Perussuomalaiset

Heikki Suominen

MAAKUNNAN MIES JA AUTOTEHTAAN SANKARI

Aika monella Suomenniemen työpaikalla ja tehtaalla on loistavat ja luotettavat luottamushenkilöt. Edellä mainitut neuvottelivat tänäkin keväänä suht`hyvät sopimukset edustamilleen.

Mitäpä sanoisitte siskot ja veikat, jos juuri sinun työpaikallasi olisikin ihan oma kansanedustaja? Tämä voisi tänä keväänä konkretisoitua ainakin Uudenkaupungin Valmet Automotiven autotehtaalla, mikäli nukkuvat ja ei koskaan äänestävät saataisiin äänestämään Mikko Kangasoja 88!

Mikko Kangasoja on laatuinsinöörin vaativissa tehtävissä Uudenkaupungin autotehtaalla ja hänet voit tavoittaa vaikkapa tehtaasi lounasravintolasta lounasaikaan. Tarraat vaan rohkeasti hihasta.

Mikko on avoin, helposti lähestyttävä ja toiset huomioon ottava keskustelija.

Mikon keskeisimpiä teemoja ehdokkaana on ehdottomasti tarkkaakin tarkempi talouskuri, tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus. Terveellä tavalla ja ketään loukkaamaton ote ilmastonmuutos- ja maahanmuuttokriittisyyteen. Perusteltu huoli koulutuksesta, kulttuurista ja sivistyksestä Suomi ja suomalaiset ensin mentaliteetilla.

Kuntapolitiikassa Mikko Kangasoja liputtaa teollisuuden, yritysten ja kuntaan saatavien työpaikkojen puolesta. Kaikkea Mikon toimintaa taustoittaa asiapitoiset ja harkitut perustelut sekä pitkälti matematiikkaan nojaavat lopputulemat.

Raisiossa asuvana veronmaksajana ja Uudessakaupungissa työskentelevänä Mikolle tulee tutuksi 8 -tien kunnat ja keskustat sekä Y -tien varrella avautuva maaseutu. Mikko laittaakin usein mentaalisti Vehmaan, Taivassalon ja Laitilan asioita kuntoon maakuntamatkailua, jota myös työmatkoiksi kutsutaan, harrastaessaan.

Turun kehyskunnat, Varsinais- ja Vakka-Suomet tarvitsevat ehdottomasti omaan ajatteluun kykenevän, aktiivisen, omatoimisen ja äänestäjiensä takuumiehenä toimivan ehdokkaan.

Pelasta Suomi ja tulevaisuuden unelmasi, äänestä kasikasi!

Osallistu keskusteluun!


24 kommenttia
AUTOTEHTAAN KEISARI
Tyytyväinen
#1

Kyllä yksi Suomen suurimmista työpaikoista kaipaisikin jämerää otetta ja kansanedustajan laajakatseisuutta, vai ettekö ole huomanneet suhdanteista johtuvia ”jojotuksia” otetaan 1000 sisään ja muutaman kuukauden päästä 600 ulos!

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#6

Nämä jojotukset johtuu siitä kun tehdään alihankintana Renaultin osista ”Mersuja” tehtaille joiden tilauskantaan ja puheisin ei voi luottaa. Jos uusia ei olisi palkattu silloin kun tarvetta on ,niin olisi pitänyt paljon enemmän irtisanoa. Työntekijöiden mitoitus menee aina tarpeen mukaan. ( on parempi näin niin yritys voi neuvotella uusia tilauksia kun on työvoimaa saatavilla)
Suomessa on niin korkea palkkataso että yhtään työntekijää ei voi pitää turhaan töissä jos sille ei ole tarjolla tuottavaa työtä.

Muuten käy kuin Valtiolle joka pitää ylisuurta ja yli palkkkaista julkista sektoria turhan panttina ja velkaantuu…

Nyt on vaarana että jos Kommunistit pääsee päättämään velkaantumisen katkaisusta (joka on pakko tehdä oli Hallituksessa kuka tahansa) että ajetaan Yrityksetkin konkurssiin ja sitten on vasta paskat hopusuissa Suomella

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Punakone jauhaa velaksi!
Vihainen
#13

Kommunistit ja vihervasemmisto ovat juuri syypäitä tämän ”entisen” hyvinvointivaltion alasajoon!

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Vaihtopenkille vaan
#17

https://www.youtube.com/watch?v=yTE8wUUsubo
Tässä analyysiä nykyisen pääministerin toimista.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#9

Mikä poru syntyisi jos kansanedustaja alkaisi justeeraamaan yksityis yrityksen asioita, sehän olisi persujen kammoamaa KOMMUNISMIA!

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#2

Pitää muistaaa TOSIASIA !
Suomi ja uudenkaupungin autotehdas joutuu kilpailemaan samoista tilauksista Etelä ja Itä Euroopan maiden kanssa !
Jotka on periaatteessa samaa Eu maata joissa on sama Euron raha käytössä.
Niillä on etuna yli.50 % pienemmät palkka kustannukset ja pienemmät kiinteät kustannukset Tehtaat ja niiden lämmitys ja huolto jne..
ja Paljon pienemmät rahtikustannukset.
(Suomeen on pitkä ja kallis matka rahdata osia ympäri maailmaa ja viedä taas valmiita autoja ympäri mailmaa…)

Nyt kun Venäjältä loppui Renaultin osien tulo Suomeen ja kun rahti kustannukset kymmen kertaistui (väliaikaisesti Ukrainasta sotimisen seurauksena) niin se on todellinen syy miksi Mersun sopimukset loppui.

On todellinen ihme että Uudenkaupungin tehdas on pyörinyt näin pitkään näillä kustannuksilla ! KYLLÄ JOHDOLLE PITÄÄ HATTUA NOSTAA ! Varmaan työntekijätkin on työnsä hyvin hoitaneet.

On kuitenkin ihme miten näillä kuluilla homma on toiminut !

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#7

Suurin tekijä on ollut Mersun Brändi jolla on saatu ylihintaa ja sitä ylim. rahaa on voitu lapioida alihankkijoille.
Mersun merkillä on hyvä maine joka tahkoaa rahaa,
vaikka laatu on aivan paskaa ollut jo yli 20 vuotta.
Esim. niin ruosteisia autoja ei muilta merkeiltä löydy,eikä niin huonosta kierrätys pellistä muut valmistajat autoja valmista.
Ja vikoja on niin paljon että jos niille annettaisiin 7 v. takuu kuten Korealaiset antaa autoilleen niin koko Mersun tehdas olisi konkurssissa sen jälkeen.
Suomeen pitäisi saada Hundai tai Kia tehdas uuteen kaupunkiin !
Ne tekee parhaimmat sähköautot ja niillä on kysyntää ja ne antaa parhaimmat takuut joka takaa laadun ja tehtaan jatkuvuuden.
Ei se kannata Renaultin osista tehtyjen romujen kanssa pelleillä vaikka merkki ja Brändi onkin hyvä.
Ois edes oikeita Ranskalaisia Renaultin osia,mutta ei, Venäjällä , Romaniassa Kiinassa halvalla tehtyjä piratti tavaroita.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#10

Uudessa kaupungissa Olisi pitänyt kehittää hommaa vielä lisää….
Esim. Suomessa on 2 hyvää Terästehdasta, eikö niiltä olisi saanut kunnollista peltiä ? Näin peltiä olisi voitu viedä ympäri maailman Mersun tehtaille niin mm. Usa:n Kiinaan ja Espanjaan Viton tehtaalle jne.. Suomi kun olisi Opettanut Maailmn parasta brändiä tekemään kunnollisesta pellistä autoja jotka ei heti ruostu niin varmaan se olisi poikinut lisä tilauksia niin autotehtaalle kuin teräs tehtaille.
Epäilen että nyt autot tehdään valmiiksi mustuneesta kierrätys pellistä jossa on kaikki paskat seassa.
Sehän on sama mitä tekee ,vaikka joulu torttuja niin jos jätteistä yrittää leipoa niin ei siitä priimaa tule !

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#14

Se on ihme Mersuissa kun ne ruostuu sellaisissa maissakin jossa mikään muu auto ei ruostu esim. Etelä euroopassa.
Suomessahan se ei niin ihme ole kun Suolaa kylvetään surutta teille.
Jopa muutaman vuoden ikäisistä Väyryssistä oli vaara korkata etujouset läpi ruosteen (Suolan) takia.(Katsastus miehet huomasi onneksi sen ja panivat ajo kieltoon kaikki joissa sorkkarauta läpi meni)
Ajatelkaa jos Amerikassa sellaista olisi tapahtunut siitä olisi noussut kohu ja häly ! kun ajon aikana sellaista olisi tapahtunut,eikä sitä olisi ajoissa huomattu ja auto menettänyt ohjattavuutensa täydessä vauhdissa.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#18

En tiedä mikä Mersun laadussa meni vikaan ?

Mersu ja Chrysler yhdistyi se pialasi ainakin osan Chrysler autoista esim c300 joihin tuli mersun paska alusta joka on erittäin kallis korjata joka katsastukseen.

Sitten Mersu ja Renault-Nissan yhdistyi Nissana ja Renaultia myydään Mersun nimellä ,mutta nekään ei ongelmia ole vaan nämä sekasikiö mallit missä on kaikkia osia sekaisin. Renaultin sähköosia löytyy jo
yli 15 v. vanhoista kalleimmista Mersuista S,Ml ym. malleista.

Mutta laatuun vaikuttava yksittäinen suurin syy on Mersun viher perseily. Autoja alettiin valmistamaan kierrätys materiaaleista pellin lisäksi pilalle meni jopa autojen sisustus. Esim.Muutaman vuoden ikäiset mersut haisee niin helvetin pahalle ettei niillä viitsi ajaa.
(tupakka miehelle ne käy,ne ei huomaa hajua)
Sitten kun päästöjen kanssa alettiin kikkaileen siihen loppui kestävät moottorit tuli jakopää ja laakeri viat,
Mersun kestävin moottori on nykyään pihi Renaultin 1.5 Diesel.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#22

Suomessa autojen ruostuminen vähenisi merkittävästi, mikäli tieurakoitsija valvoitettaisiin sekoittamaan pieniä määriä melassia tiestöön levitettävän suolan joukkoon. Näin teiden jäätymisen estyminen ei huonone, mutta vähenee kuitenkin suolan autoja(yleisemmin metallia) ruostuttava vaikutus. Melassi samalla sitoo suolan paremmin tiehen, vähentäen myös katupölyn nousemista ilmaan. Suola ruostuttaa autoista alustan, korin, jousituksen lisäksi myös muidenkin turvallisuuden kannalta tärkeitä osia kuten esimerkiksi jarrujärjestelmän osia, usein aiheuttaa vuosittaisia jarrujen jumiutumisia osittain päälle joissakin automalleissa vaikka ruoste ei olisikaan paljoa pintaa syvemmällä. Omasta autostani on kerran vaihdettu ruosteen takia takajarrupalat ja takajarrulevyt.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#24

Autojen ruostuminen on vakava ongelma siksikin, että sen ansiosta romuttamolle päätyy paljon autoja jotka ovat tekniikaltaan paljon luotettavampia ja pitkäikäisempiä, helpompia ja halvempia huoltaa/korjata itsekin kuin useimmat nykyajan autot. Ei ole mikään hyvä asia että esim. 2002-2007 Mazda 6 Sport wagon 2.0l bensamoottorilla menee Suomessa romuttamolle ruostevaurioiden takia yleensä 250-370tkm ajettuna. ilman ruostumista tämä auto kestäisi 421-500tkm hyvällä hoidolla ja on hyvin varmatoiminen auto, käynnistyen jopa ilman esilämmitystäkin -35c lämpötilassa.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Yks perussuomalaine
#8

Laitanpa lusikkani soppaan… Palkoista. Vahvalla mutulla väitän, ettei suomalainen duunari ole sen kalliimpi kuin länsi-eurooppalainen. Mahdollisesti hitusen halvempi. En myöskään usko, että itä-eurooppaan ero olisi tuo, mikä yllä mainuttu.
Jos sitten tullaan ketjussa ylösäin ns. insinööriportaaseen (mahtaako siellä autotehtaalla kumminkin inssejä paljon olla robotteja ohjelmoimassa yms. tehtävissä), tilanne muuttuu siten, että suomalainen inssi on jo halpa länsi-eurooppalaiseen verrattuna ja onko sitten enää yhtään kalliimpi itäiseen nähden?
Jos katsotaan myös Euroopan ulkopuolelle väitäisin, että tänäpäivänä suomalaisen inssin palkkataso vastaa kiinalaista inssiä.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#11

Niin…Länsieurooppalainen ! olet oikeassa varmaa samaa luokkaa on palkat.

Mutta todelliset kilpailijat autotehtaiden sijoitus paikkoina on Itä ja Eteläeurooppa koska länsieuroopasta siirretään tuotantoa pois kalliiden kustannusten takia..
Sinne kaikki uudet tehtaat nousee…
Etelä ja Itä Euroopassa on palkat yli puolet halvemmat. ja muut kulut myös. (Tehtaan rakentaminen ym.)

SUOMESSA PITÄS TEHDÄ KAIKKI MAHDOLLINEN ETTÄ TÄÄLLÄ SAADAAN PAKOLLISIA KULUJA PIENEMMIKSI ETTÄ VOIDAAN KILPAILLA ! Muuten teollisuus karkaa…

Työnhinta kilpailuun auttaa pakollisten elin kustannusten laikkaus mm. kiinteistöverot, ruoka,polttoaineet jne. siis asumisen ja liikkumisen hinta alas…

Yritysten houkutteluun auttaa VIRONVEROMALLI sama tepsii työntekijöiden kuluihinkin.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#15

Se on hassua kun Portugalissa ,Espanjassa jne.. On
SAMAN ARVOINEN EURO KÄYTÖSSÄ vaikka siellä on kulut ja palkat puolet pienemmät !
Ei voi kuin ihmetellä !

Ruotsissa on Kruunu ! niillä on se etu että ne voi laskea sen arvoa kun talous sakkaa kuten ne nyt teki !

Tanskassakin on oma Kruununsa ,mutta niillä on se ”vika” että se on kiinnitetty Euron kurssiin ,ne ei voi vaihdella sen kurssia
Tuntuu Ihmeeltä että vain Suomi pelaa Samoilla säännöillä Saksan kanssa vaikka painimme aivan eri sarjassa sen kans.
Ei ihme että maa velkaantuu ja yritykset myydään kaikki pois täältä toinen toisensa perään…
Virossa taas on ollut 33 v. kestävä nousu putki VIRONVEROMALLIN ANSIOSTA jollaista nousua ei muualta maailmasta vastaavaa löydy ja maa on lähes velaton !

Nyt järki käteen Suomessa ja Persut nyrkki pöytään !

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#19

Eihän se hyvinvointi ja ostovoima maassa kasva todellisesti mitenkään muuten kuin niin että kasvatetaan valuutta tuloja ja vähennetän velkaantumista.
EI OLE MITÄÄN MUUTA KONSTIA !

Se tarkoittaa käytännössä että pitää tehdä enemmän vienti tuotteita joilla saadaan valuuttaa !!!!
Ja pitää kehdata pyytää ja kerjätä enemmän Eu avustuksia Brysselistä mitä maksamme sinne !
Ja kaikki rahan lähetys ja tuhlaus ulkomaile on lopetettava.

Kommunistien ihannoima Velkaantumalla eläminen on kuin pakkasella housuun kusisi !
Ensin lämmittää,mutta kohta palelee entistä enemmän…

PERSUJEN PITÄÄ PUHUA JÄRKEÄ KANSALLE ETTÄ ÄÄNESTÄJÄT MENEE KOPPIIN !

Ja sitten Perustaa Kok ja Kd kanssa Hallitus ja laittaa tämän maan asiat kuntoon !

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#12

Palkojen vertailu eri maiden voi olla petollistakin ajattelua, verotus ja verovarojen käyttö, palvelut ovat laaja kokonaisuus, unohtamatta eläkesopimuksia. Se mikä pitää muistaa, sekä työnantajat ja työntekijät muodostavat yhdessä maan tulot, verotulot, hyvinvoinnin, kun sosiaalidemokraatit ovat mätä henkäys Leninin ajoista, jossa massoja pyöritettiin vallankäyttäjien pelinappuloina. Yhteen hiileen puhaltaminen parantaa maan taloudellista tilaa jossa luottamusta on kasvatettava mm. paikallisen sopimisen kautta, systeemi on kuin moni mutkainen palapeli, yhtä ainoaa kaavaa kaoottiseen talousjärjestelmään ei ole olemassakaan, puhumattakaan yrityksien perustamisen vaikeudet, hyvistä ideoista huolimatta. Tuossa yrittäjä on paikallisen sopimisen armoilla, ainakin itsensä kanssa.

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#16

Niin on !
MUTTA SANOOHAN SEN JÄRKIKIN ETTÄ ME EI VOIDA NORJAN MALLILLA ENÄÄN ELÄÄ,EI VAIKKA NORJA VOI ….

Siis että kaikki on ylihintaista…

Norjalla on niin paljon öljyä ja Ilmaista sähköä Vesivoimasta ja tuulivoimasta ja puhtaat kala vedet siihen päälle niin ne voi elää kuin Elvis velkaantumatta…

Pitää muistaa että velattoman Norjan öljyrahasto omistaa ympäri maailman pörssi osakkeita menestyvistä yhtiöistä merkittävän osan….siis sekin tuotto menee Norjaan…

ME EI VOI ELÄÄ NORJAN MALLILA KUN EI LE ÖLJYÄ !

Ei sitä voi velka rahalla korvata…

Velathan on maksettava aina ,eikös juu,muutenhan sitä tässä maailmassa velkaantuu…näinhän laulussakin sanotaan…

SE TAHTOO AINA UNOHTUA NOUSU KAUDELLA !

SIKSIHÄN SE LAMA ON OLEMASSA ETTÄ SE TULEE ANTAMAAN NOUSUKAUDEN JÄLKEEN KURINPALUTUKSEN VELAKSI ELÄJILLE !

VAROKAA SE ON OVELLA JO !!!!

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#20

LAMA On sellainen Herra että kun se tulee…niin se vie velaksi eläjiltä autot ja talot ja veneet ja kaikki !

Ulosotto mies on sen kaveri !

Älkää eläkö velaksi !

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#21

Jos Suomi haluisi elää nykyisellä sikamaisella elintasolla esim. että täällä maksetaan sosiaali pummille makaamisesta enemmän kuin Portugalissa autotehtaan työntekijälle niin on vain yksi vaihtoehto miten se voi jatkua….

SUOMEN PITÄÄ HYÖKÄTÄ NORJAAN ! (kannattaa tietenkin antautua heti rajan jälkeen ettei tule mies tappioita )

Näin Pääsisimme heti NATOOKIN !

Näin pääsisimme EROON EUROSTA JA EU:STAKIN

Näin voisimme jatkaa kuin siat pellossa elämistä ylivarojen…saisime maata vaan..Norjassa on työvoima pula,mutta ei meidän tarvitse lähteä kaloja perkkaan ja öljyä pumppaan menkööt Ruotsalaiset vaan…maataan vaan..

Ei muutako tykin piiput kohti Norjaa nyt äkkiä ettei tule leikkauksia !

Kustannukset nousisi vielä entisestään Suomessa ja loputkit vientiteollisuuden tehtaat lopettaisi toiminnan ,mutta mitä se haittais maattas vaan kun ois rahaa kuin roskaa eikä velkaa yhtään…

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Nimetön
#23

Ahvenanmaa voitaisiin jättää Suomen lipun alle niin ei tarvitsisi Valtionvelkoja Norjaan mukana viedä.
maksakoot ne ,kun ovat siivellä vuosi satoja eläneet…

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

WestFinn
Tyytyväinen
#3

Yllä ja edellä esitetyt kommentit kertovat juuri siitä, että autoteollisuutemme tarvitsee viestinviejää eduskuntasaliin.
Tehdään Kangasojasta sellainen!

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Yks isänmaallinen tiivistäjä Ukista
Iloinen
#4

No jos se noin helppoa on niin saat ääneni!

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

SUOMINEN, SUOMINEN, SUOMINEN
Iloinen
#5

SUOMInen jollet muuta keksi niin hae vaikka presidentiksi! Sukunimi velvoittaa !

Lue koko kommentti Tämä kommentti on ilmoitettu asiattomaksi Näytä kommentti

Sulje

Ilmoita asiaton kommentti

Ota kantaa

Heräsikö ajatuksia? Ota kantaa. Muista kuitenkin, että lyhyet ja napakat kommentit menevät paremmin perille kuin polveileva tajunnanvirta. Pitäydy asiassa ja salli muille keskustelijoille mielipiteenvapaus. Tutustuthan pelisääntöihin.

Haluatko mielipiteellesi kasvot? Rekisteröityminen mahdollistaa keskustelun oikealla nimellä ja oikeilla kasvoilla. Rekisteröityneenä käyttäjänä saat myös automaattisen ilmoituksen aina, kun kirjoittamaasi kommenttiin vastataan. Rekisteröidy tai kirjaudu sisään.

Kommenttisi

1000 / 1000