Ratikkainvestoinnit karkaavat käsistä
Ratikkainvestoinnit karkaavat käsistä – aika pysäyttää kerska rakentaminen!
HSL:n matkustajia uhkaavat jäätävät lipunhinnankorotukset, kun kaupungin valtuustot tyrkyttää ylimitoitettuja raitiovaunuhankkeita. Kustannukset kaadetaan matkustajien niskaan, vaikka kukaan ei kaipaa ratikkaa joka lähiöön.
Kuka on köyhän ihmisen asialla?
Slummien syntyä ja keskustojen näivettämistä
Uusien raitiotiereittien varrelle suunniteltu tiivis rakentaminen uhkaa muuttaa lähiöitä slummeiksi. Helsinkiläiset arvostavat viihtyisää asumista, eivät betoniviidakkoja. Samanlaista lyhytnäköistä kaupunkipolitiikkaa näkee ympäri Suomen – keskustat kuolevat ja elinvoima häviää.
Miksi maksaa turhista monumenteista?
Kruunusillat ja muut kalliit projektit eivät tuo lisäarvoa tavallisille helsinkiläisille. Niiden hinnan maksaa jokainen matkustaja korkeampina lipunhintoina. Lehden mukaan HSL:n liput voivat kallistua jopa 35% lähivuosina.
Tehdään viisaammin:
1. Ratikkainfran rakentaminen tauolle – Nykyiset hankkeet saatava valmiiksi ennen uusia lupia
2. Kustannustarkistus – Jokaisen hankkeen todelliset vaikutukset lippujen hintoihin
Älä anna kaupungin tuhlata rahojasi!
Jatkammeko miljardien tuhlaamista vai keskitymme olennaiseen?
Helsinki ansaitsee fiksumpaa kaupunkipolitiikkaa.
Lähteet:
LV: HSL-liput voivat kallistua jopa yli 35 % muutamassa vuodessa
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8637355
Valtuusto | Pitkällinen vääntö on nyt loppu – ratikan varaan rakennetaan 2 400 asukkaan lähiö Helsinkiin
Tekstin aiheet:
Ratikoita ei kannata tunkea joka paikkaan, asutus tulisi olla varsin nauhamainen, jotta tehokkuus joukkoliikenteessä olisi riittävä. Uusia sormimaisia asuinalueita ja teollisuus tai kauppakeskuksia ketjutettaessa ratikka voi olla hyvä ratkaisu, jossa asuinalueen pituus parantaa joukkoliikenteen tehokkuutta, kun leveys laskee sitä, eli etäisyys joukkoliikenteeseen pitäisi olla lyhyempi. Erittäin hajanaiseen asutusalueille ratikkaa suunniteltaessa voi olla enemmän gryndereiden suunnitelmia nostaa omistamiensa alueiden arvoa, ja korruptiolla tuostakin selviää.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Se on juuri niin, grynderit yrittävät saada asuinalueiden arvonnousua, jossa tontit on hankittu ja suunnitelmat tehty jo ajoissa. Pahinta tässä on korruptio, joka pyörii kulissien takana asioiden eteenpäin viemiseksi.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Mutta maahanmuuttajataustainen feministinen kynsien hoito saa liki miljoona euroa Helsingin kaupungin rahaa, voi helvetti tätä touhua, tietysti kokoomus on taustalla feminisoimassa asiaa jotta kynsiin saataisiin sateenkaarivärejä. Eikö jumalauta tuolle rahalle on muka parempaa käyttöä, vaikka lyhentää terveyskeskuksien jonoja.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Koko Suomen kommunistinen liike tuntuu olevan yhtä woketusta, stalinin ja leninin perintöä koko sontaläjä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Väestö on iso rahanreikä, ja ay aiheuttaa työttömyyttä, mm. vaikka Bangladesh:sta tuodaan tavaraa, jossa työt teetetään alipalkalla ja äärimmäisen surkeissa työoloissa, ja se sopii hyvin meikäläiselle ay-liikkeelle. Solialistidarisuus sopii hyvin Suomessa, muusta maailmasta piittaamatta. Luulisi että edes ay-liike suojaisi omaa tuotantoa, esim. vaatteiden osalta, mutta paskan marjat.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, kotimainen ay-liike vihaa kotimaista tuotantoa, vaikka sen ylläpito auttaisi työllisyyden ylläpidossa ja ulkomaankaupan tasapainossa. Todella ilkeämielinen ay-liike haluaa kaataa maamme talouden, mutta kuitenkin lusmuaa verottomia jäsenmaksutuloja ja kehittää sosialismia kohden stalinismia, joka lienee heidän idolinsa, ryöstää maamme työtätekevien omaisuuden ja pitää väestö nälässä ja kurjuudessa, ja demareitakin kannattaa, vaikka juuri tuo puolue murhasi Venäjän työläisiä liki puoli miljoonaa vallankumouksessa, ja vielä hymyssä suin.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
No kyllä on yhteyttä ratikoiden kanssa, Suomessa voitaisiin itse rakentaa ratikoita, mutta kun ne tulevat liian kalliiksi ahneen ay-liikkeen vuoksi. Kun vaikka Helsinki on vihersosialistien vallassa, niin kulut vain kasvaa, mutta teollisuudelle ei riitä ajatustakaan, kaikki liittyy kaikkeen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, ei edes Suomenlinnan lauttoja saada rakennettua Suomessa tai juuri ja juuri ulkolaiset saattava omistaa pajan Suomessa missä tehdään junanvaunuja tai ratikoita, mutta suomalaista omistusta hyljeksitään, ja jos joku alkaa tekemäänkin jotain, se myydään heti ulkomaille. Kun sitten se joku on saatu myytyä ulkomaille, jäädään odottelemaan, josko tuo investoisi Suomeen. Eikö olisi parempi, että suomalaisista yrityksistä pidettäisiin parempaa huolta ja vähennetään lakkoiluakin, niin vienti alkaa vetämään ja on enemmän jaettavaa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, ratikat liittyvä jopa ilmastoon, se muka vähentää taajamalämpöjä. Lentoasemat asfalttikenttineen sen sijaan kuumentavat ilmastoa, ja lämpötilojen mittaukset ovatkin suurelta osin keskittyneet sinne, koska se vahvistaa ihmisen aiheuttaman lämpenemisen todistelua. Ei ollut 150 vuotta sitten asfalttikenttiä, ja ilmasto oli ihan kunnossa, mutta nyt, kun ilmasto on matkalla jääkautta, asfaltista on hyötyä. Taajamalämmöistä on hyötyä, jos vielä jääkaudella lämmitetään toinen toisiamme, niin hyvä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Samaa mieltä. Kaupunkilainen ei asu betoniluukussa vaan kivitalossa. Kuten Töölössä, Kruununhaassa tai Katajanokalla, joissa olen itse asunut ja asun.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Idea tuossa ilmaiseksi matkustamisessa lienee se, että lapsi lainataan kärryineen, kyllä niitä lapsia riittää varmasti suuremmallekin joukolle.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ratikkavillitys on nimenomaan vihreiden tavoite korkeine kerrostalointaeen
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ratikoiden ongelma on siinä, että se julkisena liikenteenä olisi yleensä yhteys kodin ja työpaikan välillä, mutta kun ne työpaikat tahtovat valua sellaisille alueille, joka sijaitsee haja-asutusalueilla, joten ratikka ei ratkaise liikenneongelmia kuin sattumalta. Kerrostalo alueella voi olla ruokakauppa ja ehkä kävelymatkan päässä muitakin palveluja, mutta autoja ym. tarvitaan jotta systeemi pyörisi. Täydet ratikat Helsingin rautatieasemalla ei kerro mihin matka lopulta sujuu mutta varmaankin kaikilla on asiaa matkan varrella tai päätepysäkeillä.
Harvaan asutussa Suomessa joukkoliikenne kannattaa suunnitella tarkoin, jossa asutusalueiden lisäksi varataan tilaa myös teollisuudelle ja muulle yritystoiminalle, kun vaikka Malmin lentoaseman alueelle ei koskaan voi suunnitella kerrostaloasumista, koska alla on monta kymmentä metriä savea, eli homeisia omakoti- tai rivitaloja, onko tuo massiivisen joukkoliikenteen arvoinen, on pakko kysyä. Myrkyllisen saven päälle ei kannata rakentaa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Jospa ne siirtolaiset sietävät paremmin hometta.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Vantaa on tosi tyhmä päästäessään ratikan rakentamisen vauhtiin.
Rahaa ei ole, rahaa ei ole, rahaa ei ole,……………..
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Itis on pelottava paikka.
Samoin on Kurvin seutu piritoreineen.
Samoin usean lähiön keskustat ja asemanseudut pääkaupunkiseudulla.
Huumekauppa on muuttunut näkyväksi joka puolella.
Myyjä ja ostaja tapaavat kuin ohimennen kadulla, pihoilla, kävelyteillä, parkkipaikoilla, kauppojen edustalla, jne….
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti