Kaupungistuminen ei saa tappaa viheralueita
Kaupungistuminen ei saa tappaa viheralueita – Helsinki tarvitsee hengitystilaa!
Sameli Sivosen kapea näkökulma unohtaa, että ihmiset kaipaavat ennen kaikkea viihtyisää ympäristöä. Helsingin päätöksentekijöiden pakkomielle tiivistää kaupunkia uhkaa tehdä meidän kaupungistamme epäviihtyisän betoniviidakon.
1.Viheralueet eivät ole luksusta – ne ovat välttämättömyys:
• Pienetkin puistot ja viheralueet piristävät kaupunkikuvaa
• Kasvillisuus viilentää ilmaa kesähelteillä
• Viheralueet ehkäisevät tulvia imemällä sadevettä, mikäli kaupunki on betonoitu, niin kaupunkitulvat ovat vitsauksenamme.
2.Autoilun rajoittaminen ei ole ratkaisu:
• Tehokkaampi liikennesuunnittelu vähentäisi autoilun haittoja
• Kaupungin ei tarvitse valita joko autoilun tai viheralueiden välillä
Autoilijoita ei pidä rangaista, vaan edistää liikkumista!
Vapaa liikkuvuus kaikille!
Liberaali politiikkani kannattaa esteetöntä liikkumista – ilman turhia rajoituksia ja tulleja.
Helsinki kaipaa järkevää autoilupolitiikkaa: polttomoottoriautot ja nastarenkaat kuuluvat kaupunkiin.
3.Väestönkasvu ei saa olla itseisarvo:
• Kantaväestön määrä on laskenut Helsingissä
• Rajaton maahanmuutto ei ole ilmastoteko
• Kestävän kehityksen kannalta pienempi väestö olisi jopa eduksi
Ilmastokin kiittää mitä pienempi kansa täällä pohjolassa asuu!
4.Emme kaipaa slummia:
• Laadukas kaupunkirakenne vaatii suunnittelua
• Sumppuun ahdetut korttelit eivät ole terveellisiä
Asukkaat voivat paremmin kun ikkunasta näkyy luonto eikä naapurin aamiaispöytä!
Helsingin pitäisi keskittyä:
Olemassa olevan väestön tarpeisiin
Viheralueiden säilyttämiseen ja kehittämiseen
Laadukkaaseen kaupunkisuunnitteluun
Väestönkasvun hillitsemiseen
Kaupunki on ensisijassa asuinympäristö, ei kasvulaboratorio.
Helsingin tulisi olla ylpeä viherkaupungistaan, ei pyrkiä tiiviyteen – emme kaipaa slummeja!
Ilman tiiveyttä ei ole terveellistä kaupunkia
Tekstin aiheet:
Pysäköinnin rajoittaminen pitäisi perustella kunnolla, kun pysäköinti tulisi olla muutoin rajoituksetonta ja maksutonta. Samoin kaikki kapakka toiminta kaduilla pitäisi kieltää, ja kadut takaisin liikenteelle.
Myös taloyhtiöiden pihoille pitäisi maalata parkkiruudut, jotta pysäköinti ei kävisi Helsingissä mahdottomaksi. Pysäköintipelleily Suomessa pitäisi saada loppumaan ja autot takaisin kaupunkimaisemaan, ei kaupungista mitään maalaismaisemaa saa aikaiseksi, ja jos joku kaipaa maalle, se on sitten hypättävä junaan ja menoksi.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, kadun reunat on tehty kautta historian autojen parkkeerausta varten ja kadut ennen hevosia ja nykyisin autoliikennettä varten. Katujen luonne on säilynyt liikennettä varten vuosisatoja, vuosituhansia, vaikka niitä kuinka yritetään muuttaa multaisiksi laidunmaiksi.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Mutta, maalla on mukavaa, saa paistaa grillissä punaista lihaa ja punaisia makkaroita, sauna kuumaksi, auto saa olla rauhassa, ei lappuliisoja, saa astua nurmikolle, vain hullu ahtaa itsensä kaupunkiin, jossa kaikki on kiellettyä ja säädeltyä. Jos kaupungista tehtäisiin viihtyisää, niin kaiken karvaisia vahteja DDR:n tyyliin ei olisi. Lappuliisat mittanauhoineen, että ei vain olisi liian lähellä suojatietä, tai onko välillä auto liikkunut, että tunnin tai parin pysäköintirajoitus ei ylittyisi, auton renkaiden asentoa käydään valvomassa. Jos helvetti on olemassa, se on varmaan Helsingin kaltainen iso paska slummi, jossa kyttääjiä riittää.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Perussuomalaisten kannatus ei laske kuin kommunistien gallupeissa ja mielikuvituksessa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin on, gallupeja voidaan rakentaa ilman vastuita millaisia hyvänsä, kannatus mitataan vasta vaaleissa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Gallupeilla tulosta voidaan ohjata, ja jos kaksi vahvaa kommunistimediaa on päättänyt säätää vaalitulosta, se kyllä onnistuu, ihmisen mieleen voidaan vaikuttaa aktiivisella propagandalla. Eri asia on, onko tuo moraalisesti oikein.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Täsmälleen näin, samaan mutapainiin voisi vastata roiskimalla mutaa noita kommunistimedioita vastaan ja tekemällä omia gallupeita, mutta se olisi väestöä kohtaan samaa liki rikollista toimintaa, eli väestön on tunnettava vastuunsa lukea mediaa ilman aivopesua perusoppimäärällä. Maan talousvaikeudet jatkuvat hamaan tulevaisuuteen, jos ymmärrys ei riitä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ukrainaan laitetaan niin paljon tukia kuin se on tarpeen ja pyydetään, ettäs tiedät siellä ryssän joukoissa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Vain gallupien luomaa harhaa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Muuthan ei palkkaa saa?
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Paljon on katuja, joissa pysäköinti on kielletty ilmeisesti kuin vain huvin vuoksi, ja siksi asiointi kaupungilla on vain pysäköintipaikan etsimistä. Väestössä on paljon sellaisia, joilla on jonkun asteinen liikuntaelinongelma, joten autolla on mentävä. Tätähän natsivihreät eivät ymmärrä huumehöyryissään. Näitä liikuntaelinongelmaisia on vuosi vuodelta yhä enemmän kun väki vanhenee. Viherkommunisteilla täytyy olla aivovika, kun eivät ymmärrä muita kuin itsensä kaltaisia huumehörhöjä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Tuntuu omituiselta, että kokoomus, tuo ennen niin ylpeä suomalaisuuden edustaja puolue, isänmaallisuuden peruskivi, kuuntelee mieluummin huumehörhöjen mielipiteitä, kuin kansan mielipiteitä. Ovat varmaankin siirtyneet kasvisruokaan, joka ei sellaisenaan pidä hormonitasapainoa kunnossa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Suomalaisten tulee valmistautua tulevaisuuden rauhattomaan maailmaan, jossa sotakaan ei ole poissuljettu, sen sijaan että kiristämme kaupungissa autoilua tai tehdään siitä mahdollisimman hankalaa. Maailman on matkalla kohden todellisia kriisejä, nälänhätää, vesipulaa, ehkä tulevassa on myös massiivisia tautiepidemioita, jossa henkilöautot ovat paras tapa siirtyä paikasta toiseen saamatta tartuntaa, esim. lääkäreiden tai hoitohenkilökunnan liikkuminen jne. Vihreille auto merkitsee vain ilmastonmuutosta, jossa syyt ovat valtaosin luonnollisia, eli geologisia ja jääkauden jälkeisten aikojen palautumista jne. Tuossa merenpohja nousee pohjoisessa ja vesi siirtyy etelän maille, ja muutoinkin maapallo on kuin muovailuvahaa, ei mitään pysyvää. Televisiossa joku viisas kertoi hiljan, että tuomionpäivän jäävuori sulaa ja saaret uppoavat, no tietenkin täysin täyttä sontaa, merellä ajelehtivat jäävuoret eivät nosta merenpintaa, sen tietää lapsetkin, mutta ei viheraktivistit.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sähköautoista pitäisi päästä kokonaan eroon, niitä kun ei ladata missä tahansa, ja lisäksi sähkönkulutuksen aiheuttama jakeluverkoston kasvattaminen on äärimmäisen iso työ, yhtä jakelupistettä kohden pitäisi varata 11 kilowatin latauspiste. Tuo onnistuu vain uuden rakentamisen ja runkoverkon päässä, jossa asia pitää huomioida jo alueen muuntamoissa, ei vain rakennuksien kellareissa. Lisäksi mahdollisina sota-aikoina sähköverkot ovat varsin kuormitettuja, eikä sähköä riitä edes perusasioihin. Polttoaineita sen sijaan ei saa kaapeliverkoista, joten osa autoista vain jää sijoilleen kun polttoaine loppuu, haittaamatta sähköverkkoa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sähköautoista luopuminen pelastaa maapallon pohjavedet tuhoutumiselta. Yhden sähköauton akkua varten on kaivettava keskimäärin 1200 tonnia malmia, josta akkumineraalit jalostetaan, ja jo Afrikassa kiinalaisten omistama kobolttikaivos on tuhonnut laajat vesistöalueet ja ne ovat käyttökelvottomia jopa tuhansia vuosia.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sähköautokiima haihtuu kuin vesi Saharassa, kun sähköautoja kuljettavat laivat palavat valtamerillä ja seurauksia aletaan miettiä. Suomessa kiimasta johtuva hiljaisuus on kuvottavaa ilmastokiimaa, jossa Oulussa kaatunut kanoottikin saa enemmän huomiota, kuin palamalla tuhoutuva valtamerilaiva tuhansien autojen kuormalla, josta seuraa hirvittävät saasteet merialueille. Suomessa ei tajuta akkuautojen vaaroja, ja jopa maanalaisiin suuriin parkkihalleihin rakennetaan latauspaikkoja sähköautoille, johon ei pian normaali ihminen uskalla viedä autoaan, jossa sähköautoilija ei ole normaali, vain pelkkä pihistelijä, joka koettaa säästää sähköllä liikkumiskulujaan, mutta jo luonto jää ilman sen tarvitsemaa hiilidioksidia.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Suomen metsät sitovat keskimäärin 950 miljoonan henkilöauton hiilidioksidipäästöt, jossa henkilöautojen keskimääräinen ajomatka päivittäin on noin 30 kilometriä. Näin voidaan väittää, että Suomen metsät nielee reippaasti koko Euroopan henkilöautojen hiilidioksidipäästöt. Tarkempia laskelmia kysyttäessä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Maapallon ilmakehässä on hiilidioksidivarastoja vain noin 14,5 vuodeksi, joten uutta hiiltä on saatava jatkuvasti lisää ilmakehään. Se, että Suomi luopuu polttomoottoriautoista, johtaa vain raamatulliseen sähköpulaan, ja siihen akkukäyttöiset suuret laivat merille, tuo tietää kammottavaa katastrofia, etenkin kun esim. Tallinnan ja Helsingin välillä akkulaivoille ei ole kummallakaan puolella sähköä tarjolla, hirvittävää kehitystä. Hiilivuodot ovat kohden maaperää, eli sienirihmasto kuljettaa hiilen maaperään pois kierrosta, kuten on vanhat muinaiset hiilimetsät, ja sen lisäksi ihmiskunnan hiilihydraattipitoiset jätevedet painuvat valtamerenpohjaan sedimenteiksi miljooniksi vuosiksi, siis tarvitaan hiilen lisäämistä niistä maan hiilivaroista, jotka muutoin eivät tule kasvikunnan käyttöön kuin miljoonien vuosien päästä tulivuoritoiminnan avulla. Polttoaineiden valmistaminen ilmakehän hiiltä hyödyntämällä on kammottavaa kehitystä, joskin hyötysuhde on äärimmäisen alhainen.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Sama se on rikin osalta, ilman rikkiä ei kasva maapallon sienijuurisia puita, linnut kuolevat sukupuuttoon, ihmiskunta jää hyönteismaailman armoille ja kaiken maailman pistiäiset kehittävät kammokuoleman koko ihmiskunnalle.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Suomessa ilmasto on nyt mittaushistorian jaksolla keskimäärin muutaman asteen viileämpi, joten mitään ilmaston lämpenemistä ei ole olemassakaan. Mitä tulee nautojen metaanipäästöihin, maaperä ympäri maapallon vuotaa metaania, eikä vuotoja ole kartoitettu edes miljardisosaa maapallon pinnasta. Tuota todistelee mm. Darvaza-kraatteri Turkmenistanissa, joka alkoi vuotamaa metaania vain koeporauksessa. Maapallon kuori on sen verran huokoinen, että metaani vuotaa ilmakehään omia reittejään, eikä se tarvitse edes roudan sulamista.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin, kasvihuonekaasuilla vesihöyryä lukuun ottamatta ei juurikaan selitellä esim. eteläisen Euroopan helteitä, jossa oleellista on Saharan suunnasta tulevat tuulet. Lämpötiloihin vaikuttaa eniten maahan saapuva tai päätyvä säteily, ja siitä vapautuva lämpö haihtuu nousevina ilmavirtauksi ilmakehään läpäisten mm. pilvet ja jäähtyy korkeuden kasvaessa. Auringon säteily sen sijaan voi osiltaan läpäistä pilvet, jotka heijastavat maan suunnasta saapuvaa infrapunasäteilyä takaisin, mutta hiilidioksidi ja metaani ovat liian vähäisiä, että niiden edes teoreettinen ilmaston lämmittävä vaikutus voidaan unohtaa. Totta kai maaperän laatu kuumenee säteilyssä ja toimii lämpöakkuna, joka tasaa vuorokausivaihtelua lämpötiloissa, mutta siihen kertynyt lämmin ilma nousee painovoimaisesti ylös ja kokee lämpökuoleman, mikäli siinä ei ole akkumaisia partikkeleita, kuten vaikka Saharan hiekkaa jne. Teknisesti puhdas ilma kuumentaa eniten maanpintaa ja lämpövarauma kasvaa, eli ilmasto lämpenee.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Näin se on, myös ns. asiantuntijoille tiedoksi, pohjoisen Afrikan alla vaanii kuumien pisteiden ketju, joka kuumentaa mantereen alustaa, joka kuumentaa myös ilmastoa. Tuo on vanhaa merenpohjaa, joka edelleen pullistelee magmakammioiden täydeltä, joka taas näkyy ja kuuluu kallioisilla alueilla voimakkaan rapautumisena, kun jyrkkä särmäiset kallioseinämät vähitellen sortuu, siis geologisista syistä. Jurakaudella Saharan alue oli 5000 metriä syvää merialuetta, joten kyllä se maapallokin osaa muuttaa mieltään.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Pohjoisnapa on osan aikaa prekessioliikkeessä merialuetta, jolloin sinne ei voi muodostua mannerjäätikköä, koska sitä voi muodostua vain mantereelle, ja sekin aika vielä koittaa. Merialueen mannerjää on käytännössä mahdotonta, koska se vaatii runsaasti painetta jota syvän meren alueella ei ole, eli alle voi muodostua vain sohjoa. Kallioinen Siperia sijaitsee ilmastollisesti pohjoisnapa-alueella noin alle parinkymmenen tuhannen vuoden kuluttua, ja silloin kaamosaika on vielä kasvussa vaipan massaliikkeiden vuoksi. navat maapallolla on lommollaan noin 27 kilometriä puoleltaan, ja tuohon lisäksi vuorimuodostumat aiheuttava varjostumaa. Pohjoisnapa tekee halkaisijaltaan noin 47 asteen ympyräliikettä, ja Siperia ulottuu osan prekessioliikettä karttapohjoisnavan ohi, joka on yhden jääkausisyklin aiheuttaja.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Juuri näin kompressiojäätikköä voi syntyä jääkausina vain matalan veden alueilla, jossa jäätikön massa ulottuu pohjaan, mutta se ei myöskään ole lämpimien merivirtojen vaikutuksessa. Syvänmeren alueilla kompressiojäätikköä ei voi muodostua koskaan, koska alapohja on aina enemmän tai vähemmän sohjoa. Merijäätiköt tuskin koskaan ovat olleet kestäviä jääkenttiä samalla ajatuksella, kuten mannerjäätiköt, kuten vaikka Grönlannin mannerjäätikkö, joksi se voidaan laskea. Routa ei myöskään ole mannerjäätikköä, ja pohjaveden kierto voi sulattaa sen altapäin, kuten nouseva merenpintakin, joka pujottelee aina rannikoilla roudan alta ylöspäin ja aiheuttaa yhdessä ylhäältä tulevan pohjaveden paineen avulla hydraulisia iskuja, joka näkyy ns. kraattereina Siperiassa, ei siis metaanin aiheuttamia.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ilmastossa ei ole mitään vikaa, ja jos joku nyt väittää, että hiilidioksidia on ilmakehässä liikaa, niin kaikki on suhteellista. Hiilidioksidia on kuutiometrissä kiinteässä muodossa vain yhden vesipisaran tilavuuden verran nykyisellä hiilidioksidipitoisudella. Vain täysi aivokääpiö pitää tuota määrää liiallisena.
Lisäksi ilman hiilidioksidia ilmakehä pinnalla lämpenisi oikeasti, koska hiilidioksidi voi lämmittää ilmakehää kuutiolta pinnalla yhden kärpäsen tehon verran, ja korkeuden kasvaessa se hajoaa tuhansille metreille, eli ehkä vain yhden mikrobin verran kuutiometrille.
Suora säteily lämmittää ilmakehää ja maaperä materiaalista riippuen varastoi lämpöä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Pahin virhe ilmastonmuutoksessa tai oletuksessa tehdään siinä, että se pari wattia lasketaan neliömetrille, jossa pitäisi huomioida myös korkeus. Jos vaikutus on luokkaa 2,5 wattia neliömetrille, se jakautuu korkeuden metrimäärälle, eli esim. viidessä tuhannessa metrissä se on luokkaa 2,5 W/5000, eli 0,0005 wattia/m2. Tuo on yhden hyttysen tuottama lämpömäärä, arviolta. Jos se olisi jokaiselle kuutiometrille 2,5 wattia, niin sen pitäisi olla 5000 metrin korkeudelle 12,5 kW, joka on tietysti täysin mielipuolinen väite. Ilmasto on muuttunut aina, ja maapallo kokee välillä jopa jääpallovaiheenkin, kun syklit osuu kohdilleen. Maapallo on osa linnunratamme palikoita, matkaa tehdään linnunradan poikki 595 km/s, eli systeemi on monille liian vaikea ymmärtää, juurikin ilmaston osalta. Marsin asuttaminen ja kalustaminen tulevien asteroidien tai komeettojen osalta parantaa maapallon tulevaisuuden ennustusta, kun painopiste tutkimuksessa kohdennetaan oikeisiin asioihin, sodat pitäisi lopettaa.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Herätysseuroista kuulemma saa, sinne vaan rohkeasti.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Ei äänestäjät mitään rottia ole.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti
Puolue kirjoitetaan pienellä.
Sulje
Ilmoita asiaton kommentti