden etuoikeus. Jos auton hinta painetaan alas, vero% nousee.
Kuka ostaa muutaman vuoden käytössä olleen? Auton arvo putoaa rajusti. Akut maksavat, eikä niitä voi itse ostaa ja asentaa.
Loppuun ajettu bensa- auto on epäluotettava ja arvo on nolla. Valtiolla ei ole varaa tulla vastaan (kassa on tyhjä) myymällä halvalla uusia autoja muuta kuin veroteknisin syin. Taas vero% nousee. Autot myydään yksityisistä autoliikkeistä voitolla.
Nämä yhtälöt pitää huolen ettei autoilu lisäänny. Jalkamiesten määrä tulee olemaan suuri.
Se on hyvä!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Pakkoruotsin poistaminen – mihin se on unohtunut?
Pakkoruotsi on jatkuva hyvinvointitappio suomenkielisille, päivittäin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti