Perussuomalaiset

Jari Kilpinen

Dieselautojen myynti sakkaa – syynä pakkasarka AdBlue-neste

Dieselautojen myynti sakkaa – syynä pakkasarka AdBlue-neste

Dieselautojen myynti on hidastunut, ja yksi keskeisistä syistä on AdBlue-puhdistusnesteen jäätyminen. Ongelmana on, että EU:n säädösten edellyttämä AdBlue-neste ei kestä yli 11 asteen pakkasia, mikä luo merkittäviä käyttöongelmia pohjoisissa maissa.

EU on viisaudessaan on päättänyt, että dieselautojen pakokaasuja on puhdistettava AdBlue-nesteellä, vaikka tekniikka ei sovi kaikkiin ilmasto-olosuhteisiin. Tämä sääntely on johtanut siihen, että esimerkiksi Kesko on poistanut uudet diesel-Volkkarit liikkeistään.

Kun tekninen ratkaisu ei kestä pohjoisen talviolosuhteita, se heijastuu suoraan kuluttajien luottamuksena ja automyynteinä. Kyse on käytännön ongelmasta, joka vaatisi EU-tasolla joustavampaa lähestymistapaa erilaisissa ilmasto-olosuhteissa toimiville maille.

Kesko poisti uudet diesel-Volkkarit liikkeistään – näin selittää ketjupomo

https://www.is.fi/autot/art-2000011594973.html

Tekstin aiheet:

Osallistu keskusteluun!


14 kommenttia
Nimetön
#1

Ei se EU ole tässä tyhmä, vaan Suomi hyväksyy kaikki helvetin määräykset, mitä tulee EU:lta, mitä ihmeen itsenäisyyttä tuo on?

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

J. Jörgensen
#6

Eipä tosiaan kovin hääppöstä itsenäisyyttä. Sen asemesta, että dieselistä jätettäisiin tuo epäonistunut lisäke pois, täällä poistetaan nikottelematta dieselillä käyvät autot myynnistä! Korvaako tuo suuri EU myymättä jäävistä tai vanhentuneina malleina alennetuilla hinnoilla myytävistä autoista koituvat tappiot suomalaisille autoliikkeille?

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#9

Jutussa on monia virheitä.

-Eu ei vaadi ad blue (Urea) järjestelmää ,ei se ei ole pakollinen mutta Eu vaatii tiettyjen pakokaasu päästöjen tiukkaa rajaa jota on vaikea alittaa jos ei osaa tehdä moottoria joka polttaa puhtaasti Dieselin. Esim. maailman suurin Diesel moottorien valmistajan Isuzu lava autoissa ei ole ad blue järjestelmää koska ne osaa tehdä puhtaasti polttavan moottorin. Työkoneissa on sama juttu toisissa on ja toisissa ei.

-Ad blue ei jäädy -11 asteessa (ainakaan puuilon ad ei jäädy -17 pakkasessakaan,unohtui kerran ulos)

– yli 8 v. ikäisessä Vw Dieselissä ei ole ensimmäistäkään ongelmaa ollut

-Ad blue ongelmia tuntuu olevan myös etelä euroopassa jossa ei ole pakkasia,jopa niin paljon että taksi miehet on vaihtaneet D-autot Hybridi Toyotiin.

-Suomessa ad blue ongelmat tuntuu olevan lähinnä Mercedeksen ongelmia ja Renaultin (Sama tekniikka osissa malleissa) ja Bmw:ssä myös jonkin verran.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#2

Vihreät säätää Suomen konkurssiin, paljon on vikaa omissakin päättäjissä. Jos maailmassa siirryttäisiin yksinomaan sähköautoihin, tarvittaisiin niiden osalta pelkästään vähintään 8000 suurta ydinvoimalaa tai viitisen miljoonaa tuulivoimalaa, jossa ei ole vieläkään riittävää sähkönvarastointi tekniikkaa olemassa. Polttomoottorit tulee siis pitää käytössä vielä vähintään vuosikymmeniä, jotta tekniikka ottaa suuria askeleita eteenpäin. Nykyistä sähköistä liikennettä kannattaa kohdistaa kaupunkiolosuhteissa joukkoliikenteeseen, johon resurssit saattaa juuri ja juuri riittää akkuteknologian osalta.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#5

Viimekin talvena paljon ongelmia AdBlue nesteestä

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#7

Ennen vanhaan pikkupojat virtsasivat ilkeyksissään mopojen ja moottoripyörien tankkeihin. Mikäli jossain tienvarsipusikossa oli mopo tai moottoripyörä parkissa, kun omistaja oli jatkanut matkaansa linja-autolla. Ei lähtenyt ajokki enää käyntiin pikkupoikien urea käsittelyn jälkeen. Niin eipä kait ne AdBlue huuhdellut autotkaan pelaa, ureaanhan sekin litku perustuu.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Diesel ja AdBlue saunassa
#8

Diesel; Kyllä se oli ennen toisin, minä kuljetin perunat, puut ja presidentit. Nyt sanotaan, että olen likainen.

AdBlue; Minä tulin pelastamaan sinut, mutta sitten tuli pakkanen, ja minä jäädyin, anteeksi.

Hiilidioksidi; Minä olen kaikkialla, ilmakehässä, meressä ja jopa tässä löylyssä. En ole paha – olen vain ylikäytetty.

Levä; Minä rakastan sinua CO2 ilman minua olisin vihreä. Mutta jos tulet liikaa, minä kukin – ja sitten kaikki kuolee.


Biojätteet kuljetetaan dieselrekalla 300 kilometrin päähän kompostoitumaan, ja sitten meille kerrotaan että tämä on ilmastoteko.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Ota kantaa

Heräsikö ajatuksia? Ota kantaa. Muista kuitenkin, että lyhyet ja napakat kommentit menevät paremmin perille kuin polveileva tajunnanvirta. Pitäydy asiassa ja salli muille keskustelijoille mielipiteenvapaus. Tutustuthan pelisääntöihin.

Haluatko mielipiteellesi kasvot? Rekisteröityminen mahdollistaa keskustelun oikealla nimellä ja oikeilla kasvoilla. Rekisteröityneenä käyttäjänä saat myös automaattisen ilmoituksen aina, kun kirjoittamaasi kommenttiin vastataan. Rekisteröidy tai kirjaudu sisään.

Kommenttisi

1000 / 1000