Ideologia menee järjen edelle
Kun ideologia määrittelee energiapolitiikan
Aluksi faktaa; kaivosasioista ja maaperän rikkauksista perillä olevat kertovat, että maapallomme kaikki mineraalivarat eivät riitä koko auto- ja kuljetuskaluston sähköistämiseen eikä jo nyt suunnitelmissa olevaan tuulivoiman lisäämiseen. Tuulivoimalat ja sähköauto 800 kg:n akkuineen sisältää paljon alumiinia terästä ja niitä erikoismetalleja joista jo nyt on pula. Jokaisen tuulivoimalan alle(tiestöineen ja siirtoverkkoineen) jää n. 2ha metsää, sitä arvokasta hiilinielua Suunniteltujen kaivosalueiden ympäristöhaitat tulevat olemaan massiivisia.
Sähkön valmistus tulee kallistumaan entisestään ja siitä tulee pula kaikkein kylmimpinä aikoina. Säätövoiman vara-rakentaminen on sekin kallista varautumista.
Miksi poliitikkomme eivät EU:ssa puolusta oman maan bioenergiaa ja sen tuotantoa. Turve on kivihiiltä parempi päästöiltään ja hyötysuhteeltaan, varsinkin hakkeen kanssa käytettynä. Se on kotimainen, huoltovarmuuttakin lisäävä energiatuotantomuoto. Se on uusiutuva ja kotimaassa työllisyyttä lisäävä polttoaine. Suomessa on satojen miljardien uusiutuvat energiavarat.
Maailmassa ja varsinkin Kiinassa on koko ajan tehty uusia kivihiilivoimaloita ja Suomi maailman promillen päästöillä ampuu omaan polveen lakkauttamalla uusiutuvaa, metsän hiilinieluja lisäävää bioenergiatuotantoaan.
Nyt on EU:ssa voitolla kanta, että puukaan ei olisi uusiutuvaa 2030 vuodesta alkaen. Siis ennustetaan, että metsät heittävät kasvamasta, voiko olla hölmömpää julistusta?
Nyt kaikki poliitikot Suomessa, teidän on nostettava kova meteli ja vastarinta, että tämä ei käy. Nyt loppuu vihertaantuman vouhotus, joka ei edes ole ilmastolle ja ympäristölle hyväksi.
Räikkösen sanoin: I Know what I’am dooing.
Suomi tietää mitä se metsilleen ja energiapolitiikassaan tekee.
Vesa Ylinampa Roi PS:n pj
Tekstin aiheet:
Tyytyväinen näistäkin tiedoista nämähän ovat , täysin ristiriitaisia hallituksen tietojen kassa !?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Maata johtaa Juoppo kaupankassa ,joka tyhmiä aivopieruja päästelee…Ekonomistit suu auki kuuntekee
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ensi talvena saattaa tulla Sähköpulasta johtuvia sähkökatkoja,kansaa kehoitetaan säästämään lymyilemään paskasena ,pimeässä kylmissään….
Samaan aikaan Hallitus edistää Todellisten sähkön syöppöjen (Sähköautojen myyntiä) Joiden lataus vie lähes 100 Kw sähköä ! (siis 100.000 W ! )Mitä merkitystä on säästää sähköä 8 w led valosta ja yrittää kynttilän valossa sanomalaehteä lukea,samaan aikaan kun toiset törsää sähköä järjettömiä määriä !
Persujen on vaadittava että sähköautojen lataus ja ajo kielletään talvikautena jolloin sähköstä on pulaa !
Uusien myynti pitäs kieltää heti välittömästi niin kauaksi aikaa että saadaan useita uusia ydinvoimaloita rakennetua.
Pitää muistaa että Tuulimyllyt ei pyöri eikä aurinko lämmitä paneleja talvella kun kulutus on huipussaan !
Eikä ole oikein että Sähköautot nostaa sähkön hintaa ja joudutaan rajoittamaan vientituotteiden valmistusta kalliin sähkön takia.
Konkurssiinhan Suomi menee tällaisella politiikalla.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Äsken sanottiin radiossa että siltikin sähkö pula voi tulla vaikka kaikki Kivihiili varavoimalat laitetaan käyntiin…
ONKO OIKEIN ETTÄ KÄYTÄNNÖSSÄ KIVIHIILI KÄYTTÖISIÄ SÄHKÖAUTOJA MYYDÄÄN 0 PÄÄSTÖISINÄ JA VALTION TUELLA ????
Paljon vähäpäästöisempää olisi ajaa nyky dieselillä tai Bensa autolla…nehän lämpiääkin hukka energialla.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Uuden Sähköauton toimintamatka putoaa puoleen talvi pakkasilla sisätilojen lähinnä lämmityksen takia.
Muutaman vuoden ikäisen auton toiminta matka putoaa 3/4 siis 75 % sisätilojen lämmityksen ja akun vanhenemisen takia kovemmilla pakkasilla.
Sähköautoja ei yksinkertaisesti ole tehty Suomen pakkasiin,eihän niissä ole edes seinissä eristeitä eikä sisätilojen lämpimän poisto ilman talteen ottoa.
Pelkkä sähköauton sisätilojen lämpimänä pito pakkasilla maksaa saman verran kuin uuden nykyaikaisen okt lämmitys !
Sähkö autoja ei tarvitse kokonaan kieltää mutta talvi ajo on kiellettävä ehdottomasti.
Sehän tulee lama ja konkurssi koko maahan niiden takia muuten.
Eläkeläiset joutuu jo muutenkin nyt lähtemään evakkoon sähkölämmitteisistä omakotitaloista ja sähköautot pahentaa tilannetta entisestään.
Jokainen voi testata asian käytännössä kun laittaa pakkasella ulommaiseen taskuun kylmälle puolelle kännykän ja yrittää soitella niin loppuu puhelut lyhyeen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sähköinen liikenne on ehdottomasti rajattava vaikka julkiseen liikenteeseen ja muuhun pienkäyttöön tai vaikka kaivoskäyttöön ja akkumateriaalit kohteisiin, jotka ovat erilaisten kriisitilanteiden palveluksessa. Missään tapauksessa henkilöäautoliikenteen muuttamiseen akkukäyttöiseksi ei pidä mennä, akkumateriaalit eivät riitä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, kun hihhuloidaan hiilidioksidin lisäämisessä, turpeenkasvu sitoo viisi kertaa nopeammin hiilidioksidia, kuin puusto. Kun puunkasvu vanhetessaan hidastuu, niin saman tekee rahkasammaleen kasvukin, eli kierto on nopeimmillaan noin 25 vuoden ikään, ja kierto alkaa uudelleen, kun tuo rahkasammal poistetaan suolta. Kuivatettu rahkasammal voidaan jalostaa useampaan käyttöö, kasvuturpeeksi, energiaksi ym. Turve on uusiutuvaa, ehdottomasti näin, kun on täysin eri asia puhua fossiilisista turpeista, joita voi olla miljoonia vuosia vanhaa, kuten kivihiilikin. Maapallolla ei ole prosesseja, jotka olisivat päättyneet, kuten fossiilisia muodostuu koko ajan lisää, öljyä ja kivihiiltä muodostuu koko ajan lisää, maapallon prosessit on tunnettava, jotta ymmärtää.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Kivihiili otettava käyttöön välittömästi, ei viikkojen kuluttua. Suomi voi olla ilman sähköä vain yhden suuremman häiriön seurauksena, nyt on leikki loppu, ja vahva kirosana päälle.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
On Hölmöläisten hommaa että kaikki sähköistetään ensin ja sitten ihmetellään puna huuli pyöreänä kun töpselissä ei riitäkkään sähköä !!
Ensinhän pitäs tehdä Ydinvoimalaoita lisää !
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Yleinen, mutta jossain määrin ymmärrettävä virhe on ymmärtää valtameret paremmiksi hiilinieluiksi, kun vedet ovat kylmempiä, mutta todellisuus on se, että mitä lämpimämpiä valtameret ovat, sen vahvempia hiilinieluja ne ovat. Tuo johtuu siitä hyvin yksinkertaisesta syystä, että valtamerien levätuotanto käynnistyy lämmön seurauksena, jopa rajusti, kuten tälläkin hetkellä voidaan todeta satelliittiseurannasta, hiilidioksidipitoisuudet ovat alentuneet pohjoisen pallonpuoliskon kesän lämpöjen seurauksena; hiilidioksidipitoisuus reippaasti alle keskiarvon. Valtamerien hiilinielut ovat hankalia, koska kuolleet kasvijätteet laskeutuvat valtamerien pohjaan sedimenteiksi, pysyen siellä miljoonia vuosia. Kun mantereet aikanaan ovat kuluttaneet hiilensä kalliopintaa myöten, eroosio, viimeistään silloin fossiiliset on kaivettava kiertoon, ei todellakaan ole vaihtoehtoja. Ihmisen olisi tälläkin hetkellä kaivettava fossiilisia vähintään ravintonsa verran kiertoon, muutoin loppu on lähellä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, yleensäkin ilmastosta keskustelua tulisi käydä vain kehittyneimpien aivojen kesken, ei lähes blonditasolla, jossain ylen tai hesarin vihreiden toimittajien välityksellä kansan keskuuteen ja aiheuttaa merkittävää haittaa valtion taloudellekin, sen lisäksi että väestölle aiheutetaan joutavaa pelkoa jo täysin mitättömien arkisten toimien seurauksena.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, ihminen tuottaa hengityksessään noin tuhat kiloa hiilidioksidia vuodessa. Väestön nettolisäys vuosittain on noin sata miljoonaa henkeä, eli hiilidioksidi lisääntyy ilmakehään noin miljardi tonnia kymmenvuosittain, joka vastaa nettohiililisäystä. Toisaalta, kun valtamerien lämpötila nousee useista eri syistä, levänkasvu nielee tuon hiilen monituhat kertaisesti, eli mitään hiilikatastrofia ei ole olemassa, voidaan poltella kivihiiltä aivan vapaasti, mantereet voidaan säilyttää ravinnontuotannossa, tuottaa ravinteita valtameriin, joka on välttämätöntä, joskin leväntorjuntaan tarkoitettuja myrkkyjä tai muita saasteita tulisi välttää kaikin tavoin. Hiilidioksidi on välttämätön maapallon elämälle, kuten kivihiilesn sisältämä vähäinen rikki on välttämätöntä sekä maapallon puustolle, kalan- ja lintujen munille jne. Pienillä aivoilla ajateltuna tulisi edes arvioida, mitä tapahtuu täysin rikittömässä ja hiilidioksidittomassa maailmassa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ei ainakaan Suomessa ole järkeä!
Suurkaupungeissa lämpimimmissä maissa Sähköautot on hyvä keksintö.
Suomeen nämä nykyiset ei sovellu niitä ei ole tänne edes tehty,paljon pitää vielä kehitys työtä tehdä että niiden käytössä talvella on järkeä.
PERSUJEN ON VAADITTAVA ETTÄ NIIHIN SAADAAN SAMAT ENERGIA TEHOKKYYS MÄÄRÄYKSET VOIMAAN KUIN UUSISSA TALOISSA ON ! Eli eristeet seiniin ja kattoon ja lattian ja ilman vaihtoon lämmön talteen otto.
Se on Helppo homma Lentokoneista mallia vaan niillä lennetään 900 km/h -50 pakkasessa eikä vilukappase.
Ne jotka ei täytä niitä niin myynti/ajo kieltoon heti !
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Uusissa taloissa laki vaatii että pitää olla vintillä puolimetriä villaa, Miksi eristämättömiä sähköautoja saa myydä ?
Bensa autoissa eristämättömyys ei ole ongelma koska ne lämpiää hukka energialla.
Nyky Dieseleissä tarvitaan hieman lisä lämmitystä ainakin liikkeelle lähdön jälkeen vähän aikaa ,joko sähkövastuksella (dieselillä) tai Webastolla ( Dieselillä) Mutta senkin asian voisi ratkaista helpommin kuin eristämällä niitä .Pakokaasu jarru on vanha keksintö siihen että moottori lämpeää nopeasti kun hukka lämpöä ei päästetä ulos.
Niitä on käytetty -60 luvun kuorma autoissa joissa on saman tyyppiset suoraruiskutus diesel moottorit kuin nyky henkilö autoissa joiden ominaisuus on ettei lämpöä tule nopesti eikä tyhjäkäynnillä.Polttoaineen kulutuksella ei ole asian kans mitään tekemistä.
Vanhemmissa esikammio Diesel henkilöautoissa lämpöä kyllä riittää esim. 4,5 l /100 km kuluttavassa -77 Golfissa. tai 5,3 kuluttavassa 200 D -86 Mersussa tai 3,8 l kuluttavassa Daihatsussa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin se on, se mikä sopii lämpimissä maissa, ei välttämättä sovi pohjoisiin olosuhteisiin. Jos sileät kesärenkaat sopivat Italialaiseen käyttöö, Suomessa niillä renkailla pääsee ehkä vain peltikorjaamolle. Pakkasesta repäisty sähköauto ei välttämättä liikahda senttiäkään kesärenkailla Suomessa. Blondiajattelu on varsin yleistä Suomessa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Maapallon laajuisesti ajatellen, kuten epäillyn ilmastomuutoksen tähden, maapallon akkumateriaalit tulisi kohdistaa maapallon suurkaupunkien liikenteeseen. On absoluuttinen munaus keskittää sähköautoja sellaisiin olosuhteisiin, jossa mm. polttomoottoreiden lämpöhukka voidaan käyttään auton sisätilojen lämmittämiseen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ideologia tosiaan menee edelle, etenkin Ylellä.
Uusi palkollinen pitää kädessään opetusministerimme ja hänen anarkisti kaverinsa kirjaa. Kun selviää kirjan rahoittaja, selviää minne sylttytehtaalle jäljet johtavat.
Kuuluvatko samaan sisäänlämpeävään kaveriporukkaan ja onko suositukset palkkaamisesta tulleet valtion ylintä valtaa pitäviltä, kun näyttävät olevan kavereita keskenään.
Yle ei petä koskaan.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
YLEPAKKOVERO POISTETTAVA!
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Aivan mahtavaa mopö-aggregaatit myyty loppuun ja kaasulämmittimet loppumassa. Aivan mahtava vihreä siirtymä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Jouluaattona kun Suomalaiset paistavat.”Perinteistä harmaasuolattua”porsaan persettä”.Niin sähköfirmat alkavat rajoittaa sähkönkulutusta,ja katkovat vuoronperään kuluttajilta sähköä 2:den tunnin välein.Paista siinä sitten sitä”porsaanreijän”ympäristöä.Taitaa paistohommat venyä pitkälle joulupäivään?Ja mitähän tuo”perinteinen harmaasuolattu”porsaan perse”tänä jouluna maksaa?Kun kaikkien elintarvikkeiden,ja muunmuassa lihan hinta on noussut jatkuvasti?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti